Mishandelde grensrechter Almere overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:20

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:20

Fitzroy schreef:
Maura, jij zegt dat het door de bezuinigingen zou komen en je haalt er nog allemaal niet relevante informatie bij.
Het enig wat ik aangeef is dat het op geen enkele manier goed te praten valt.

Nee. Ik zeg niet dat het door de bezuiningen zou komen. Ik probeer, tegen beter weten in, aan te geven waarom nul komma niemand er een haar mee opschiet als er minder subsidies naar dit soort clubs gaan. En dat doe ik in reactie op wat eerder in dit topic te lezen valt. Jij reageert op een quote uit mijn bericht en omdat wat jij schrijft gelezen zou kunnen worden alsof je bedoeld te zeggen dat ík iets goedpraat, vraag ik je daarnaar.

Verder staan er inmiddels alweer een paar nieuwe loze kreten om te ilustreren dat mensen hier blijkbaar veel liever loze kreten toevoegen aan de algemene verontwaardiging dan dat ze zich verdiepen in hetgeen waar ze zo ijverig tegen zijn, dus succes hier verder met die algemene verontwaardiging. Ik krijg er een gore smaak van in m'n mond, maar misschien worden de direct betrokken wel diep geroerd door de suggestie van een stel voetbalhatende paardenmeisjes om de subidies aan amateurclubs stop te zetten en hersens via neuzen te verwijderen.

Ikwashier

Re: Mishandelde grensrechter overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:22

Verschrikkelijk dit... Hoe kom je op het idee om iemand tijdens het voetballen te slaan/schoppen? Als je het mij vraagt ben je dan echt niet goed in je hoofd... Is mij echt nog nooit opgekomen om dat tijdens de wedstrijd te doen

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:22

Diane65 schreef:
Omdat ze van thuis niets meekrijgen in de zin van rekening houden met anderen. Krijgen nooit nee te horen, leren niets meer over mijn en dijn, de ouders vinden dat de school de kinderen maar moeten opvoeden, omdat ze er zelf te beroerd voor zijn, etc. En het heet tegenwoordig de applausgeneratie te zijn, dus de kinderen kunnen in de ogen van de ouders noooooit iets fout doen. De grond voor hun voeten wordt nog niet niet gekust, maar bijna wel. Volgens mij kweek je dan onuitstaanbare en onaangepaste individuen die het niet meer dan normaal vinden om iemand in elkaar te timmeren als iets hen niet aan staat. Zoiets duss......

Je slaat de spijker op zijn kop,deze lui komen uit verstandsloze gezinnen,dat kan haast niet anders.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:24

Ikwashier schreef:
Verschrikkelijk dit... Hoe kom je op het idee om iemand tijdens het voetballen te slaan/schoppen? Als je het mij vraagt ben je dan echt niet goed in je hoofd... Is mij echt nog nooit opgekomen om dat tijdens de wedstrijd te doen

Zie je het voor je?
Met paard en al de jury aanvallen. Het komt niet eens in me op.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:27

Jolien87 schreef:
Ikwashier schreef:

Zie je het voor je?
Met paard en al de jury aanvallen. Het komt niet eens in me op.

Nee, dat al helemaal niet. Ik voetbal zelf ook en bij onze vereniging zie ik echt niemand de scheids/grens in mekaar trappen.. Ik snap ook niet dat niemand ze tegengehouden heeft?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:28

Ik denk dat we de gezinnen waar deze gasten uit komen, met rust moeten laten. We weten niet hoe het zit, we weten alleen wie het gedaan hebben en die gasten mogen zwaar gestraft worden. Verder kan het spelletje voetbal er weinig aan doen, het gaat hier om de verantwoordelijkheid van MENSEN. Er zijn natuurlijk zat mensen die wel genieten van een potje voetbal en zich wel gedragen.

Het is vreselijk wat er gebeurd is. Ik heb te doen met het gezin van de overleden man. Hij was nog veel te jong en dan zo uit het leven gerukt worden. Geen woorden voor........

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:28

Okee ze komen dus blijkbaar uit een niet al te frisse buurt in a'dam.. is dat dan een vrijbrief om geweld te gebruiken?
Dan zeg ik op mijn beurt, kom op we gaan een avondje paintballen met echte kogels daar in die buurt.
Maar ik ben een "redelijk normaal" mens en weet dat dat niet mag. En dus doe je dat niet.
Maar als ze daarmee weg zouden komen is het bij mij over en mag ik ook iedereen die boos kijkt of een grote mond heeft naar mij gewoon afmaken blijkbaar.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:29

Ik snap het niet. Het is een spel ik zie het al voor me ik ben het niet eens met mijn 179 punten op wedstrijd en sla en schop de jury even in elkaar. Jeetje waar is het respect?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:30

pipo schreef:
Okee ze komen dus blijkbaar uit een niet al te frisse buurt in a'dam.. is dat dan een vrijbrief om geweld te gebruiken?
Dan zeg ik op mijn beurt, kom op we gaan een avondje paintballen met echte kogels daar in die buurt.
Maar ik ben een "redelijk normaal" mens en weet dat dat niet mag. En dus doe je dat niet.
Maar als ze daarmee weg zouden komen is het bij mij over en mag ik ook iedereen die boos kijkt of een grote mond heeft naar mij gewoon afmaken blijkbaar.

