Meisje pleegt zelfmoord voor de ogen van klasgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:01

Rapida13 schreef:
@ EmmaVZ ik weet hoe je je voelt, het buitensluiten deed mij ook meer pijn dan de woorden en het geweld dat soms plaatsvond. zulke dingen kunnen iemand egt helemaal kapot maken helaas realizeren pesters zich dat nooit of te laat..

Idd, geweld heb ik dan zelf nooit meegemaakt, maar meestal doet het mentale pijnlijker dan het fysieke. En het ergste vind ik nog wel dat iemand die mij buitensloot, zelf ook is gepest.. Als je dan weet hoe het was, waarom ga je het dan zelf doen? Daar kan ik écht niet bij.

BarrieVabis

Re: Meisje pleegt zelfmoord voor de ogen van klasgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:28

waarschijnlijk doet ze dat omdat ze zelf bang is gepest te worden. ik zat ook in zoon situatie, pesten of gepest worden dan word ik liever gepest dan dat ik iemand zich zo rot laat voelen

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:38

Zelfs als ik de kans had om iemand te pesten zodat ik zelf niet gepest zou worden zou ik die kans niet grijpen, dan liever samen met de gepeste gepest worden. Echt, ARGH, ik kan hier soms zo boos om worden. Ik begin mensen nu echt te haten gewoon.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:01

ruitje schreef:
Shanna: Dat gebeurd op alle scholen die ik ken ook, hetgeen wat jij beschrijft is het minimale. Bij ons ging het tot aan huisbezoeken, leerlingen naar safehouses brengen en elke dag gesprekken met leerlingen. Ik geloof eerder dat jij toevallig op een hele vervelende school heb gezeten, maar wat jij omschrijft herken ik absoluut niet als de tendens op scholen.

Idefix, ik ben dus omdat ik les heb gegeven aan een meisje wat zelfmoord heeft gepleegd verantwoordelijk voor haar dood? Make's my day :+

Nee, dat bedoel ik juist helemaal niet! Ik bedoel juist, dat iedereen die het ziet en laat gebeuren schuldig is. Het is zo makkelijk om weg te kijken en niks te doen. Als docent heb je ook maar beperkte middelen en pesterijen gebeuren vaak buiten het toezicht van de scholen. Je kan ze niet constant in de gaten houden immers. Ik heb eens fikse ruzie gehad met een moeder, omdat ik haar dochter aansprak op haar gedrag. Die was er ook 1 aan het pesten. Kind was nog jonger dan zij. Zo iets pik ik niet als ik het zie. Die moeder vond dat ik dat niet had mogen doen, want nu was haar dochter overstuur. Da's dan pech, dan moet je iemand maar normaal behandelen... {:)-:

Ik herken dat masker wel. Als slachtoffer krijg je niet anders te horen, dan dat je boven je pesters moet staan. Op een gegeven moment zit er niet veel anders op, dan je af te sluiten, want mensen houden altijd een keer op met luisteren. Zo steken we helaas in elkaar. Het blijft triest dat het zo ver heeft moeten komen. Hopelijk leren mensen die anderen zo behandelen er van. Ik laat mijn kinderen dit soort dingen wel duidelijk zien. Simpelweg, omdat ik er voor ze wil zijn als ze gepest zouden worden en omdat ik wil voorkomen dat ze een ander gaan pesten. Het maakt zo veel kapot.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:58

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 21:02

Jeetje wat vreselijk ook voor die ouders.. :n
Zelfmoord is niet de oplossing.. zo jammer dat het te laat is dat ze dat niet in kan zien..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:11

Bah, ik krijg echt buikpijn van die foto.. Arme arme meid.. arme ouders.. wat naar zeg..

