Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:32

sarabande schreef:
Maar dat gaat nooit gebeuren, alleen al om het feit dat hij dan in een positie zou komen waarin hij moet overleggen met anderen.

Ik denk dat beatrix hem van zijn troon komt slaan :')
Maar serieus, het kán wel gebeuren.
Ik ben het met de pvv niet zo oneens maar de gedachte dat wilders onze mp wordt is walgelijk.
Alleen daarom zou ik niet stemmen, is overigens ook de reden dat ik de vorige keer niet op ze gestemd heb, was het wel van plan.

Die stemwijzers werken niet, die komen met bepaalde standpunten die vaag zijn of me niet intresseren, laat ze met zinnige dingen komen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:33

Volgens mij liegen (beloven)ze allemaal wel een hoop! dat is echt niet alleen Wilders hoor.
Over ieder is wel zoiets te zeggen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:35

Vraagje voor de VVD-stemmers. De VVD wil dat de huisarts onder het eigen risico gaat vallen. Ik vind dat klinken als een vreselijk slechte maatregel, dus was benieuwd naar hun argumentatie. Tot mijn verbazing kon ik er op hun website echter niets over terugvinden. Van degenen die op die partij stemmen, neem ik aan dat de meesten het ook eens zijn met die maatregel. Kunnen jullie me uitleggen waarom?

Overigens stem ik zelf PVDA. :)

Wat betreft Wilders: in het RTL-debat gaf hij aan 'in geen duizend jaar' voet in een moskee te zetten. Ook niet als hij premier is en met de koningin op staatsbezoek is. Dat klinkt voor mij niet als een betrouwbare en standvastige politicus, maar als een eigenwijs kind dat categorisch weigert respect te tonen voor, en rekening te houden met een andersdenkende medemens.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:36

DaniBanani schreef:
Wat betreft Wilders: in het RTL-debat gaf hij aan 'in geen duizend jaar' voet in een moskee te zetten. Ook niet als hij premier is en met de koningin op staatsbezoek is. Dat klinkt voor mij niet als een betrouwbare en standvastige politicus, maar als een eigenwijs kind dat categorisch weigert respect te tonen voor, en rekening te houden met een andersdenkende medemens.

Het is wel standvastig :D
Maar inderdaad als MP moet je respect tonen voor mensen die anders denken dan jij.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:39

SplashIsLief schreef:
DaniBanani schreef:

Het is wel standvastig :D
Maar inderdaad als MP moet je respect tonen voor mensen die anders denken dan jij.

Hij toont wel respect, hij vind het alleen niet nodig om een moskee in te gaan omdat hij niet houd van het geloof.
En waarom zou die? mij er ook niet in gezien.. respect tonen kan ook gewoon buiten een moskee.. :+

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:39

anneliesdj schreef:
Vooralsnog niemand.
Er wordt veel geluld maar alleen maar over hoe hard een ander liegt of hoe fout zijn programma is.

Ben benieuwd waarom jullie een bepaalde partij stemmen?
Ik lees hierboven pvv, kan persoonlijk niet snappen dat iemand nog op geert wil stemmen na al die scene's maar wat is jullie argument?

Overweeg je wel om dan een blanco stem uit te brengen ?

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:40

doom schreef:
Hij toont wel respect, hij vind het alleen niet nodig om een moskee in te gaan omdat hij niet houd van het geloof.
En waarom zou die? mij er ook niet in gezien.. respect tonen kan ook gewoon buiten een moskee.. :+

het is heel makkelijk je MOET moslim zijn om te worden toegelaten in een moskee, en dat is hij niet :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:42

De discussie verloopt op een fijne manier, maar ik mis van de PVV stemmers toch vaak het waarom verhaal. Wilders is de grootste draaikont van allemaal geweest de afgelopen jaren. Hij schreeuwt zus, maar doet vervolgens stiekum zo. En dat hij nu in zou zien dat het anders moet; volgens mij houd je jezelf dan flink voor de gek.

Ik stem PvdA, Omdat ik denk dat Samsom een man is die realistisch en sociaal is en transparant in zijn doen en laten. Bovendien ben ik het met eigenlijk bijna alle punten op het programma eens.
Ik heb eerst getwijfeld aan PvdA Of SP moet ik eerlijk bekennen, maar SP is afgevallen, omdat ik meer vertrouwen heb in een partij als PvdA en Samsom het in mijn ogen erg goed zou kunnen doen.

