peuter valt in een verblijf van wilde honden en overlijdt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: peuter valt in een verblijf van wilde honden en overlijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:54

Ja, bokito proof wel. maar dat zegt niet dat er nooit meer iets gebeurt met een dienntuin dier. neem de olifant in Emmen vorig jaar. als het iets anders was gegaan had die grote jongen ook tussen de bezoekers gelopen. misschien op het eerste oog minder gevaarlijk/ aggressief dan Bokito maar in paniek had hij veel mensenlevens kunnen beeindigen daar!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:19

LZP ->NM

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 01:36

Ik vind het enorm erg voor de ouders, en zeker voor de moeder die het ongeval 'veroorzaakt heeft'. Je zal je kind maar verscheurd zien worden door een bende wilde honden. Vreselijk!
Wat ik echter niet juist zou vinden is dat de dierentuin zou worden beschuldigd. Je kind op een hekwerk zetten waarvan je kan zien dat het kind zo bij de wilde dieren valt als je even grip verliest, is toch echt gewoon onnadenkend en je eigen schuld. Over de dierentuin zeggen dat ze dan maar betere voorzorgsmaatregelen moet nemen vind ik niet helemaal terecht. Als de omheining verder veilig genoeg is en de dieren die erin zitten er niet uit kunnen, en mensen er niet zomaar bij in kunnen vallen (geen te lage omheining bv, of geen spijlen waar een kind zo doorheen kan), dan zou ik waarschijnlijk ook rekenen op een dosis gezond verstand van mijn bezoekers. Dat alles blijkbaar achter glas moet tegenwoordig omdat mensen anders in de kooien van de beesten springen, kinderen op relingen zetten die er dan in vallen, of weet ik veel wat nog allemaal willen doen, vind ik best wel triest... Ik vraag me soms af wat mensen zoal uithalen in dierentuinen als je sommige verhalen hoort :\ Maar waarschijnlijk is mijn perceptie van 'wat moet kunnen' anders dan die van andere mensen. Zo vind ik bv niet 'dat het moet kunnen' dat je je kind overal op de reling zet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 02:07

In een amrikaans artikel staat trouwens dat er wel een gaas boven het verblijf hing maar dat het kindje daar ook is afgevallen: http://www.post-gazette.com/stories/loc ... it-660606/. Hij is volgens dit artikel trouwens ook eerst 4 of 5 meter naar beneden gevallen, ik hoop maar dat hij met de val bewusteloos is geraakt dan heeft ie er niets van meegekregen.

Maar je kind op een rand van iets dat 5m hoog zetten met of zonder wilde honden eronder |o . Als mensen hun kinderen allemaal zo leuk vinden waarom zijn ze er dan niet zuinig op :?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 02:19

liedje89 schreef:
Maar je kind op een rand van iets dat 5m hoog zetten met of zonder wilde honden eronder |o . Als mensen hun kinderen allemaal zo leuk vinden waarom zijn ze er dan niet zuinig op :?

Als het hek zó hoog was... Dan vraag ik me af of het wel eens waar is, dat de moeder dat kind daar op gezet heeft :\ Hoe wil je een kind zo hoog krijgen? Lijkt me dan eerder dat dat kind zelf omhoog geklommen is in een moment waarop de moeder niet oplette ofzo?

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 02:22

Waar ze stonden was 5 meter boven het hok.. Het hek zelf was dus niet zo hoog, je keek zeg maar vanaf waar zij stonden over het hele hok. Kind stond dus op een hek van 1,5 meter oid maar viel 5 meter naar beneden..

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 02:29

Uhh het kan aan mij liggen maar er is toch nog helemaal geen sprake van een schadeclaim? Dus ik weet niet waarom iedereen hier een beetje uit zijn/haar slof schiet?

