Studenten OV verdwijnt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:52

Ik ben het best wel met je eens hoor Nanne, als je het echt wil kan het wel.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat als ik bedenk dat ik alles zelf zou moeten betalen dat mij een benauwd gevoel geeft.
Zou amper sociaal leven of tijd voor mijn paard overhouden of juist voor mijn studie maar dat zou zonde van het geld zijn ;) .

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:02

Nanne schreef:
Kijk ik snap het allemaal best. Dat het lastig is om het geld bij elkaar te krijgen enzovoorts.
Ook ik kom uit een gat en moest reizen om op mijn school te komen en heb geloof ik maar 1 jaar OV kaart gehad.

Stimuleren om te studeren word mi nog steeds gedaan want het compleet gratis reizen word vervangen met korting. Het is dus niet zo dat er gezegd word "We stoppen er helemaal mee en zoek het maar uit."

helaas is het ov zelfs met korting nog gruwelijk duur..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:05

loesje166 schreef:
Nanne schreef:
Kijk ik snap het allemaal best. Dat het lastig is om het geld bij elkaar te krijgen enzovoorts.
Ook ik kom uit een gat en moest reizen om op mijn school te komen en heb geloof ik maar 1 jaar OV kaart gehad.

Stimuleren om te studeren word mi nog steeds gedaan want het compleet gratis reizen word vervangen met korting. Het is dus niet zo dat er gezegd word "We stoppen er helemaal mee en zoek het maar uit."

helaas is het ov zelfs met korting nog gruwelijk duur..

Inderdaad. Met 40% korting ben ik per week nog steeds 50 euro kwijt. En dezelfde opleiding dichterbij kan niet. Aangezien de studie die ik doe maar op 1 plek in heel Nederland beschikbaar is. Kamers zit er finaniceel al helemaal niet in.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:05

Loesje166,

Dat ben ik absoluut met je eens. Ik begrijp het ook wel, maar veel dingen worden zo makkelijk voor lief genomen en als "normaal" gezien.

Dat is meer mijn punt. :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:09

Dit kán toch niet :n Moeten we dan allemaal maar gewoon niet gaan studeren en lekker met z'n allen pottenbakker en vuilnisman worden? Dit kan toch gewoon niet! Ik kan dit gewoon simpelweg niet betalen, moet ik dan maar dag zeggen tegen mijn toekomst met normaal inkomen? Lekker dan, heb ik later geen baan, geen inkomen en wie gaat dat dan betalen?

Het komt er dus gewoon op neer dat we een stap terug doen, alleen rijkeluiskindjes kunnen gaan studeren, net als vroeger. De rest moet maar gewoon een simpel baantje achter de kassa nemen. Imo is dit echt een enorme stap terug, en draait het er in een democratisch ver ontwikkeld land als Nederland niet jusit om, dat we stappen vérder maken?

Bezuinig dan lekker op Cultuur, Ontwikkelingshulp en al die militaire onzin in het buitenland. Hartstikke leuk dat mensen in Afrika door Nederland geholpen worden, maar niet ten koste van eigen land.

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:11

''• De opbrengsten van de maatregelen in de studiefinanciering worden geïnvesteerd in
het onderwijs en onderzoek.
''

Hmmm.. Ik zie het toch niet terugkomen in het onderwijs :? Daar halen ze het toch juist vanaf? :roll:

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:11

BaileyMix schreef:
Dit kán toch niet :n Moeten we dan allemaal maar gewoon niet gaan studeren en lekker met z'n allen pottenbakker en vuilnisman worden? Dit kan toch gewoon niet! Ik kan dit gewoon simpelweg niet betalen, moet ik dan maar dag zeggen tegen mijn toekomst met normaal inkomen? Lekker dan, heb ik later geen baan, geen inkomen en wie gaat dat dan betalen?

Het komt er dus gewoon op neer dat we een stap terug doen, alleen rijkeluiskindjes kunnen gaan studeren, net als vroeger. De rest moet maar gewoon een simpel baantje achter de kassa nemen. Imo is dit echt een enorme stap terug, en draait het er in een democratisch ver ontwikkeld land als Nederland niet jusit om, dat we stappen vérder maken?

