.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Re: Nederland in de crisis, maak jij je zorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:12

Door de crisis zijn ook veel dingen goedkoper geworden. Dat wordt vaak vergeten. Je moet niet alleen naar de negatieve dingen kijken maar ook naar de positieve.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:17

Ik ben nog steeds wel van mening dat toen de crisis begon. Als de kamerleden in het begin niet zo hadden geroepen van we moeten bezuinigen. Dan hadden de mensen niet meteen hun geld in de zakken gehouden en dan was de economie blijven draaien. Dan was volgens mij de crisis veel minder erg geweest. Nu houden de mensen snel het geld in de zak voor grote uitgaven of ze stellen het uit.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:18

Ik maak me zeer zeker wel zorgen, ik zie complete gezinnen om mij heen afbrokkelen van goed leven naar armoedzaaiers.

Ik ben na de scheiding van mijn ouders (tijdelijk)samen met mijn dochtertje in mijn ouderlijk huis komen wonen (was vlak daarvoor het huis uitgezet door ex) inmiddels is het al zover dat mijn mijn pa zegt: blijf maar lekker hier wonen want als jij nu weer op jezelf gaat houd je het hoofd niet meer boven water, en ja mensen ik ben 29 en werk inmiddels fulltime.

Ik zou mijn paarden kunnen verkopen om het financieel beter te hebben en weer op mezelf te kunnen wonen maar moet ik dan serieus alles op gaan geven? Moeten we dan allemaal keihard werken alleen om dit pokke land uit de crisis te trekken, geen plezier en ontspanning meer, alleen nog maar werken voor je rekeningen...ik vertik het!!

Bijna elke burger zit zich suf te rekenen hoe straks de maand door te komen,beetje minder eten,geen vakantie,kleinere auto of gewoon maar helemaal geen auto, geen sportclubjes voor de kids,huisdieren de deur uit en ach die schoenen die 2 maten te klein zijn voor je kids PECH! niemand gaat dood van pijn in je voeten.Om nog maar niet te spreken van de zorg die we nodig hebben maar achterwege laten vanwege de kosten

Ondertussen word er miljoenen geinvesteerd in:
Een 2e coentunnel en de daarbij behorende extra rijstroken, heel nuttig als straks iedereen de auto laat staan.
Kantoorpanden/complete industriegebieden die al jaren ongebruikt leeg staan.
Woonwijken waarvan de prijzen zo hoog zijn dat geen hond het kan betalen
En laten we dan vooral de nutteloze investeringen in Griekenland niet vergeten.

Melkkoeien van de maatschappij zijn we!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:21

Tja... ik heb mijn paard wel moeten verkopen. Toen het maandelijks de vraag werd: stalhuur voor paard of hypotheek voor mezelf, tja, dan toch liever hypotheek voor mezelf.

Paard(en) zijn nou eenmaal een luxe, en in de meeste gevallen nog een erg dure luxe ook nog. Ik heb mijn paard opgegeven, en ja dat was moeilijk, maar mijn leven is bepaald niet ingestort.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:23

piezze schreef:
Door de crisis zijn ook veel dingen goedkoper geworden. Dat wordt vaak vergeten. Je moet niet alleen naar de negatieve dingen kijken maar ook naar de positieve.

Wat is er goedkoper geworden? :-) Ik kan helaas niks bedenken...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:24

piezze schreef:

Wat is er dan precies goedkoper geworden?
Benzine is veel duurder dan een paar jaar terug, boodschappen zijn duurder?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:25

piezze schreef:

Wat is er goedkoper geworden?

Ik maak me ook grote zorgen... mijn vriend zei gisteren ook: 'we moeten per januari maar eens gaan kijken hoe we het gaan doen'. Ik denk in elk geval minder werken, zorgen dat ik minder verdien, want dan heb ik recht op bepaalde toeslagen, etc. Sja... kan me niet voorstellen dat dát is wat de heren wilden.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:25

Forcalquier schreef:
Ik maak me zeer zeker wel zorgen, ik zie complete gezinnen om mij heen afbrokkelen van goed leven naar armoedzaaiers.