Volgens mij heeft niemand gezegd dat ze er dan beter vanaf komen.
Het gaat erom dat iemand de opmerking plaatste met betrekking op de plaats, Almere. Terwijl dat hier in dit geval niets mee te maken heeft.

Dit valt niet goed te praten. Ongeacht uit welke buurt iemand komt of welke achtergrond of opvoeding iemand heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:32

Loetie84 schreef:
Dit heeft toch niet met geld te maken? Fatsoen noemen wij dat thuis...

Juist, waarden en normen van ieder normaaldenkend mens en een hoog testosterongehalte, geen gevolgen kunnen overzien.
Ze gaan ook niet met de blote kont op een kachel zitten, ze weten echt wel wat ze doen. Natuurlijk hadden ze geen plan om de man dood te schoppen, natuurlijk wisten ze niet dat het zo hard aan zou komen, bullshit, spijt komt na de zonde en ik hoop dat ze verschrikkelijk veel spijt krijgen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:33

Grappig, dat hier de vergelijking wordt getrokken naar de jury slaan. Dat komt bij jullie niet op.. maar vraag eens naar ervaringen bij juryleden, lees voor de grap de straffen van de tuchtcommissie eens door...
en ga dan met vingertje naar andere sport wijzen.
Het gaat niet om de sport, het gaat erom dat sommige mensen geen respect hebben voor de waarde van een leven, en kennelijk nooit geleerd hebben hoe je je gedraagt...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:36

Ik heb gelukkig nog nooit agressie meegemaakt als jurylid maar dat het gebeurt is wel zeker. Alleen denk ik dat het in onze sport een incident is terwijl het in het voetbal aan de orde van de dag is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:38

Pff verschrikkelijk zeg..

Heb zelf ook jaren lang gevoetbalt en ik weet nog wel als wij tegen 1 team moesten dat leiders van beide teams ruzie kregen.. En de ploeggenoten van die leider begon ook mijn leider en trainers aan te vallen met woorden maar ook duwen en trekken.
Voetbal is niet meer zo leuk zoals het vroeger was [zegt paps] en de KNVB doet hier ook vrij weinig aan. Ja eh een week mag je niet spelen als je door de scheids het veld uit gestuurd bent door geweld. Maar verder.....
Ik zeg niet dat het de schuld is van de KNVB!! Maar dan nog, om een grensrechter helemaal in elkaar te slaan omdat het even niet naar jou zin is gegaan? Kom op zeg, waar ben je dan mee bezig?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:40

Noukie schreef:
Het gaat niet om de sport, het gaat erom dat sommige mensen geen respect hebben voor de waarde van een leven, en kennelijk nooit geleerd hebben hoe je je gedraagt...

gedeeltelijk mee eens.
Bij voetbal is het wel erg wat er allemaal gebeurd, zowel in als om het stadion/veld. of op de heen en terugweg.
Mochten ze idd ooit inzien dat je je handen van andermans spullen en lichaam moet houden, is het mijn tijd om s een wedstrijdje te gaan bekijken ;)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:42

Mijn hockeyteam werd vroeger door 2 vaders gecoacht. Als de twee vaders elkaar niet alles wensten wat los en vast zat omdat de meest favoriete positie naar de 'verkeerde' dochter ging, trokken de dames zelf elkaar wel de haren uit.,...
Is hockey dan een slechte sport?

Ik breng erg veel uur door op en rond het voetbalveld, en ben het helemaal eens dat er gestoorde idioten rondlopen. Maar die mensen hebben ook niets met voetbal te maken, waar je die ook neerzet, het zijn gestoorde idioten.
En Pipo, ik snap wat je zegt hoor. Er ís veel rotzooi. Er is ook héél veel moois. En ik kan echt zeggen, ik voel me 200% veilig bij eigenlijk alle wedstrijden waar ik kom.

hmm, wat ik eigenlijk wil zeggen: ik baal ervan dat er bij voetbal gewoon een groep idioten rondloopt die echt niet snappen dat wat zij doen niets met voetbal te maken heeft, waardoor die hele sport er bijzonder slecht op staat, terwijl er ook zóveel goede dingen zijn en er ook heel veel wel echt leuk is, zowel op amateur als op prof niveau. Al het goede valt bijna weg in de ellende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:46

Noukie schreef:
Mijn hockeyteam werd vroeger door 2 vaders gecoacht. Als de twee vaders elkaar niet alles wensten wat los en vast zat omdat de meest favoriete positie naar de 'verkeerde' dochter ging, trokken de dames zelf elkaar wel de haren uit.,...
Is hockey dan een slechte sport?

