Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Best fijn toch dat je in een democratisch land mag denken en zeggen wat je wil, zonder daarvoor opgepakt, neergeschoten of wat dan ook wordt. Jammer dat dat nog niet over al in de wereld zo is. Daar mag je bijvoorbeeld onder meer je eigen mening of leefwijze niet uiten, omdat een ander vindt dat dat niet mag.
Ragdollcat schreef:Ik persoonlijk vind niet dat het van toepassing is in Nederland, dat doen ze maar in Moslimlanden.
Ze mogen het wel oprichten en of als dat er al is, prima maar dan wel alleen voor de moslims zelf. Dus dat wij niet aan hun regels hoeven te houden zoals bijv. kerstdagen afschaffen en suikerfeesten aanschaffen voor alle Nederlanders, om maar een voorbeeld te noemen.
Ze zijn naar hier gekomen en dan dienen ze zich aan ons aan te passen.
Dat moeten wij toch ook als wij in moslimlanden komen, zoals bedekkende kleding ipv te bloot zoals in NL en dat vind ik ook alleen maar logisch uit respect voor de gastlanden.
Ragdollcat schreef:Ik persoonlijk vind niet dat het van toepassing is in Nederland, dat doen ze maar in Moslimlanden.
Ze mogen het wel oprichten en of als dat er al is, prima maar dan wel alleen voor de moslims zelf. Dus dat wij niet aan hun regels hoeven te houden zoals bijv. kerstdagen afschaffen en suikerfeesten aanschaffen voor alle Nederlanders, om maar een voorbeeld te noemen.
Ze zijn naar hier gekomen en dan dienen ze zich aan ons aan te passen. Natuurlijk kunnen ze gewoon hun gewoonten en cultuur in stand houden maar Nederland moet geen moslimland worden en totaal aan hun gaan aanpassen.
Dat moeten wij toch ook als wij in moslimlanden komen, zoals bedekkende kleding ipv te bloot zoals in NL en dat vind ik ook alleen maar logisch uit respect voor de gastlanden.
Dus wel een beetje dubbel van wat ik hier neerzet.
Electra63 schreef:Ragdollcat schreef:Ik persoonlijk vind niet dat het van toepassing is in Nederland, dat doen ze maar in Moslimlanden.
Ze zijn naar hier gekomen en dan dienen ze zich aan ons aan te passen. Natuurlijk kunnen ze gewoon hun gewoonten en cultuur in stand houden maar Nederland moet geen moslimland worden en totaal aan hun gaan aanpassen.
Dus wel een beetje dubbel van wat ik hier neerzet.
Er zijn moslims in dit land, die zijn hier geboren en/of hebben de Nederlandse nationaliteit!! Wake up!![]()
Wat aanpassen betreft: aan de gooische dames, aan de kampers, aan de stedelingen, aan de carnavalvierende brabanders, aan de hard werkende Rotterdammers? Aan WIE??
Sammie schreef:Best fijn toch dat je in een democratisch land mag denken en zeggen wat je wil, zonder daarvoor opgepakt, neergeschoten of wat dan ook wordt. Jammer dat dat nog niet over al in de wereld zo is. Daar mag je bijvoorbeeld onder meer je eigen mening of leefwijze niet uiten, omdat een ander vindt dat dat niet mag.
geerke schreef:Sammie schreef:dan denk ik toch dat je het 'akkefietje' van theo van gogh hebt gemist.Best fijn toch dat je in een democratisch land mag denken en zeggen wat je wil, zonder daarvoor opgepakt, neergeschoten of wat dan ook wordt. Jammer dat dat nog niet over al in de wereld zo is. Daar mag je bijvoorbeeld onder meer je eigen mening of leefwijze niet uiten, omdat een ander vindt dat dat niet mag.
Geryon schreef:Alles wat jij opnoemt wat aanpassen betreft electra63 is in grote lijnen toch wel ongeveer hetzelfde. En daartoe moeten zij zich aanpassen.
Wij moeten hen die kans ook geven! Ik vind het echter wel belachelijk dat wij ons aan hun moeten aanpassen en daarom vind ik het ook onzin dat er een moslimpartij zou moeten komen.
Ben het eens dus eens met Ragdollcat.
Ik zou alleen al niet willen dat er een moslimpartij komt omdat ik sterk tegen halal slachten ben. Als er een moslimpartij aan de macht komt betekent dat dat halal slachten sowieso niet wordt verboden en wie weet wat er dan allemaal nog meer halal geslacht wordt.
Aanpassen kennen ze hier jammer genoeg niet trouwensOok de generaties die hier geboren zijn en de Nederlandse nationalitiet hebben. De generaties van daarvóór zorgen daarvoor.
Maar heb wel zat moslims (op andere plekken) gezien die zich wel netjes aanpassen
Geryon schreef:Ik zie ook steeds meer autochtone Nederlanders waar ik mij voor schaam, maar daar gaat het nu niet over.
In de supermarkt ligt ook gewoon halal geslacht vlees zonder dat het erop vermeld staat. Dat is imo aanpassing van onze kant richting de moslims (en joden), terwijl ik dat helemaal niet nodig vind, zeker niet bij zoiets als halal slachten.
En ja, ik weet dat ook joden halal slachten. Heb mij erg verdiept in halal slachten wegens school.
PvdD zou ik wel op willen gaan stemmen, maar die zijn mij veel te links jammer genoeg.
Ik woon in een buurt met héél veel moslims. Amsterdam-west. Ik woon net op een weg met veel Nederlanders, totaaal anders dan de rest van de omgeving (Osdorp), waar bijna geen enkele Nederlander te vinden is en waar het ook erg onveilig is 's avonds bijv.
Steeds meer winkels worden over genomen door moslims. En nu in mijn lieve straatje komt waarschijnlijk een halal-slachterij..