Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
piezze schreef:Door de crisis zijn ook veel dingen goedkoper geworden. Dat wordt vaak vergeten. Je moet niet alleen naar de negatieve dingen kijken maar ook naar de positieve.
Forcalquier schreef:Ik maak me zeer zeker wel zorgen, ik zie complete gezinnen om mij heen afbrokkelen van goed leven naar armoedzaaiers.
Ik ben na de scheiding van mijn ouders (tijdelijk)samen met mijn dochtertje in mijn ouderlijk huis komen wonen (was vlak daarvoor het huis uitgezet door ex) inmiddels is het al zover dat mijn mijn pa zegt: blijf maar lekker hier wonen want als jij nu weer op jezelf gaat houd je het hoofd niet meer boven water, en ja mensen ik ben 29 en werk inmiddels fulltime.
Ik zou mijn paarden kunnen verkopen om het financieel beter te hebben en weer op mezelf te kunnen wonen maar moet ik dan serieus alles op gaan geven? Moeten we dan allemaal keihard werken alleen om dit pokke land uit de crisis te trekken, geen plezier en ontspanning meer, alleen nog maar werken voor je rekeningen...ik vertik het!!
Bijna elke burger zit zich suf te rekenen hoe straks de maand door te komen,beetje minder eten,geen vakantie,kleinere auto of gewoon maar helemaal geen auto, geen sportclubjes voor de kids,huisdieren de deur uit en ach die schoenen die 2 maten te klein zijn voor je kids PECH! niemand gaat dood van pijn in je voeten.Om nog maar niet te spreken van de zorg die we nodig hebben maar achterwege laten vanwege de kosten
Ondertussen word er miljoenen geinvesteerd in:
Een 2e coentunnel en de daarbij behorende extra rijstroken, heel nuttig als straks iedereen de auto laat staan.
Kantoorpanden/complete industriegebieden die al jaren ongebruikt leeg staan.
Woonwijken waarvan de prijzen zo hoog zijn dat geen hond het kan betalen
En laten we dan vooral de nutteloze investeringen in Griekenland niet vergeten.
Melkkoeien van de maatschappij zijn we!!
Quellian schreef:piezze schreef:Door de crisis zijn ook veel dingen goedkoper geworden. Dat wordt vaak vergeten. Je moet niet alleen naar de negatieve dingen kijken maar ook naar de positieve.
Wat is er goedkoper geworden?
Ik maak me ook grote zorgen... mijn vriend zei gisteren ook: 'we moeten per januari maar eens gaan kijken hoe we het gaan doen'. Ik denk in elk geval minder werken, zorgen dat ik minder verdien, want dan heb ik recht op bepaalde toeslagen, etc. Sja... kan me niet voorstellen dat dát is wat de heren wilden.
Cer schreef:Als de kantoorpanden vol waren, was ik het met je eens geweest
Amaris schreef:jamaar die dingen zijn met een reden goedkoper geworden:
niemand koopt ze meer, want niemand kan ze betalen.
wat heeft het dan voor zin?
piezze schreef:Door de crisis zijn ook veel dingen goedkoper geworden. Dat wordt vaak vergeten. Je moet niet alleen naar de negatieve dingen kijken maar ook naar de positieve.
Angeline1990 schreef:Ik ben nog steeds wel van mening dat toen de crisis begon. Als de kamerleden in het begin niet zo hadden geroepen van we moeten bezuinigen. Dan hadden de mensen niet meteen hun geld in de zakken gehouden en dan was de economie blijven draaien. Dan was volgens mij de crisis veel minder erg geweest. Nu houden de mensen snel het geld in de zak voor grote uitgaven of ze stellen het uit.
piezze schreef:Veel dingen zijn goedkoper geworden. Bijvoorbeeld paarden, bijvoorbeeld kleding bijvoorbeeld meubelen en wat denk je van huizen?
piezze schreef:Cer schreef:Als de kantoorpanden vol waren, was ik het met je eens geweest
Ja er is enorme leegstand in kantoorpanden en ik vind ook niet dat ze er meer bij moeten bouwen, maar ik denk ook dat het nasleep was van de tijden dat het goed ging. Nu wordt er niet veel meer gebouwd hoor. Kijk de cobouw er maar eens op na. Daar staat al meer dan een jaar weinig nieuws in.
Quellian schreef:piezze schreef:Veel dingen zijn goedkoper geworden. Bijvoorbeeld paarden, bijvoorbeeld kleding bijvoorbeeld meubelen en wat denk je van huizen?
Kleding wordt per 1 oktober weer 2% duurder. Huizen zijn gedaald in prijs ja, maar geen hond kan nog een hypotheek rond krijgen/betalen. En paarden, tja... wie koopt er op dit moment nog een paard? Er staan gezonde paarden bij de slager, puur omdat mensen het onderhoud niet meer kunnen betalen en er geen koper voor vinden. De kosten van het onderhoud van paarden is daarbij óók gestegen.
Mensen hebben wat aan lastenverlaging, maar dat is niet iets wat gebeurt.
Cer schreef:Lovely schreef:Een paard hebben is niet noodzakelijk om te leven. Er zijn toch genoeg andere dingen die je kan doen om plezier te hebben en die niet honderden euro's per maand kosten?
ZekerT is echt een luxe.. maar dat vind ik eigenlijk wel van alle (huis)dieren..