Fries pestdrama na dood vriend Michi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Re: Fries pestdrama na dood vriend Michi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:07

pestkoppen heb je in alle kleuren, maten en nouja nog wat..

Dit gaat toevallig over friezen, het had ook over amsterdammers, drenthen of wat dan ook kunnen gaan.

Pesten is niet goed te praten en al helemaal niet in deze vorm!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:50

Ik vind de reactie van de school echt schandalig. Sowieso van heel veel scholen als er een pestdrama is geweest. "Bij ons was niets bekend". Gelijk indekken, heel zwak. Een school zou excuses moeten aanbieden dat ze het niet wisten, niet de verantwoordelijkheid afschuiven..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:42

Wat erg dat die rotjong het na doen en alles!
Wat verschrikkelijk dit!
Echt waar, en die kinderen zijn de toekomst? BAH!! Het wordt tijd dat ze eens hard gestraft worden.

Echt diep en diep triest. Het is bijna onwerkelijk...
En dat de school niets doet en de ouders van die pesters mogen ze ook weleens aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:35

Mijn mond valt hier van open.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:37

Soms denk ik weleens: Dienstplicht weer invoeren. Als ouders hun kids geen normen, waarden, en dicipline bij kunnen brengen, kunnen ze het in het leger wel :j

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:39

jeetje ik ben er ff stil van...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:45

Marjoow schreef:
Met horten en stoten verklaart Roy hoe klasgenootjes op een dag in aanwezigheid van hun leraar zelfs toneelstukjes gingen opvoeren, waarbij ze de doodsstrijd van Michi nabootsten. Roy’s wanhopige “appelflap, kap hier mee!” betekende evenwel zijn onmiddellijke verwijdering uit de klas en zette een slepend conflict in gang.

:oo :oo .

Wat is in hemelsnaam de pedagogische gedachtengang van zo'n leerkracht die dat toelaat? Wat denkt hij dat hier goed een leerrijk aan is? Of zit hij misschien alleen maar op die stoel omdat op die school toch alles mag, hij geen moeite moet steken in pedagogisch denken en zo gemakkelijk geld verdiend :x .

Sok schreef:
Piter Jelles is nogal voor zelfredzaamheid en zelfstandigheid en zijn daar volledig in doorgeslagen.
Er is een verschil tussen zelfstandigheid en volledig aan hun lot overlaten. Die kinderen zijn uberhaupt alleen maar aan het gamen en voeren verder niks uit, in elk geval op de locatie waar ik stage liep.

Mijn zelfde vraag hier. Welke gedachtengang hebben ouders eigenlijk die hun kind naar daar sturen? Denken ze nu echt dat dit hun kind later superzelfstandig, gelukkig en succesvol gaat maken? Of is het een kwestie van geen zin om je ermee bezig te houden? Ik snap de gedachtengang van zulke ouders echt niet, zou fijn zijn als iemand me dat eens kon uitleggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:34

Zelfstandigheid is een goed ding in deze maatschappij, maar dit hebben de ouders vast niet voor ogen gehad bij deze school. Werkt schijnbaar in de praktijk niet. Ook geen leraren met ruggengraat als die dit toelaten.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:46

Te zot voor woorden.
Pesten is op de 1 of andere manier niet uit te roeien en komt helaas overal voor.

Jammer dat ook weer in dit geval de gepeste aan het kortste eind trekt, en de pesters de dans ontspringen, zo blijft pesten een stilzwijgend, maatschappelijk probleem waar altijd te laat op wordt ingegrepen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:03

Onbegrijpelijk. De school vind dit blijkbaar normaal gedrag, de pesters worden op school en thuis nergens op aangesproken en de slachtoffers zitten er weer mee.
Iemand in dit topic stelde voor naar de school toe te gaan, ik wil wel mee ~~}> Hier moet echt worden ingegrepen!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:30

Hier ook met open mond het stuk gelezen. Wat een bizare toestand daar. Onbegrijpelijk dat er niet wordt ingegrepen. En als er iemand gaat, ik ga ook graag mee :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:33

Ik ben ook wel voor een bokt-actie..
Vrees alleen niet dat je die pesters onder ogen zult krijgen..

