Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:31

ik ben het zelf ook niet eens met het hele 2 mensen van het zelfde geslacht niet mogen trouwen. Ik vind juist dat als mensen van elkaar houden deze perfect bij elkaar passen. En toch snap ik dat er op de sgp gestemt word. Het is best een oude stabiele partij hoor :=
Ik zou het interview dan helemaal gaan bekijken. Hij werd bijna gedwongen dit te zeggen :=

vind het eigelijk ook niet belangrijk. Voor mij geldt iedereen zal zo zijn reden hebben gehad iets te stemmen. Ik zelf heb op CDA gestemt omdat dit beter bij mij past. En iemand anders die SGP stemt heeft ook vast zo z'n redenen gehad.
Laatst bijgewerkt door Anne_mieke88 op 13-09-12 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:31

Even een kleine toevoeging:

Ik vind persoonlijk mensen die helemaal leven naar Gods wil en de SGP verschrikkelijk irritant :=
Even als voorbeeld mijn huisgenoot. Een jongen van 20 jaar, zwaar gelovig en helemaal SGP fan. Gaat zondag 2 keer naar de kerk, kan over niks anders praten dan God en als iemand ziek is/dood gaat/een ongeluk krijgt of wat dan ook dan is het omdat God dat zo gewild heeft.

Mijn andere huisgenootje is een meid van in de twintig, heeft een auto en leent deze geregeld uit aan vrienden. Zij heeft 2 jaar geleden met kerst haar auto uitgeleend aan een collega. De collega heeft een ongeluk gehad. Dan zou je denken, geen probleem, je bent verzekerd toch? Eh nee! Zij is dus niet verzekerd, want dat mag niet van God. Ze laat zich niet inenten. De fietser heeft blijvende schade en zij betaald daar dus haar hele leven voor. Haar auto heeft ze zelf moeten betalen en de schade aan de fiets ook.

Ik kan het niet begrijpen dat mensen zich niet laten verzekeren voor ongevallen zoals allebei mijn huisgenoten. En om nou bij alles te zeggen dat het Gods wil is en dat God de mensheid straft?

Even terug komend op mijn mannelijke huisgenoot. Hij is van mening dat mannen heel veel meer waard zijn dan vrouwen. Dat zie je in de SGP ook duidelijk terug. Geen vrouwen in de regering, kerkerraad. Kortom: Mannen zijn van adel en vrouwen kunnen door de stront zakken en dienen voor het eten koken, kinderen baren en het huishouden. In huis werd ik altijd als een stuk stront door hem behandelt, want vrouwen zijn nergens goed in........Daar heb ik een gruwelijke hekel aan gehad en als ik er aan terug denk dan kan ik er weer boos om worden.

Nee, voor mij echt geen SGP, al kreeg ik geld toe!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:32

Wil er wel aan toevoegen, dat wij geen homo haters ofzo zijn. Dat is dikke onzin.
Vrouwen en mannen zijn voor elkaar geschapen en vrouwen niet voor vrouwen en mannen niet voor mannen.

Lauren_

Ik ben ook geen voorstander van abortus, maar als mijn kind verkracht wordt en ze raakt zwanger dan krijgt ze mijn zegen daarvoor. Mijn vriendin is net met een vrouw getrouwd, zo'n liefdevol stel, ik ben enorm trots op ze. Als mijn vader met kanker niet meer wil, dan hoop ik dat hij er zelf een punt achter kan zetten. Onnodig lijden uit naam van de heer, hallelujah!

Anne_mieke88

Coconut schreef:
Even een kleine toevoeging:

Ik vind persoonlijk mensen die helemaal leven naar Gods wil en de SGP verschrikkelijk irritant :=
Even als voorbeeld mijn huisgenoot. Een jongen van 20 jaar, zwaar gelovig en helemaal SGP fan. Gaat zondag 2 keer naar de kerk, kan over niks anders praten dan God en als iemand ziek is/dood gaat/een ongeluk krijgt of wat dan ook dan is het omdat God dat zo gewild heeft.

Mijn andere huisgenootje is een meid van in de twintig, heeft een auto en leent deze geregeld uit aan vrienden. Zij heeft 2 jaar geleden met kerst haar auto uitgeleend aan een collega. De collega heeft een ongeluk gehad. Dan zou je denken, geen probleem, je bent verzekerd toch? Eh nee! Zij is dus niet verzekerd, want dat mag niet van God. Ze laat zich niet inenten. De fietser heeft blijvende schade en zij betaald daar dus haar hele leven voor. Haar auto heeft ze zelf moeten betalen en de schade aan de fiets ook.

