waarom is er geen moslim partij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Re: waarom is er geen moslim partij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:58

Omdat Nederland een van oorsprong een Christenland is. Het bizar zou zijn dat een moslimpartij aan de macht zou komen. In een land waar Moslim van oorsprong is zou het ook bizar zijn als een christenpartij of een hindoe partij aan de macht zou komen.. Oftewel de zin legt zichzelf al uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:04

De zin legt zichzelf helemaal niet uit. Je vraagt je af waarom er geen christenpartij is in Turkije en/of marokko. Geen idee of die er is en ook geen idee of dat wel mag. Maar omdat zij het zo regelen daar hoeft niet te betekenen dat wij het ook zo moeten doen. Dat is nl. geen democratie. Wij wel en jullie niet. Ben je net zo erg als hen die wel partijen op (geloofs)achtergrond verbiedt.

En wat betreft ‘aan de macht komen’. Ik zou even terug lezen. Aan de macht komen is een veelste overtrokken opmerking, waarschijnlijk bedoelt om angst te creëren ofzo. Dat, vanwege het Nederlandse systeem, echt werkelijk nergens op is gebaseerd..

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:06

Ieder zo zijn mening

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:08

Gelukkig wel :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:09

Absoluut! Zou er anders niet vrolijk van worden ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:17

Best fijn toch dat je in een democratisch land mag denken en zeggen wat je wil, zonder daarvoor opgepakt, neergeschoten of wat dan ook wordt. Jammer dat dat nog niet over al in de wereld zo is. Daar mag je bijvoorbeeld onder meer je eigen mening of leefwijze niet uiten, omdat een ander vindt dat dat niet mag. ;)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:37

Klopt helemaal, Sammie ;)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:39

Sammie schreef:
Best fijn toch dat je in een democratisch land mag denken en zeggen wat je wil, zonder daarvoor opgepakt, neergeschoten of wat dan ook wordt. Jammer dat dat nog niet over al in de wereld zo is. Daar mag je bijvoorbeeld onder meer je eigen mening of leefwijze niet uiten, omdat een ander vindt dat dat niet mag. ;)

En dáárom, zal er geen moslimpartij in de kamer komen :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:48

Van mij zou het mogen hoor.

Of alle christelijke partijen ook eruit.. kerk en staat echt gescheiden maken, of alles accepteren

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:49

^ Aangezien we hier in Nederland een democratie hebben is dat dus helemaal niet zo gezegd. Time will tell.. Nu wek je gelijk ook de suggestie dat alle moslims tegen democratie zijn en graag andere (geloofs)overtuigingen onderdrukken. Met het opheffen van de moslimpartij (vooropgesteld dat zij zulk soort 'regels' en wetten hanteren bij die moslimpartij)
en de intergratie bij bijv. een GL of een PVDA (zoals eerder te lezen valt(!)) blijkt dus maar weer dat niet alle moslims zo zijn. Of je blij moet zijn met een moslimpartij is één ding, maar roepen dat zo'n partij niet mag is een tweede (en in dit geval is het een sterk staaltje de pot verwijt de ketel.)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-09-12 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:50

Heb je het tegen mij? :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:54

Nee er staat en een ^ en de reactie lijkt ook niet echt te corresponderen met jouw opmerking (en wel met die daarboven) :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:57

Nee ik vond het al zo'n rare reactie _O-

en dat pijltje stond er niet toen ik hem las :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:08

Dat pijltje heb ik direct geplaatst na het plaatsen, toen ik zag dat jij een tussenreactie had geplaatst. Dat pijltje is dus niet de edit ;) Kan wel zijn dat je mijn post had gelezen direct na het plaatsen, maar dan was je er wel razendsnel bij. Maar goed, dan nog strookt de inhoud (gelukkig :D )niet. :P

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:35

Ik ben ook heel snel 8-)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:43

Ik persoonlijk vind niet dat het van toepassing is in Nederland, dat doen ze maar in Moslimlanden.

Ze mogen het wel oprichten en of als dat er al is, prima maar dan wel alleen voor de moslims zelf. Dus dat wij niet aan hun regels hoeven te houden zoals bijv. kerstdagen afschaffen en suikerfeesten aanschaffen voor alle Nederlanders, om maar een voorbeeld te noemen.

Ze zijn naar hier gekomen en dan dienen ze zich aan ons aan te passen. Natuurlijk kunnen ze gewoon hun gewoonten en cultuur in stand houden maar Nederland moet geen moslimland worden en totaal aan hun gaan aanpassen.