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:38

jeetje ik moest even kijken of dit een echt verhaal was :wow: ... lijkt wel een verhaal uit een vreselijke drama soap serie, dit is toch niet normaal.. Niet te geloven

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:39

Nou idd, je zult er bijna zelf naartoe gaan.
Schandalig van de school vind ik dit. vraag me af of de ouders op de hoogte zijn van de pesters.
Ik vind het echt heel erg voor die jongen, zoiets mee moeten maken op zo'n jonge leeftijd, je beste vriend die sterft in je armen en dan dit nog.

Een goede vriendin van mij heeft hetzelfde meegemaakt maar dan met een vrachtwagen en zij was met haar vriendin op de scooter. vriendin heeft het niet overleefd maar ze zei toen al vaker dat ze het heel fijn vond dat ze zoveel steun had van iedereen. dat helpt onbewust toch met het verwerken ervan.
Steunen moeten ze die jongen, niet pesten.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:06

Dat dit écht gebeurt... Het is toch niet te geloven.

Denk dat ik helemaal wild word als ik zoals hoor, ben niet sterk of stoer, maar poeh.. |o

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:07

IK heb het er pas met mijn moeder overgehad, en wat verschrikkelijk zeg, kom op hee, waar gaat het met de wereld naartoe? Dit is gewoon onwijs ziek.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:10

SaskiaKa schreef:
gekvanfleur schreef:
ouders zijn wat dat betreft allemaal hetzelfde: Mijn kind doet dat niet!! Probeer die maar eens aan het verstand te peuteren dat hun kind niet zó´n schatje is.

Pardon? Hoe kom je aan die wijsheid?

Het is niet altijd zo, maar in mijn ervaring komt dat ook erg vaak voor :=
Voetbalclub van mijn broertje, kind had bal gestolen, neee hoor de mijne doet dat niet!
En dat wel vaker. Normaal ga je dan met je kind praten, maar het is echt zo dat het vaak zo gaat.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:32

Om te kotsen dit :r

Jammer dat ik zo ver weg woon, anders had ik graag aan een bokt-actie meegedaan! >;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:43

Je zal als docent voor de klas staan, dit zien gebeuren en niets doen. ;(

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:53

Ben blij dat dit stuk in de krant staat, het zal een kwestie van tijd zijn voordat we weten welke school het is, wie "Roy" en zijn moeder zijn en wie uiteindelijk de daadwerkelijke pestkoppen zijn.

Social Media, Social Media .. Ik heb het meteen gedeeld op FB en Twitter.

Krijg er in ieder geval een knoop van in m'n maag. De school moet zich diep, heel erg diep schamen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:59

Arme jongen, die zijn beste vriend heeft zien overlijden in zijn armen notabene nog wel!! Wat een kolere school is dat dan ook zeg die mag van mij gelijk de deuren doen sluiten ongelooflijk hoe ze daar met de leerlingen omgaan.

Echt wanneer stopt men nou eens met PESTEN!! Pesten maakt zoveel kapot dan je lief is doe gewoon normaal en gebruik je gezonde verstand als men die al heeft zeg.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:09

Jezus.. Gewoon gestoord dat je iemand gaat PESTEN met het OVERLIJDEN van iemand?!?!!?!?!!?
Ik snap niet dat je dat uberhaupt kunt :s (niet dat ik pesten in andere gevallen goedkeur, maar ik snap wel waarom iemand soms gepest wordt)..

Ik snap er helemaal niks van..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:07

Kom op hoe triest, dit is dus onze maatschappij waar we (later) kinderen in moeten opvoeden, brr laat maar.

Vind het echt zielig voor die knul, al geloof ik niet dat het compleet waar is wat ze vertellen (hij, zijn moeder...) want zo slecht kan een school toch niet zijn hè? :(

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:14

te triest voor woorden..
arme jongen :n

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:18

ik denk ook dat het verhaal anders in elkaar steekt, heb een moeder gesproken die haar dochter daar op school heeft. toen ik naar het pestdrama vroeg zei ze zoiets als: het is niet waar.
ben er niet op doorgegaan, ben wel benieuwd wat er echt is gebeurd.
evengoed ontzettend sneu voor de jongen die zijn vriend op deze manier moest kwijtraken....