Prins Friso overleden (pagina 9).

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:44

Blue_Eyes schreef:
IndianLady schreef:

Maar de koningin heeft wel onderdanen en als bekend zou worden dat zij euthanasie op haar zoon heeft toegestaan...

Wat dan? Dat de koninging misschien (!!) wel de beste beslissing voor háár zóón heeft gemaakt? Nou nou, wat een vreselijke fout zou dat zijn zeg, schandalig!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:46

Tja ik vind het fijn voor de familie dat hij tekenen vertoont. Wat er mee bedoelt wordt en hoe het verder zou gaan weten we niet.
Als je mij vraagt of het mijn keuze zou zijn. Nee

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:47

Ayasha schreef:
Dat weet jij niet, of zij daar geen besef van hebben. Ik heb met mensen gewerkt die zogenaamd "geen besef" hebben van hun anders zijn... Tot je echt naar ze ging luisteren en op ze lette... Dan leerde je de trieste waarheid wel.

Dat wist ik wel, helaas. Bijna vegetatieve staat van dementie namelijk; hersens hadden al gaten. Reageerde alleen nog met de primitieve hersenen; pijn (wat zich vooral uitte in onrust omdat spreken onmogelijk was), drinken dat in de mond werd gestopt; net als eten (wel gevoerd, zelf konden ze niets meer). Een kus werd aangezien als eten; oma bewoog haar mond alsof ze aan het kauwen was. Zo primair was de reactie. Maar oma was comfortabel en dat was het allerbelangrijkste. Tot het moment daar was dat ze onrustig werd, toen hebben wij haar laten gaan. Dus ook bij een staat van zeer verminderde bewustzijn kunnen mensen ook echt nog wel comfortabel leven, gelukkig. Alleen is het voor de familie wel zwaar, die zijn zich er natuurlijk wel volledig bewust van.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-11-12 18:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:50

__Lauraa schreef:
Welke aannames lees jij dan? Aangezien het bekend is dat hij 15 minuten onder de sneeuw lag, dús geen zuurstof heeft gehad.
En ik zeg dat het MIJ lijkt (Dat is dus een mening) dat je hersenen dan niet goed meer kunnen functioneren.
En ja er zijn wat gevallen bekend dat het goed ging, maar ook erg veel waar het niet goed ging.

"
Eh, je hele post is een aanname? Die 2 vraagende zinnen met daarbij "dat is toch geen fijn bestaan".
defintitie van een aanname is iets wat je denkt of vindt zonder het zeker te weten %)

gohya

Re: Prins Friso toont "tekenen van gering bewustzijn".

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:53

Ik zeg:hij komt weer helemaal bij.En ik zeg: Hij zal niet als een kasplantje door het leven gaan.
Hij zal heus wel beschadigingen hebben,maar tóch komt hij er goed uit.
Ik heb dit vanaf het allereerste begin gezegd.
Waarom ik dat denk? een gevoel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:14

Ayasha schreef:
Dat kan dus wel.
Mijn dokters zeiden ook dat niemand kan voorspellen hoe iemand hersteld, ook niet aan de gebieden die stuk zijn, omdat hersenen nog erg ongekend zijn. Links kan taken van rechts overnemen en gebieden die minder gebruikt worden voor het geen waar ze eigenlijk voor bedoelt zijn, kunnen zelfs ingeschakeld worden om taken over te nemen van gebieden die "stuk" zijn als die taken meer nodig zijn. Dat kan, maar het kan ook dat ze het niet doen. Dat weet niemand op voorhand. Ook dokters niet. Het is niet zomaar dat geen dokter je garanties zal geven na een hersenletsel. Wat een wijsheid hier.

Misschien niet handig omschreven, maar in essentie bedoelde ik dat die artsen niet voor niks iemand na 1,5 week 'opgeven', in de post die aangehaald werd. Dan is er echt geen enkele kans meer geweest, en bij Friso blijkbaar wel...
Het klopt helemaal wat je zegt, dat bedoel ik ook al meerdere keren, maar komt er niet handig uit.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:14

Leffroi schreef:
Blue_Eyes schreef:

Maar de koningin heeft wel onderdanen en als bekend zou worden dat zij euthanasie op haar zoon heeft toegestaan...

Wat dan? Dat de koninging misschien (!!) wel de beste beslissing voor háár zóón heeft gemaakt? Nou nou, wat een vreselijke fout zou dat zijn zeg, schandalig!

Wel goed quoten :+ Dit heb ik niet gezegd.

Ik heb bewoners gehad na poging tot zelfdoding die ja ze bestaan, maar daar is ook alles mee gezegd. Loop je dan met een jongen van 23 over de gang aan de hand. Naar de badkamer om te verschonen of hapje bij hapje te helpen met eten (voeren is een verboden woord, je werkt met mensen)

Niemand gun je zo'n 'leven' :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:24

verootjoo schreef:
Ayasha schreef:
Dat kan dus wel.
Mijn dokters zeiden ook dat niemand kan voorspellen hoe iemand hersteld, ook niet aan de gebieden die stuk zijn, omdat hersenen nog erg ongekend zijn. Links kan taken van rechts overnemen en gebieden die minder gebruikt worden voor het geen waar ze eigenlijk voor bedoelt zijn, kunnen zelfs ingeschakeld worden om taken over te nemen van gebieden die "stuk" zijn als die taken meer nodig zijn. Dat kan, maar het kan ook dat ze het niet doen. Dat weet niemand op voorhand. Ook dokters niet. Het is niet zomaar dat geen dokter je garanties zal geven na een hersenletsel. Wat een wijsheid hier.