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:14

Gaan we nu dan eindelijk wat aan dat pesten doen?!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:19

Ik vind dit echt ongeloofelijk erg.
Ik zit zelf op de middelbare en je hebt gewoon mensen die iedereen over zich heen laten lopen,
Niks zeggen en dan hoor je plots deze ongeloofelijke ergen dingen. Ik ben wel iemand die voor de gepeste kinderen opkomt. Maar een hoop doen gewoon niks en doen gewoon leuk mee.
Tot gevolgen van dit, Een meisje die ik ken .. Wou ook voor de trein springen (door omstandigheden)
De leraar heeft haar weggetrokken en Anders was zij er niet meer.
En ik vind het ook erg dat er altijd gezegd word ( er word wat tegen gedaan)
Maar het is altijd het zelfde ( ga naar de docent,vertrouwings persoon etc)
Maar het helpt niet, pesters moeten echt hard aangepakt worden..
Mijn zusje is ook jaren gepest.. en ik had altijd ruzie of problemen omdat ik voor die kinderen opkwam..
maar soms heb ik wel gevoel of de enkele mensen zijn die zoiets doen.
Pesters vind ik laffaarden.. en mensen die toe kijken en niks doen ook

Laat iedereen in zijn waarden:

Nobody is perfect but everyone is unique in its own way :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:21

LisaLuna schreef:
Gaan we nu dan eindelijk wat aan dat pesten doen?!

Ik denk niet dat ook maar ooit te verhelpen is.. dat is onmogelijk vrees ik. :n

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:22

saskiakefie schreef:
Zelfmoord is niet de oplossing.. zo jammer dat het te laat is dat ze dat niet in kan zien..

Wat is dan wel een oplossing?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:23

EmmaVZ schreef:
saskiakefie schreef:

Er is geen oplossingen voor pesten..
Als het niet voor het oog word het gedaan..Word het gedaan wanneer niemand iets merkt..

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 08:59

De impact van pesten is tegenwoordig een stuk erger denk ik.....
vroeger (en dan heb ik het over de tijd dat er nog geen mobieltjes en computers waren, ja ik weet, ik ben inmiddels een fossiel) was je veilig in je eigen omgeving.
Tegenwoordig stopt het niet na schooltijd maar gaat het via de social-media gewoon door.
Natuurlijk, je kunt je mobiel uitzetten, niet achter de pc kruipen.....geen faceboek, twitter of hyves nemen...maar het helpt je niet!
Want anderen lezen wel de gemene berichten die over jou worden geschreven en via via krijg je het dan toch wel te horen.
In dat licht bezien is het hele social-media gebeuren een ramp! want er is niks sociaals aan......

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:04

woofie schreef:
De impact van pesten is tegenwoordig een stuk erger denk ik.....
vroeger (en dan heb ik het over de tijd dat er nog geen mobieltjes en computers waren, ja ik weet, ik ben inmiddels een fossiel) was je veilig in je eigen omgeving.
Tegenwoordig stopt het niet na schooltijd maar gaat het via de social-media gewoon door.
Natuurlijk, je kunt je mobiel uitzetten, niet achter de pc kruipen.....geen faceboek, twitter of hyves nemen...maar het helpt je niet!
Want anderen lezen wel de gemene berichten die over jou worden geschreven en via via krijg je het dan toch wel te horen.
In dat licht bezien is het hele social-media gebeuren een ramp! want er is niks sociaals aan......

Inderdaad, sinds vertrek bij mijn ex-verzorgpony's doen de meiden via facebook gemeen.
Gelukkig is er een blokkerings knop.. en doet het me vrij weinig maar het is nooit leuk.
Om iets onaardigs te horen en zeker niet als je het 10.000 x hoort

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:54

Het is alleen zo jammer dat het nu pas in de media komt. Pesten besaat al heel lang en zeker met internet word het al veel erger.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:04

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Wat is pesten toch een verschrikkelijk iets..

Sterkte voor alle nabestaanden.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:41

EmmaVZ schreef:
saskiakefie schreef:

Sterk worden en blijven.

