Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:48

Magiccc schreef:
Citaat:
het is maar beter dat ie dood is. zulke mietjes heb je geen zak aan. er zijn gvd mensen die niet eens te eten hebben. maar meneer pleegt zelfmoord omdat ie gepest wordt. mensen moeten eens een keer een ruggengraat krijgen en niet de makkelijkste oplossingen kiezen.

dat van in afrika verhongeren is naar aanleiding van deze quote :o "er zijn mensen die niet eens te eten hebben"
is ook heel erg. Ik vind psychisch nog een tikkie erger..

Ik vind vergelijken helemaal not-done.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:49

Electra63 schreef:
Winged schreef:
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurd, dat dit door pesten kan ontstaan... Maar wat ik eigenlijk nog wel veel erger vindt, is dat het bijvoorbeeld ook op internet zichtbaar was. Zie: http://www.dinnerjudge.nl/overijssel/de ... -days.html Dit was één van de eerste hits vanochtend met zijn naam. Dit had dus een signaal kunnen zijn dat die jongen gepest werd....

Door het internet wordt er veel virtueel gepest, helaas!!

Alleen sommige reacties naar de pesters toe, vind ik buiten proporties.
Kinderen en pubers realiseren zich soms niet de gevolgen of de ernst van het pesten. Pesters kunnen zich bepaalde voorvallen soms helemaal niet herinneren.
Weerbaarheidstraining zou gemakkelijker en sneller aangeboden moeten worden.

Verschrikkelijk vind ik, dat mensen die vroeger gepest hebben, nu hun medeleven tonen aan de nabestaanden.. Ik zie hier al 1 berichtje op FB van een vroegere pester.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:50

Aan pesten is vrij weinig te doen! Kinderen durven er niet over te praten , bang dat de "pester"er op aan wordt gesproken. Dan heeft iemand die gepest wordt helemaal geen leven meer!Als dan ook nog leraren mee gaan doen is het einde helemaal zoek! (eigen ervaring!)
Voor sommige reacties hier heb ik geen worden voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:50

eenitraM schreef:
Verschrikkelijk vind ik, dat mensen die vroeger gepest hebben, nu hun medeleven tonen aan de nabestaanden.. Ik zie hier al 1 berichtje op FB van een vroegere pester.

Een pester van hem die hem tot zijn dood heeft getreiterd, of iemand die in het verleden iemand gepest heeft en nu tot inzicht is gekomen hoe erg het is? Daar zit namelijk nogal een verschil tussen.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:51

eenitraM . misschien zijn ze tot bezinning gekomen... ;)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:52

Ik ben eerder ook een pester geweest Eenitra en wat is er mis mee dat ik mijn medeleven toon?
Vind die reactie kant noch wal slaan, mensen kunnen veranderen zo ook pesters

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:56

Vreselijk. Overal kippenvel. Wat zoiets niet met je kan doen en waar het vooral toe kan leiden..

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:58

eenitraM schreef:
Twiggy2008 schreef:
Ik word altijd zooooo moe van al die vergelijkingen met (hele) andere zaken en dan gaan uitmaken wat nou erger is..... De genoemde zaken zijn naar mijn idee allemaal erg, maar we hebben het nu even over deze Tim!!! Ik ga niet alles op een weegschaal leggen, in zo'n geval als dit. En ja, ik vind het heel, heel erg dat iemand van zo'n jonge leeftijd, zo'n zware beslissing heeft genomen, omdat hij zo enorm ongelukkig is. Dat zou niet mogen. Niemand kan bepalen waar de grens zit bij iemand.... Wel jammer, want als je eenmaal volwassen bent, kun je je eigen leven leiden, desnoods op een andere plek. En 20 jaar vind ik nog niet volwassen. Dan kom je net kijken......... Jammer dan wel, als je jezelf van het leven beroofd hebt...... Heel, heel verdrietig! ;(

Ja, het is verdrietig voor de nabestaanden. Maar toch denk ik dat het beter is. Mensen die gepest zijn zeulen zulke zware rugzakken mee....

De een rekent nog terug naar de gulden, en ik leg het wel op de weegschaal. Dat jij daar nu over moet vallen.

eenitraM; je reactie maakt mij als slachtoffer een beetje kwaad... Ik heb een burn out gehad als 23 jarige en heb 4 dagen in een isoleercel gezeten met nasleep, dat vond ik al erg genoeg. Daarmee heb ik het wel voor een groot deel afgesloten, nu 8 jaar later woon ik in Duitsland en doe ik datgene wat ik wil en werk ik mezelf langzaam omhoog naar de dromen die ik altijd al had. De nasleep van het pesten uit zich bij mij in de eeuwige onzekerheid of ik iets wel of niet goed doe en ik geef nog te snel op met bepaalde dingen. Verder heeft het pesten van mij een vechter gemaakt in de zin dat ik mijzelf 100 % geef waar ik voor sta. Een zware rugzak is niet voor iedereen even zwaar.

Ik heb de foto ook gedeeld, omdat het mij deed beseffen dat het zo ook bij mij en mijn broertje had kunnen gaan...

