Echtgenote blijkt omgebouwde vent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:31

Killyenn schreef:
x_Anne_x schreef:
Zo he dit vent is ook wel echt een engerd.

Krijg bijna de neiging om te zeggen had ie t maar gedaan :=

Wat een vuil kereltje. Z'n vrouw blijft 20 jaar bij hem ondanks z'n spierziekte, en dit is wat ze daar voor terugkrijgt...

Ja bizar toch. Dan zou je bijna willen dat ie dr toch wel geslagen had (maar niet zo erg dat ze er erg letsel aan had) zodat ie toch wel de bak in moest.
En dan nog, je verhaal zo overal neergooien :=

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:38

Bij de man uit het bericht spelen waarschijnlijk veel schaamtegevoelens mee. Hij is 20 jaar met zijn vrouw getrouwd en wist niet dat ze als man is geboren terwijl veel mensen in zijn omgeving het wel wisten of vermoedden. Hij staat nu dus bekend als die man die zijn dinges al die jaren in `dat rare gat` heeft gehangen en daarom stiekem is uitgelachen, zo voelt hij dat waarschijnlijk.
Als de relatie nog helemaal top was geweest in plaats van dat ze uit elkaar gegroeid waren, had hij misschien na de eerste schrik zijn schouders opgehaald en verder gegaan met haar.
Hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat het voor haar heel moeilijk is om een moment te bepalen waarop je het vertelt en als je dan door de buitenwereld soort van gedwongen wordt, helpt het natuurlijk ook niet.

NeverGiveUp

Re: Echtgenote blijkt omgebouwde vent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:26

Hoe zwaar het ook is, je gaat níet iemand 20 jaar keihard voorliegen! Vreselijk!

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:49

Hilarisch. Vieze man wil jong blaadje onder het mom van gratis oppas. Gaat er jaren naar volle tevredenheid overheen en nu voelt hij zich genaaid. Mannen zijn toch zo hypocriet!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:54

Mooi samengevat Lauren. :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:01

Lauren_ schreef:
Hilarisch. Vieze man wil jong blaadje onder het mom van gratis oppas. Gaat er jaren naar volle tevredenheid overheen en nu voelt hij zich genaaid. Mannen zijn toch zo hypocriet!

_O-

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:40

Killyenn schreef:
ShauniBef schreef:
:') :=

Heeft die kerel dat in die 20 jaar echt niet gemerkt??? Die omgebouwde vent kan toch niet zo erg verwijfd zijn nu...?

Walgelijk taalgebruik zeg, ten eerste is dit geen omgebouwde vent, maar een vrouw, en ten tweede is het gebruik van het woord 'verwijfd' enorm grof :n

Ik vind mijn post niet walgelijk of grof hoor.... ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 02:25

Dan moet je jezelf wellicht eens onderwijzen op algemeen geaccepteerd taalgebruik betreffende transgenders. Spreken van een 'omgebouwde man' en 'verwijfd' is not done. Iemand kiest ervoor een vrouw te zijn, dat is haar geslacht. Je hebt geen enkel recht haar aan te spreken met het geslacht waar ze mee geboren is. En van 'verwijfd' zou je ook niet spreken als je het over een vrouw-geboren vrouw hebt, dus ook niet over een transgender.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:52

Citaat:
Ik ben nu 64 jaar en ik lijd aan een spierziekte die door al de stress verergerd is. Mocht me dit tien of twintig jaar geleden overkomen zijn, dan denk ik dat ik nu in de gevangenis zou zitten. Dan had ik haar – of hem – wat aangedaan. Maar nu kan ik fysiek niet eens tegen haar op. Maar ik vraag me af hoe die kereltjes met wie ze nu in bed duikt, gaan reageren als ze er achter komen dat ze eigenlijk een man is geweest. '

Hij praat zo neerbuigend over zijn vrouw die aan een ernstige handicap lijdt, waar ze het haar hele leven moeilijk mee heeft gehad.
Maar zelf is hij ook niet perfect.
Je kiest er niet voor om een spierziekte te krijgen, maar je kiest er ook niet voor om als transgender geboren te worden.

Ik vraag me af hoe hij zich gevoeld zou hebben als hij een perfecte vrouw had gehad die hem gedumpt zou hebben omdat ze niet met een kreupele vent wilde leven.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:25

Captain schreef:
Da's k*t.... of l*llig..?

*\o/*

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:58

Ik weet niet of het al gezegd is...

Maar in Thailand stikt het van de transgenders, omgebouwde mannen die nu vrouw zijn en ik vind dit dan ook niets vreemd.

Er was hier laatst een docu op tv heete geloof ik Tai boys and girls en ging dus over mannen die zich ombouwde tot vrouw en naar Europa vertrokken om met een rijke vent te trouwen. :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:12

In Thailand kun je inderdaad maar beter niet naar de prutsmutsen gaan, als je geen chick with a dick wil :')
Ik zou ook een scheiding aanvragen, ik vind het belangrijk dat er eerlijkheid is in een relatie, en dat je altijd open staat voor de ander.
20 jaar zoiets heftigs verborgen houden.. nou dat vind ik echt niet normaal.

