Overigens, over toestemming? Hoeveel heeft een fokmerrie te zeggen over haar 'gebruiksdoel' en partnerkeuze? En die voelt ze echt wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silly1972 schreef:Nee Vjesta, je leest niet goed.
Het feit is, is dat dieren geen NEE kunnen zeggen
Daar gaat het mij met name om
cinn87 schreef:Gadver, k kots van jouw gedachte! Ookal is het je eigen dier, een dier kan niet aangeven of die dit wilt en is het dus verkrachting! En kom niet aan met als een dier het niet wilt dan bijt of schopt die wel van zich af, volgens mij leren wij onze honden om niet te bijten en als ze dat wel doen worden we boos.
Junip schreef:badass schreef:Dan zou ik het niet goedkeuren, want dan is de kans groot dat ie er later mentale problemen mee krijgt
Dus als het een kind van twee is wat het zich later niet meer kan herinneren mag het?
Ik vind de manier van denken niet helemaal logisch
BaileyMix schreef:Hoe kun je dit nou goedkeuren Vjesta... Dus als iemand zijn eigen kindje van net 2 (die dus nog lang geen idee heeft van de intentie van de handelingen) misbruikt, is dat maar okee omdat het kind geen pijn heeft, zich niet van de seksuele aspecten bewust is en het zijn/haar eigen kind is?
Pardon, of paardlief er last van heeft of niet, mocht iemand dat bij mijn paarden doen castreer ik hem met m'n blote handen.
Marjoow schreef:En waarom bijt een hond dan als hij iets niet leuk vind of als iets hem pijn doet?
Hetzelfde geld met paarden die slaan/uithalen
Katten die krabben....
Nee ze kunnen niet praten, maar ze hebben genoeg manieren om aan te geven dat ze iets níet leuk vinden
vuurneon schreef:Ik vind Vjestagirl prima reageren vanuit haar ratio![]()
Mijn emotie zeg; gatver, maar ook mijn ratio zegt; zolang het om eigen dieren gaat, dier er geen leed van heeft (de arm van de dierenarts is heftiger wat dat betreft), waarom niet? Blijkbaar hebben mensen die behoefte en ja ze doen het toch wel. Ik vind dat ze van mijn dieren af moeten blijven; is mijn eigendom.
Mensen en dieren zijn niet met elkaar te vergelijken, dus daar ga ik niet eens op in.
Geryon schreef:Het gaat toch niet alleen om gadver? Het gaat er mij om dat die mensen gewoon ziek zijn in hun hoofd. Het hoort niet. En ja, het hoort inderdaad niet want mensen kunnen zich niet voortplanten met dieren en die seksuele drang horen zij dus ook niet te voelen.
Ze kunnen niet eens praten, niet aangeven of ze iets fijn vinden. Wat is er dan trouwens voor leuks aan?
Pistasche schreef:Marjoow schreef:En waarom bijt een hond dan als hij iets niet leuk vind of als iets hem pijn doet?
Hetzelfde geld met paarden die slaan/uithalen
Katten die krabben....
Nee ze kunnen niet praten, maar ze hebben genoeg manieren om aan te geven dat ze iets níet leuk vinden
Maar zodra er getrapt/gebeten wordt is het toch al te laat????
Dan is het toch al veel te ver gekomen? Maarja dat hij ging bijten op trappen kon je niet weten dusja dan blijf je altijd onschuldig.
liedje89"
[quote="Miracle_ schreef:badass schreef:Dan zou ik het niet goedkeuren, want dan is de kans groot dat ie er later mentale problemen mee krijgt
[/quote
En een dier niet? Hoe weet je dat zo zeker??
Als je daar zoveel twijfels over hebt waarom sta je dan niet bij de KI farm te protesteren????
Vjestagirl schreef:Silly1972 schreef:Het feit is, is dat dieren geen Nee kunnen zeggen
Ze kunnen jou niet vertellen of ze het wel of niet fijn vinden, ongeacht of het wel of geen pijn doet.
Dus vind ik dat het niet mag
Ik denk dat als jij een hond pijn doet dat je snel genoeg een flinke set tanden in je lijf hebt staan. Een paard wat je pijn doet zal echt wel uithalen of bijten.
Marjoow schreef:BaileyMix schreef:Hoe kun je dit nou goedkeuren Vjesta... Dus als iemand zijn eigen kindje van net 2 (die dus nog lang geen idee heeft van de intentie van de handelingen) misbruikt, is dat maar okee omdat het kind geen pijn heeft, zich niet van de seksuele aspecten bewust is en het zijn/haar eigen kind is?
Pardon, of paardlief er last van heeft of niet, mocht iemand dat bij mijn paarden doen castreer ik hem met m'n blote handen.
Mensen zijn hééééééééééééééél anders dan dieren