Dora88

Re: Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:10

Vind het zelf schokkend om te lezen. Nog erger vind ik hoe in bepaalde reacties wordt gereageerd (of een site als GeenStijl die bij het leven mensen kwetst), bijna tekenend hoe de huidige maatschappij in elkaar zit: je eigen zwakte uiten naar een ander. En dat is niet goed te praten.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:13

eenitraM schreef:

Ach 1 ding kan je van me aannemen. Pesters weten niet dat ze pesten. Ze hebben er geen flauw benul van. Ik spreek uit ervaring als "slachtoffer", wat een rot woord (zo voel ik me niet). Ik ben ook ooit eens de confrontatie aangegaan (knul was 19, ik 16, 3 jaar gepest door verschillende knullen in 1 groepje van die leeftijd, na 2.5 jaar zat ik op stage met die knul en heb ik hem de vraag gesteld waar hij mee bezig was) en hij dacht oprecht dat hij niet bij de groep pesters zat wat dus wel zo was.

Toen ben ik tot de conclusie gekomen dat pesters eigenlijk heel dom zijn. Ze hebben het namelijk zelf niet eens door. Lijkt mij geen hoog IQ als je je eigen acties niet eens kan relativeren (maar goed, dat is ook niet zo'n hele aardige opmerking).

Ik heb in ieder geval een schild gecreëerd en bedank de pester tot op heden nog steeds want mijn doorzettingsvermogen is ondoorgrondelijk. Ik ben 1 van de succesverhalen die er sterker uit is gekomen.

Ik vind de blog van 1 a 2 pagina's terug prachtig en de blogschrijver een heel slim iemand, kan het ook alleen maar met de blog eens zijn. Verder zie ik in de quote van EenitraM, die ondanks zijn kilheid en hardheid, toch echt wel wat waarheid. Ook al is die zo hard. Maargoed, ik ken de persoon niet, weet niet hoe de persoon denkt en kan dus ook niet over zijn actie oordelen.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:19

Ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren.
Ik ben zelf ook altijd gepest geweest en ik heb ook dikwijls met de gedachte gezeten om er een einde aan te maken.. Maar dan dacht ik altijd : 'wie zou zich daar iets van aantrekken?'
Nu komt er regelmatig wel iets over pesten op tv/in het nieuws, laatst bij ons in België nog vanwege dat meisje dat gepest werd aan de bushalte.
Op zo'n momenten denk ik : 'wat goed dat ze er aandacht aan besteden', maar anderzijds denk ik dan ook dikwijls : 'wat met de andere mensen die het ook niet zien zitten,om welke reden dan ook'...
Die zullen zoveel 'aandacht' niet krijgen.

Mijn vriend heeft mijn ergste pester een dik jaar geleden geconfronteerd met het verleden, en weet je wat?
Die jongen beweerd nog altijd dat hij mij zelfs niet kent!!
Maar ik heb er nog altijd moeite mee om mij gewoon goed in mijn vel te voelen, ik heb constant het gevoel dat ik mezelf moet bewijzen en soms durf ik zelfs niet buiten komen (omdat ik dénk dat mensen naar mij gaan kijken/met mij lachen). Dat is iets dat de pesters nooit zullen beseffen, dat ze iemand echt mentaal kunnen kraken.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:24

Meid als mensen naar je kijken en lachen is dat vast omdat je er gezond uitziet en werkelijk een prachtig figuur hebt!!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:27

bigone schreef:
Wat een drama, slechts 20 is veel te jong maar voor deze jongen misschien wel al 15 jaar te lang. Zo erg dat mensen niet beseffen wat pesten kan aanrichten, ik hoop dat de pesters dit nooit kunnen vergeten dat ze iemand de dood hebben in gejaagd.

Ik ben bang dat de pesters het zich niet zullen realiseren. Heb de afleveringen van "gepest" gekeken, en vond het vreselijk frustrerend om te zien. Zag je de meest schokkende verhalen (slaan, schoppen, uitschelden, bedreigen) en dan de pesters die zich van geen kwaad bewust waren, zich niets konden herinneren en alleen excuses aanboden omdat ze dat gevraagd werd. Maar er wel gelijk achteraan zeiden dat ze zich niet schuldig voelden, want ze wisten immers nergens van.

Zo gek dat je iemands leven kunt verwoesten en dan van niets meer weten. :n

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:35

Winged schreef:
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurd, dat dit door pesten kan ontstaan... Maar wat ik eigenlijk nog wel veel erger vindt, is dat het bijvoorbeeld ook op internet zichtbaar was. Zie: http://www.dinnerjudge.nl/overijssel/de ... -days.html Dit was één van de eerste hits vanochtend met zijn naam. Dit had dus een signaal kunnen zijn dat die jongen gepest werd....

Wat moet ik hierop zien? Dit is een ijssalon site met reccensies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:37

Ania schreef:
Peanutbutter schreef:

Ik kan niet echt vinden wat je hiermee bedoeld !

als je verder kijkt bij de recenties zie je dat ze tim uitmaken voor homo enz.