Ik kan het niet begrijpen dat mensen zich niet laten verzekeren voor ongevallen zoals allebei mijn huisgenoten. En om nou bij alles te zeggen dat het Gods wil is en dat God de mensheid straft?

Even terug komend op mijn mannelijke huisgenoot. Hij is van mening dat mannen heel veel meer waard zijn dan vrouwen. Dat zie je in de SGP ook duidelijk terug. Geen vrouwen in de regering, kerkerraad. Kortom: Mannen zijn van adel en vrouwen kunnen door de stront zakken en dienen voor het eten koken, kinderen baren en het huishouden. In huis werd ik altijd als een stuk stront door hem behandelt, want vrouwen zijn nergens goed in........Daar heb ik een gruwelijke hekel aan gehad en als ik er aan terug denk dan kan ik er weer boos om worden.

Nee, voor mij echt geen SGP, al kreeg ik geld toe!

Je moet niet vergeten dat niet alle Christenen zo denken :')

Coconut

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:34

Weet ik, want ik ben zelf ook Christen ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:35

Coconut schreef:
Weet ik, want ik ben zelf ook Christen ;)

Ik ook...en ik laat mij echt wel verzekeren hoor := hihi moet er niet aan denken dat ik iemand invalide rijdt en ik niet de zorg kan betalen voor die persoon...nee dat is iets te riskant... :')

Iedereen moet maar lekker stemmen wat hij/zij zelf wil vindt ik :) iedereen in zijn/haar waarde laten :)

Coconut

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:37

Ja ik ook ;)! Daarom mijn verhaal hier boven dat ik echt niet kan begrijpen dat sommige christenen zich niet laten verzekeren. Je zult iemand maar dood rijden, dat achtervolgt je niet alleen financieel je hele leven.....Dat zou ik echt niet willen!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:40

Ik doe het zelf ook niet. Maar ik snap wel dat mensen het doen. Ze hebben een bepaald beeld waardoor ze vinden dat ze het goed doen. Nou dat is prima...dat is hun mening/visie... lekker in de waarde laten zeg ik dan :)
Laatst bijgewerkt door Anne_mieke88 op 13-09-12 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:40

Wij verzekeren ons ook wel ;)

Hier ook geen vrouwen in het ambt etc maar dat betekend niet dat we slaven zijn of minder zijn.
Wij hebben er persoonlijk wel voor gekozen dat hubs werkt en ik thuis bij de kleine ben maar verplicht is dat niet. Mannen en vrouwen hebben verschillende 'taken' gekregen daarom hebben wij geen vrouwen in het ambt. Maar dat betekend niet dat vrouwen domweg alleen eten mogen koken, kids baren opvoeden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:41

Nou er zijn heel wat puntjes waar mijn maag van omdraait.

uit het standpuntenlijstje

Echo
Elk mensenleven is een geschenk van God en daarom beschermwaardig, ook het leven dat nog niet geboren is en in een pril stadium verkeert. Dit respect voor het leven moet steeds voorop staan. De twintig wekenecho en prenataal onderzoek blijken vaak te leiden tot een abortus als er kans is op een gehandicapt leven. Daarom moet er zeer terughoudend met deze echo omgegaan worden. Het leven is niet maakbaar en de onderzoeken leveren geen volledig beeld op. Zolang abortus is toegestaan, mag het onderzoek pas na afloop van de abortustermijn plaatsvinden. Zulke onderzoeken zijn alleen te verantwoorden wanneer er werkelijk behandelmogelijkheden voor het ongeboren kind zijn.

Ook is het belangrijk dat er duidelijk voorlichtingsmateriaal meegegeven wordt waarin objectieve en volledige informatie gegeven wordt over de waarde van gehandicapt leven

Als bovenstaande voor tijdens mijn zwangerschap van kracht was geweest was mijn oudste kind niet levend ter wereld gekomen. Terwijl nu met een eenvoudige maatregel(mama bedrust) mijn kindje zeer gezond ter wereld is gekomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:41

Een partij die anders denkenden niet in hun waarde laat, kan ik ook maar heel erg moeilijk in hun waarde laten :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:42

blokje schreef:

Hier ook geen vrouwen in het ambt etc maar dat betekend niet dat we slaven zijn of minder zijn.
Wij hebben er persoonlijk wel voor gekozen dat hubs werkt en ik thuis bij de kleine ben maar verplicht is dat niet. Mannen en vrouwen hebben verschillende 'taken' gekregen daarom hebben wij geen vrouwen in het ambt. Maar dat betekend niet dat vrouwen domweg alleen eten mogen koken, kids baren opvoeden.

er zijn vrouwen die heel erg veel talent "gekregen" hebben...Waarom gooien zij dat talent, wat tenslotte ook door god gegeven is, weg?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:43

Wij doen wel aan echo's maar idd niet aan abortus doen als het wel mis is.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:44

ben ik het ook mee een blokje... En snap dat mensen het een raar/eng idee vinden thuis blijven bij the kids.