Ik ben na de scheiding van mijn ouders (tijdelijk)samen met mijn dochtertje in mijn ouderlijk huis komen wonen (was vlak daarvoor het huis uitgezet door ex) inmiddels is het al zover dat mijn mijn pa zegt: blijf maar lekker hier wonen want als jij nu weer op jezelf gaat houd je het hoofd niet meer boven water, en ja mensen ik ben 29 en werk inmiddels fulltime.

Ik zou mijn paarden kunnen verkopen om het financieel beter te hebben en weer op mezelf te kunnen wonen maar moet ik dan serieus alles op gaan geven? Moeten we dan allemaal keihard werken alleen om dit pokke land uit de crisis te trekken, geen plezier en ontspanning meer, alleen nog maar werken voor je rekeningen...ik vertik het!!

Bijna elke burger zit zich suf te rekenen hoe straks de maand door te komen,beetje minder eten,geen vakantie,kleinere auto of gewoon maar helemaal geen auto, geen sportclubjes voor de kids,huisdieren de deur uit en ach die schoenen die 2 maten te klein zijn voor je kids PECH! niemand gaat dood van pijn in je voeten.Om nog maar niet te spreken van de zorg die we nodig hebben maar achterwege laten vanwege de kosten

Ondertussen word er miljoenen geinvesteerd in:
Een 2e coentunnel en de daarbij behorende extra rijstroken, heel nuttig als straks iedereen de auto laat staan.
Kantoorpanden/complete industriegebieden die al jaren ongebruikt leeg staan.
Woonwijken waarvan de prijzen zo hoog zijn dat geen hond het kan betalen
En laten we dan vooral de nutteloze investeringen in Griekenland niet vergeten.

Melkkoeien van de maatschappij zijn we!!

Maar stel je eens voor dat die coentunnel er niet was, die kantoorpanden niet gebouwd waren. Dan hadden veel meer mensen geen baan meer gehad. Soms moet je investeren in de toekomst en soms moet je het groter geheel willen zien, dan alleen jouw omgeving en daarom denk ik dat politici en een koningin inderdaad meer verdienen. Juist om dat te doen en in de toekomst te denken en handelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:26

Als de kantoorpanden vol waren, was ik het met je eens geweest :j

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:26

Quellian schreef:
piezze schreef:

Wat is er goedkoper geworden?

Ik maak me ook grote zorgen... mijn vriend zei gisteren ook: 'we moeten per januari maar eens gaan kijken hoe we het gaan doen'. Ik denk in elk geval minder werken, zorgen dat ik minder verdien, want dan heb ik recht op bepaalde toeslagen, etc. Sja... kan me niet voorstellen dat dát is wat de heren wilden.

Veel dingen zijn goedkoper geworden. Bijvoorbeeld paarden, bijvoorbeeld kleding bijvoorbeeld meubelen en wat denk je van huizen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:27

jamaar die dingen zijn met een reden goedkoper geworden:
niemand koopt ze meer, want niemand kan ze betalen.

wat heeft het dan voor zin?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:28

Cer schreef:

Ja er is enorme leegstand in kantoorpanden en ik vind ook niet dat ze er meer bij moeten bouwen, maar ik denk ook dat het nasleep was van de tijden dat het goed ging. Nu wordt er niet veel meer gebouwd hoor. Kijk de cobouw er maar eens op na. Daar staat al meer dan een jaar weinig nieuws in.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:31

Amaris schreef:
jamaar die dingen zijn met een reden goedkoper geworden:
niemand koopt ze meer, want niemand kan ze betalen.

wat heeft het dan voor zin?