Ik breng erg veel uur door op en rond het voetbalveld, en ben het helemaal eens dat er gestoorde idioten rondlopen. Maar die mensen hebben ook niets met voetbal te maken, waar je die ook neerzet, het zijn gestoorde idioten.
En Pipo, ik snap wat je zegt hoor. Er ís veel rotzooi. Er is ook héél veel moois. En ik kan echt zeggen, ik voel me 200% veilig bij eigenlijk alle wedstrijden waar ik kom.

Speel je ook tegen de grotere steden? Want daar is het voetbal altijd wel heel anders, teminste dat vond ik persoonlijk.
Heb zelf altijd bij een clubje gespeelt met ehm 800 leden (En dat is groot voor een dorp) en als we dan tegen de stad gingen voetballen was het altijd wel heel anders...

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:48

Het is vreselijk dat zoiets gebeurt.
Helemaal bij jeugdelftallen (ook bij senioren), kom op zeg, HOE haal je het in je hoofd om de grensrechter zo te mishandelen?

Ik kan er ook wel om janken, vind het heel erg. Voor beide clubs is het erg...

Er lopen op elk voetbalveld idioten rond. Zelf voetbal ik ook, maar een grens/scheidsrechter aanvallen en mishandelen zou nooit toegestaan worden bij onze club!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:50

Lottexxx schreef:
Het kan in Almere.... Verschrikkelijk en dat voor gewoon een simpel spelletje :n. Van mijn part mogen ze die jongens flink aanpakken..

En bedankt :+ Bij de club waar mijn broertje voetbalt (en mijn vader overigens ook grensrechter is..) gaat 't er allemaal heel rustig aan toe hoor.. En bij de club waar het gebeurt is ook, jammer dat een paar Amsterdammertjes die zichzelf heel wat vinden het moeten verpesten :n

Het is de vader van de ex van mijn beste vriendin waar ik ook wel goed mee omging.. Ik hoop dat ze die gasten oppakken en flink straffen..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:53

Hee ik heb een goede oplossing bedacht.. spelen met electrische halsbanden. Als je buitespel staat of hands doet, krijg je een schok. Zo hoeven de grensrechters en scheids niet meer het veld op en kunnen ze alles vanachter de camera's bekijken en zijn ze incognito ... op naar halsbanden voetbal! met variabel amperage voor hen die rotzooi willen trappen :D

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:54

pipo schreef:
Hee ik heb een goede oplossing bedacht.. spelen met electrische halsbanden. Als je buitespel staat of hands doet, krijg je een schok. Zo hoeven de grensrechters en scheids niet meer het veld op en kunnen ze alles vanachter de camera's bekijken en zijn ze incognito ... op naar halsbanden voetbal! met variabel amperage voor hen die rotzooi willen trappen :D

Nou nee dankje, ik hoef zo'n bandje niet om mn hals _O-

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:57

wat vreselijk! Hoe halen die jongens het in hun hoofd?! Totaal geen respect voor de medemens en voor oudere mensen (in hun ogen waarschijnlijk een stokoude man!).

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:01

Echt verschrikkelijk!
Het was nog is de vader van iemand die daar mee speelde ook!
wat moet die jongen wel niet voor trauma hebben?
Zoals al als voorbeeld genomen word, ze zien ons zeker ook al achter de jury aan rennen omdat we misschien net geen winstpuntje hadden.
Echt, hier zijn geen woorden voor....

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:08

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:11

Ik woon in dezelfde buurt als waar deze voetbalclub bij hoort, en wilde dus even wat melden.

Ik praat het absoluut niet goed, heb hier namelijk echt geen woorden voor, maar hier in de buurt is het toch "gewoon" voor sommige mensen, laat maar zeggen. Een maand of iets langer geleden iemand neergeschoten bij het metrostation, eerder een paar straten verderop, er gaat geen week voorbij waarin er geen scooters, navigatiesystemen of auto's gestolen worden. Loopt ook een verkrachter rond. Het is over het algemeen maar een handjevol dat met opzet gevaarlijke dingen meekrijgt, maar ze hebben geen zelfbeheersing. Het zal ze allemaal worst wezen.

Tevens is het zo dat ze hier weinig van huis uit meekrijgen, en het doet me zeer dit te moeten zeggen (ik ben absoluut niet tegen een multiculturele samenleving) maar in de Islamitische cultuur gaat het moeizaam hier in Nederland. In landen waar het ruiger is, is het "gewenst" om je mannetje te kunnen staan, en dat zit toch in de genen. Dat zal dus ook weer doorgegeven worden aan de jongere generatie. Moeders zitten hier toch nog veel thuis, zie namelijk veel mannen maar echt amper vrouwen op straat, en zijn zelfs soms bang voor hun eigen kinderen. Daarbij zijn de vaders ook niet altijd heilige boontjes, want een gestolen scooter wordt niet van gevraagd waar het vandaan komt. Eer en overwinning staat zo hoog in het vaandel dat er maar weinig hoeft te gebeuren om zoiets uit te lokken, onder invloed van adrenaline is dit alleen sneller getriggerd.

Echt verschrikkelijk dat het gebeurt.