Ufo's echt of is het de regering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:46

vuurneon schreef:
Ts is te jong voor de Xfiles! Is ruim voor haar tijd.

Wel een toffe serie trouwens, ts zal jij wel kunnen waarderen :j

Ik heb altijd sterk mn vermoedens gehad dat David Duchovny buitenaards was, maar niet op een goede manier.... Vandaar de geweldige vertolking van Mulder _O-
Hadden ze het er niet over om de serie weer op te pakken?

"The truth is out there"

Limitless

Re: Ufo's echt of is het de regering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:36

Echt of regering, wat dacht je van geen van beide? :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:07

TS: je haalt twee dingen door elkaar. Eerst vraag je of wij geloven in UFO's. Vervolgens zeg je dat als jij een vliegend object niet kan identificeren, het een UFO is. Bedoel je nu te vragen of wij geloven dat jij wel eens vliegende objecten ziet die je niet kan identificeren? :+

Lijkt me toch niet. Dus niet moeilijk doen over de betekenis van het woord, zodra jij over 'geloven' begint is duidelijk dat we 't hier hebben over het soort vliegende objecten dat níemand kan identiciferen, en dan telt het niet als jij een vliegtuig ziet maar het niet herkent als zodanig. Ben je dan nog steeds zo zeker dat je zelf UFO's hebt gezien?

Overigens, dat filmpje over die lichtbol in Jeruzalem is grappig, is het je opgevallen dat de UFO precies dezelfde kleur en vorm licht heeft als een lichtbron in de stad iets naar links? Best apart, toch? Dat er dus iets gewoon in de stad staat wat toevallig precies dezelfde vorm en lichtsoort heeft als die UFO? Tikje ongeloofwaardig ook, misschien?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:44

TS, ik denk/vind dat jij een boel dingen door elkaar haalt.
Je discussie gaat in principe over 2 compleet verschillende dingen:
1. Bestaat buitenaards leven of zou het kunnen bestaan?
2. Doen regeringen dingen/hebben regeringen plannen waar wij niet van weten?

Dit staat los van elkaar en zijn 2 compleet verschillende discussies.
Om het dan afzonderlijk van je vragen te bekijken, nee, het UFObeeld dat jij hier voorstelt, daar geloof ik niet in.

Een UFO hoeft niet per definitie iets te zijn dat met een regering te maken heeft. Je 'vragen' zeggen daardoor ook erg weinig. Je vraagt of wij in buitenaards leven geloven, of dat er ergens IETS is. Ja, dat geloven veel mensen, maar niet op de manier van UFO's oid. Zelfde met die regering. Zijn er mensen die geloven dat regeringen het allesbehalve altijd goed voorhebben met hun bevolking? Zeker. Moet dat dan gelijk gelinkt worden aan UFO's? Nee.

En om het op mezelf te betrekken: Ja, ik geloof dat er meer is dan enkel leven op de aarde (of in ieder geval, ik geloof in de mogelijkheid) om de simpele reden dat het me onrealistisch lijkt dat wij de enige planeet zijn in dit 'oneindige' heelal waarop leven kan en is ontstaan. Geloof ik erin dat regeringen ideeën of plannen hebben die niet zo positief zijn voor de bevolking? Zeker wel, en ik denk dat het naïef is om te denken dat dat nooit het geval is. Mensen kunnen nu eenmaal slecht met macht omgaan, en tenzij we allemaal heilige wereldleiders hebben, zullen daar toch plannen liggen/dingen gebeurd zijn die bv onze vrijheden in gevaar brengen/brachten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:40

Ik geloof iets pas als ik het zelf met mijn ogen heb gezien OF als er (wetenschappelijk) bewijs voor is!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:36

Vriendinnetje van me ziet regelmatig UFO's de laatste tijd! Ik maak er altijd IFO's van voor haar :)

Ze is haar bril kwijt ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:48

Ik wet absoluut 100% zeker dat er buitenaards leven is, maar ik geloof niet direct in UFO's met aliëns die hier komen. Als dat echt buitenaardse wezens zouden zijn, waarom landen ze dan niet, waarom gooien ze ons niet plat, zoeken ze geen contact etc. Wat het dan wél is, heb ik geen verklaring voor.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 06:52

BaileyMix schreef:
Ik wet absoluut 100% zeker dat er buitenaards leven is, maar ik geloof niet direct in UFO's met aliëns die hier komen. Als dat echt buitenaardse wezens zouden zijn, waarom landen ze dan niet, waarom gooien ze ons niet plat, zoeken ze geen contact etc. Wat het dan wél is, heb ik geen verklaring voor.

Dat is ervan uit gaan dat aarde zoveel beter is. Als ik een alien was en overal kon wonen in het universum, dan denk ik dat ik echt niet tussen een groep ruziende mensen zou gaan zitten die de hele aarde naar de kl0te aan het helpen zijn. Zal ongetwijfeld genoeg schoonheid zijn op andere planeten ook, waar ik lekker rond kan hangen, zonder dat ik met mensen te maken moet hebben.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:08

Mijn vader gelooft er in dat er meer is dan wij, dus ook buitenaards leven.. maar dat dit juist door de regering wordt verdoezelt. Ze doen er (volgens hem) misschien juist wel expres raar over, maken er grappen over etc. zodat wij elkaar voor gek verklaren als wij wél zoiets (denken te) zien. Terwijl het er dus wél (zou kunnen zijn/)is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:06

Hoe kan je het nu 100% zeker weten? Ooit gezien?

En waarom gaan we er automatisch vanuit dat áls er ander leven is, dat leven zoveel slimmer is dan wij? Wij komen tot de maan, waarom zouden zij sterrenstelsels kunnen bereizen? Waarom zouden ze weten dat wij bestaan?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:11

Als er al buitenaards leven zou zijn, waar zouden deze wezens dan vandaan moeten komen?

-Ten eerste zou er dan nog een planeet moeten zijn waar leven mogelijk is.
-Daarna is de kans enorm klein dat op die planeet zwaartekracht werkt zoals wij die kennen, elke planeet heeft immers een andere zwaartekracht wet.

Dus heel veel succes met je buitenaards leven.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:09

Raponsje schreef:
Als er al buitenaards leven zou zijn, waar zouden deze wezens dan vandaan moeten komen?

-Daarna is de kans enorm klein dat op die planeet zwaartekracht werkt zoals wij die kennen, elke planeet heeft immers een andere zwaartekracht wet.

Wie zegt dat ze volledig zoals ons zijn, dezelfde zwaartekracht nodig hebben of überhaupt dezelfde massadichtheid hebben?

Dus heel veel succes met het te ontkennen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:11

Wie zegt dat wij hier uberhaupt echt zijn en geen hersenspinsel van een buitenaards wezen. Soort Truman show :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:15

labyrinth schreef:
Vriendinnetje van me ziet regelmatig UFO's de laatste tijd! Ik maak er altijd IFO's van voor haar :)

Ze is haar bril kwijt ;)

:') haha.

Ik geloof persoonlijk niet in marsmannetjes of andere spinsels van de mens.
Er zal vast meer zijn dan dit wat wij kennen maar ik denk niet dat de mens capabel genoeg is om dat te kunnen bevatten/kennen

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:17

LecyTinker schreef:
BaileyMix schreef:

Dat is ervan uit gaan dat aarde zoveel beter is. Als ik een alien was en overal kon wonen in het universum, dan denk ik dat ik echt niet tussen een groep ruziende mensen zou gaan zitten die de hele aarde naar de kl0te aan het helpen zijn. Zal ongetwijfeld genoeg schoonheid zijn op andere planeten ook, waar ik lekker rond kan hangen, zonder dat ik met mensen te maken moet hebben.

Je gooit nu met allemaal door mens gemaakte indrukken en gaat er vanuit dat buitenaardse wezens ook zo denken en vinden. Dat zou best toeval zijn dan, toch? :+

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:26

Ik denk ook dat er leven bestaat buiten de Aarde, maar ten eerste is het universum ENORM, dus de kans dat we elkaar vinden is klein. Ten tweede is de kans nog kleiner dat het andere leven zo ver ontwikkeld is dat ze kunnen lange-afstandsreizen tussen verschillende planeten die weet-ik-veel hoever uit elkaar liggen. Als laatste moeten ze er ook maar net zin in hebben om ons te ontmoeten, mochten ze ons vinden :+

De eeuwen tussen 614 en 911 zijn trouwens verzonnen.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:29

Ik vind dat we TS best wat meer serieus mogen nemen.
Er is héél veel kans dat er meer intelligent leven te vinden is in het universum.
Jammer genoeg is de kans dat we dat leven ontdekken met onze capaciteiten, heel erg miniem.
We hebben al verschillende capsules de ruimte ingestuurd met tekeningen (van een man en een vrouw, een atoom...).
Maar probeer je eens voor te stellen hoe lang het zal duren voor het ander intelligent wezen bereikt, en dan moeten zij nog zien een signaal terug te sturen!
We zullen het dus nooit weten. Volgens mij zal de aarde niet lang genoeg meer bestaan om ander leven te kunnen ontdekken. Ook is onze intelligentie gelimiteerd, we zullen volgens mij geen technologieën ontdekken die het universum in al zijn oneindigheid kunnen ontdekken.