Ja toen het wel goed ging hadden mensen kunnen sparen maar dat doen de meesten ook niet want de meeste mensen denken niet zo lang vooruit. Je kunt niet het hele leven voor mensen voorkauwen. Ieder moet voor zichzelf denken. Natuurlijk zijn er veel schijnende gevallen die helemaal niets aan hun situatie kunnen doen maar er zijn er ook zat die moord en brand schreeuwen en die kansen genoeg hebben gehad om te sparen voor de 7 magere jaren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:33

piezze schreef:

Huizen en paarden zijn inderdaad goedkoper geworden; is dat positief?? Hierdoor gaan paarden naar de slager en door de dalende huizenprijzen gaan mensen persoonlijk failliet... T'is maar wat je positief noemt. ;)

Angeline1990 schreef:
Ik ben nog steeds wel van mening dat toen de crisis begon. Als de kamerleden in het begin niet zo hadden geroepen van we moeten bezuinigen. Dan hadden de mensen niet meteen hun geld in de zakken gehouden en dan was de economie blijven draaien. Dan was volgens mij de crisis veel minder erg geweest. Nu houden de mensen snel het geld in de zak voor grote uitgaven of ze stellen het uit.

Veel mensen hebben geen geld meer om in de zak te houden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:33

piezze schreef:
Veel dingen zijn goedkoper geworden. Bijvoorbeeld paarden, bijvoorbeeld kleding bijvoorbeeld meubelen en wat denk je van huizen?

Kleding wordt per 1 oktober weer 2% duurder. Huizen zijn gedaald in prijs ja, maar geen hond kan nog een hypotheek rond krijgen/betalen. En paarden, tja... wie koopt er op dit moment nog een paard? Er staan gezonde paarden bij de slager, puur omdat mensen het onderhoud niet meer kunnen betalen en er geen koper voor vinden. De kosten van het onderhoud van paarden is daarbij óók gestegen.

Mensen hebben wat aan lastenverlaging, maar dat is niet iets wat gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:36

piezze schreef:
Cer schreef:

Ja er is enorme leegstand in kantoorpanden en ik vind ook niet dat ze er meer bij moeten bouwen, maar ik denk ook dat het nasleep was van de tijden dat het goed ging. Nu wordt er niet veel meer gebouwd hoor. Kijk de cobouw er maar eens op na. Daar staat al meer dan een jaar weinig nieuws in.

Daarom is het ook goed nieuws dat PSV het stadion gaat verbouwen, dat is toch maar weer mooi werk voor bouwbedrijven en hun personeel. Maw, onze economie is een geheel en niet een toevallige verzameling van losstaande feiten.

Eerder in dit topic zei iemand vooral niet te willen overwegen om de paarden te verkopen om zo een leven op te bouwen, ik begrijp dat niet. Als je zulke kansen hebt om stappen te zetten voor jezelf, waarom dan niet doen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:38

Nja, dat zou ik zeker een overweging vinden.. als ik echt moet, gaat mn paard naar de slager. Sad but true :\ Dus prijs ik me rijk dat dat (nog) niet hoeft :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:41

Het zou een uiterste stap zijn, maar je hebt juist toch ook wat "goeds" nodig. Zonder hobby leef ik toch echt om te werken, ipv dat je werkt om veel voor te leven!

Kleding, goedkoper? Niets van gemerkt(shop ook amper), huizenprijzen die dalen zijn alleen goed voor de starters die wel een goede(goedbetalende) baan hebben, etc etc.

Ben wel van mening dat er altijd werk is, maar dat betekend niet dat het genoeg is om je hoofd boven water te houden.

En dat over die 7 magere jaren, dat je daar voor had kunnen sparen. Wanneer dan? Ben 3 jaar klaar met HBO, daarna werk en huis goed voor elkaar, nu zonder vast werk en huis wat gewoon betaald moet worden. En nieuw gespaard geld komt er niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:43

Een paard hebben is niet noodzakelijk om te leven. Er zijn toch genoeg andere dingen die je kan doen om plezier te hebben en die niet honderden euro's per maand kosten?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:45

Natuurlijk hoef je je paarden niet te verkopen,maar je kan ook niet verwachten dat de rest van Nederland mee gaat betalen aan jouw hobby.
Als je huishoudboekje aan het eind van de maand een gat laat zien zal je net als de rest van Nederland op zoek moeten hoe dat op te lossen en dan zal je helaas keuzes moeten maken.