Connectant: Onzin, ik ben geen Moslim, maar ben wel in een moskee geweest...
Laatst bijgewerkt door Lante op 04-09-12 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pam87

Ik snap hem ook wel dat hij dat niet wil..

quera

Ik hoorde dat hij zaterdag in mijn woonplaats in Nederland was (Wilders). 3 helikopters voor z'n veiligheid vlogen er rond. Bizar en nogal geldverspilling als je het mij vraagt :j

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:43

haha nou kijk aan! dan is het helemaal niet meer van toepassing haha :D

connectant

sarabande schreef:
mymy schreef:
Ik twijfel nog steeds tussen de SP en PVV :o *zucht*

Dan heb je toch het vorige commentaar slecht gelezen
Of je stemt op iemand die 2 jaar lang de mogelijkheid had om al die bezuinigingen in de zorg etc tegen te houden, maar die daar voor gestemd heeft (Wilders) of je stemt op een partij bij wie de zorg voor de zorg al decennia stevig op nummer 1 staat (SP)
En dan heb ik het alleen maar over de zorg

uhm ja, maar als je plannen van de SP doorgaan kost de zorg ons straks 48% van ons inkomen, en dat is nujuist wat er in amrika voor zorgt dat mensen met een bepaald inkomen geen toegang hebben tot zorg.
Laten we beter kijken hoe het zowel goed en goedkoop geregeld kan worden voor alle inkomensklassen

anneliesdj

DaniBanani schreef:

En wat zullen wij (en de aanwezige leden van het koningshuis) ons vreselijk schamen voor Wilders als hij eens even uit de doeken doet waarom hij zo'n moskee niet in gaat. Zul je zien dat ie ook geen handen wil schudden (want dat doen zij ook niet bij vrouwen) en ga maar door.
Ik moet er echt niet aan denken.

VVD wordt het dus niet, huisarts moet niet eigen risico worden.
Welke partijen hebben een duidelijk standpunt aangaande openbaar vervoer, wegenbelasting, fileproblemen, tax op reiskostenvergoeding ed?

Anoniem

Hangt er ook vanaf wat voor Moskee je treft. In Engeland bijvoorbeeld mochten wij gewoon naar binnen, mits je je aan de regels houdt. Ik zou dus alles moeten bedekken wat als "onzedelijk" gezien zou kunnen worden. Ik voel mijzelf daarbij niet op mijn gemak dus ben niet naar binnen geweest. (Was vrijwillig, voor een rondleiding, vriend van me wilde graag dus hij is wel geweest.) Maar stel dat ik MP zou zijn, en bij een staatsbezoek aan bijvoorbeeld Marokko uitgenodigd wordt om een dienst mee te maken in de moskee, wie ben ik dan om dat te weigeren? Het zijn de normen en waarden van het gastland. Dan wil ik geen gezichtsverlies lijden omdat heel Nederland daar gezichtsverlies mee lijdt.

Anoniem

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:44

Overigens ben ik ook absoluut tegen het uitbreiden van en het daarbij verhogen van het eigen risico. En niet alleen uit eigen belang (ik zit medisch absoluut niet goed). Zorg moet betaalbaar blijven voor iedereen. Je betaalt al kapitalen aan zorgverzekering, als je dan ook nog eens de eerste 400 euro zelf moet gaan betalen, dat zijn ook 4 maanden zorgverzekering!

Al vrees ik dat we er niet onder uit gaan komen :\

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:45

Lovely schreef:
De SP wilde ook ooit de gastarbeiders terug naar hun eigen land sturen.

Hadden ze dat toen maar gedaan..dan hadden we nu geen jeugd met houten handen gehad. :(:)
Laatst bijgewerkt door ceasario op 04-09-12 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:45

Dat mensen nog VVD en PVV wil stemmen na de afgelopen jaren???? :+
Wat hebben Wilders en Rutte nou eigenlijk gebracht? Naar mijn idee alleen nog maar meer ellende. En dat dat gebrabbel van die twee, daar kun je toch niets mee? De een is te glad en de ander te respectloos. Maar goed...., ieder zijn/haar mening. Het is een vrij land. ;)

Bij mij kwam uit de stemwijzer eerst de Partij voor de Dieren en daarna SP. :D
Denk dat het SP wordt, al ga ik me toch nog even goed verdiepen in de PvdA. Ik stem sowieso altijd links, want ik heb totaal niets met rechts. CDA die zijn te asociaal voor dieren e.d. en bovendien is dat sowieso een partij van niets. D66 vind ik ook niets, Groen Links, tja, vroeger heb ik zeker op Paul gestemd, Femke werd al iets minder, maar wat er nu zit? Erg jammer, dus mijn stem hebben ze weer niet deze keer.

