DNA-match in zaak Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:07

Ja, maar dan nog.. Ga je dan liever wachten en hopen dat ze een fout maken? Dan kun je er toch beter meteen vanaf zijn? Of juist gaan voor de verwantschap-uitkomst is want dan is het nog meer "uitstel"..

Kids volwassen nu was ook het eerste wat bij mij opkwam..

dito

Re: DNA-match in zaak Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:09

neem toch aan dat die kids er niet op aan gekeken worden, denk dat die net zo goed slachtoffer zijn hiervan....men het zou je gebeuren heee...in 1 keer staat je leven op zijn kop!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:11

@ Dito, dat is niet zo vanzelfsprekend hoor.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:11

nee dat is waar *is ook verwachtingspatroon van mij* maatschappij zit idd raar in elkaar soms!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:13

Rinske schreef:
Serendip90 schreef:
Dat vind ik dus ook zo maf, waarom nu, na 13 jaar opeens iets doen waardoor.... Waarom geef je dan niet gewoon jezelf aan?

Omdat er door een verwantschaptest al een profiel opgemaakt kan worden waardoor men bij deze man uit kan komen. Dan leidt zo'n profiel vanzelf naar de dader.

Voor een dader die niet gepakt wil worden is dat nog geen reden om zelf te gaan.
Het blijft natuurlijk altijd gokken, als ze bv bij zijn broer dna zouden afnemen, hoe weten ze dan dat ze hem moeten hebben en niet zijn vader, zoon of oom moeten hebben?
Denk dat dat nog lastig genoeg is omdat ze ook rekening moeten houden met alibi's ed.
Het is niet voor niets dat ze daar 8 maanden voor nodig dachten te hebben.

Deze man wilde gewoon zelf gepakt worden anders was hij niet gegaan.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:14

onvoorstelbaar en geweldig dat het nu dan eindelijk aan t licht is gekomen.....ben sprakeloos en schiet helemaal vol....

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:15

Hij is nog niet officieel de dader er is alleen nu DNA bewijs toch? Adres op internet zetten is dan echt belachelijk.
Er kunnen verschillende redenen zijn dat hij zich niet eerder heeft aangegeven:
- Het 'vreet' aan hem en hij kan het niet meer voor zichzelf houden.
- Hij hoopt doormiddel van zelf DNA afstaan ergens nog een goed argument voor strafvermindering te krijgen. Het geeft soms een beter beeld als je berouw toont en DNA afgeeft, in plaats van dat ze je vinden via een ander.
- Het DNA bewijs klopt niet, er is een fout gemaakt.
- Zometeen blijkt uit de controle dat hij toch niet de dader is.
- Het DNA blijkt geen causaal verband te hebben met de moord.
- Ga zo maar door...

Ik irriteer me vaak aan Peter R. de Vries, maar in dit geval vind ik zijn tweet beter dan wat veel mensen nu op internet schrijven. D-TEAM van politie heeft in zaak #Vaatstra voor ongekende mijlpaal gezorgd! 100 procent DNA-match. Blanke verdachte (44) gearresteerd!
Er is een verdachte gearresteerd, nog niet de dader!

Edit: Ik hoop natuurlijk wel dat alles juist is gegaan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:16

Er gaan verschillende verhalen. Verdachte zou zelf gegaan zijn om DNA af te staan, maar er gaat ook een verhaal dat er een verwantschaps match is geweest, aan de hand daarvan is een aanvullend onderzoekonder de verwante familie gedaan en een 100% match gevonden.
Vanmiddag in Drachten zal wel meer duidelijkheid komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:17

Ik snap het niet. Deze man heeft zelf vrijwillig DNA afgestaan dus? Waarom meldde hij zich dan niet gewoon?
Als het aan hem had 'gevreten' dan had hij zich wel gemeld. Ook in het geval van strafvermindering had dit zo geweest. Waarom zo'n omweg? Is er nog een mogelijkheid dat hij het niet heeft gedaan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:18

roxiie schreef:
Er gaan verschillende verhalen. Verdachte zou zelf gegaan zijn om DNA af te staan, maar er gaat ook een verhaal dat er een verwantschaps match is geweest, aan de hand daarvan is een aanvullend onderzoekonder de verwante familie gedaan en een 100% match gevonden.
Vanmiddag in Drachten zal wel meer duidelijkheid komen.

Ok dat zou logischer zijn ja. Dat het net gesloten werd en hij toch maar DNA heeft afgestaan, anders had het hem toch worden verplicht.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:20

Suzanne F. schreef:
Ik snap het niet. Deze man heeft zelf vrijwillig DNA afgestaan dus? Waarom meldde hij zich dan niet gewoon?
Als het aan hem had 'gevreten' dan had hij zich wel gemeld. Ook in het geval van strafvermindering had dit zo geweest. Waarom zo'n omweg? Is er nog een mogelijkheid dat hij het niet heeft gedaan?

