Facebook op zijn kop door foto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:21

Tjah, vind het wel enigzinds schokkend hoor, ik zie iig niet dagelijks dode dieren en zeker niet hangend aan een been waar nog bloed uit de neus loopt.

Wat ik eigenlijk het misselijkste vind dat hier een prijs voor gewonnen is. Fototechnisch is het geen bijzondere foto. Begrijk ook niet goed wat voor prijs het is.

Of deze op facebook moet verschijnen, tsjah, als deze een bepaalde fotowedstrijd heeft gewonnen, is het logiosch dat de site dit publiceerd. Op zich niks mis mee.. (ja dat deze foto wint :P)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:23

Omdat zulke jonge kinderen imo weinig achter de computer te zoeken hebben en dat heeft niks te maken met eventuele schokkende foto's. Gewoon lekker buitenspelen :)

Wie zegt dat dit fototechnisch geen goede foto is, geen prijs verdient etc heeft kennelijk nog niet zoveel begrepen van fotografie buiten de standaard paardenshoots die je hier zoveel op bokt ziet om (waar het veel te vaak teveel om het technische draait). Fototechnisch hoeft het niet eens altijd om te gaan namelijk. ;) Hoeveel fototechnisch goede foto's er wel niet ronduit oninteressant zijn...
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 15-09-12 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: Facebook op zijn kop door foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:26

Ik.vind.het.wel.een.krachtige.f0t0.
Ik.h0ud.wel.van.anders :j

M0rgen.kan.ik.weer.n0rmaal.typen *\o/*

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:30

Bah :r ! Ik drukte op de link voor ik iets gelezen had... Bah bah bah!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:31

het doet me niet zo veel, maar stel dat je op die link klikt en je ziet je oude (verzorg/manege/eigen) paard daar hangen... lijkt me echt vreselijk! ik vind het een goede foto, moedig van de fotograaf.

ik heb overigens zelf foto's van geslachte baby geitjes op mijn facebook staan. nog nooit 1 opmerking over gehad:'). maar toch.
voor de nieuwsgierige mensch:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
(schokkende link)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:31

Snap het probleem ook niet, waarom zou het niet mogen? Je kan in discussie gaan of het een mooie foto is maar het is nu eenmaal zo dat elk stukje vlees op je bord er zo bij heeft gehangen.
Vind het niet schokkend, zie in de gemiddelde krant ergere foto's voorbij komen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:33

Ik vind het niet schokkend, maar net zoals pocogaucha zegt, stel dat je lekker op fb zit, je ziet die foto en het blijkt een paard te zijn wat je kende, of je hebt net je eigen weggebracht, lijkt me niet dat je dat dan graag wil zien.
Snap trouwens niet wat hier kunst aan is, maargoed...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:35

Misschien heeft de eigenaar van het paard wel gewoon toestemming gegeven. En weet hij gewoon dat deze foto is gemaakt.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:36

Amykimmie, ik neem aan dat er toestemming aan de eigenaar gevraagd is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:36

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:38

lifaya schreef:
vind.die.van.PocoGaucha.niet.schokkend :n realistisch.eerder

een.f0t0.van.mij....een.geslacht.schaap(swart/wit)
dit.kan.als.sch0kkend.ervaren.w0rden;
http://zoom.nl/foto/full/1752236/overig ... t_id=51128

Bah!!!

Al moet ik zeggen dat ik het héél knap van je vind, dat je hier foto's van kan maken!!

Ik was waarschijnlijk in een hoekje gaan huilen :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 15:39

lifaya schreef:
vind.die.van.PocoGaucha.niet.schokkend :n realistisch.eerder

een.f0t0.van.mij....een.geslacht.schaap(swart/wit)
dit.kan.als.sch0kkend.ervaren.w0rden;
http://zoom.nl/foto/full/1752236/overig ... t_id=51128

Het enige wat ik hier "schokkend" aan vind, is dat het lijkt alsof deze halal geslacht is, en daar ben ik tegen. Weet niet of deze zo geslacht is? Lijkt wel zo.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:40

Ik vind het geen vervelende foto en ik vind ook wel dat er erg overtrokken gereageerd wordt := Natuurlijk kunnen kinderen het zien, maar wat is er zo schokkend? Het paard is dood, ja dat klopt. Hij hangt aan een ketting, omdat dat nou eenmaal zo gaat als iets geslacht is.

