Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Als ik net hoor wat de zorgpremie gaat kosten. Kan oplopen tot bijna 500 euro per maand voor dubbel modaal. Zelfs bij modaal salaris ga je er al op achteruit. Daar was ik al bang voor dus.
NatasjavE schreef:Okee, ik lees nu dat iig mijn man mooi het tarief van 482 euro kan gaan betalen.....dat is echt absurd.
Ik wil best meer gaan betalen maar hier krijg ik echt even een wegtrekker van.
Ik ga me maar aanmelden bij de voedselbank.......
Dit is niet een 0,6% achteruitgang ........
Electra63 schreef:karuna schreef:Als ik net hoor wat de zorgpremie gaat kosten. Kan oplopen tot bijna 500 euro per maand voor dubbel modaal. Zelfs bij modaal salaris ga je er al op achteruit. Daar was ik al bang voor dus.
Ja, de verschillen worden erg groot, van € 20 per maand voor een bijstandmoeder tot bijna € 500 per maand voor iemand die meer dan € 70.000 per jaar verdient. Dat is ruim € 450 per maand verschil. Zo groot was het verschil vroeger niet tussen ziekenfonds en particulier
zap schreef:Ik neem toch aan dat het per persoon inkomensafhankelijk is? Dat is nu ook zo met de zorgtoeslag (al gaat natuurlijk alles op de schop).
zap schreef:Ik neem toch aan dat het per persoon inkomensafhankelijk is? Dat is nu ook zo met de zorgtoeslag (al gaat natuurlijk alles op de schop).
NatasjavE schreef:zap schreef:Ik neem toch aan dat het per persoon inkomensafhankelijk is? Dat is nu ook zo met de zorgtoeslag (al gaat natuurlijk alles op de schop).
Ja precies mijn man kan 482 euro gaan betalen en voor mij wordt het een verrassing maar iig 140 euro.
Ik ga voortaan weer naar mijn eigen portomenee stemmen. Jammer helaas. ik wel meer betalen maar dit is absurd.
NatasjavE schreef:zap schreef:Ik neem toch aan dat het per persoon inkomensafhankelijk is? Dat is nu ook zo met de zorgtoeslag (al gaat natuurlijk alles op de schop).
Ja precies mijn man kan 482 euro gaan betalen en voor mij wordt het een verrassing maar iig 140 euro.
Ik ga voortaan weer naar mijn eigen portomenee stemmen. Jammer helaas. ik wel meer betalen maar dit is absurd.
Electra63 schreef:zap schreef:Ik neem toch aan dat het per persoon inkomensafhankelijk is? Dat is nu ook zo met de zorgtoeslag (al gaat natuurlijk alles op de schop).
Volgens mij telt voor de zorgtoeslag het gezamenlijk inkomen. Dus mijn vraag is nu, hoe gaat dat met de nieuwe regeling.
Telt dan ook het gezinsinkomen? Ik denk het niet, maar als de partner is meeverzekerd met echtgenoot?
NatasjavE schreef:karuna schreef:Ik zou 255 euro per jaar gaan betalen en mijn mannetje ergens tussen de 148 en bijna 400 euro. Hoe ze dat gaan bepalen geen idee.
Waar haal jij die bedragen vandaan?
Lauren_ schreef:Ik betaal nu ook al jaren meer dan 10% van mijn inkomen. maar ja, uitkeringstrekker dus dan is het oke. Als je het geluk van een baan hebt niet. Ik ben ontzettend blij voor de bijstandsmoeders, eindelijk beetje lucht om schulden af te betalen
Taffje schreef:Squawk schreef:Nee maar als je echt moet lenen voor je studie en er niets door ouders betaald wordt, zit je na 4 jaar toch al gauw rond de 20.000 euro. Zal toch gauw boven de 100 per maand terug betalen zijn. In je eentje een stekkie kopen als starter, vergeet het in veel gevallen maar, nu al.
Wat ik me nou afvraag nu ik alle studenten verhalen hoor, sparen ouders niet meer voor hun kinderen?
Zo lang is de studiefinanciering er toch niet, volgens mij zij alle ouders van de huidige studenten generatie nog uit de tijd van de zilvervloot. Als je bijvoorbeeld vanaf jongsafaan 25 euro per maand spaart heb je de helft al bijna bij elkaar.