Dat moeten wij toch ook als wij in moslimlanden komen, zoals bedekkende kleding ipv te bloot zoals in NL en dat vind ik ook alleen maar logisch uit respect voor de gastlanden.

Dus wel een beetje dubbel van wat ik hier neerzet.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:47

Ragdollcat schreef:
Ik persoonlijk vind niet dat het van toepassing is in Nederland, dat doen ze maar in Moslimlanden.

Ze mogen het wel oprichten en of als dat er al is, prima maar dan wel alleen voor de moslims zelf. Dus dat wij niet aan hun regels hoeven te houden zoals bijv. kerstdagen afschaffen en suikerfeesten aanschaffen voor alle Nederlanders, om maar een voorbeeld te noemen.

Ze zijn naar hier gekomen en dan dienen ze zich aan ons aan te passen.

Dat moeten wij toch ook als wij in moslimlanden komen, zoals bedekkende kleding ipv te bloot zoals in NL en dat vind ik ook alleen maar logisch uit respect voor de gastlanden.

Absoluut! Heel sterk!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:57

Ragdollcat schreef:

Ze zijn naar hier gekomen en dan dienen ze zich aan ons aan te passen. Natuurlijk kunnen ze gewoon hun gewoonten en cultuur in stand houden maar Nederland moet geen moslimland worden en totaal aan hun gaan aanpassen.

Er zijn moslims in dit land, die zijn hier geboren en/of hebben de Nederlandse nationaliteit!! Wake up! ;)

Wat aanpassen betreft: aan de gooische dames, aan de kampers, aan de stedelingen, aan de carnavalvierende brabanders, aan de hard werkende Rotterdammers? Aan WIE??

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:59

Electra63 schreef:
Ragdollcat schreef:

Er zijn moslims in dit land, die zijn hier geboren en/of hebben de Nederlandse nationaliteit!! Wake up! ;)

Wat aanpassen betreft: aan de gooische dames, aan de kampers, aan de stedelingen, aan de carnavalvierende brabanders, aan de hard werkende Rotterdammers? Aan WIE??

_O_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:59

Sammie schreef:

dan denk ik toch dat je het 'akkefietje' van theo van gogh hebt gemist.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:03

Alles wat jij opnoemt wat aanpassen betreft electra63 is in grote lijnen toch wel ongeveer hetzelfde. En daartoe moeten zij zich aanpassen.
Wij moeten hen die kans ook geven! Ik vind het echter wel belachelijk dat wij ons aan hun moeten aanpassen en daarom vind ik het ook onzin dat er een moslimpartij zou moeten komen.

Ben het eens dus eens met Ragdollcat.

Ik zou alleen al niet willen dat er een moslimpartij komt omdat ik sterk tegen halal slachten ben. Als er een moslimpartij aan de macht komt betekent dat dat halal slachten sowieso niet wordt verboden en wie weet wat er dan allemaal nog meer halal geslacht wordt.

Aanpassen kennen ze hier jammer genoeg niet trouwens :n Ook de generaties die hier geboren zijn en de Nederlandse nationalitiet hebben. De generaties van daarvóór zorgen daarvoor.
Maar heb wel zat moslims (op andere plekken) gezien die zich wel netjes aanpassen :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:23

geerke schreef:
Sammie schreef:
dan denk ik toch dat je het 'akkefietje' van theo van gogh hebt gemist.

Nee hoor, daardoor hamert juist iedereen zo op recht van meningsuiting tegenwoordig. En zijn we juist zo fanatiek over democratie.

Ik krijg het vermoeden dat jij je geen idee kan voorstellen van hoe het is om in een land te leven waar je opgepakt wordt voor opmerkingen die hier in dit topic zijn gezet. Of dat je uit moet kijken wat en met wie je spreekt over politiek of over de regeringsleider. Want als je het verkeerde zegt zit je zo 20 jaar in een strafkamp of wordt je opgeknoopt. Eigenlijk moet je blij zijn dat wij er hier in Nederland amper een voorstelling van kunnen maken, maar daar waar je dus niet uit kan komen voor wat je vindt (dus ook het zwart of negatief neerzetten van een persoon of groep) is de moord op Theo van Gogh een schijntje. Dat gebeurt daar dagelijks..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:06

Geryon schreef:
Alles wat jij opnoemt wat aanpassen betreft electra63 is in grote lijnen toch wel ongeveer hetzelfde. En daartoe moeten zij zich aanpassen.
Wij moeten hen die kans ook geven! Ik vind het echter wel belachelijk dat wij ons aan hun moeten aanpassen en daarom vind ik het ook onzin dat er een moslimpartij zou moeten komen.

