Jans schreef:Dan vind ik het helemaal bizar dat het geloof zo opgedrongen wordt in het dorp.
Bij ons in de gemeente heeft zo'n christelijke partij ook maar 2-3 zeteltjes (idem in de regering) maar ze zijn wel 'nodig' om de coalitie te vormen, dus leggen ze een aantal eisen op tafel om de coalitie te vormen.
Bij ons was er ook een complete rél in de gemeenteraad over een supermarkt op zondag open.
Ik vind het ook bizar hóe die christelijke partijen een vinger in de pap hebben met hun 2 of 3 zeteltjes.
Vooral de zondagsrust en de gezondheidszorg, dat gooien ze dan als onderhandeling op tafel.
En nee het gaat me niet alleen om abortus, maar ook om testen vóórdat je baby geboren is (ernstige erfelijke afwijkingen bijvoorbeeld) en mensen, zowel oude als jonge, die kosten wat kost in leven gehouden worden omdat dat moet.
Babytjes die bij de geboorte geen velletje hebben en koste wat kost nog een jaar in pijn moeten leven met verband af trekken en weer omwinden omdat dat moet en er geen 'iets teveel morfine' aan zo'n kindje gegeven mag worden.