Maar ik moet eerlijk toegeven dat als ik bedenk dat ik alles zelf zou moeten betalen dat mij een benauwd gevoel geeft.
Zou amper sociaal leven of tijd voor mijn paard overhouden of juist voor mijn studie maar dat zou zonde van het geld zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nanne schreef:Kijk ik snap het allemaal best. Dat het lastig is om het geld bij elkaar te krijgen enzovoorts.
Ook ik kom uit een gat en moest reizen om op mijn school te komen en heb geloof ik maar 1 jaar OV kaart gehad.
Stimuleren om te studeren word mi nog steeds gedaan want het compleet gratis reizen word vervangen met korting. Het is dus niet zo dat er gezegd word "We stoppen er helemaal mee en zoek het maar uit."
loesje166 schreef:Nanne schreef:Kijk ik snap het allemaal best. Dat het lastig is om het geld bij elkaar te krijgen enzovoorts.
Ook ik kom uit een gat en moest reizen om op mijn school te komen en heb geloof ik maar 1 jaar OV kaart gehad.
Stimuleren om te studeren word mi nog steeds gedaan want het compleet gratis reizen word vervangen met korting. Het is dus niet zo dat er gezegd word "We stoppen er helemaal mee en zoek het maar uit."
helaas is het ov zelfs met korting nog gruwelijk duur..
BaileyMix schreef:Dit kán toch nietMoeten we dan allemaal maar gewoon niet gaan studeren en lekker met z'n allen pottenbakker en vuilnisman worden? Dit kan toch gewoon niet! Ik kan dit gewoon simpelweg niet betalen, moet ik dan maar dag zeggen tegen mijn toekomst met normaal inkomen? Lekker dan, heb ik later geen baan, geen inkomen en wie gaat dat dan betalen?
Het komt er dus gewoon op neer dat we een stap terug doen, alleen rijkeluiskindjes kunnen gaan studeren, net als vroeger. De rest moet maar gewoon een simpel baantje achter de kassa nemen. Imo is dit echt een enorme stap terug, en draait het er in een democratisch ver ontwikkeld land als Nederland niet jusit om, dat we stappen vérder maken?
Bezuinig dan lekker op Cultuur, Ontwikkelingshulp en al die militaire onzin in het buitenland. Hartstikke leuk dat mensen in Afrika door Nederland geholpen worden, maar niet ten koste van eigen land.
BaileyMix schreef:Dit kán toch nietMoeten we dan allemaal maar gewoon niet gaan studeren en lekker met z'n allen pottenbakker en vuilnisman worden? Dit kan toch gewoon niet! Ik kan dit gewoon simpelweg niet betalen, moet ik dan maar dag zeggen tegen mijn toekomst met normaal inkomen? Lekker dan, heb ik later geen baan, geen inkomen en wie gaat dat dan betalen?
Het komt er dus gewoon op neer dat we een stap terug doen, alleen rijkeluiskindjes kunnen gaan studeren, net als vroeger. De rest moet maar gewoon een simpel baantje achter de kassa nemen. Imo is dit echt een enorme stap terug, en draait het er in een democratisch ver ontwikkeld land als Nederland niet jusit om, dat we stappen vérder maken?
Bezuinig dan lekker op Cultuur, Ontwikkelingshulp en al die militaire onzin in het buitenland. Hartstikke leuk dat mensen in Afrika door Nederland geholpen worden, maar niet ten koste van eigen land.
BaileyMix schreef:Dit kán toch nietMoeten we dan allemaal maar gewoon niet gaan studeren en lekker met z'n allen pottenbakker en vuilnisman worden? Dit kan toch gewoon niet!
BaileyMix schreef:Het komt er dus gewoon op neer dat we een stap terug doen, alleen rijkeluiskindjes kunnen gaan studeren, net als vroeger. De rest moet maar gewoon een simpel baantje achter de kassa nemen. Imo is dit echt een enorme stap terug, en draait het er in een democratisch ver ontwikkeld land als Nederland niet jusit om, dat we stappen vérder maken?
.
lifeofmarit schreef:De reis van en naar school kan gratis voor mijn part. Door heel het land hoeft niet.
Maar om het nou allemaal af te schaffen
Alles tikt toch aan; huur, boodschappen, collegegeld zit je al gauw op 1000 euro.
Laat je dan net met 750 pm aan inkomen zitten....
loveidefix schreef:BaileyMix schreef:Het komt er dus gewoon op neer dat we een stap terug doen, alleen rijkeluiskindjes kunnen gaan studeren, net als vroeger. De rest moet maar gewoon een simpel baantje achter de kassa nemen. Imo is dit echt een enorme stap terug, en draait het er in een democratisch ver ontwikkeld land als Nederland niet jusit om, dat we stappen vérder maken?
.
Dit was precies mijn gedachten!
Kan je alleen studeren als je papa dokter of tandarts is....
Go Nederland... Ik snap dat ze moeten bezuinigen maar doe dit dan op de mensen die over
10 jaar dood zijn en niet op de mensen die nog iets moeten zien te brouwen van dit langzaam naar de kloten gaande landje
Yonker schreef:lifeofmarit schreef:De reis van en naar school kan gratis voor mijn part. Door heel het land hoeft niet.
Maar om het nou allemaal af te schaffen
Alles tikt toch aan; huur, boodschappen, collegegeld zit je al gauw op 1000 euro.
Laat je dan net met 750 pm aan inkomen zitten....
1000??? Ik weet niet wat jij doet....
vuurneon schreef:BaileyMix schreef:Dit kán toch nietMoeten we dan allemaal maar gewoon niet gaan studeren en lekker met z'n allen pottenbakker en vuilnisman worden? Dit kan toch gewoon niet!
Allemaal? Nee joh, ik heb die hele OV niet nodig gehad, net als vele studenten. En ik vind het weekend ov sowieso al onzin; thuis-thuis reis hoeft niet betaald te worden door de overheid, met als uitjes.
vuurneon schreef:BaileyMix schreef:Dit kán toch nietMoeten we dan allemaal maar gewoon niet gaan studeren en lekker met z'n allen pottenbakker en vuilnisman worden? Dit kan toch gewoon niet!
Allemaal? Nee joh, ik heb die hele OV niet nodig gehad, net als vele studenten. En ik vind het weekend ov sowieso al onzin; thuis-thuis reis hoeft niet betaald te worden door de overheid, met als uitjes.
vuurneon schreef:BaileyMix schreef:
Dát ben ik met je eens, vergoed dan alleen de reis van en naar de stad van scholing, weekend OV en om door deweeks te gaan winkelen vind ik ook onzin dat dat vergoed wordt. Maar doe dat dan, en niet compleet afschaffen met zo'n banketstaaf kortingskaartje.
En wat jij dus zegt is dat je dan maar gewoon geboren moet zijn in de stad waar de school staat? Als je uit Zeeland o.i.d. komt heb je pech?
Nanne schreef:loveidefix schreef:
Dit was precies mijn gedachten!
Kan je alleen studeren als je papa dokter of tandarts is....
Go Nederland... Ik snap dat ze moeten bezuinigen maar doe dit dan op de mensen die over
10 jaar dood zijn en niet op de mensen die nog iets moeten zien te brouwen van dit langzaam naar de kloten gaande landje
Dus de mensen die jarenlang keihard gewerkt hebben zodat JIJ gratis hebt kunnen reizen moeten we nog maar even kaal gaan plukken?
Mijn god.. Als ik sommige reacties zo lees mogen we wel meer in educatie gaan pompen..