Wat ik persoonlijk absoluut niet begrijp is waarom er niet eerder op de honden is geschoten, en dan bedoel ik niet met verdovingsgeweren. Ik zal nu wel heel bokt over me heen krijgen omdat het zogenaamd niet de schuld is van de honden (wat natuurlijk onzin is, de honden hebben tenslotte het kind gedood. Wiens schuld is het anders?) maar ik zou alle honden dood hebben geschoten om dat ene kind te redden.

Ik denk dat dit eigenlijk gewoon het zoveelste argument tegen het hele idee van dierentuinen is. Hoe veilig en diervriendelijk je het ook probeert te maken, ik denk niet dat je zoiets kan bereiken.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 02:35

Het kind was misschien al dood voor de honden er waren.. Een 2/3 jarige overleeft zo'n hoge val niet.. Maar dat zijn ze nog aan het onderzoeken

Edit: ben het trouwens met je eens wat betreft dierentuinen..

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 02:45

Ah ja dat kan natuurlijk ook. Ik hoop het eerlijk gezegd. Kan/wil me niet voorstellen doodgebeten te worden door wilde honden...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 03:51

Twist1991 schreef:
Uhh het kan aan mij liggen maar er is toch nog helemaal geen sprake van een schadeclaim? Dus ik weet niet waarom iedereen hier een beetje uit zijn/haar slof schiet?

Wat ik persoonlijk absoluut niet begrijp is waarom er niet eerder op de honden is geschoten, en dan bedoel ik niet met verdovingsgeweren. Ik zal nu wel heel bokt over me heen krijgen omdat het zogenaamd niet de schuld is van de honden (wat natuurlijk onzin is, de honden hebben tenslotte het kind gedood. Wiens schuld is het anders?) maar ik zou alle honden dood hebben geschoten om dat ene kind te redden.

Ik denk dat dit eigenlijk gewoon het zoveelste argument tegen het hele idee van dierentuinen is. Hoe veilig en diervriendelijk je het ook probeert te maken, ik denk niet dat je zoiets kan bereiken.

Het is natuurlijk maar de vraag of het verstandig is om op een kluwe van 11 wilde honden te schieten waar zich ergens in het midden een klein kind bevind. Als je in die groep dat kind niet goed ziet of er veel word bewogen is de kans veel te groot dat het kind word geraakt. Bovendien lijkt het me erg de vraag of het kind ook maar enige overlevingskans had toen er iemand met een pistool ter plekke kwam, ik bedoel die staan daar neem ik aan niet met bosjes te wachten tot er kinderen in de verblijven vallen. Als het kind al dood is hoef je die honden niet meer te schieten dat is dan alleen maar zonde, het is wel een bedreigde diersoort :Y) .

Overgens vind ik zeggen dat een dier ergens schuld aan heeft een vrij vreemd idee, immers is een dier een dier. Die is is zich helemaal niet bewust van een dergelijk concept. Je kan hoogstens zeggen dat de eigenaar van het dier schuld heeft voor de handelingen van zijn dier, omdat hij het in die situatie heeft geplaatst. Maar in dit geval vind ik dat niet redelijk, moeder heeft gewoon onoplettend gehandeld. Je zet je kind toch niet op zo'n hek |o .

Ik vind je laatste opmerking trouwens een beetje vreemd. Dierentuinen zijn over het algemeen volgens mij relatief een heel veilige manier om je in de buurt van dieren te begeven. Ik bedoel er worden per jaar toch echt meer kinderen gedood door huisdieren of echte wilde dieren dan er in de dierentuin door een freak accident in een verblijf vallen :') . Misschien moeten we dieren in het geheel maar afschaffen of eens van het ridicule idee af dat alle ongelukken voorkomen moeten en kunnen worden :Y)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 06:11

Oh jemig, wat erg. Hoe en wat dan ook, dit kan nooit de bedoeling zijn geweest, moet er niet aan denken, mijn kleine meid..

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:09

Wij waren dit jaar in een wildpark in Duitsland en daar zaten ook een aantal wilde dieren maar ook op een totaal andere manier als
wij hier in nederland gewend zijn.

er was een soort uitkijkpost en dan zou je dus ook over de rand kunnen gaan hangen of een kind daarop kunnen zetten. Er zat dan
een beer een aantal meter lager.

