Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rinske schreef:Serendip90 schreef:Dat vind ik dus ook zo maf, waarom nu, na 13 jaar opeens iets doen waardoor.... Waarom geef je dan niet gewoon jezelf aan?
Omdat er door een verwantschaptest al een profiel opgemaakt kan worden waardoor men bij deze man uit kan komen. Dan leidt zo'n profiel vanzelf naar de dader.
roxiie schreef:Er gaan verschillende verhalen. Verdachte zou zelf gegaan zijn om DNA af te staan, maar er gaat ook een verhaal dat er een verwantschaps match is geweest, aan de hand daarvan is een aanvullend onderzoekonder de verwante familie gedaan en een 100% match gevonden.
Vanmiddag in Drachten zal wel meer duidelijkheid komen.
Suzanne F. schreef:Ik snap het niet. Deze man heeft zelf vrijwillig DNA afgestaan dus? Waarom meldde hij zich dan niet gewoon?
Als het aan hem had 'gevreten' dan had hij zich wel gemeld. Ook in het geval van strafvermindering had dit zo geweest. Waarom zo'n omweg? Is er nog een mogelijkheid dat hij het niet heeft gedaan?
Suzanne F. schreef:Ik snap het niet. Deze man heeft zelf vrijwillig DNA afgestaan dus? Waarom meldde hij zich dan niet gewoon?
Als het aan hem had 'gevreten' dan had hij zich wel gemeld. Ook in het geval van strafvermindering had dit zo geweest. Waarom zo'n omweg? Is er nog een mogelijkheid dat hij het niet heeft gedaan?
Cayenne schreef:Nessah schreef:Daarnaast is de DNA match 100%.. Dus sja, we spreken van verdachte.. Maar ik denk dat de meeste wel beter weten dan dat( zeker wanneer je enige kennis hebt van DNA)
Tenzij de verdachte een eeneiige tweelingbroer heeft, maar dat lijkt me stug.
Nessah schreef:Op nu.nl staat dat de kinderen van de verdachte naar de zelfde gymp club gingen als de kleinkinderen van bauke vaastra. Bauke Vaatsra werd op zondagmorgen 11 uur gebeld met het bericht: "We hebben hem".
Daarnaast is de DNA match 100%.. Dus sja, we spreken van verdachte.. Maar ik denk dat de meeste wel beter weten dan dat( zeker wanneer je enige kennis hebt van DNA)
Ik ben erg blij voor de familie van Marianna, ik denk dat dit toch een soort opluchting is..
Ik blijf dit nieuws nog even volgen. op Nu.nl komen regelmatig updates trouwens
http://www.nu.nl