Misschien niet handig omschreven, maar in essentie bedoelde ik dat die artsen niet voor niks iemand na 1,5 week 'opgeven', in de post die aangehaald werd. Dan is er echt geen enkele kans meer geweest, en bij Friso blijkbaar wel...
Het klopt helemaal wat je zegt, dat bedoel ik ook al meerdere keren, maar komt er niet handig uit.

Ik vind het gek. En ik denk ook, dat bij een "normale mens" (lees: eentje zonder titel) het al lang opgegeven zou zijn. Maar als hij inderdaad zelfstandig ademt enz. Sja, hem "helpen" is verboden in onze landen. Dus dan zit er ook voor dokters, niets anders op dan wachten en hopen. Of ze denken dat ie er nog goed uit komt of niet, doet er dan niet toe. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:42

Sja, zoals ik al zei, er liggen comaklinieken vol met 'normale mensen' :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:45

Leffroi schreef:

Maar is het aan ons om dat te beoordelen? Voor zoveel mensen die zeggen dat hij dood beter af is, zijn er minstens zoveel die zeggen dat je door moet gaan tot hij bijkomt of vanzelf doodgaat. Wie heeft er gelijk? Ik durf het niet te zeggen, het is aan de artsen en de familie om te beoordelen wat redelijk en wenselijk is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:01

Mijn zoon noemt Prins Friso "Prins Vrieskist". Als er weer iets over in het nieuws is, dan roept hij: "Mam, ze hebben het weer over Prins Vrieskist!". :+
Ook al is het allemaal al ernstig genoeg, ik moest er wel om grinniken. :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:31

Winged schreef:
Even een schopje,

las net op nu.nl dat Friso naar Nederland wordt overgebracht (bericht wordt aangevuld)
http://www.nu.nl/algemeen/3521945/prins ... rland.html

edit, telegraaf weet natuurlijk alweer meer: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2171 ... and__.html

Nou gelukkig kan hij hier zomervakantie 'vieren'.
Opzich prettig om je vader en man bij je te hebben. Het idee althans.
Ik krijg alleen een beetje het idee dat ze zo veel hoop blijven houden en dat zij dit ook overdragen op hun kinderen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:43

Wat doen ze die man aan.. Sorry dat ik het zeg. Menig ander mens hadden ze waardig laten sterven. Maar nee hoor, dit is 'royalty', dus schijnbaar bijzonderder dan andere mensen. Niet zozeer triest voor ons, maar wel voor hem. Wat heeft HIJ nog voor leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:44

Leffroi schreef:
Wat doen ze die man aan.. Sorry dat ik het zeg. Menig ander mens hadden ze waardig laten sterven. Maar nee hoor, dit is 'royalty', dus schijnbaar bijzonderder dan andere mensen. Niet zozeer triest voor ons, maar wel voor hem. Wat heeft HIJ nog voor leven?

Ik kan me niet voorstellen dat hij van dit alles veel mee krijgt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:44

Rowdine schreef:
Leffroi schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat hij van dit alles veel mee krijgt.

Dus...? Des te triester toch? Voor wie doen ze het nog dan?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:45

Leffroi schreef:
Dus...? Des te triester toch? Voor wie doen ze het nog dan?

Het schijnt dat ze de stekker er in Engeland niet uit mogen trekken, hier in Nederland wel...

Maar heb daar geen bronnen voor of dat ook écht zo is. Het schijnt ook dat hij zelfstandig ademt, dus dan heeft die 'stekker' ook weinig zin.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:49

Leffroi schreef:

gelukkig, ben niet de enigste die vind dat ze de stekker er alllang uit hadden moeten trekken.

de kans word steeds kleiner dat hij ooit ontwaakt, en zelfs als dat nog ooit gaat gebeuren, is de kans op zwaar blijvend letsel enorm

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:50

Leffroi schreef:

Ik ben ook van mening dat het koninklijk huis ook maar mensen zijn die poepen.

Een gemiddeld persoon zou een jaar geleden al begraven zijn. Waarschijnlijk speelt geld hierin ook een rol.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:50

Welke stekker wil je eruit trekken? :+

En het is onzin dat 'omdat hij van blauw bloed is' hij nog leeft. Jan op de hoek had die kans ook gekregen. Dat heet: zorgverzekering.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:54

Toen Friso destijds onder de sneeuw weg werd gehaald wist niemand of hij nu wel of niet weer bij bewustzijn ging komen. Dan blijf je in eerste instantie voor je man, zoon vechten, geld heeft er geen donder mee te maken. Als je dan de "pech" hebt dat hij doorgaat met ademen als je de boel stop zet dan kun je niets meer doen dan afwachten wat de toekomst brengt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:55

vuurneon schreef:

En het is onzin dat 'omdat hij van blauw bloed is' hij nog leeft. Jan op de hoek had die kans ook gekregen. Dat heet: zorgverzekering.

Welke zorgverzekering vergoed meer dan een jaar verpleging in het buitenland en is te betalen voor de gemiddelde bevolking?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:55

vuurneon schreef:

Dat heet triest.

Hij schijnt idd zelfstandig te kunnen liggen en ademen enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:57

Leffroi schreef:
vuurneon schreef:

Dat heet triest.

Hij schijnt idd zelfstandig te kunnen liggen en ademen enzo.

Hahhaaha, volgens mij kan (bijna) iedereen zelfstandig liggen ;)

Maare ik heb niet het idee dat iemand anders goed op de hoogte is van zn toestand. Dus echt oordelen over het euvel stekker eruit of juist niet, kan ik iet.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:59

eenitraM schreef:
vuurneon schreef:

Welke zorgverzekering vergoed meer dan een jaar verpleging in het buitenland en is te betalen voor de gemiddelde bevolking?

Belastingdienst