Wat er gebeurd is met Tim is zo verschrikkelijk dat is niet onder woorden te brengen. Een kaartje voor zijn ouders is wel het minste wat je kan doen, vind ik.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coconut schreef:Het ergste is nog dat het een leerling van mijn zus was.....
NeverGiveUp schreef:Coconut schreef:Het ergste is nog dat het een leerling van mijn zus was.....
Jeetje, en wat zegt zij...
verootjoo schreef:Ymor schreef:Het is altijd aan het slachtoffer om te bepalen waar de grens ligt. Daarom is dit ook een lastig onderwerp. Voor iedereen ligt de grens ergens anders.
Nee hoor, dat is heel simpel. Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet. Dat is er bij mij vroeger wel goed ingestampt door mijn ouders met als gevolg dat ik bij het meeste wat ik zei of deed bij andere kinderen ging nadenken of ik dit zelf leuk zou vinden.
NeverGiveUp schreef:Ik weet dat mensen daar héél schijnheilig mee kunnen zijn (Jaa wist ik niet hoor, dat hij het niet leuk vond) Maar misschien was het in dit geval wel echt zo? Was hij zo gevoelig of iets dat het allemaal in zijn hoofd afspeelde. Het zou geen populaire jongen zijn geweest, maar iedereen gaat er gelijk vanuit dat hij ook echt heel erg gepest is. Terwijl wie weet wat er in zijn hoofd om ging, wie weet hoe hij dingen opvatte of omdraaide in zijn hoofd.
Voor de rest ken ik het verhaal niet.. Maar dat is wat mijn moeder vertelde, dat ze op tv had gezien dat zijn klasgenoten en buurtbewoners dat gevraagd werd.
opala schreef:Maar blijft de vraag: hoe voorkomen we dat jongeren gaan pesten?
opala schreef:Wanneer dat zo is, is de vraag: hoe maak je je kind zo weerbaar dat het pesten niet te hard aankomt
Femke schreef:opala schreef:
Een uurtje/half uurtje per week "les" in sociale omgang lijkt me nuttiger.
Leren dat een ander ook gevoel heeft. Respect. Praten over normen en waarden.
Niet alleen voor pesten. Ook voor begrip over bijvoorbeeld seksuele geaardheid, geloof, etc.
opala schreef:Maar blijft de vraag: hoe voorkomen we dat jongeren gaan pesten?
Shanna schreef:Als ik erachter zou komen dat mijn kind gepest wordt zou ik haar laten onderzoeken.