Maar met dit soort dingen moet je gewoon jouw verstand gebruiken en nooit of te nimmer een kind op zo'n rand zetten.

Je kan de dierentuin in mijn ogen dan ook niets verwijten. Je moet als ouder gewoon jouw verantwoordelijkheid nemen en jouw kind
niet in zo'n gevaarlijke situatie plaatsen :n

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:01

Blanket schreef:
solarpleure schreef:
Op rtlnieuws zeiden ze (en staat) dat de moeder het kind op de omheining zette en het kind daar vanaf viel.

Gevalletje eigen schuld, dikke bult. Het spijt me, maar hoe dom ben je dan?! :n

Wat een walgelijke opmerking! Het gaat over een kind, niet over een fiets die kwijt geraakt is! :n

Wat de veiligheid betreft, in Emmen kan je als je wilt ook zo het verblijf van de giraffen/zebra's/neushoorns instappen. Daar zit geen hoog hek voor. Nu zijn dat geen roofdieren, maar een kwade neushoorn wil je ook niet tegenkomen! Het is gewoon een afschuwelijk ongeluk, arm kind, arme ouders... ;(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:19

Hier in huis hebben we ook de vraag: Hoe komt zo'n kind überhaupt in zo'n verblijf te vallen... En waar blijft de verantwoordelijkheid van de ouders/oppassers? Ik zie op mijn werk ook dagelijks het onverantwoordelijke gedrag van ouders naar hun kinderen toe en vraag me dan hardop naar die mensen toe af hoeveel hun kind hun waard is. Hoe afschuwelijk dit ongeluk ook is, het blijven wilde beesten en er wordt niet voor niets voor gewaarschuwd. Ik vind het oprecht zo ontzettend zielig voor dat kindje, maar ik vind het ook jammer dat zo'n dier de dupe is van zijn normale instinct en het gedrag van de mens.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:35

Ouders denken gewoon niet altijd logisch na. Ik was op het strand aan het rijden en het waaide zeer hard waardoor paard echt opgefokt was. Hij was er al vandoor gegaan en probeerde het nog 2 x gelukkig kon ik hem voor zijn. Maar ik zag dus al in de verte een meisje van een jaar of 6 haar pad afwijken richting ons en ouders lieten het toe. Kindje kwam dichterbij en dichterbij en liep zo op ons af. Ouders nog steeds niks tegen kindje zeggen en ik op een paard dat elk moment kan wegschieten :+ Ik dus heel snel tegen het meisje gezegd dat paard vandaag niet geaaid mag worden omdat die een beetje druk is. Maar ouders die grijpen dus ook echt niet in he, dat snap ik dan niet, voor het zelfde geld pakte het paard het bit en racete er vandoor zo over het meisje heen... Mensen onderschatten het gevaar vaak

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:53

ik ben eerlijk gezegd ook van mening eigen schuld dikke bult had je je koter maar niet op de reling moeten zetten want dat zit er niet voor niets jammer weer dat er dieren afgemaakt moeten worden vanwege dat kind :n |o

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:56

Shenavallie schreef:
Ik vind het oprecht zo ontzettend zielig voor dat kindje, maar ik vind het ook jammer dat zo'n dier de dupe is van zijn normale instinct en het gedrag van de mens.

Hoezo zijn de dieren de dupe? Voor zover ik weet, wordt er niks met die dieren gedaan hoor, die blijven daar gewoon. Of heb ik wat gemist?

Voor mensen die zeggen dat het de schuld van de ouders is, als je zelf kinderen hebt in die leeftijd, dan weet je dat ze in een seconde weg kunnen zijn. Ik dacht ook altijd dat ouders van weggelopen peuters onverantwoordelijk waren, maar ik heb het dit jaar zelf ook meegemaakt. We waren (toevallig) ook in de dierentuin. We stonden binnen naar de haaien te kijken, ik kijk naar mijn dochter, vervolgens naar de haaien en zeg 'mooi hè' ik kijk weer naar mijn dochter....weg!! Ze was maar een paar meter verder, maar ik ben vreselijk geschrokken. Die kleintjes zijn echt vliegensvlug, dat kan je soms niet voor zijn. Dus niet bij voorbaat bij dit soort ongelukken de ouders maar de schuld geven...

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:57

NathalietjeB schreef:
ik ben eerlijk gezegd ook van mening eigen schuld dikke bult had je je koter maar niet op de reling moeten zetten want dat zit er niet voor niets jammer weer dat er dieren afgemaakt moeten worden vanwege dat kind :n |o

Vanwege dat kind?? Wat een inlevingsvermogen zeg, ik walg van mensen met dat soort uitspraken... :r

Stel jouw kind wordt doodgebeten door de hond van de buren omdat hij deze aaide, terwijl dat niet mocht. Dan mag die hond van jou gewoon blijven leven?
Laatst bijgewerkt door Mexx op 06-11-12 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:58

Deze peuter liep niet weg maar is door mama op een hek boven wilde dieren gezet

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:59

Mexx schreef:
NathalietjeB schreef:

Vanwege dat kind?? Wat een inlevingsvermogen zeg, ik walg van mensen met dat soort uitspraken... :r

Nou idd! Wát een misselijk bericht!

Alsof een peuter érgens ook maar schuld aan heeft. Het is een KIND!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:01

simongek schreef:
Deze peuter liep niet weg maar is door mama op een hek boven wilde dieren gezet

Dat weet ik, maar er waren een paar algemene opmerkingen hier over onverantwoordelijke en onoplettende ouders. Ik wil alleen maar zeggen, dat een ongeluk in een klein hoekje zit en je dat als ouder helaas niet altijd voor kan zijn.
Natuurlijk had deze moeder het kind niet op de omheining moeten zetten, maar denk je niet dat ze daar zelf ook niet vreselijk spijt van heeft? Ze is haar kleine mannetje kwijt! Zoiets doe je heus niet met opzet...

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:02

solarpleure schreef:
Op rtlnieuws zeiden ze (en staat) dat de moeder het kind op de omheining zette en het kind daar vanaf viel.

Zij zal dus niet alleen moeten leven met het verlies van haar kind, maar ook haar leven lang het schuldgevoel met zich mee moeten dragen...Dat wens je niemand toe.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:03

Voor wie zegt dat de honden het moeten ontgelden, er staat toch nergens dat ze afgemaakt worden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:05

Mexx schreef:
Voor wie zegt dat de honden het moeten ontgelden, er staat toch nergens dat ze afgemaakt worden?

er is er 1 ter plekke dood geschoten, staat er heel duidelijk ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:06

Mexx schreef:
NathalietjeB schreef:

Stel jouw kind wordt doodgebeten door de hond van de buren omdat hij deze aaide, terwijl dat niet mocht. Dan mag die hond van jou gewoon blijven leven?

tjah ik leer mijn kind om niet zomaar elke hond te aaien dat vraag je eerst of je de hond kan aaien en niet in het wilde weg gaan aaien want dan kan t idd zo zijn dat een hond een kind aan kan vliegen...(zoiets heet opvoeding :roll: )
inlevings vermogen sorry hoor maar die ouders hebben dat kind zelf boven t verblijf gehouden van de wilde honden op de reling..dat dat kind naar beneden valt was te verwachten :roll:
en dat dan de natuurlijke instinct naar boven komt van die wilde honden geef die dieren eens ongelijk??
maar om ze dan af te gaan schieten vanwege een fout van die ouders vind ik echt te gek gewoon... bedoel laat t lekker een goeie leerweg zijn voor alle ouders die ff hun kind optillen en boven relingen houden...
die reling zit er niets voor niets :x
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 06-11-12 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt