Inbreker dood na vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:08

Just_Biancaa schreef:
Ik ben heel hard daarin, maar moet ie maar niet ongevraagd bij iemand het huis inkomen.. Eigen schuld..
.

Deze mening deel ik volledig. gewoon met je handjes van andermans spullen afblijven.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:09

_lautje_ schreef:
Ik zou hem in ieder geval niet doodslaan en vooral bij uit de buurt blijven.

Ja hoor Jackylin er wordt iedere nacht wel iemand vermoord door een inbreker. Dat gebeurd zo vaak, dat praat dit helemaal goed.

Ik zou hem ook niet dood willen slaan, maar vanuit de paniek en stress hem wel op z'n hoofd willen slaan, als hij dan dood blijkt zou ik dat oprecht heel erg vinden, maar niet mijn schuld

Het is vreselijk als er ingebroken is, ik heb maandenlang 's nachts om alles wakker gelegen en steeds sprong ik mn bed uit en rende naar beneden met een knuppel. Gisteren toen het weer weer heel onrustig was en stormde wist ik dat het weer inbrekerstijd was (inbraken vooral in de herfst want dan hoor je niets) heb weer lang wakker gelegen

ben verder niet angstig of trauma, maar wel over alert en ik kan me zomaar voorstellen dat ik iemand de schedel van z'n nekwervels ram als ik daar de kans voor heb. Niet met de intentie om te doden, maar wel uit impuls

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:09

Het is zeer te betreuren dat de inbreker het niet overleefd heeft en dan doel ik daarmee vooral op het belang van de verdediger, die zit nu met de gebakken peren. Wat betreft de inbreker, risico van het vak. Maar men weet nog helemaal niet wat er precies is voorgevallen? zelfde geldt moest er wel dusdanig gehandeld worden om zelf in leven te blijven.

Moord is het natuurlijk sowieso niet
Laatst bijgewerkt door knaasje op 25-09-12 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:10

sax89 schreef:
Just_Biancaa schreef:
Ik ben heel hard daarin, maar moet ie maar niet ongevraagd bij iemand het huis inkomen.. Eigen schuld..
.

Deze mening deel ik volledig. gewoon met je handjes van andermans spullen afblijven.

maar dan zou een fietsendief ook de dood verdienen?

Ik heb ook wel eens een fiets gejat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:10

Lijkt mij dat deze meneer een weloverwogen beroepsrisico genomen heeft, toen hij besloot andermans huis in te gaan zonder uitnodiging en met de ontmoediging van onder meer deursloten ed.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:11

Ik heb geen medelijden, hier in de buurt word ook altijd veel ingebroken, en zelfs moord en ik moet er niet aan denken.
denk dat je uit pure emotie vanzelf gaat reageren, hier staat stom toevallig boven een honkbalknuppel en ik zou zeker niet schromen om hem te gebruiken.
Ik ga ook echt niet kijken waar ik hem zou raken, maar bewust moorden zit niet in min.
NIEMAND komt aan MIJN honden MIJN konijn MIJN parkiet MIJN vissen en mijn OUDERS auto etcetc.

Waar ik WEL medelijden mee heb is familie en nabestaanden van de betreffende persoon.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:12

Nou _lautje_ : ik denk dat jij totaal geen empathie op kan brengen voor de slachtoffers.
Dat zijn in dit geval de mensen die gewond zijn geraakt door de inbraak en waarbij de inbreker later is komen te overlijden.
Niet de inbreker en de nabestaanden zijn ook slachtoffer: die zullen zich misschien wel kapot schamen over de toedracht van zijn dood.

Hoe zou jij reageren als je oog in oog staat met een inbreker?
Hem van harte welkom heten, rondje door het huis, koffie aanbieden?
Doe je oogkleppen af joh! -:(-
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 25-09-12 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:13

Colway schreef:

een fietsendief verdient niet de dood... maar als jij er met iemands fiets vandoor gaat en diegene haald naar je uit, jij valt om en kont met je hoofd op de stoeprand... is nogal ver gezocht maar het is een risico waar je voor kiest op het moment dat je besluit een ander zijn spullen te stelen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:15

Noodweer excess gaat alleen op in zeer extreme uitzonderingen. Lees bijv Bijlmer Noodweer arrest.

Echt verbazingwekkendde kreten als eigen schuld. Het is maar goed dat jullie geen rechter zijn....
Het is echt je eigen schuld om gedood/vermoord/etc te worden...

En ach ja in Nederland wordt natuurlijk helemaal niet zwaar gestraft....

We straffen slechts als 1 van de strengste landen van Europa en vrijwel alleen Amerika en een stel apenlanden zijn nog harder.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:16

c_alsemgeest schreef:
Colway schreef:

een fietsendief verdient niet de dood... maar als jij er met iemands fiets vandoor gaat en diegene haald naar je uit, jij valt om en kont met je hoofd op de stoeprand... is nogal ver gezocht maar het is een risico waar je voor kiest op het moment dat je besluit een ander zijn spullen te stelen.

Klopt, maar ik geloof ook dat de meeste mensen (waaronder ik) er hier over vallen dat sommige mensen kennelijk vinden dat hij dit wel verdiende ;) dat het risico er is, dat zal zo zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat iemand de dood werkelijk verdient. Dat vind ik persoonlijk te ver gaan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:17

_lautje_ schreef:
Noodweer excess gaat alleen op in zeer extreme uitzonderingen. Lees bijv Bijlmer Noodweer arrest.

Echt verbazingwekkendde kreten als eigen schuld. Het is maar goed dat jullie geen rechter zijn....

We straffen slechts als 1 van de strengste landen van Europa en vrijwel alleen Amerika en een stel apenlanden zijn nog harder.

Jij vind de straffen hier hoog :')

Nou ik kan je vertellen een vriend van mij is vermoord op voorbedachte rade en de daders hebben 2 jaar gekregen..

Maargoed ik heb nog steeds geen antwoord op m'n vraag.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:18

ja de dood verdienen doe je in mijn ogen alleen voor andere vergrijpen, inbreken is verschrikkelijk en zo iemand moet flink gestraft worden, maar de dood verdienen is wel heel radicaal...

Amandavd

Maar het is dus volkomen prima dat deze man inbreekt en wellicht waardevolle/emotionele spullen meeneemt? Dus Lautje, ik kan bij jou komen inbreken en je spullen meenemen?

Collie2008

_lautje_ schreef:

ben ik benieuwd naar je bron

Onali

_lautje_ schreef:

Daarom vragen alle Ned. drugsverslepers of ze hier hun straf uit mogen zitten :roll:

Vind het trouwens erg discriminerend om de term 'apenlanden' te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Onali op 25-09-12 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

ja dat klopt, verdient niet... risico lopen op... dat wel

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:19

xx_Horsiex schreef:
Maar het is dus volkomen prima dat deze man inbreekt en wellicht waardevolle/emotionele spullen meeneemt? Dus Lautje, ik kan bij jou komen inbreken en je spullen meenemen?

dat zegt ze toch niet? Doe niet zo kinderachtig

MarvanTom

_lautje_ schreef:

Klopt: in mijn ogen nog steeds niet zwaar genoeg.
Anders zou inbraak geen schering en inslag zijn, toch?
Dus dit kan ook een gevolg van een actie zijn.
Als een inbraak wat vaker met de dood zou eindigen, dan zal het vast stukken minder gebeuren.

_lautje_

MarvanTom wie zegt dat ik totaal geen empathie kan opbrengen voor die mensen??
Ik vind het heel naar voor ze. Want hun vogeltjes werden gejat.

Echter worden zij verdacht van een strafrechtelijk feit. En als jij daarvan wordt verdacht dien jij voor de rechter te komen. Dat is de wet. Iedereen die een strafrechtelijk feit pleegt dient voorgeleid te worden. En het is aan de rechtelijke macht om te kijken of er schuld is.

Fenrir

xx_Horsiex schreef:

Dat zegt toch niemand hier, hoe kom je daar ineens bij :?

Amandavd

Re: Inbreker dood na vechtpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:21

Blijkbaar is het volkomen normaal om bij iemand in te breken en spullen te jatten, althans dat is de toon die ik uit dit topic haal. Het is zijn eigen schuld hoor, als hij het fatsoen had gehad niet in te breken was die nu niet dood geweest. Boontje komt om zijn loontje heet dat.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:21

xx_Horsiex schreef:

Heb ik dat ergens gezegd????????

Alleen dat ik vind dat je iemand die je in huis aantreft niet zomaar ongestraft dood mag slaan. Lijkt mij heel wat anders.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:22

Ik snap echt niet dat mensen hier medelijden hebben met de inbreker :wow:

Ik geef de bewoners groot gelijk.. Of dat de inbreker nou gewelddadig was of niet, ik vind dat echt niks met de situatie te maken hebben. Hij had niks in dat huis te zoeken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:23

Booooo schreef:
Ik snap echt niet dat mensen hier medelijden hebben met de inbreker :wow:

Ik geef de bewoners groot gelijk.. Of dat de inbreker nou gewelddadig was of niet, ik vind dat echt niks met de situatie te maken hebben. Hij had niks in dat huis te zoeken.

Oke als jouw zoon op 18 jarige leeftijd op het verkeerde pad komt en hij breekt in, wordt doodgeslagen en dan zeg je...'tsjah...risico van het vak?'

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:24

xx_Horsiex schreef:
Blijkbaar is het volkomen normaal om bij iemand in te breken en spullen te jatten, althans dat is de toon die ik uit dit topic haal. Het is zijn eigen schuld hoor, als hij het fatsoen had gehad niet in te breken was die nu niet dood geweest. Boontje komt om zijn loontje heet dat.

Moet je toch eens beter gaan lezen.