Ik weet hoeveel commentaar ik hier op ga krijgen, maar zo denk ik erover.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:42

xXLiekeXx schreef:
EmmaVZ schreef:

Sterk worden en blijven.

Dan mijn volgende vraag: Hoe word je sterk?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:17

EmmaVZ schreef:
xXLiekeXx schreef:

Sterk worden en blijven.

Door te weten dat jij beter bent, dat jij hier boven staat. Ooit had ze terug kunnen kijken en denken: "kijk nou eens wat ik heb bereikt".

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:24

Er zijn in deze week nog 3 tieners die zelfmoord gepleegd hebben.
Waarvan ook 2 die voor de trein gesprongen waren.
Dit stond vandaag in de krant, alleen dit is verder niet in de media gekomen.
Ook niet of het met pesten te maken had.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:25

xXLiekeXx schreef:
EmmaVZ schreef:

Door te weten dat jij beter bent, dat jij hier boven staat. Ooit had ze terug kunnen kijken en denken: "kijk nou eens wat ik heb bereikt".

Veel mensen vind het moeilijk om te beseffen dat ze beter zijn dan ze denken. Zeker als je een minderwaardigheidsdingetje hebt gekregen door het pesten. Dat is écht niet makkelijk om dan maar even te zeggen "ik ben beter". ;)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:51

xXLiekeXx schreef:
Sterk worden en blijven.

Dan mijn volgende vraag: Hoe word je sterk?[/quote]

Door te weten dat jij beter bent, dat jij hier boven staat. Ooit had ze terug kunnen kijken en denken: "kijk nou eens wat ik heb bereikt".[/quote]

Voordat je in staat bent om dat te kunnen denken zijn er al jaren voorbij. Ik ben ook verschrikkelijk gepest en buitengesloten, jaren lang. Als je helemaal geen vrienden hebt, en je dag in dag uit van iedereen te horen krijgt dat je lelijk bent, dat je nergens goed voor bent, dat je dik bent... Dan kán je gewoon niet erboven staan. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat een ander in mijn plaats dat had gekund.

Pesten kan de enige reden zijn voor zelfmoord, zeker weten. Ook zelf heb ik heel vaak gedacht dat ik er beter een eind aan kon maken, niemand zou me toch missen. Mijn thuissituatie was en is goed, dus er hoeft niet meer aan de hand te zijn dan alleen pesten.
Niemand op school heeft het ooit voor me opgenomen, iedereen stond erbij en keek ernaar, óók docenten. Ik ben vaak zat naar mijn mentor gestapt, maar die schoof eigenlijk de schuld in mijn schoenen. Aanstellerij was het, en ik was vast ook helemaal niet aardig tegen mijn pesters, dat zei hij...

Dat ik in de 2e werd overgeplaatst naar een andere klas is mijn redding geweest, en ook dat ik het mijn ouders niet aan wilde doen. Als het pesten nog langer zo erg was gebleven, zat ik hier denk ik ook niet meer.

Dus mensen met vooroordelen: pesten kan zo ver gaan dat je geen andere uitweg ziet.

Sterkte, nabestaanden en vrienden van Fleur. En Fleur, ik hoop dat je nu rust hebt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 21:08

EmmaVZ schreef:
saskiakefie schreef:

Andere school kan helpen. Maar vooral door die leeftijd heen gaan.. het is tijdelijk, middelbare school zijn mensen onzeker en daardoor komt dat pestgedrag ook.. 15 is een rotleeftijd

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:13

Het is echt afschuwelijk, het meisje was een vriendin van mijn dochter. Dinsdagochtend had ze haar nog berichtjes gestuurd waarin ze afscheid van haar nam.
Laatst bijgewerkt door Pien_1 op 15-12-12 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 21:17

Pien_1 schreef:
Het is echt afschuwelijk, het meisje was een vriendin van mijn dochter. Dinsdagochtend had ze haar nog berichtjes gestuurd waarin ze afscheid van haar nam.

oh jeetje wat erg ;(