Ik zit nu in Letland en dan zouden alle kinderen hier geweerd moeten worden van de russische markten, want daar hangen de varkens gewoon aan haken bij de slager en lopen er kippetjes rond die je ter plekke kan laten slachten om een vers stukje vlees mee te nemen :)

Ik snap het probleem niet helemaal, waarom zou je kinderen hiervoor willen afschermen? Het is toch de realiteit? Hoe denken kinderen van een jaar of 12/13 dan dat hun vlees op hun bord komt? Ze zijn niet zo kwetsbaar en naief als mensen hier denken hoor, ik geef normaal veel biologie of dierhouderij lessen en ik geef bijna elk jaar wel een of twee keer een les over het slachthuis, vinden ze reuze interessant :j

Sowieso ligt er in Nederland een beetje een taboe op het 'dood zijn' van dieren of wat dan ook. Dode dieren worden gelijk opgeruimd, mensen willen niet zien hoe een dier geslacht wordt of hoe het proces daarna verloopt en de reden waarom is voor mij een groot vraagteken.. het hoort bij het leven!

cam

Die laatste foto vind ik dan eigelijk wel weer mooi ( is wel raar om te zeggen). Zeker als je weet dat ik al 20 jaar geen vlees eet :o

Rennie89

waar0m.is.het.Bah!!!..?
Dier.heeft.een.snelle.d00d.gehad.en.eerlijk,iedereen.die.vlees.eet.heeft.wel.eens.schaap.gegeten :)
en.nee.niet.hallal.geslacht :n

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:41

Ik word niet warm of koud van zo'n foto. En schokkend voor kinderen? Dit is gewoon de werkelijkheid. Bovendien horen kinderen onder de 13 niet op facebook. Dus als je als ouder zijnde hiervan uit je pan gaat, moet je zorgen dat je kind niet op internet kan

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 15:42

lifaya schreef:
waar0m.is.het.Bah!!!..?
Dier.heeft.een.snelle.d00d.gehad.en.eerlijk,iedereen.die.vlees.eet.heeft.wel.eens.schaap.gegeten :)
en.nee.niet.hallal.geslacht :n

Oke, dan neem ik het terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:47

ShauniBef schreef:
Amykimmie, ik neem aan dat er toestemming aan de eigenaar gevraagd is.

Ja oke, maar stel dat het een manegepaard is, of gewoon een paard die ergens in een landje staat.
Ik bedoel, ik ken hier de paarden uit de buurt ook wel, niet met naam maar hoe ze er uit zien.
Als die opeens weg is en ik zie een paar dagen later een foto van hem op fb, zou ik er ook niet zo blij van worden.
Al is het de realiteit, van een paard die ik ken hoef ik dat gewoon niet te zien.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:53

Ik snap vooral niet waarom het een winnende foto is.. het is verder niet een onwijs goede foto ook..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:55

Het is zo'n algemeen gekleurd paard met aftekening van 13 in een dozijn. zou het knap vinden als iemand het paard zou herkennen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:58

Diaz schreef:
Ik snap vooral niet waarom het een winnende foto is.. het is verder niet een onwijs goede foto ook..

Jij vindt zeker dat het paard in het midden had moeten staan zonder ook maar iets ervoor en zonder afgesneden delen? :+ Dat is dus precies wat ik hierboven bedoelde.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:01

Nee.. de ketting is vooral storend, en het is ook geen boeiend standpunt of wat dan ook..
Die schapenfoto is stukken boeiender..

Ik vind het echt geen goede foto..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:01

Vind 't een nare foto, maarja, het is de waarheid. Zo gaat dat nou eenmaal.
Persoonlijk vind ik 't ook geen winnende foto. Vind dit echt zo'n saaie momentopname... Er zit helemaal geen sfeer van de steriele omgeving (of juist niet) van het slachthuis.

Maargoed, de foto bereikt wel zijn doel: ophef haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:03

Die ketting bedoelde ik idd ja. Maar ik las heel veel mensen die het daarover hadden en ook het feit dat het been er niet helemaal op staat. Hoeveel van die gecentreerde foto's wel niet gewoon heel saai zijn, dat is het punt van deze foto ook helemaal niet. Vind het ook niet de beste foto die ik ooit heb gezien hoor maar het lijkt hier meer een kwestie te zijn van wat het is zonder poespas. Ik vind het daarom eigenlijk best een interessante foto, er wordt niet meer van gemaakt dan wat het is.