Ben je 20 jaar over een omgebouwde vent gegaan, lekker banketstaaf! Dat hij ook niet helemaal 100% is, dat maakt niets goed over wat die man/vrouw bij hem geflikt heeft, vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:42

Dan hoef ik alleen maar hard te lachen als mijn vriend, die nu op de Filipijnen zit voor werk, komt aandraven dat hij heel wat mooie dames achter zich heeft gehad als "relatiemateriaal" :')

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:37

Killyenn schreef:
Dan moet je jezelf wellicht eens onderwijzen op algemeen geaccepteerd taalgebruik betreffende transgenders. Spreken van een 'omgebouwde man' en 'verwijfd' is not done. Iemand kiest ervoor een vrouw te zijn, dat is haar geslacht. Je hebt geen enkel recht haar aan te spreken met het geslacht waar ze mee geboren is. En van 'verwijfd' zou je ook niet spreken als je het over een vrouw-geboren vrouw hebt, dus ook niet over een transgender.

Ach, soms moet je het leven en opmerkingen daarvan met wat flinke korrels zout nemen :Y) . Ik bedoel er verder niets mee hoor.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 03:35

We willen allemaal zo 'openminded' zijn over holebi's en dan zie ik zo'n taalgebruik in een topic over transgenders. Want dat mag natuurlijk wel. Hatelijk vind ik het... Echt hatelijk...
Ik ken een jongen die zich beter thuisvoelt in een vrouwenlichaam, maar hij begint niet aan de operaties en behandelingen door mensen zoals jullie. Want hij moet in onze maatschappij 'normaal' zijn en kan enkel op donkere plaatsen zichzelf zijn.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 03:57

Kwanyin schreef:
Tja. Die man heeft blijkbaar twintig jaar van iemand gehouden en nooit is er een lichtje gaan branden, en nu hij het weet is de liefde plots over. Ik noem dat hypocriet. Je hebt altijd van iemand gehouden, hoe ze was en hoe ze eruit zag. En nu je het weet, zou je plots geen gevoelens meer hebben?

Ik kan heel goed begrijpen dat een transgender zulke dingen liever niet vertelt, ook niet tegen de partner. Grote kans dat deze vrouw een gewoon normaal leven als normale vrouw wilde leven en niet met het etiket van "kijk, die was ooit een vent". Dan kan je wel zeggen dat je op zijn minst eerlijk kan zijn tegen je partner, maar als ze dat had gedaan was ze hem al op basis van hypcriete redenen kwijt geweest. En niet alleen hem, ik geloof dat het gros van de mannen niet staat te springen op een relatie met een vrouw die geboren is als man. Dan is de vrouw die graag geaccepteerd wil worden als een normale vrouw gedoemd tot het zoeken van een relatie met iemand die wel open minded genoeg is. Dus als je een perfect normale relatie kan hebben met een gewone man die je achtergrond niet kent maar die je wel gelukkig maakt...waarom niet...

Ik zou mijn vriend er ook niet voor in de steek laten. Uiteraard schrik je wel even en waarschijnlijk ben ik even boos omdat hij me nooit in vertrouwen heeft genomen, maar ik ben nu eenmaal dolverliefd op hem en alles draait goed zoals het is, dus waarom zou ik er plots anders over moeten gaan denken? Alleen als het mij op andere gebieden zou schaden, bv beloven dat je kinderen wil terwijl je weet dat je dat helemaal niet kan.

_/-\o_ ben het hier helemaal mee eens. Titel is daarom ook sowieso verkeerd, want zij was altijd al vrouw...alleen zij had de pech in het verkeerde lichaam geboren te zijn. En wie weet hoeveel relaties zijn beeindigd omdat ze verteld had dat ze als man geboren was, terwijl zij innerlijk een vrouw was, voordat ze een relatie kreeg met deze man.
En gezien zijn reactie toen hij erachter kwam, kan ik me heel goed voorstellen dat zij dit jarenlang verzwegen heeft.

En btw; over dat ze gelogen zou hebben over kinderen willen hebben samen; dat heeft ze niet. Het enige dat ik in het artikel hier over zie staan, is dat ze geen kinderen wilde. Dus het krijgen van kinderen is besproken, maar ze heeft hem niet aan het lijntje gehouden. Ze heeft tenslotte gezegd geen kinderen te willen. Ik zie nergens staan dat ze samen geprobeerd hebben kinderen te krijgen en dat ze net gedaan zou hebben dat ze niet wist waarom het zwanger worden maar niet wilde lukken.