Oh, en ik heb niets tegen moskeeen, wel tegen extreme moslims (en datzelfde geldt voor extreme christeren, etc.).

Succes allemaal, de 12de. :)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:47

Lante schreef:
De discussie verloopt op een fijne manier, maar ik mis van de PVV stemmers toch vaak het waarom verhaal. Wilders is de grootste draaikont van allemaal geweest de afgelopen jaren. Hij schreeuwt zus, maar doet vervolgens stiekum zo. En dat hij nu in zou zien dat het anders moet; volgens mij houd je jezelf dan flink voor de gek.

Ik stem PvdA, Omdat ik denk dat Samsom een man is die realistisch en sociaal is en transparant in zijn doen en laten. Bovendien ben ik het met eigenlijk bijna alle punten op het programma eens.
Ik heb eerst getwijfeld aan PvdA Of SP moet ik eerlijk bekennen, maar SP is afgevallen, omdat ik meer vertrouwen heb in een partij als PvdA en Samsom het in mijn ogen erg goed zou kunnen doen.

Connectant: Onzin, ik ben geen Moslim, maar ben wel in een moskee geweest...

Ik stem op wilders omdat ik het met ontzettend veel punten van hem eens ben (sommige dingen, met name het "buitenlanders" gebied al nagelaten) Ik stem op hem, niet omdat ik wil dat hij leider wordt maar wel om hem aan meer stemmen te helpen.
Het kabinet had zonder wilders ook wel gevallen en dat zal dit jaar vast ook weer gebeuren..
De reden dat ik hem mijn stem geef is, is dat ik toch hoop dat de andere leiders merken dat er toch een hoop mensen de "dingen" van wilders graag willen.
Ik hoop dat ze uiteindelijk een soort van toevoeging zullen doen.
Ze vragen altijd om de mening van het volk maar naar mijn gevoel doen ze toch allemaal lekker hun eigen ding!

sarabande

doom schreef:

Als premier weigeren respect te tonen voor het geloof van een andere wereldleider, dus voor diens volk is beledigend tegenover dat volk
Als je dat niet op kan brengen hoor je helemaal niet in de politiek thuis, maar heb je het niveau van een kroeg waar dat soort onzin vrijelijk geuit kan worden

SplashIsLief

doom schreef:

Ik ben het met je eens dat respect tonen ook buiten de moskee kan. Maar Wilders toont in mijn ogen geen enkel respect voor de Moslims (en buitenlanders in het algemeen). Het verbieden van de Koran omdat je het er niet mee eens bent etc, vind ik geen respect tonen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:49

doom schreef:

Heb je RTL debat wel gezien? Hij wil namelijk geen respect tonen, want hij zou de Turkse premier wel gaan vertellen dat hij een dictator is.
Dat is geen respect tonen voor andere leiders van landen.

Wester vraagt of Wilders de Turkse president zou ontvangen als premier. Ja, zegt Wilders, maar ik zou hem wel de waarheid vertellen. 'Hij is een islamitische dictator.'

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:49

ik stem PVDA. de afgelopen jaren heb ik altijd SP gestemd, maar ik heb er na de laatste debatten een slecht gevoel over gekregen. uit de kieswijzer kwam PVDA dit jaar zelfs als eerste voor de SP omhoog. Ik denk dat de PVDA uiteindelijk meer waar gaat maken dan de SP :j

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:50

Ik ben er nog niet over uit. Ondanks dat de PVV wel enkele goede standpunten heeft, gaat dat 'm in ieder geval NIET worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:50

Ik vind er vanuit gaan dat dit kabinet ook wel weer zal gaan vallen een beetje vroeg gesproken. Er is nog niet eens bekend welke partijen het mogen gaan vormen. En wie weet hoe lang het duurt voor ze er uberhaupt zitten :D

Wanneer zijn er weer debatten op TV trouwens? Ga toch maar eens kijken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:51

Ik heb het debat inderdaad gezien, ik stem op wilders maar ben geen voorstander ( oke een aantal dan) over de punten betreft: cultuur, moslim etc