Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:35

AmyII schreef:
Ik denk dat het meeste 'gezeur' niet eens over de boetes gaat, maar om het feit dat er een PRACHTIGE 5 baans weg word aangelegd waarbij 100km/u of 130km/u niet eens zoveel uitmaakt qua uitstoot en dan word er gecontroleerd.. Op een punt waar het 500% uitnodigt om het gas in te drukken. Daar gaat het 'gezeur' om.

Maar even, die weg is toch aangelegd om al het verkeer wat daar over gaat de ruimte te geven en te voorkomen dat er een mega file komt doordat er te weinig ruimte is voor alle auto's die daar langs gaan?
Als het 'gezeur' gaat om het feit dat het een uitnodiging voor gas geven is, moeten mensen niet zo zeuren, maar zich gewoon aan de snelheid houden. :+

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:47

Het probleem zijn ook de mensen die zich niet aan de minimumsnelheid kunnen houden

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:47

Sani schreef:
AmyII schreef:
Ik denk dat het meeste 'gezeur' niet eens over de boetes gaat, maar om het feit dat er een PRACHTIGE 5 baans weg word aangelegd waarbij 100km/u of 130km/u niet eens zoveel uitmaakt qua uitstoot en dan word er gecontroleerd.. Op een punt waar het 500% uitnodigt om het gas in te drukken. Daar gaat het 'gezeur' om.

Maar even, die weg is toch aangelegd om al het verkeer wat daar over gaat de ruimte te geven en te voorkomen dat er een mega file komt doordat er te weinig ruimte is voor alle auto's die daar langs gaan?
Als het 'gezeur' gaat om het feit dat het een uitnodiging voor gas geven is, moeten mensen niet zo zeuren, maar zich gewoon aan de snelheid houden. :+

... En nog sta ik op zondag ochtend om 10.00 daar in de file.. You tell me?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:50

daffene schreef:
Het probleem zijn ook de mensen die zich niet aan de minimumsnelheid kunnen houden

Er bestaat geen minimumsnelheid in Nederland op de snelwegen. Er bestaat een minimumconstructiesnelheid. Ieder voertuig dat de snelweg op gaat moet minimaal die snelheid (van 60km/h) kunnen halen. Er staat niet dat je minimaal die snelheid moet rijden. ;)

Die snelheid haalt 99% van de automobilisten wel hoor, dus volgens jouw probleemdefinitie is er denk ik eigenlijk geen probleem als ik het zo lees :+

Zie onderstaande info van de rijksoverheid (http://www.rijksoverheid.nl)

Citaat:
Wat is de minimumsnelheid voor het wegverkeer?

Er geldt geen minimumsnelheid voor het wegverkeer. Wel kunt u een boete krijgen als u zo langzaam rijdt dat u het overige verkeer hindert of in gevaar brengt. Motorvoertuigen zijn alleen toegestaan op autowegen en autosnelwegen als deze een bepaalde snelheid kunnen en mogen rijden.

Toegestane motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen
Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid wordt de minimumconstructiesnelheid genoemd.

wemkelover

Re: Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:19

ja maar soms moet je wel even versnellen of afremmen anders kom je in de problemen.
Als iedereen stug 100 blijft rijden, krijg je met invoegen een probleem. Vooral als je invoegstrook op is en je nog geen ruimte heb gekregen omdat niemand harder gaat of langzamer dan toegestane snelheid. In sommige situati's is het veiliger om even het gas in te drukken.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:32

FlyAway schreef:
daffene schreef:

Er bestaat geen minimumsnelheid in Nederland op de snelwegen. Er bestaat een minimumconstructiesnelheid. Ieder voertuig dat de snelweg op gaat moet minimaal die snelheid (van 60km/h) kunnen halen. Er staat niet dat je minimaal die snelheid moet rijden. ;)

Die snelheid haalt 99% van de automobilisten wel hoor, dus volgens jouw probleemdefinitie is er denk ik eigenlijk geen probleem als ik het zo lees :+

Citaat:
Wat is de minimumsnelheid voor het wegverkeer?

Er geldt geen minimumsnelheid voor het wegverkeer. Wel kunt u een boete krijgen als u zo langzaam rijdt dat u het overige verkeer hindert of in gevaar brengt. Motorvoertuigen zijn alleen toegestaan op autowegen en autosnelwegen als deze een bepaalde snelheid kunnen en mogen rijden.

Toegestane motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen
Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid wordt de minimumconstructiesnelheid genoemd.

Nee oke, maar het is super irritant als je 100 mag rijden en er zijn dan mensen die perse de teller op 90 moeten houden. En zich dan storen aan mensen die liever 110 rijden. Moeten ze allemaal zelf weten, maar dan gewoon aan de kant gaan. Maar hoe kom je erbij dat 99% van het verkeer zich houdt aan de snelheid die staat aangegeven? Heb je daar een bron van? Want mijn ervaring is iets anders hoor... Heb liever iemand die te hard rijd dan te langzaam. Maar dat is mijn eigen mening.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:46

daffene schreef:
Nee oke, maar het is super irritant als je 100 mag rijden en er zijn dan mensen die perse de teller op 90 moeten houden. En zich dan storen aan mensen die liever 110 rijden. Moeten ze allemaal zelf weten, maar dan gewoon aan de kant gaan. Maar hoe kom je erbij dat 99% van het verkeer zich houdt aan de snelheid die staat aangegeven? Heb je daar een bron van? Want mijn ervaring is iets anders hoor... Heb liever iemand die te hard rijd dan te langzaam. Maar dat is mijn eigen mening.

Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat 99% van de automobilisten die minimale constructiesnelheid (60 km/h) wel haalt.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:55

FlyAway schreef:
daffene schreef:

Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat 99% van de automobilisten die minimale constructiesnelheid (60 km/h) wel haalt.

Ja, dat snap ik, maar dat bedoel ik toch niet? Het gaat er toch om dat hardrijders klagen over boetes, maar wat mij betreft mogen ze langzaamrijders ook boetes gaan geven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:01

Geen idee of het al genoemd is, maar kunnen ze ook op datzelfde traject boetes gaan uitdelen voor die halve garen die onnodig links of op de middenbaan blijven hangen, waardoor overig verkeer bijna genoodzaakt is om rechts in te halen met een boete tot gevolg? Beetje omgekeerde wereld soms.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:03

hollywood86 schreef:
Ah, de moraalridderclub van Bokt.nl is weer paraat!
Alle mensen die standaard 30km onder de limiet rijden, die zijn op bokt verzameld. Ik zie toch een verband met het aantal % vrouwen op dit forum en het gezeur om verkeersregels :D
_O_

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:16

De ellende van die trajectcontrole is dat iedereen het hele stuk 100 blijft rijden. Inhalen wordt knap lastig en van baan wisselen is ook lastig als diegene voor je en naast je 100 blijven rijden.
Verder denk ik dat veel mensen 'zeuren' over het feit dat alle stukken die vroeger 120 waren verbreed zijn naar 5 banen maar wel teruggebracht naar 90 of 100.
Wat ik trouwens zelf echt eng vind is dat ze de vluchtstroken als rijbaan gaan gebruiken.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:24

2005 schreef:
De ellende van die trajectcontrole is dat iedereen het hele stuk 100 blijft rijden. Inhalen wordt knap lastig en van baan wisselen is ook lastig als diegene voor je en naast je 100 blijven rijden.
Verder denk ik dat veel mensen 'zeuren' over het feit dat alle stukken die vroeger 120 waren verbreed zijn naar 5 banen maar wel teruggebracht naar 90 of 100.
Wat ik trouwens zelf echt eng vind is dat ze de vluchtstroken als rijbaan gaan gebruiken.

_O- Als je je aan de snelheid houd hoef je dus ook niet in te halen _O-

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:25

Sprintje schreef:
2005 schreef:

Probleem opgelost! _/-\o_

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:39

Sprintje schreef:
2005 schreef:

Wel eens gedacht aan gevaarlijke situaties dat je opeens moet uitwijken of inhalen?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:41

2005 schreef:
Sprintje schreef:

Wat voor gevaarlijke situaties zouden dat moeten zijn als iedereen om je heen netjes 100 rijdt? _O-

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:44

Omdat de een sneller gaat als de ander ook al rijden ze beide 100, weet niet meer percies waar het aanlag. De snelheden op de tellers kloppen ook niet altijd.
Als je een boete krijgt moet je niet klagen, vaak is het wel je eigen schuld.
Maar soms is het wel eens nodig om het gaspedaal in te trappen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:00

FlyAway schreef:
Wat voor gevaarlijke situaties zouden dat moeten zijn als iedereen om je heen netjes 100 rijdt? _O-

Ik dacht dat domme vragen niet bestonden _O-.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:01

2005 schreef:
FlyAway schreef:

Ik dacht dat domme vragen niet bestonden _O-.

Die bestaan ook niet, alleen domme antwoorden ;)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:02

hollywood86 schreef:
Ah, de moraalridderclub van Bokt.nl is weer paraat!
Alle mensen die standaard 30km onder de limiet rijden, die zijn op bokt verzameld. Ik zie toch een verband met het aantal % vrouwen op dit forum en het gezeur om verkeersregels :D

*\o/* _/-\o_ precies...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:38

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:40

@ kiwipitje: hahahaha *\o/*

Ik begrij[p trouwens wel opeens alle files..als de helft van de automobilistes kilometers onder de limiet gaan rijden schiet het inderdaad ook niet op hahaha
Laatst bijgewerkt door zimbabwe op 18-11-12 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:41

Ik snap inderdaad ook al die frustraties niet hoor. Waarom overal zo moeilijk over doen? Zeuren om het zeuren gewoon.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:42

FlyAway schreef:
Ik snap inderdaad ook al die frustraties niet hoor. Waarom overal zo moeilijk over doen? Zeuren om het zeuren gewoon.

Het is zondag..

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:45

Oh is dat het? :D

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:58

Flyaway: Bedankt dat je het zelf zegt! Antwoorden in een discussie met _O- is inderdaad een beetje kortzichtig, vind je niet? Ik probeer uit te leggen dat er op een snelweg altijd onverwachte dingen kunnen gebeuren, waardoor je snel ergens weg moet. Als iedereen om je heen 100 rijdt, zit je 'klem'. Als iemand invoegt, maar alle banen 100 blijven rijden kan het gebeuren dat je niet kan uitwijken voor diegene die invoegt. Als iemand voor je rijdt die 'gevaarlijk' rijdt (lees: niet opletten, slingeren, opeens remmen op de snelweg), is het erg fijn als je even kan inhalen, in plaats van constant er achter te blijven hangen. Als je in de dode hoek van een vrachtauto zit kan je die beter ook inhalen, dan er naast blijven rijden.
Verder zeur ik niet over de boetes hoor, het is alleen op dit moment niet veiliger omdat iedereen maar op zijn teller aan het kijken is. Een vijfbaansweg is naar mijn idee veiliger als links harder gereden kan worden dan rechts.