Omdat het confronterender kan zijn om echt te zeggen: 'ik heb het gedaan', dan via een DNA onderzoek.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:21

Misschien moeten we gewoon de persconferentie afwachten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:22

Suzanne F. schreef:

Hij heeft wel een vrouw en kinderen.
Als hij zich gewoon gaat aangeven moet hij dat zijn vrouw en kinderen vertellen voor hij gaat, dan krijgt hij natuurlijk enorm veel vragen, verwijten en noem maar.
Nu gaat hij gewoon dna afgeven en kan hij gewoon zitten wachten tot ze hem komen halen, scheelt hem heel veel uitleg.
Dus hij zal het lef gewoon niet gehad hebben denk ik.

Er vanuit gaande dat hij ook echt de dader is natuurlijk.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:28

tot de persconforentie zal er sowieso veel gespeculeerd worden........pers maakt het soms ook groter dan het is he

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 11:47

Hopelijk worden de familieleden van de verdachte ook opgevangen.
Die zijn net zo goed slachtoffer.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:05

Cayenne schreef:
Hopelijk worden de familieleden van de verdachte ook opgevangen.
Die zijn net zo goed slachtoffer.

Ik hoor net op de radio dat zijn vrouw en kinderen opgevangen zijn en dat het huis afgeschermd is. Heftig hoor, al die tijd met zo iemand samen te hebben geleefd..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:24

Nou het lijkt me ook een enorme schok als blijkt dat jouw man en vader van jouw kinderen dit op zijn geweten heeft. Dan heb je het gevoel met een vreemde te hebben geleefd al die jaren lijkt me.
Samen naar het nieuws gekeken, samen er over gepraat misschien wel... en dan blijkt hij de moordenaar te zijn... Vreselijk. Ook voor de kinderen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:33

Op nu.nl staat dat de kinderen van de verdachte naar de zelfde gymp club gingen als de kleinkinderen van bauke vaastra. Bauke Vaatsra werd op zondagmorgen 11 uur gebeld met het bericht: "We hebben hem".

Daarnaast is de DNA match 100%.. Dus sja, we spreken van verdachte.. Maar ik denk dat de meeste wel beter weten dan dat :) ( zeker wanneer je enige kennis hebt van DNA)

Ik ben erg blij voor de familie van Marianna, ik denk dat dit toch een soort opluchting is..

Ik blijf dit nieuws nog even volgen. op Nu.nl komen regelmatig updates trouwens :)

www.nu.nl

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 12:35

Nessah schreef:
Daarnaast is de DNA match 100%.. Dus sja, we spreken van verdachte.. Maar ik denk dat de meeste wel beter weten dan dat :) ( zeker wanneer je enige kennis hebt van DNA)

Tenzij de verdachte een eeneiige tweelingbroer heeft, maar dat lijkt me stug.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:38

Jammer dat ie niet zich zelf heeft aangegeven. Het had zoveel verdriet en geld gescheeld. Het net was zich aan het sluiten om deze man. Nu hopen dat OM het bewijs rond weet te krijgen en de rechter onomstotelijk weet vast te stellen dat de man die vandaag is opgepakt als verdacht ook daadwerkelijk de dader is. Een familie kan dan eindelijk rust vinden; in een andere familie begint het dan pas...............................

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:43

Cayenne schreef:
Nessah schreef:

Tenzij de verdachte een eeneiige tweelingbroer heeft, maar dat lijkt me stug.

Ik neem aan ( inderdaad een aanname) dat dit al is uitgesloten.. Anders zouden er nu 2 verdachtes zijn opgepakt..

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:43

oh ik wens me toch zo voor de familie, vrienden, omstanders, dorpsgenoten en andere betrokkenen en bekenden van Marianne dat dit de dag is dat er eindelijk iemand verantwoording mag gaan dragen voor haar dood. ik volg dit ook al jaren , het blijft ook in je gedachten ook al woon ik veel verder weg ... wat een impact moet dit hebben in het dorp ... tjonge ... ik wacht ook de persconferentie af ...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:45

Nessah schreef:
Op nu.nl staat dat de kinderen van de verdachte naar de zelfde gymp club gingen als de kleinkinderen van bauke vaastra. Bauke Vaatsra werd op zondagmorgen 11 uur gebeld met het bericht: "We hebben hem".

Ik ben erg blij voor de familie van Marianna, ik denk dat dit toch een soort opluchting is..

Ik blijf dit nieuws nog even volgen. op Nu.nl komen regelmatig updates trouwens :)

http://www.nu.nl

Tijdstip klopt hier niet. Het is gisteravond 11 uur.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:49

Edit: Rekenfout!

Helemaal top dat hij gepakt is, maakt toch weer duidelijk dat je niet meer ongestraft weg kan komen na 13 jaar *\o/*
Laatst bijgewerkt door lucifertje op 19-11-12 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 12:49

Is al bekend hoe laat de persconferentie is en of het ook online of op tv te volgen is?