Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb gestemd op...

VVD
210 (24%)
PvdA
162 (19%)
PVV
145 (17%)
CDA
15 (1%)
SP
103 (12%)
D66
56 (6%)
GroenLinks
27 (3%)
CU
19 (2%)
SGP
3 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (6%)
Piratenpartij
12 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
Geen stemmen
Nederland Lokaal
Geen stemmen
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
Geen stemmen
50Plus
2 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
Geen stemmen
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
2 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
2 (0%)
Blanco
29 (3%)

Totaal aantal stemmen: 844

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:53

Waarom moet iedereen die PVV stemt zich verantwoorden? Dat vragen mensen toch ook niet als je CDA stemt?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:53

Suzanne F. schreef:
Waarom moet iedereen die PVV stemt zich verantwoorden? Dat vragen mensen toch ook niet als je CDA stemt?

_/-\o_

Shadow0

Re: Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:54

Nou... als je nu nog CDA stemt heb je ook wel wat uit te leggen vind ik eigenlijk. Alleen zijn dat er wat minder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:55

Suzanne F. schreef:

Goede vraag. Dat komt denk ik omdat ze zich vaak op een in mijn ogen negatieve manier profileren en uitspreken. Iemand die kopvoddetax bedenkt en een Polen meldpunt opricht vind ik persoonlijk asociaal, kortzichtig en buitengewoon denigrerend. Vandaar dat ik mij afvraag wat iemand ertoe beweegt dit te doen.
Edit: Zo'n partij kan en wil ik bij voorbaat niet serieus nemen, hoe goed hun standpunten ook zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:55

Shadow0 schreef:
Nou... als je nu nog CDA stemt heb je ook wel wat uit te leggen vind ik eigenlijk. Alleen zijn dat er wat minder :)

Want? Niemand is een verantwoording VERSCHULDIGD, zéker niet naar jou.

Menino schreef:
dus eigenlijk heb je gestemd met de hoop dat er zo'n instabiel kabinet komt dat het binnenkort weer valt, en je dan dus weer kunt stemmen op partijen met andere standpunten... Of begrijp ik je nu totaal verkeerd, Quellian :)) ? Wel een interessant beredenering....

Ik moet nog stemmen zo :j
Maar ja, klopt wat je zegt. Ik hoop (en ik hoop al jaren) dat er eens oogjes worden geopend daar bij die dure banketstaaf, dat ze inderdaad eens met die vuist op de tafel meppen en zien dat hun ideetjes niet werken en dat het volk hieronder lijdt.
Nederlanders zijn zulke makke schapen, dat je beter maar je koffer in kunt pakken om te emigreren dan hopen dat ze eens naar voren stappen en zeggen: 'tot hier en niet verder!'.

Suzanne F., ook dat inderdaad. Ik snap echt niet waarom iemand nog op de VVD zou stemmen, maar hun stem, hun beslissing.

Jans, we hebben op het werk een pool :+

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:56

Je stem is persoonlijk. Dus je hoeft zéker geen verantwoording af te leggen op wie je stemt :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:57

Suzanne F. schreef:

Ik zie liever mensen die CU stemmen zich verantwoorden.

Maar hee, we leven in een 'vrij' land, dus niemand zou zich moeten hoeven verantwoorden tegenover een ander.

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:58

Ik ga zo VVD stemmen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:59

Quellian schreef:
[***], we hebben op het werk een pool :+

Is dat op mijn post in het andere topic? :D Die werkt vast meer dan die grens van x aantal dagen per jaar in NL en betaalt dan in NL belasting :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:59

Squawk schreef:
Waarom Nathalietje? Ben erg nieuwsgierig naar de achterliggende reden van stemmers.

omdat ik me eigen kan vinden in zijn standpunten het gaat mij namelijk niet om de man zelf die mag bleren wat hij wil maar ik vind de standpunten gewoon een flink aantal goed bij mijn eigen ideeen passen van hoe ik graag veranderingen zou willen zien:j aangezien ik niet nog een keer rutte wil die heeft al genoeg verkloot om t zo maar te zeggen..en de stem kan gaan naar pvv maar er staan meerdere namen van personen in de lijst het gaat echt niet alleen om die grote namen
en verder vind ik niet dat ik moet uitleggen waarom ik pvv stem...het gaat namelijk niet om bepaalde personen het gaat over je eigen standpunt jou eigen idee van wat jij vind wat er verandert zou moeten worden ook al is de helft misschien niet mogelijk..
de euro staat of valt door duitsland dus als t niet dit jaar is word t door duitsland volgend jaar als verloren beschouwd.