Bezuinig dan lekker op Cultuur, Ontwikkelingshulp en al die militaire onzin in het buitenland. Hartstikke leuk dat mensen in Afrika door Nederland geholpen worden, maar niet ten koste van eigen land.

Ik vind de dikgedrukte dingen die jij post heel denigrerend overkomen zeg.. :=

Ook zijn er bepaalde dingen waar wij als land niet op kunnen bezuinigen omdat we een groepje horen genaamd de Europese Unie.. ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:13

Niet zo bedoeld, woede ;) Maar even zonder grappen, ook jij moet toegeven dat voor een baantje achter de kassa minder studie nodig is dan dokter of weet ik het wat. EN ja, natuurlijk moeten zijn er voor een goed draaiende maatschappij ook cassières zijn, maar met 30 dokters en 5000000 cassières hou je een land ook niet draaiende.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:14

BaileyMix schreef:

Je kan toch nog altijd lenen????
Ik zie het echt niet hoor.... Mijn vader heeft ook gestudeerd en alles zelf betaald toen het ook slecht was. Wat is er zo verschrikkelijk aan een studieschuld?? Het is je toekomst!! Dan blijf je maar een jaartje langer thuis wonen, als het goed is krijg je een redelijk baan waardoor het allemaal goed gaat. Ik snap het niet hoor...

Beseffen jullie wel dat we het allemaal heel goed in NL hebben???

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:15

Aibelle schreef:
''• De opbrengsten van de maatregelen in de studiefinanciering worden geïnvesteerd in
het onderwijs en onderzoek.
''

Hmmm.. Ik zie het toch niet terugkomen in het onderwijs :? Daar halen ze het toch juist vanaf? :roll:

jaa in het kwaliteit van het onderwijs willen ze het gaan besteden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:15

BaileyMix schreef:
Dit kán toch niet :n Moeten we dan allemaal maar gewoon niet gaan studeren en lekker met z'n allen pottenbakker en vuilnisman worden? Dit kan toch gewoon niet!

Allemaal? Nee joh, ik heb die hele OV niet nodig gehad, net als vele studenten. En ik vind het weekend ov sowieso al onzin; thuis-thuis reis hoeft niet betaald te worden door de overheid, met als uitjes.

Resfeber

Re: Studenten OV verdwijnt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:16

Wanneer willen ze dit gaan invoeren? :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:16

Daar is inderdaad minder schooltijd voor nodig, maar die mensen zijn ook gewoon hard nodig om de economie draaiende te houden.

Ik snap dat je het misschien getypt hebt zonder er bij na te denken, maar hou er wel rekening mee dat je mensen hier behoorlijk mee kan kwetsen....

En nee, ik ben geen cassiere. ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:17

BaileyMix schreef:
.

Dit was precies mijn gedachten!
Kan je alleen studeren als je papa dokter of tandarts is....
Go Nederland... Ik snap dat ze moeten bezuinigen maar doe dit dan op de mensen die over
10 jaar dood zijn en niet op de mensen die nog iets moeten zien te brouwen van dit langzaam naar de kloten gaande landje

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:19

De reis van en naar school kan gratis voor mijn part. Door heel het land hoeft niet.
Maar om het nou allemaal af te schaffen :=

Alles tikt toch aan; huur, boodschappen, collegegeld zit je al gauw op 1000 euro.
Laat je dan net met 750 pm aan inkomen zitten....

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:19

TinekeHorses schreef:
Wanneer willen ze dit gaan invoeren? :+

vanaf januari 2016

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:20

lifeofmarit schreef:
De reis van en naar school kan gratis voor mijn part. Door heel het land hoeft niet.

Alles tikt toch aan; huur, boodschappen, collegegeld zit je al gauw op 1000 euro.

1000??? Ik weet niet wat jij doet....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:20

loveidefix schreef:
BaileyMix schreef:
.