Wat betreft UFO's, dat is een andere discussie natuurlijk. Ik hou alle opties open. Ik geloof niet dat, moest er buitenaards leven onze planeet hebben ontdekt, zij met een voertuig zouden komen (want om hier te komen moeten ze veel verder ontwikkeld zijn dan de mens, ze zouden ook vanop een afstand kunnen kijken). Ook zouden ze er wel voor zorgen dat ze niet opgemerkt werden. Indien ze dat wel wilden, zou het signaal veel duidelijker zijn (zoals onze capsules bijvoorbeeld!)
Ik kan verder geen uitspraak doen over UFO's, ze zijn heel mysterieus en ik hoop dat er ooit nog eens iets van boven water komt...

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:29

Ik denk wel dat er meer leven is dan wij denken en ja ik denk ook dat de overheid daar meer over weet.

Maarja ik geloof er ook heilig dat 9/11 gepland is door de Amerikanen ism Moslims dusja ik ben sowieso een paratrooper :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:32

TeckTonie schreef:
Raponsje schreef:

Wie zegt dat ze volledig zoals ons zijn, dezelfde zwaartekracht nodig hebben of überhaupt dezelfde massadichtheid hebben?

Je zult een zwaartekracht nodig hebben die gelijk is aan de onze of er verdomd extreem dichtbij zit om een planeet bewoonbaar te kunnen maken. Die kans is enorm klein en laten we eerlijk zijn, de planeten waar leven mogelijk is liggen niet voor het oprapen.

Wellicht in een parallel universum dat we ons zelf ooit zullen kruisen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:33

Voor leven zoals wij dat kennen is in ieder geval water nodig :j

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:45

Raponsje schreef:
TeckTonie schreef:

Je zult een zwaartekracht nodig hebben die gelijk is aan de onze of er verdomd extreem dichtbij zit om een planeet bewoonbaar te kunnen maken. Die kans is enorm klein en laten we eerlijk zijn, de planeten waar leven mogelijk is liggen niet voor het oprapen.

Wellicht in een parallel universum dat we ons zelf ooit zullen kruisen.

'Leven' hoeft toch niet per definitie een wezen zoals wij te zijn? Dat kunnen ook bacteriën zijn bv. Dat valt voor mij ook onder leven.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:48

TeckTonie schreef:

Wellicht in een parallel universum dat we ons zelf ooit zullen kruisen.[/quote]

'Leven' hoeft toch niet per definitie een wezen zoals wij te zijn? Dat kunnen ook bacteriën zijn bv. Dat valt voor mij ook onder leven.[/quote]

Het topic ging over UFO's en buitenaards wezen wat ons kwam opzoeken.
Dat zie ik een bacterie of een plant nog niet doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:50

wat zijn sommige mensen makkelijk te overtuigen zeg :')

Ik geloof best dat er ander leven is, maar niet dat ze in een theeschotel naar de aarde komen vliegen _O-

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:56

vroeger kamen er regelmatig mensen die er eentje gezien hebben. tegenwoordig heeft iedereen een camera bij de hand (telefoon) en duikt er zelde of nooit een foto/filmpje op van een "ufo" raar toch? :P

iig ik geloof wel in buitenaardse wezens maar of dat die groene mannetjes zijn en deze niks beters te doen hebben dan te komen kijken naar onze planeet en hoe we die de vernieling in helpen? denk t niet.
Echter een beestje zo klein als een mier op een andere planeet is ook buitenaards ;)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 01:26

Raponsje schreef:
Het topic ging over UFO's en buitenaards wezen wat ons kwam opzoeken.
Dat zie ik een bacterie of een plant nog niet doen.

_O-
Nee, maar TS vroeg oa of er dan niemand geloofde dat er ergens anders leven was. Daar zeiden velen op, "ja, dat doe ik wel." Maar wat is 'leven'? Voor mij is leven ook bacteriën of andere levende organismen. Kleine beestjes oid, of eventueel een plant. Niet alleen maar wat wij zien als 'aliens'.
Daarnaast weet/wist ik niet of jij het over àlle vormen van leven had, of specifiek wat TS stelt :)