Ik vind dat je stemt om zo jou mening te laten klinken en om voor standpunten te gaan die goed bij jou passen en t gaat helemaal niet om bange mensen in debatten die van hot naar her schreeuwen ik loop niet graag achter de rest aan die enkel kijkt naar gezichten of t hun aanstaat ja of nee..
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 12-09-12 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:00

Suzanne F. schreef:

Dat is niet verantwoorden maar nieuwsgierigheid denk ik
Stemmen op iemand die het grootste deel van zijn partijprogramma, met name de zorg heeft laten vallen en omdat hij met zijn ja knikkers die niets te zeggen hebben mee gestemd heeft tegen alle bezuinigingen in de zorg, maar die punten gewoon weer in het nieuwe programma gezet heeft, is op zijn minst opmerkelijk.
Dus vandaar waarom PVV buiten dat dwarsliggen nu niet echt iets is dat een land in crisis nodig heeft en het programma ook niet doorberekend is wat bij de anderen wel het geval is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:00

Ik ben idd gewoon nieuwsgierig. Wat je stemt moet je zelf weten :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:01

Precies. Als PVV stemmer krijg je die vragen vaak zat maar het uitleggen heeft toch geen nut. Degene die het vragen zijn meestal anti PVV dus dan kun je praten wat je wil maar begrijpen doen ze het toch niet.

050206051012

Hanafubuki schreef:
Quellian schreef:
Jans, we hebben op het werk een pool :+

Is dat op mijn post in het andere topic? :D Die werkt vast meer dan die grens van x aantal dagen per jaar in NL en betaalt dan in NL belasting :j

Huh? Nee :D

Hanafubuki schreef:
Het is ook jammer dat partijen elkaar al van te voren uitsluiten.. ik voorspel weer een lange zit straks met het formatteren :j

Ooooooooooooooooooooooooooooooh _O- _O- Geen Pool! Hahahaha!! Een pool met 2 euro inleg pp hoe lang de formatie gaat duren!

Hoorde je het kwartje vallen?

Anoniem

Niemand kan je verplichten om je te verantwoorden :') Maar ik vind de beweegredenen van mensen die op een dergelijke 'extremistische' partij stemmen toch wel een stuk interessanter dan die van iemand die op een heel gemiddelde partij stemmen. Aangezien dat vaak ook hele gemiddelde redenen zijn :') ..

Anoniem

Ik vind beweegredenen altijd leuk; of dat nou op de PVV is, de PvdA, D66 en de rest :+

Whahahah Quellian _O- ik snapte het ook al niet :')
Ik moet nu wel heel hard lachen, het kwartje valt hier nu ook _O-

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:02

Je wil denk ik idd niet weten hoeveel mensen er op de blauwe ogen van Samsom stemmen....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:03

Een MP die ook best fijn is om naar te kijken is toch ook wel eens leuk ;)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:04

Die mensen die steeds maar hameren op het "zich moeten verantwoorden nav het uitbrengen van een stem op partij A danwel B", gaan geloof ik iets te veel van hun eigen heilige waarheid uit.

Er is helemaal niemand verantwoording schuldig over een uitgebrachte stem. Je kunt het eens of oneens zijn, maar we zijn geen kindjes op de kleuterschool die in hun broek hebben gepoept en het niet durven toe te geven als andere de stank gaan ruiken.

We hebben ook geen snoepje uit de koektrommel gejat, of een stukje kauwgom onder een schoolbankje geplakt. We hebben gewoon gestemd.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:04

MarliesV schreef:
Sarabande, jij bent inderdaad goed op de hoogte!

Hoop ook op paars 3 maar vermoed dat de VVD als ze de grootste zijn alles zullen doen om niet met de PvdA te regeren. Tenminste Rutte zei van de week dat hij dat totaal niet ziet zitten.
Vind het wel jammer dat partijen elkaar bij voorbaat al bijna uitsluiten en hoop op een vlotte coalitieonderhandeling.

Als de PvdA de grootste wordt, draait uw 180 graden om, wedden? Hij heeft de campagne en debatten slecht gedaan dus de kans is er

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:05

Suzanne F. schreef:

Die zijn er niet zoveel op bokt zie ik :D

(Vind ik opvallend in de bokt-poll)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:05

Quellian schreef:
Shadow0 schreef:

Want? Niemand is een verantwoording VERSCHULDIGD, zéker niet naar jou.

Ok, dat is wat te sterk gesteld, excuus. Maar ik vind het haast net zo onbegrijpelijk als de PVV - om te stemmen op een partij die zo... vooral niet volgens hun eigen principes handelt. Ik snap dat echt niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:06

Jans schreef:
Ik vind beweegredenen altijd leuk; of dat nou op de PVV is, de PvdA, D66 en de rest :+

Zo denk ik er ook over! Ik vind het altijd interessant om te weten waarom iemand op een bepaalde partij stemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:06

vinden mensen Samsom knap dan, haha :') ?

Hij heeft mooie praatjes. Ik kan me voorstellen dat mensen daar op vallen/stemmen.
Maar stemmen op z'n blauwe ogen.... Laten we toch hopen van niet zeg :') ...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:07

Menino schreef:
vinden mensen Samsom knap dan, haha :') ?

Hij heeft mooie praatjes. Ik kan me voorstellen dat mensen daar op vallen/stemmen.
Maar stemmen op z'n blauwe ogen.... Laten we toch hopen van niet zeg :') ...

Ik kan me ook niet voorstellen dat je op het uiterlijk van Samsom stemt :o Dan wordt het tijd voor een lekker jong ding met een vlotte babbel :9 :')