Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoli schreef:Ik tank al nauwelijks meer, mijn auto staat gewoon stil en ik doe alles met gratis OV of fiets.
Als ik 1x per 2 maanden tank is dat veelVan mij worden ze dan ook niet rijk.
Magrathea schreef:Veronderstel dat het waar is. Den Haag is een flutgroep mensen die de hele dag koffie zitten te drinken in hun blauwe leren zetels in de Tweede Kamer. Goed...
Wat ga je eraan doen? Het enige wat een erg effectieve oplossing is (m.i.) voor de personen die schijnbaar allemaal weten hoe het geregeld is en hoe het op te lossen, is een partij stichten. Zorgen dat je veel stemmen krijgt (lukt ongetwijfeld aangezien er een hoop mensen het allemaal vreselijk vinden) en in de kamer komt. DAN heb je m.i. pas recht van spreken over of ze het allemaal wel of niet verkeerd doen.
Maar dat doet niemand
maura schreef:Anoli schreef:Ik tank al nauwelijks meer, mijn auto staat gewoon stil en ik doe alles met gratis OV of fiets.
Als ik 1x per 2 maanden tank is dat veelVan mij worden ze dan ook niet rijk.
Maar even serieus: begrijp ik nou goed dat jij durft te klagen over de benzineprijzen terwijl de belastingbetaler jouw OV-kilometers betaalt?
Mijn antwoord op de OP: nee, ik vind Nederlanders niet té tolerant tegenover de regering. Nederlanders zijn, net als Grieken, Italianen en Spanjaarden, nèt mensen. Dus ze klagen, stribbelen tegen bij verandering en komen in verzet als daar werkelijk reden toe is. Dat de benzine zo duur is dat die kosten mensen ertoe drijven om de auto te laten staan en met gratis OV te gaan reizen komt niet in de buurt van een werkelijke reden tot verzet.
labyrinth schreef:maura schreef:Dat de benzine zo duur is dat die kosten mensen ertoe drijven om de auto te laten staan en met gratis OV te gaan reizen komt niet in de buurt van een werkelijke reden tot verzet.
Wat heeft dat met verzet te maken?
Magrathea schreef:Om Wilders te omschrijven als een nette, fatsoenlijke man die opkomt voor het volk vind ik een beetje ver gaanvolgens mij is hij voornamelijk op kosten van de staat de Islam zwart aan het maken. Maar goed, dat is een andere discussie.
FirebirdM schreef:Magrathea schreef:Om Wilders te omschrijven als een nette, fatsoenlijke man die opkomt voor het volk vind ik een beetje ver gaanvolgens mij is hij voornamelijk op kosten van de staat de Islam zwart aan het maken. Maar goed, dat is een andere discussie.
Je had het alleen over een partij stichten, zorgen dat je genoeg stemmen krijgt (van mensen die roepen dat het een en al ellende is) en daardoor in de kamer komen.Niet over een nette, fatsoenlijke man, haha.