Go Nederland... Ik snap dat ze moeten bezuinigen maar doe dit dan op de mensen die over
10 jaar dood zijn en niet op de mensen die nog iets moeten zien te brouwen van dit langzaam naar de kloten gaande landje

Dus de mensen die jarenlang keihard gewerkt hebben zodat JIJ gratis hebt kunnen reizen moeten we nog maar even kaal gaan plukken?

Mijn god.. Als ik sommige reacties zo lees mogen we wel meer in educatie gaan pompen.. :x

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:21

Yonker schreef:
lifeofmarit schreef:

1000??? Ik weet niet wat jij doet....

Ik niet ik studeer nog niet haha :P maar ken zat die het net redden :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:21

vuurneon schreef:
BaileyMix schreef:
Dit kán toch niet :n Moeten we dan allemaal maar gewoon niet gaan studeren en lekker met z'n allen pottenbakker en vuilnisman worden? Dit kan toch gewoon niet!

Allemaal? Nee joh, ik heb die hele OV niet nodig gehad, net als vele studenten. En ik vind het weekend ov sowieso al onzin; thuis-thuis reis hoeft niet betaald te worden door de overheid, met als uitjes.

Dát ben ik met je eens, vergoed dan alleen de reis van en naar de stad van scholing, weekend OV en om door deweeks te gaan winkelen vind ik ook onzin dat dat vergoed wordt. Maar doe dat dan, en niet compleet afschaffen met zo'n banketstaaf kortingskaartje.

En wat jij dus zegt is dat je dan maar gewoon geboren moet zijn in de stad waar de school staat? Als je uit Zeeland o.i.d. komt heb je pech?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:22

vuurneon schreef:
BaileyMix schreef:

Ik ben een student die anders dagenlijks 12 euro moet gaan betalen om nogmaar in mijn stad te komen. Daarna nog 3 euro om op mijn school te komen. Das 15 euro per dag. x5 word 75 euro in de week, word 300 euro in de maand .......... :( Dan moet ik wel op kamers! Maarja... ook geen geld voor.. Krijg ja geen basis beurs meer!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:23

vuurneon schreef:
BaileyMix schreef:

Dát ben ik met je eens, vergoed dan alleen de reis van en naar de stad van scholing, weekend OV en om door deweeks te gaan winkelen vind ik ook onzin dat dat vergoed wordt. Maar doe dat dan, en niet compleet afschaffen met zo'n banketstaaf kortingskaartje.

En wat jij dus zegt is dat je dan maar gewoon geboren moet zijn in de stad waar de school staat? Als je uit Zeeland o.i.d. komt heb je pech?

Dat zeg ik niet, maar jij had het over 'allemaal' en dat is incorrect ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:23

Nanne schreef:
loveidefix schreef:

Dus de mensen die jarenlang keihard gewerkt hebben zodat JIJ gratis hebt kunnen reizen moeten we nog maar even kaal gaan plukken?

Mijn god.. Als ik sommige reacties zo lees mogen we wel meer in educatie gaan pompen.. :x

Nou idd! zie je dat we nu al dommer worden door het gebrekkige onderwijs..
Die arme mensen die zo hard hebben gewerkt hebben anders wel lekker gratis kunnen studeren...

Edit: over kaalplukken heb ik het niet, maar ik ken zoveel mensen die met pensioen zijn en nu gewoon 5x per jaar op vakantie gaan.. is dat serieus nodig?
Laatst bijgewerkt door Esther43 op 29-10-12 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:24

loveidefix: Als je nu studeert, geldt van de studiefinanciering niet voor jou. alleen voor de nieuwe studenten, die krijgen geen beurs meer...dus wij, die nu studeren hebben daar nog geluk mee
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 29-10-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:24

Gratis studeren? Nee, zelfs mijn vader heeft moeten betalen hoor en in zijn tijd bestond er geen stufi. Hij woonde bij een hospita in en werkte erbij.
Gratis studie bestaat niet in Nederland :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-10-12 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt