Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alja schreef:ik denk dat niemand ( behalve medici en fam) precies weet hoe hij erbij ligt.
Leffroi schreef:Dat bedoel ik met realistisch blijven. De kans dat hij hier een levenswaardig bestaan aan overhoudt is te klein. Wat doet een mens zichzelf daarbij aan? Elke dag opnieuw die sleur, de reis naar het ziekenhuis, elk telefoontje, elke keer weer die gesloten ogen zien als je aan komt met de weet dat hij 'toch wel dood gaat'. Wat heb je liever, dat je het eindelijk kan afsluiten, welliswaar een trieste gebeurtenis, of dit? Ik zou mijn familie dit niet aan willen doen en zou op deze manier ook absoluut niet verder willen 'leven'.
Daarnaast, mocht hij hier wel uit ontwaken en die kans is er wel gewoon, word je er gelukkig van, zou friso gelukkig zijn? Weten jullie nog die man in Engeland van enkele weken terug, die uiteindelijk (gelukkig) uit zichzelf overleden is? Dood en dood ongelukkig. Nee, laat hem dan maar overlijden die friso. Geen speculaties meer van mensen die het allemaal beter weten.
Leffroi schreef:Etisch niet verantwoord... en toch schijnt het voor dieren zo'n makkelijke keuze te zijn.
En mocht hij dan nog niet aan de stekkers liggen, dan nog vraag ik mij af of hij ooit een menswaardig bestaan zal krijgen.
Leffroi schreef:Laat maar, ik moet niet meer zeggen dan wat ik denk want dan zal ik voor van alles en nog wat uitgemaakt worden. Ik probeer een realistische blik te werpen op de situatie, jammer dat er zo weinig zijn die dit ook hebben..
vuurneon schreef:Leffroi schreef:Laat maar, ik moet niet meer zeggen dan wat ik denk want dan zal ik voor van alles en nog wat uitgemaakt worden. Ik probeer een realistische blik te werpen op de situatie, jammer dat er zo weinig zijn die dit ook hebben..
En voor een realistisch beeld heb je medische gegevens nodig van hem nodig en die heb je niet. Dan is het pure speculatie en realistisch? Nee, omdat je niet weet wat de realiteit is voor hem op dit moment. Bovendien heb je ook kennis van zaken nodig.
Ik sta er realistisch in; ik oordeel niet over zijn situatie omdat ik te weinig gegevens heb.
Leffroi schreef:Ik neem aan dat je zelf ook wel kan bedenken dat het niet gezond is om zo lang in coma te liggen, helemaal niet als dat misschien ook nog eens niet kunstmatig is?
Er zou iets bekent gemaakt worden als er duidelijke veranderingen zouden zijn. Daar heb ik geen medische opleiding voor nodig..
Leffroi schreef:Ik neem aan dat je zelf ook wel kan bedenken dat het niet gezond is om zo lang in coma te liggen, helemaal niet als dat misschien ook nog eens niet kunstmatig is?
Er zou iets bekent gemaakt worden als er duidelijke veranderingen zouden zijn. Daar heb ik geen medische opleiding voor nodig..
purny schreef:En dan te bedenken voor de familie. Hoe erg het wel niet moet zijn voor Mabel en Bea. Deze mensen hebben toch ook geen leven meer?
purny schreef:En dan te bedenken voor de familie. Hoe erg het wel niet moet zijn voor Mabel en Bea. Deze mensen hebben toch ook geen leven meer?
IndianLady schreef:De suggestie dat hij beademd wordt komt mede door de RVD die zich verspraken toen het over het vervoer ging van Oostenrijk naar Engeland.
Vliegtuig met de mogelijkheid tot beademing
verootjoo schreef:IndianLady schreef:De suggestie dat hij beademd wordt komt mede door de RVD die zich verspraken toen het over het vervoer ging van Oostenrijk naar Engeland.
Vliegtuig met de mogelijkheid tot beademing
Ja, daar worden alle kritieke patienten in vervoerd. Bovendien veranderd er hoog in de lucht de luchtdruk zodat zwakke patienten dan minder goed kunnen ademen en dat ms nodig hebben. Maar Friso wordt bij mijn weten niet beademd, en over het algemeen kun je een patient max een week beademen.
Citaat:National Geographic in de fout met bericht dood prins Friso
AMSTERDAM - National Geographic Channel heeft zondagochtend gemeld dat prins Friso is overleden. De zender condoleerde de koninklijke familie met het overlijden van de prins. Later op de ochtend bleek het om een pijnlijke vergissing te gaan. In een reactie aan NU.nl laat National Geographic Channel weten dat een band met daarop het overlijdensbericht om nog onbekende reden is opgestart. De zender zegt de zaak zeer te betreuren en biedt al haar kijkers excuses aan. Hoe het voorval heeft kunnen gebeuren wordt momenteel onderzocht. Kort nadat het overlijdensbericht was uitgezonden ontkende de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) al dat er iets veranderd is in de situatie van de prins.
Zwart beeld
Op National Geographic was zondagochtend korte tijd een zwart beeld te zien met de tekst 'National Geographic Channel betuigt zijn medeleven aan de koninklijke familie en de Nederlandse bevolking met het overlijden van zijne hoogheid prins Friso'. Daarna explodeerde het aantal twitterberichten over de vermeende dood van de prins. Prins Friso ligt in coma in een ziekenhuis in Londen na een ski-ongeluk begin dit jaar.
LisaLuna schreef:Maar wat ik niet snap is waaaaarom hebben ze die band als het niet waar is?