Ben het eens dus eens met Ragdollcat.

Ik zou alleen al niet willen dat er een moslimpartij komt omdat ik sterk tegen halal slachten ben. Als er een moslimpartij aan de macht komt betekent dat dat halal slachten sowieso niet wordt verboden en wie weet wat er dan allemaal nog meer halal geslacht wordt.

Aanpassen kennen ze hier jammer genoeg niet trouwens :n Ook de generaties die hier geboren zijn en de Nederlandse nationalitiet hebben. De generaties van daarvóór zorgen daarvoor.
Maar heb wel zat moslims (op andere plekken) gezien die zich wel netjes aanpassen :j

Ik zou echt niet kunnen zeggen, waarmee ik mij moet aanpassen aan de moslims hier in Nederland?
Persoonlijk vind ik alle politieke en maatschappelijke instanties geschoeid op welk geloof dan ook onzin. De SGP heeft IMO ook vreselijke dingen in hun verkiezingsprogramma of gedachtengang staan. Ik ben nl. voor euthanasie, abortus (wel of niet zwanger door verkrachting) en het homohuwelijk, maar ook deze partij heeft bestaansrecht, zie de uitslagen in sommige gemeenten. Ik zie het verschil niet, zwaar gereformeerden of moslims?
En als ik sommige autochtone Nederlanders zie of tegenkom, dan schaam ik mij daar soms ook voor. M.a.w. ik vind het gelul het zinnetje aanpassen aan de Nederlander.
BTW Weet jij dat niet alleen moslims, maar ook de Joden halal slachten? De Joden, de sponsors van de PVV? Ik ben ook tegen Halal slachten, de juiste partij om dat tegen te houden is PvdD, maar die heeft maar 2 stemmen. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:28

Ik zie ook steeds meer autochtone Nederlanders waar ik mij voor schaam, maar daar gaat het nu niet over.

In de supermarkt ligt ook gewoon halal geslacht vlees zonder dat het erop vermeld staat. Dat is imo aanpassing van onze kant richting de moslims (en joden), terwijl ik dat helemaal niet nodig vind, zeker niet bij zoiets als halal slachten.

En ja, ik weet dat ook joden halal slachten. Heb mij erg verdiept in halal slachten wegens school.
PvdD zou ik wel op willen gaan stemmen, maar die zijn mij veel te links jammer genoeg.

Ik woon in een buurt met héél veel moslims. Ik woon net op een weg met veel Nederlanders, totaaal anders dan de rest van de omgeving, waar bijna geen enkele Nederlander te vinden is en waar het ook erg onveilig is 's avonds bijv.
Steeds meer winkels worden over genomen door moslims. En nu in mijn lieve straatje komt waarschijnlijk een halal-slachterij.. :(
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 13-04-18 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats op verzoek gebruiker verwijderd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:35

Geryon schreef:
Ik zie ook steeds meer autochtone Nederlanders waar ik mij voor schaam, maar daar gaat het nu niet over.

In de supermarkt ligt ook gewoon halal geslacht vlees zonder dat het erop vermeld staat. Dat is imo aanpassing van onze kant richting de moslims (en joden), terwijl ik dat helemaal niet nodig vind, zeker niet bij zoiets als halal slachten.

En ja, ik weet dat ook joden halal slachten. Heb mij erg verdiept in halal slachten wegens school.
PvdD zou ik wel op willen gaan stemmen, maar die zijn mij veel te links jammer genoeg.

Ik woon in een buurt met héél veel moslims. Amsterdam-west. Ik woon net op een weg met veel Nederlanders, totaaal anders dan de rest van de omgeving (Osdorp), waar bijna geen enkele Nederlander te vinden is en waar het ook erg onveilig is 's avonds bijv.
Steeds meer winkels worden over genomen door moslims. En nu in mijn lieve straatje komt waarschijnlijk een halal-slachterij.. :(

Ik woon in Rotterdam, dus ik ben ook niet onbekend met moslims hoor :D en voor een halal-slachterij zal best een vergunning moeten komen en zolang het niet verboden is in Nederland, mag halal-vlees gewoon verkocht worden. Wil men daar wat aan doen, dat moet je op de juiste partij(en) stemmen en dat niet alleen op een eventuele moslimpartij gooien.