In de cel voor doodschoppen grensrechter: RACISME?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:27

Sleeper schreef:
dreamer80 schreef:
Allemaal op een boot en terug naar hun eigen land en die drie...................geef die maar aan het volk.
Ik heb een schijthekel aan die buitenelanders die zich niet aan kunnen passen en hier maar willen doen wat zij willen.

Krijgen we nou een heel topic vol met mensen die hun gal gaan spuien? >;)

Niet alleen buitenlanders, ook Nederlanders!
Kunnen ze zich niet gedragen dan gaan ze maar naar een onbewoond eiland met z'n alle :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:28

Dat stond eerst op nu volgens mij? (Volgens het oude recht was het 2; nieuwe recht zou het 4 worden en dan nog weet ik veel wat voorwaardelijk?) Maar het feit dus, dat je maar een klein deel van je leven "kwijt" bent (nouja, kwijt.. beperkt in vrijheid).. Dat vind ik dus te belachelijk.

Je maakt zelf die keuze om zoiets te doen, dan moet je ook met de consequenties kunnen omgaan?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:31

De cel in voor tig jaar, en dan het land uit!
Normen en waarden hebben ze nooit van gehoord.

Rennie89

Re: In de cel voor doodschoppen grensrechter: RACISME?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:35

van mij mogen ze voor de rest van hun leven in de cel rotten, net zoals het lichaam van hun slachtoffer in de grond rot...

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:37

De verdachte/schuldige zal altijd profeit hebben als er een nieuwe strafwet bij komt.
Ze zijn nu opgepakt, nu het nog maar 2 jaar is. Al het in 2013 4 jaar wordt, zullen deze jongens voor die 2 jaar mogen zitten ipv 4 jaar.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:39

lifaya schreef:
hoeven ze echt maar 2 jaar in de bak? :oo wat erg zeg, hoe verklaar je dat tegen de familie en vrienden? Ik dacht dat moord gewoon iets was van minstens 20 jaar....

Dus kinderrecht moet afgeschaft worden? Of de leeftijdsgrens moet anders? Volwassen strafrecht vanaf 16 jaar? 15? 14? Wanneer ben je kind en wanneer ben je volwassen? Zijn kinderen precies gelijk aan volwassenen? Is al dat onderzoek wat uitwijst dat kinder- en adolescentenhersenen nog niet uitontwikkeld zijn onzin? Is het afhankelijk van je daad, bij moord ben je vanaf 14 volwassen, bij mishandeling vanaf 16, bij meerdere moorden vanaf 12 en bij diefstal vanaf 18? Moet een rechter dat zelf maar per strafzaak beoordelen? Ik zie het al voor me: "Nee, jij bent wel volwassen en je even oude mededader niet, want jij was de aanstichter. Dus jij gaat 15 jaar de cel in en hij krijgt 2 jaar jeugdTBS."

Iedereen die hier roept dat ze maar gewoon als volwassenen berecht moeten worden, wil die mij dan even uitleggen hoe ze dit in de praktijk voor zich zien?

En dan nog iets: moord is per definitie met voorbedachte rade. Dat was dit niet. Dit is dus geen moordzaak maar doodslag dan wel zware mishandeling met de dood tot gevolg. Waarbij het verschil afhangt van de vraag of de jongens op enig moment tijdens de mishandeling wél de intentie kregen deze man te vermoorden.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:40

De 16-jarige word hoogstwaarschijnlijk als volwassene/adolescent beoordeelt. Er gaat eerst een rechtszaak vooraf om dat te bepalen.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:44

Al zullen ze hem hebben willen vermoorden, zullen ze toch ontkennen :)

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:46

DaniBanani schreef:
lifaya schreef:
hoeven ze echt maar 2 jaar in de bak? :oo wat erg zeg, hoe verklaar je dat tegen de familie en vrienden? Ik dacht dat moord gewoon iets was van minstens 20 jaar....

Dus kinderrecht moet afgeschaft worden? Of de leeftijdsgrens moet anders? Volwassen strafrecht vanaf 16 jaar? 15? 14? Wanneer ben je kind en wanneer ben je volwassen? Zijn kinderen precies gelijk aan volwassenen? Is al dat onderzoek wat uitwijst dat kinder- en adolescentenhersenen nog niet uitontwikkeld zijn onzin? Is het afhankelijk van je daad, bij moord ben je vanaf 14 volwassen, bij mishandeling vanaf 16, bij meerdere moorden vanaf 12 en bij diefstal vanaf 18? Moet een rechter dat zelf maar per strafzaak beoordelen? Ik zie het al voor me: "Nee, jij bent wel volwassen en je even oude mededader niet, want jij was de aanstichter. Dus jij gaat 15 jaar de cel in en hij krijgt 2 jaar jeugdTBS."

