Welk kabinet gaat er komen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:44

sarabande schreef:
sallandval schreef:
Volgens mijn krant (trouw) heeft de verkenner gezegd dat de PVDA alleen wil regeren met VVD als de SP (ook) meedoet...

Dan denk dat die krant een typefoutje gemaakt heeft want als dat zo zou zijn zouden alle kranten dat groot koppen.
PVDA is verplicht om SP niet uit te sluiten en wat te dreigen voor een betere uitgangspositie, maar een ultimatum op dat gebied hebben ze niet gemaakt

zou kunnen natuurlijk; kranten zijn vaak (altijd?) subjectief in wat ze schrijven...

Karl66

Re: Welk kabinet gaat er komen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:04

Natuurlijk dreigen ze met de SP, dat is alleen maar goed voor hun onderhandelingspositie. De VVD is weliswaar groter dan de PvdA, maar links is groter dan rechts geworden en het is natuurlijk wel de bedoeling om dat in de onderhandelingen te verzilveren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:15

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 14:32

Ja dat gaf hij ook toe
Het was ook wel een slaapverwekkend stuk retoriek

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:47

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:55

Denk je echt dat mensen dat in het buitenland interessant vinden? En dat we nog veel imago te verliezen hebben na (ik noem maar eens wat) de Hedwigepolder?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:14

Shadow0 schreef:
Denk je echt dat mensen dat in het buitenland interessant vinden? En dat we nog veel imago te verliezen hebben na (ik noem maar eens wat) de Hedwigepolder?

Hmm ja ik denk van wel. Zeker als je ziet hoe goed Hollande (oid) en Merkel in de gaten worden gehouden. En ja natuurlijk hebben we onze flaters geslagen, maar het zou fijn zijn als we als een stabiel politiek en economisch land worden gezien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 15:17

Nou ik denk dat een dutje van Diederik internationaal veel minder schade doet dan de uitspraken van Wilders die bijvoorbeeld ook direct dat aanstootgevende filmje op zijn website zette

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 16:06

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:31

Ah wat sneu dat de media daar op is gedoken. Beetje flauw. Zendt dat stukje gewoon niet uit zou ik zeggen. Die man heeft al in geen tijden meer stil gezeten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:06

Wat vinden jullie van het deelakkoord? Intrekken van de langstudeerboete en forensentaks? In bijgevoegd artikel blijkt ook dat de eigen bijdrage van de GGZ wordt ingetrokken en het liggeld per dag bij ziekenhuisdag.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... baan.dhtml

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 10:02

Dit is zo slim van de PVDA he. De lasten verdelen, dus wie moet het meest verzekeren, die het meeste heeft

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:05

Ik denk dat met name een hoop stemmers blij zijn met de afschaffing van de forensentaks en de studenten (en ouders) met de afschaffing van de langstudeerboete.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:08

Electra63 schreef:
Ik denk dat met name een hoop stemmers blij zijn met de afschaffing van de forensentaks en de studenten (en ouders) met de afschaffing van de langstudeerboete.

Vreemd eigelijk....iedereen stond te juichen bij het Kunduz/lente akkoord.Daar stond al die ellende in.
Zouden mensen zich realiseren wat er precies in dat akkoord stond?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 10:10

Ik zag alleen en paar kleine partijen die zomaar mee mochten doen juichen, op Samsom werd toen gepiets omdat hij niet mee wilde doen. Langstudeerboete en nog wat nare dingen die nu wegvallen waren CDA punten en daar heeft niemand meer iets mee
Ze zijn wel lekker voortcarend

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:10

geerke schreef:
Electra63 schreef:

Vreemd eigelijk....iedereen stond te juichen bij het Kunduz/lente akkoord.Daar stond al die ellende in.
Zouden mensen zich realiseren wat er precies in dat akkoord stond?

Ik weet niet, wie er stonden te juichen bij het Lente-akkoord, i.i.g. niet de kiezers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:00

Willen ze niet naar een sociaal leenstelsel ipv de langstudeerboete?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:41

Of het nu via de forenzentax of via de assurantiebelasting betaald wordt, betaald moet er toch worden. Het bedrag is misschien wat beter verstopt, je loon blijft nu hetzelfde, je rekeningen gaan nu omhoog, maar als burger heb je hier geen voordeel bij en zoiets heet volgens mij een sigaar uit eigen doos.

Ik ben een voorstander van een solide financieel beleid en volgens mij hoor je als land ook gewoon je buikriem aan te halen als het minder gaat, dus ik heb geen enkel probleem met de bezuinigingen, maar om hier nou zo juichend over te doen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:19

Karl66 schreef:
Of het nu via de forenzentax of via de assurantiebelasting betaald wordt, betaald moet er toch worden. Het bedrag is misschien wat beter verstopt, je loon blijft nu hetzelfde, je rekeningen gaan nu omhoog, maar als burger heb je hier geen voordeel bij en zoiets heet volgens mij een sigaar uit eigen doos.

Ik ben een voorstander van een solide financieel beleid en volgens mij hoor je als land ook gewoon je buikriem aan te halen als het minder gaat, dus ik heb geen enkel probleem met de bezuinigingen, maar om hier nou zo juichend over te doen :?

Daarom, gaat het niet via de ene weg dan wel via de andere. Bezuinigingen worden op de een of andere manier toch wel ingevoerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:23

Ja, natuurlijk is het een sigaar uit eigen doos. Er zal bezuinigd moeten worden. Maar er was erg veel weerstand tegen de forensentaks, dus ik neem aan, dat deze stemmers nu blij zijn, dat dit terug gedraaid wordt. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit. Ik woon op 9 km van mijn werk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:02

Waarom zouden ze daar blij mee zijn? Dat is ongeveer net zo zinnig als niet een euro, maar wel honderd cent willen betalen... Uiteindelijk hou je onder aan de streep gewoon hetzelfde over.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:12

Per individueel geval maakt het wat uit. De forenzentaks benadeelt bepaalde mensen onevenredig, ik denk dat deze verdeling wat redelijker is. Dat lijkt mij dus winst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:23

Electra63 schreef:

Niet echt. Met de forensentaks was er nog een mogelijkheid om het af te wentelen op de werkgevers (dat hadden ze dus moeten doen) en nu kan dat dus niet meer. Die langstudeerboete vond ik zo slecht nog niet en aangezien ik niet studeer vond ik het ook niet zo boeiend.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 23:33

Ik forens en studeer niet, maar vind het toch goed dat die ingrepen afgeschaft zijn
Ik hoop wel dat Samsom nog wat aan duurzaamheid gaat doen, want deze bezuiniging is nog uit het kunduzakkoord

Maar ze moeten nog veel punten af de volgende weken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:39

De lasten zijn wel beter verdeeld omdat de mensen die niet forenzen nu ook mee moeten gaan betalen aan die bezuiniging.