edit: ondertussen link tegengekomen met uitgebreider verhaal. Pffff wat loopt die vent te zeuren zeg...hypocryte rotzak. Heeft dr zelf naar belgie gehaald zodat hij goedkope oppas voor zn kinderen had. En aan het verhaal te lezen was het voornamelijk een verstandshuwelijk ook nog. En hoezo als hij er 20 jaar eerder achter was gekomen dan had hij nu in de bak gezeten? 20 jaar in de cel...nou das dus moord...lekkere vent zeg. Ben blij voor dr dat hij er pas achter kwam toen hij die spierziekte al een aantal jaren had, want zo te lezen had hij dr anders alsnog vermoord.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:50

Saars schreef:
We willen allemaal zo 'openminded' zijn over holebi's en dan zie ik zo'n taalgebruik in een topic over transgenders. Want dat mag natuurlijk wel. Hatelijk vind ik het... Echt hatelijk...
Ik ken een jongen die zich beter thuisvoelt in een vrouwenlichaam, maar hij begint niet aan de operaties en behandelingen door mensen zoals jullie. Want hij moet in onze maatschappij 'normaal' zijn en kan enkel op donkere plaatsen zichzelf zijn.

Ik denk als je in een topic net zo over homo's zult spreken als hier nu gesproken wordt, dat dit niet geaccepteerd zou worden door de mods.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:13

Ik zou niet eerder weten wat ik zou hebben gedaan dan dat ik werkelijk in zo'n situatie zou zitten.
Maar dat is niet het geval.

WIj vrouwen kunnen nu zeggen dat het te zot is dat hij zijn huwelijk beeindigt terwijl hij al 20 jaar van haar heeft gehouden.
Maar ik denk dat het voor hetero mannen toch iets anders zit dan voor de hetero vrouwen.
Als ze 2 mannen zien zoenen op de tv dan drukken ze vaak al op de knop van ''wegzappen'' ''niet om aan te zien'' ''krijg de rilling al bij de gedachte''.....2 vrouwen vinden ze daarin tegen weer anders.
Wij vrouwen zijn daar iets makkelijker is denk ik?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:39

Killyenn schreef:
Je hebt geen enkel recht haar aan te spreken met het geslacht waar ze mee geboren is.

Oh ik wist niet dat dit wettelijk vastgelegd was...

On-topic: ik zou ook not amused zijn als mijn vriend opeens na X-aantal jaar aan komt zetten met "Hé mop, moet je wat vertellen". Ik zou er ook voor bedanken. Als ik zoiets op voorhand zou weten zou ik niet aan een dergelijke relatie willen beginnen, da's ook weer mijn goed recht. Dus ik heb die keuze liever op voorhand dan na 20 jaar.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:51

Saars schreef:

Pssstttt!! Ik ben gay :D

En zoals ik al zei... Ik bedoel er HE-LE-MAAL niks kwaads mee...... Gewoon NIET ;)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 02:27

Shauni, echt? Dat had ik nog niet door. :Z
Juist jij zou moeten respect hebben voor de LGBT gemeenschap... (Iedereen hier, daar niet van.)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 03:14

Juist ik??? Waarom?? Omdat ik "anders" ben? Net zoals die man??
Als je goed gelezen hebt, staat er ook dat ik het niet zo bedoel.. Ik kan er ook niks aan en dat jij het verkeerd opvat... ;)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 03:21

Het is niet zo moeilijk even na te gaan hoe een post kan overkomen...
Ik vind jou niet anders en die vrouw evenmin, want dan zou ik mijzelf en mijn hele vriendenkring zo moeten noemen. Zo bedoelde ik het dus zeker niet!
Ik ben gek op mensen die afwijken van de kleingeestige norm die heerst in onze samenleving, maar ik heb nooit begrepen waarom die mensen elkààr ook nog eens veroordelen.
Misschien was ik wat te snel met oordelen, ik las hier gewoon veel reacties die me deden schrikken.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 09:53

Ik snap al dat gezever over respect niet zo.
Respect is iets dat je moet verdienen,en niet automatisch krijgt.
Waarom zou je vanwege je geaardheid respect moeten verdienen?
Een andere geaardheid is voor mij geen enkel probleem,en wordt volledig geaccepteerd,,echter respect dwingt dat toch echt niet bij me af.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:58

Saars schreef:
Het is niet zo moeilijk even na te gaan hoe een post kan overkomen...
Ik vind jou niet anders en die vrouw evenmin, want dan zou ik mijzelf en mijn hele vriendenkring zo moeten noemen. Zo bedoelde ik het dus zeker niet!
Ik ben gek op mensen die afwijken van de kleingeestige norm die heerst in onze samenleving, maar ik heb nooit begrepen waarom die mensen elkààr ook nog eens veroordelen.
Misschien was ik wat te snel met oordelen, ik las hier gewoon veel reacties die me deden schrikken.

Nu doe je eigenlijk wel een heel klein beetje hetzelfde ... nu noem je Shauni afwijkend van de norm en praten over "die mensen" vind ik ook niet zo respectvol -O-

( En wat Shauni betreft: het feit dat ze lesbisch is, is eigenlijk misschien nog wel het enige enigszins normale aan haar *\o/* )