Even een kleine toevoeging:
Ik vind persoonlijk mensen die helemaal leven naar Gods wil en de SGP verschrikkelijk irritant
Even als voorbeeld mijn huisgenoot. Een jongen van 20 jaar, zwaar gelovig en helemaal SGP fan. Gaat zondag 2 keer naar de kerk, kan over niks anders praten dan God en als iemand ziek is/dood gaat/een ongeluk krijgt of wat dan ook dan is het omdat God dat zo gewild heeft.
Mijn andere huisgenootje is een meid van in de twintig, heeft een auto en leent deze geregeld uit aan vrienden. Zij heeft 2 jaar geleden met kerst haar auto uitgeleend aan een collega. De collega heeft een ongeluk gehad. Dan zou je denken, geen probleem, je bent verzekerd toch? Eh nee! Zij is dus niet verzekerd, want dat mag niet van God. Ze laat zich niet inenten. De fietser heeft blijvende schade en zij betaald daar dus haar hele leven voor. Haar auto heeft ze zelf moeten betalen en de schade aan de fiets ook.
Ik kan het niet begrijpen dat mensen zich niet laten verzekeren voor ongevallen zoals allebei mijn huisgenoten. En om nou bij alles te zeggen dat het Gods wil is en dat God de mensheid straft?
Even terug komend op mijn mannelijke huisgenoot. Hij is van mening dat mannen heel veel meer waard zijn dan vrouwen. Dat zie je in de SGP ook duidelijk terug. Geen vrouwen in de regering, kerkerraad. Kortom: Mannen zijn van adel en vrouwen kunnen door de stront zakken en dienen voor het eten koken, kinderen baren en het huishouden. In huis werd ik altijd als een stuk stront door hem behandelt, want vrouwen zijn nergens goed in........Daar heb ik een gruwelijke hekel aan gehad en als ik er aan terug denk dan kan ik er weer boos om worden.
Nee, voor mij echt geen SGP, al kreeg ik geld toe!