Gevonden ... Echt te triest voor woorden !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:38

michelle933 schreef:
Winged schreef:

klik op recencie plaatsen .. dan kun je enkele pagina's met recencie's lezen over deze tent en de homo bediening die ejaculeert over het ijs .. genaamd Tim .. KANSLOOS

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:41

michelle933 schreef:
Winged schreef:

Precies,en misschien moet je juist die recenties eens lezen :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:48

verschrikkelijk, afschuwelijk gewoon. pesten is nooit okay, nooit in geen enkele situatie. ;(
Ik ben ook jaaaren gepest, eigenlijk sinds dit school jaar niet meer... en ik ben slank, heb geen bril, ben niet heel erg raar of lelijk. ben niet slim en niet dom. Ik heb geen rare hobby's..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:48

binky schreef:
michelle933 schreef:

Precies,en misschien moet je juist die recenties eens lezen :(

verschrikkelijk gewoon, zelfs op zijn werk... |(

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:53

helaas is Tim niet de enige die uit het leven stapt na pesterijen.

wat moet die jongen het moeilijk hebben gehad, zo erg dat de dood de enige oplossing leek...
ik ben ook vreselijk gepest op de basisschool en voorgezet.
heb er nooit met iemand over gepraat toen, werd ook niets aan gedaan toen op school.

ik begrijp hem, ik had hetzelfde, als puber is het leven dan te zwaar.
maar ik ben er nog, volwassen met een mooi gezin,
heb mijn verleden achter me gelaten, maar de sporen zijn er nog,
soms moet ik rouwen om de mens die ik had kunnen zijn als ik niet gepest zou zijn.

wil iedereen die gepest wordt een hart onder de riem steken en zeggen dat er altijd een moment komt
van verlichting, het wordt beter naar mate je ouder wordt, zet hem op!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:00

Ik vraag me af waar dit toe leid..

Denk in de meeste gevallen toch niet tot bezinning bij de pesters, want men heeft het niet door gehad.

Eerder dat mensen naar elkaar gaan wijzen en beschuldigen -O- En dan is het maar de vraag in hoeverre dat terecht is. Het is ook niet niks als je ervan beschuldigd wordt hier medeverantwoordelijk voor te zijn. :\

Hoop dat dit niet al te veel van dat soort nare dingen veroorzaakt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:05

Ik zag net op het nieuws een reactie van zijn school waar hij HAVO-examen heeft gedaan en stage heeft gelopen. Op school was er niets over bekend, dat hij gepest werd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:11

Op school weten ze het vaak ook niet en als ze het al weten, doen ze vaak ook niet genoeg. Moet je eens kijken naar zo'n programma als GEPEST. Kennen jullie dat? Het gros van de scholen daarin heeft 'geen commentaar' of wil niet meewerken aan dat programma en de pesters hebben vaak zo'n selectief geheugen, dat ik me afvraag of die gasten niet gewoon zo'n laag IQ hebben, dat ze niet eens meer weten wat voor gedrag ze vertoond hebben.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:33

Een tijdje terug was er een leraar in Gepest die zoiets zei als "Ja, ze werd inderdaad gepest, dat krijg je met zo'n karakter."

NOU. Zo iemand zou je toch verdorie...! -:(- -:(- -:(-

Alle middelbare scholen schermen met hun anti-pestbeleid en hoe goed het werkt...
Eén preekje van de mentor aan het begin van het schooljaar. Anti-pestbeleid, m'n neus. :roll:
Pesters na 2 waarschuwingen schorsen, bij een tweede keer langer schorsen, bij een derde keer van school sturen met doorverwijzing naar een jeugdpsycholoog en permanente aantekeningen in het dossier, dat zouden ze moeten doen!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:34

Ik heb hem ook gedeeld op FB.
Ik heb er nauwelijks woorden voor , dit is zo vreselijk triest.
Heb zelf 2 jonge kinderen , waarvan de jongste ook gepest en getreiterd werd door een klasgenootje , omdat de school imo onvoldoende ingreep , ben ik zelf de confrontatie met de ouders aangegaan , die wilden er niet aan geloven, maar na bevestiging van de leerkracht en nogmaals een zeer pittige confrontatie zijn er consequenties aan het gedrag verbonden in de zin van een verplichte sova training, of schorsing , sinds de sova gaat het nu goed , en ik hoop dat dit zo blijft.
Daders moeten per direkt met hun eigen gedrag worden geconfronteerd, en moeten de consequenties ervaren, er wordt teclang vergoeilijkt en aangemodderd, zonder dat men in de gaten heeft dat het slachtoffer ondertussen wegkwijnt.
Imo moet er veeeeel harder opgetreden worden tegen pesters , en vanaf het eerste moment de ouders erbij betrekken , ook als het om pubers gaat , negatief gedrag is negatief gevolg, en die les hebben ze hard nodig.
En NEE , niemand vraagt erom om gepest te worden , en NEE pesten is niet goed te praten.