Ik werk zelf fulltime 40 uur in de week. En zou er niet aan moeten denken thuis te zitten. Maar ik snap wel dat vrouwen dit doen/willen :)
Ieder z'n ding zeg ik dan :)

@stef...dat kan ik begrijpen...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:45

NatasjavE schreef:
blokje schreef:

er zijn vrouwen die heel erg veel talent "gekregen" hebben...Waarom gooien zij dat talent, wat tenslotte ook door god gegeven is, weg?

Staat hier dat je je talent weg moet gooien? JE kunt er toch wat mee doen? Ik heb het hier er puur over dat vrouwen niet in het ambt mogen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:45

Anne_mieke88 schreef:
ben ik het ook mee een blokje... En snap dat mensen het een raar/eng idee vinden thuis blijven bij the kids.

Ik werk zelf fulltime 40 uur in de week. En zou er niet aan moeten denken thuis te zitten. Maar ik snap wel dat vrouwen dit doen/willen :)
Ieder z'n ding zeg ik dan :)

@stef...dat kan ik begrijpen...

Ik vind het heerlijk om 24/7 bij me kindje te zijn. Vind het echt een geschenk :j

Just_Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:46

blokje schreef:
Wil er wel aan toevoegen, dat wij geen homo haters ofzo zijn. Dat is dikke onzin.
Vrouwen en mannen zijn voor elkaar geschapen en vrouwen niet voor vrouwen en mannen niet voor mannen.

Echt een reactie om te kotsen :r
We leven in de 21ste eeuw.. Als je nu nog zegt dat dit 'Niet kan'..
En waarom zou dat volgens jou niet mogelijk zijn? Ik zie het om mij heen genoeg en die zijn echt wel gelukkig hoor, man man of vrouw vrouw. Echt heeeeel erg Ruimdenkend... *sarcasme*

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:47

Dat geloof ik blokje...en denk dat als ik ook ooit kinderen krijg ik ook wel graag thuisblijf. Voor nu zie ik dat nog niet zitten :P
Als je maar doet in het leven wat je leuk vind :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:47

Just_Biancaa schreef:
blokje schreef:

En waarom zou dat volgens jou niet mogelijk zijn? Ik zie het om mij heen genoeg en die zijn echt wel gelukkig hoor, man man of vrouw vrouw. Echt heeeeel erg Ruimdenkend... *sarcasme*

Als ze dat vind dan vind ze dat toch...maakt haar echt geen minder persoon hoor...iedereen heeft een eigen denkwijze..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:48

Just_Biancaa schreef:
blokje schreef:

Omdat in de Bijbel staat dat mannen en vrouwen bij elkaar horen en dat mannen niet bij mannen horen te liggen etc. En ik geloof wat de Bijbel mij leert. Dus nee ik kan er niet voor zijn.

Dat iemand homo is kan hij/zij niets aan doen. Hij heeft in mijn ogen dan de zeer zware beproeving om alleen te blijven. Heel moeilijk en erg.

Dat mensen zich niet in ons kunnen verplaatsen prima. Maar ik kan me er niet in verplaatsen dat mensen de Bijbel niet geloven

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:48

ja, er zijn ook mensen die als denkwijze hebben dat de holocoast nooit plaats gevonden heeft. Moet je dat ook maar respecteren?

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:49

Dan had God de genenstructuur wellicht wat beter moeten fabriceren. erg dom van hem :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:52

stef schreef:
ja, er zijn ook mensen die als denkwijze hebben dat de holocoast nooit plaats gevonden heeft. Moet je dat ook maar respecteren?

Daar is toch duidelijk bewijs van?

Waarom zouden we dat moeten respecteren dat is je ogen sluiten voor de waarheid.

Bij het geloof moet je alles geloven, foto''s ofzo zijn er niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:53

blokje schreef:
Wij doen wel aan echo's maar idd niet aan abortus doen als het wel mis is.

SGP wil de echo na de abortus termijn,....dan was het bij ons waarschijnlijk te laat geweest.

Met de 20 weekse echo kwamen wij er achyter dat er iets aan de hand was.