Iedereen die hier roept dat ze maar gewoon als volwassenen berecht moeten worden, wil die mij dan even uitleggen hoe ze dit in de praktijk voor zich zien?

En dan nog iets: moord is per definitie met voorbedachte rade. Dat was dit niet. Dit is dus geen moordzaak maar doodslag dan wel zware mishandeling met de dood tot gevolg. Waarbij het verschil afhangt van de vraag of de jongens op enig moment tijdens de mishandeling wél de intentie kregen deze man te vermoorden.

Precies. En hoe ga je beslissen wie je welke straf geeft? Iemand heeft die laatste fatale trap uitgedeelt. Wie was dat?
Leuk dat iedereen lekker makkelijk zijn eigen gevoel laat spreken maar daar kan je je als rechter niet aan verantwoorden. Je moet je gewoon aan de regels houden, of je het wilt of niet.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:47

Papegara schreef:
Al zullen ze hem hebben willen vermoorden, zullen ze toch ontkennen :)

Natuurlijk. Zou jij iets anders doen wanneer jij in die positie zat?

Het verhoor zal dus erg belangrijk zijn. Overigens is zware mishandeling met de dood tot gevolg ook iets van 12 jaar max. onder volwassenenrecht, dus tegenover de 15 max voor doodslag valt dat niet tegen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:48

Dit heeft totaal niets te maken met racisme! Ik ben totaal niet racistisch en ben erg begaand met een aantal Marokkaanse jongens maar zelf zij vinden dat de drie jongens hun verdiende straf moeten krijgen, daar is toch niets racisistisch aan? Dus als je een westerse afkomst hebt mag je iemand mishandelen en vermoorden? Sorry hoor maar dat gaat echt té ver, als ze het er niet mee eens zijn gaan ze maar lekker terug wat mij betreft.

Gewoon hun straf uitzitten vind ik, ze hebben een onschuldig iemand van het leven beroofd, deze man had een vrouw, drie kinderen en ook familie die van hem houden en dan willen ze er onderuit komen omdat het racisme zou zijn? :o

Ik ben zelfs voor de volwassen straf voor deze jongens, zij vinden zich stoer genoeg om iemand in elkaar te slaan, te zorgen dat deze man overlijd en dan in de cel wel zitten piepen. Overgens begrijp ik nog steeds niet dat er niemand heeft ingegrepen.
Laatst bijgewerkt door Neej op 12-12-12 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Sizetags weggehaald

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:50

Van mij mag de doodstraf weer ingevoerd worden hierbij.

Altijd dat gezeik over het Racisme! Ik wordt er kwaad om.

Niks racisme, het gaat om hun gestoorde gedrag dat gewoon keihard afgestraft mag worden en of uitgebannen mag worden en dat geldt gewoon voor alle mensen van alle rassen punt uit.

Dit bewijst des te meer dat soort mensen geen gevoel en geen goede normale opvoeding hebben gehad en dus gewoon opgesloten moeten worden. Want ze snappen het gewoon niet, nou als het voor hun heel normaal is in hun landen, dan doen ze dat maar in hun eigen landen. Maar hier hebben ze zich maar te gedragen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-12-12 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:51

DaniBanani schreef:
lifaya schreef:

Iedereen verdiend in mijn ogen een tweede kans, dus levenslang is zeker niet nodig. Maar is het minder erg als een kind iemand vermoord dan een volwassen iemand? Nee, in mijn ogen niet het is precies hetzelfde. En in dit geval is het ook nog eens een onwijs ernstige zaak, ze hebben een onschuldig persoon vermoord, dat vonden ze nodig en 'cool' en dan nu zitten ze zielig te doen dat ze nog maar kinderen zijn? Nou dat gaat er bij mij niet, moord = moord of je nou 15 jaar bent of 90 jaar, je hebt een moord gepleegd. En dit is dan een poging tot doodslag in mijn ogen omdat hij niet direct overleden is begreep ik.
Reden: Sizetags weggehaald

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:52

Ragdollcat schreef:

Niks racisme, het gaat om hun gestoorde gedrag dat gewoon keihard afgestraft mag worden en of uitgebannen mag worden en dat geldt gewoon voor alle mensen van alle rassen punt uit.

Ik vind niet dat ze een doodstraf mogen uitvoeren. De daders lijden hier niet echt bij, ze lijden harder als ze levenslang krijgen dan de doodslag.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:53

Ragdollcat schreef:

Ik denk dat mensen het zwaarder hebben in de cel dan de doodstraf, dan zijn ze ervanaf. Ik heb een tijd een programma gekeken waar ze in de gevangenis gingen filmen (ben even de naam kwijt) en daar zeiden de meeste gevangenen dat het in Nederland meer een hotel was, die gevangenis. Ik ben voor strengere gevangenissen hoor het moet wel een straf zijn.

Ik wordt ook echt gek van al dat gezeur om racisme! Alles in hun ogen is racisme.
Reden: sizetags weggehaald

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:54

Het probleem is dat levenslang niet altijd echt levenslang is.

Bij doodsstraf bij bewezen daden is het definitief dat ze opgeruimd worden, en verzekerd dat het niet terugkeert in de maatschappij.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:55

"en toen liep ie zo maar in mijn mes... ik kan toch moeilijk zonder mes koken?" :')

Ik vind het zo raar dat ze het minder erg maken als het "dood na mishandeling" is omdat het niet met voorbedachte raden was.... Hij had ook nog kunnen leven, maar ook levenslang invalide kunnen worden of wat dan ook.. Maakt dat hun daad anders? Nee! Dus waarom letten ze daar zo op?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:55

Ik vind dat deze jongere gestraft moeten worden voor hun daad. Teveel mensen komen te makkelijk van hun straf ook, (lees: facebook moord). Ik vind het belachelijk dat 'omdat ze nog jong zijn' ze anders worden behandeld. Als ze nu al zul gedrag vertonen, vraag ik me af hoe dat ik de toekomst met ze gaat

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:56

Zwaarder in de cel? Pardon?
Tv, gamen, de cellen hier zijn hartstikke luxe..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:57

ook al is het doodslag, op het moment dat ze met zijn drieën op 1 iemand in staan te rammen kan je zelf als 16 a 15 jarige ook wel bedenken wat de gevolgen kunnen zijn ;) Ik vind dat iemand van 15-16 jaar best verantwoordelijk mag worden gesteld voor wat diegene heeft gedaan en niet met maar 2 jaar vrijkomen, vind dat gewoon echt ontzettend weinig. Kan me ook niet voorstellen dat dit het enigste is wat die jongens op hun kerfstok hebben, zoiets ontstaat niet spontaan "hey, zullen we voor deze ene keer even de grensrechter doodtrappen?" . Nee, ze zullen hoogstwaarschijnlijk al vaker agressief gedrag hebben vertoond en zullen dit met grote kans weer doen ;)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:57

xPure schreef:
Ik wordt ook echt gek van al dat gezeur om racisme! Alles in hun ogen is racisme.[/size]

En wie bedoel je met "hun"? Als je het in zijn algemeen wat betreft Marokkaanse jongens bedoelt, dan is het namelijk ook racisme.

Ik word er ook ziek van als ik weer eens naar mijn hoofd krijg dat ik discrimineer wanneer het toevallig betrekking heeft op een buitenlandse jongere, maar van de andere kant zie ik ook dat ze ook daadwerkelijk héél veel gediscrimineerd worden. Zo gek is het dus niet dat ze dat soort dingen gaan roepen, alleen moeten ze wat specifieker zijn in de gevallen waarin ze het roepen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:58

Papegara schreef:
Zwaarder in de cel? Pardon?
Tv, gamen, de cellen hier zijn hartstikke luxe..

Juist en dat verdienen ze niet en ze kosten ook nog eens geld, dus hup doden en opruimen en klaar. Hoe minder uitschotten / criminelen op de wereld hoe beter.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:59

En dat is de reden dat ik vind dat ze gewoon een bepaalde tijd in een lege cel (met alleen een bed, wc en wasbak) moeten zitten, misschien zelfs een isoleer cel zodat ze even goed na kunnen denken over hun daad, allen apart tot ze gek worden. Het klinkt heel hard, maar dit zullen ze zo weer opnieuw doen als ze niet goed gestraft worden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:00

Snadrem schreef:
xPure schreef:
maar van de andere kant zie ik ook dat ze ook daadwerkelijk héél veel gediscrimineerd worden. Zo gek is het dus niet dat ze dat soort dingen gaan roepen,

Voorbeelden graag?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:01

xPure, zeg nou zelf, als er iets gebeurd zijn het wel bijna altijd buitenlanders.. vaak van marrokaanse afkomst, ik vind het niet zo gek dat wij nederlanders gedachtes bij dit 'volk' krijgen.