Wij zitten vlak voor ons pensioen
Mijn partner en ik zijn de laatste 5 jaar zo'n €120.000 kwijt geraakt door bezuinigingen van de regering. Geld waar we op gerekend hadden te krijgen aan AOW. Helaas moeten we langer door werken en omdat ik een stuk jonger ben dan mijn partner krijg ik geen AOW als hij 65 jaar wordt zoals dat vroeger wel was. Daarbij komt dat mijn partner 1 jaar langer door moet werkenden ik 2 jaar. Jammer maar helaas. Uithuilen en opnieuw beginnen. Als mijn partner met pensioen gaat heeft hij 45 volcontinue gewerkt en jaren lang geleerd naast zijn baan.
Mijn dochter is accountant, niet het aller leukste werk maar wel een die lekker betaald. Een keuze die zij bewust heeft gemaakt. Heel anders dan veel klasgenootjes van haar die echt niet zo iets duf gingen doen. Nee die gingen een opleiding doen die hip was en zoooooo leuk. Maar helaas geen baan in te vinden. En nu 5 jaar laten heeft mijn dochter een eigen huis een goede baan een auto van de zaak en tuurlijk iets met dieren of bij een uitgever of evenementen organiseren is op papier een stuk leuker maar dat is een keuze minder salaris en een " leuke baan" of gaan voor zekerheid en een goed salaris.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:47

Nja, totdat je dochter misschien slachtoffer wordt van reorganisatie en 5 stappen terug doet op de carriereladder... Als t goed gaat is er niks aan de hand, als t minder gaat, dan wel :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:48

Lovely schreef:
Een paard hebben is niet noodzakelijk om te leven. Er zijn toch genoeg andere dingen die je kan doen om plezier te hebben en die niet honderden euro's per maand kosten?

Zeker :j T is echt een luxe.. maar dat vind ik eigenlijk wel van alle (huis)dieren..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:49

Quellian schreef:
piezze schreef:

Kleding wordt per 1 oktober weer 2% duurder. Huizen zijn gedaald in prijs ja, maar geen hond kan nog een hypotheek rond krijgen/betalen. En paarden, tja... wie koopt er op dit moment nog een paard? Er staan gezonde paarden bij de slager, puur omdat mensen het onderhoud niet meer kunnen betalen en er geen koper voor vinden. De kosten van het onderhoud van paarden is daarbij óók gestegen.

Mensen hebben wat aan lastenverlaging, maar dat is niet iets wat gebeurt.

Zo negatief he, wat verwacht jij precies van een overheid? Dat je hele leven van A tot Z in een mooie oplopende financiele lijn loopt en dat je er zelf niet over hoeft na te denken?

Ik heb nieuws voor je, dat gaat niet gebeuren. Je bent zelf verantwoordelijk om de juiste keuzes voor jou zelf te maken.

Paarden bij de slager zijn niet altijd slecht nieuws. Als iedereen een paard kan betalen en houden, daar worden paarden niet altijd beter van. Nu wordt een paard weer luxe en wordt het misschien ook op die manier weer gekoesterd en met zorg behandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:52

Cer schreef:
Lovely schreef:

Zeker :j T is echt een luxe.. maar dat vind ik eigenlijk wel van alle (huis)dieren..

Het is zeker een luxe, maar een kat/hond/cavia is toch makkelijker te verhapstukken dan een paard qua financiën.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:53

Dan heeft ze nog altijd het diploma AA accountant en kan zij bij diverse andere bedrijven aan het werk.
Dan misschien niet als accountant maar gewoon op de boekhouding. Of bij een assurantie kantoor. En nog diverse andere bedrijven. Verlopig is er nog een tekort en krijg ze regelmatig aanbiedingen om over te stappen van baan.
Laatst bijgewerkt door cam op 19-09-12 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt