' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:17

Shadow0 schreef:
Diezelfde groep rijke, blanke, christeljke, gezonde, heteroseksuele Republikeinen zijn overigens meestal erg voor de NRA (vrij wapenbezit) en tegen behoorlijke gezondheidszorg. Over 'pro-life' gesproken...

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!!

tamary

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:25

Problemen met wapenbezit in VS zijn cultureel. Canada heeft vergelijkbare wetten op dat punt, maar een heel andere cultuur, wat veel lager aantal doden/gewonden oplevert.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 23:31

Ik weet wel dat de kans groter is om zwanger te raken als je als vrouw zeer opgewonden bent. Dan kan er namelijk een spontane eisprong plaatsvinden. Misschien dat deze meneer het voorgaande heeft omgekeerd: blijkbaar kan je dus niet zwanger worden als de seks met tegenzin is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:26

tamary schreef:
Problemen met wapenbezit in VS zijn cultureel. Canada heeft vergelijkbare wetten op dat punt, maar een heel andere cultuur, wat veel lager aantal doden/gewonden oplevert.

Niet helemaal. Met vergelijkbare wetten is het wapenbezit zelf onder de Canadezen toch een flink stuk lager. Zie bv http://dejaap.nl/2012/07/30/het-debat-o ... her=mobile

Daarnaast wordt het wapenbezit ook actief gepromoot voor 'zelfbescherming' - zelfs al heeft dat dus in alle opzichten meer doden tot gevolg. Dat is nog steeds de NRA en de wapenhandelaars aan te rekenen, en laten dat toch nog steeds vooral diezelfde groep rijke, christelijke, blanke etc zijn. Zouden ze eenzelfde lobby voeren als op gebied van abortus, dus een vergelijkbare 'shame'-campagne, dezelfde sluipwegen qua wetten, dezelfde ketens van mensen die bij de verkoop van wapens gaan staan met borden 'moordenaar' erop.... reken maar dat dat heel wat meer levens zou redden. Maar dat willen ze niet (sterker: ze zullen het hard aanpakken wegens het verstoren van 'eerlijke vrije handel.')

Magrathea: ik denk niet dat deze meneer daarover na heeft gedacht op die manier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:31

Ik weet het niet. Voor hetzelfde geld las hij het ergens en dacht 'hee, maar... dus... bla bla'
Het zal ook weer niet zo zijn geweest dat hij wakker werd en dacht 'Ik ga dit en dit eens verkondigen'

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:35

Dat denk ik dus wel. Mischien dit bewuste argument. Maar welnaltijd anti abortus.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:38

Dat is waar. Maar als er iets is dat 'wetenschappelijk' is en dus anti-abortus beter onderbouwd dan moet dat natuurlijk wereldkundig gemaakt worden.

Gefeliciteerd trouwens :)

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:38

Alle leven moet beschermd worden: het leven van de (verkrachte) vrouw ook en als zij dat kind niet wil heeft zij ook recht op bescherming en abortus!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:40

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:47

Magrathea schreef:

Tsja. Er is wel wat meer mis in China. Volgens Amnesty International: "China maakt een enorme economische groei door. Maar het is een land met heel weinig rechtszekerheid, een enorme kloof tussen arm en rijk en schendingen van zo ongeveer alle mensenrechten." ( http://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/china )
Doet dat niet ter zake? Is het alleen maar erg dat er abortussen gepleegd worden? Ik vind het vreselijk selectief en heb voor dat soort moraal niet zoveel respect.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:53

Het gaat om die hele site. Mensen die zeggen 'Tot abortus illegaal is, gebruik ik mijn ipod niet meer / drink ik geen alcohol / drink ik geen coca cola / speel ik niet meer op mijn spelcomputer '
Die mensen denken oprecht dat dat ooit gaat gebeuren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:56

rare jongens die amerikanen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:05

Amaris schreef:
rare jongens die amerikanen...

Rare jongens en meisjes (S. Palin), die Republikeinen :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:15

Magrathea schreef:
Ik weet wel dat de kans groter is om zwanger te raken als je als vrouw zeer opgewonden bent. Dan kan er namelijk een spontane eisprong plaatsvinden. Misschien dat deze meneer het voorgaande heeft omgekeerd: blijkbaar kan je dus niet zwanger worden als de seks met tegenzin is.

Is dit echt zo? Zijn daar bronnen van?
Bij mijn weten kan dit namelijk echt niet.. En eitje moet eerst rijpen voordat het kan springen en dat gebeurt gewoon 1 keer in de maand, volgens je cyclus. Wat volgens mij wél kan is wanneer als je als vrouw erg opgewonden bent tijdens sex, dat je baarmoeder dan als het ware een beweging maakt die er voor zorgt dat de zaadcellen makkelijker en sneller in de baarmoeder terecht komen. Neemt niet weg dat er dan nog steeds een eisprong nodig is voor een zwangerschap.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:19

sanne1221 schreef:
Alle leven moet beschermd worden: het leven van de (verkrachte) vrouw ook en als zij dat kind niet wil heeft zij ook recht op bescherming en abortus!

Tegenwoordig ga je toch niet meer zomaar dood aan een zwangerschap of aan het baren van een kind? Terwijl abortus voor de foetus wat dodelijker is :+
Waarmee ik mij absoluut niet wil aansluiten bij de uitspraak van die politicus maar leven is natuurlijk wel wat anders dan kwaliteit van leven... in zo iemand z'n brein.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:26

ik wil zeggen dat ik voor abortus ben..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:30

Nou, op een ander forum was een vrouw die haar eerste bevalling bijna niet overleefde (niet te stoppen bloedverlies) maar toch graag een tweede kindje wilde. Ze werd zwanger, maar toen hoorde ze pas van de arts hoe groot de kans was dat het weer mis ging: 1op3.. Ze was helemaal kapot, waarom was dit niet eerder verteld? Nu zo blij met de zwangerschap, maar met zo'n kans om het niet te overleven? Ze heeft het vruchtje weg 'moeten' laten halen, wat zij dus echt verschrikkelijk vond. Vooral omdat het dus zo gewenst was. Maar dit was dus echt een geval van 'moeder of kind''. En die moeder zou niet 1 kind, maar dus ook haar andere kind dan achterlaten..

En ja, er was een kans dat het goed kwam, maar die kan was dus erg klein.. Ze heeft wel van 1 persoon gehoord dat ze het moest wagen, abortus kon je niet maken.. Dus diegene zegt dat eigelijk"gooi je eigen leven op de waagschaal, als dat kindje maar komt.' Ik weet niet of een kind er gelukkig van wordt, met de wetenschap dat zijn/haar moeder het leven liet tijdens de bevalling, en dus hem/haar met zusje achterliet. Terwijl ze wíst dat deze kans heel groot was?

-----

Wat Jasmijn zegt klopt, maar je eitje gaat niet eerder rijpen hoor.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:34

ik las dat deze oude man doelde op dat er tegenwoordig 'morning after' pilletjes bestaan die abortus 'kunnen' voorkomen(bij een verkrachting).
MAW stimuleer bewustwording... %) ook in het geval van zoiets verschrikkelijks als een verkrachting.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:38

purkie schreef:
ik las dat deze oude man doelde op dat er tegenwoordig 'morning after' pilletjes bestaan die abortus 'kunnen' voorkomen.
MAW stimuleer bewustwording... %)

Dat lijkt me volstrekt onwaar: de harde kern van de anti-abortusmensen zijn over het algemeen ook mordicus tegen dergelijke middelen. Ze zijn over het algemeen zelfs tegen voorbehoedsmiddelen of zelfs maar behoorlijke voorlichting.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:39

Marocje, ik bedoelde maar dat er medisch tegenwoordig veel meer mogelijk is. Vriendin van mij is ook heel veel bloed verloren bij de eerste bevalling, dus transfusies enz en bij het tweede kindje hebben ze er erg goed op gelet of het allemaal wel goed zou gaan :)

Wat een treurig verhaal trouwens wat jij schrijft, over die mensen die heel graag een kindje wilden. Is toch wel erg anders dan het afbreken van een ongewenste zwangerschap :\

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:40

Jasmijn159 schreef:
Magrathea schreef:

Bij mijn weten kan dit namelijk echt niet.. En eitje moet eerst rijpen voordat het kan springen en dat gebeurt gewoon 1 keer in de maand, volgens je cyclus. Wat volgens mij wél kan is wanneer als je als vrouw erg opgewonden bent tijdens sex, dat je baarmoeder dan als het ware een beweging maakt die er voor zorgt dat de zaadcellen makkelijker en sneller in de baarmoeder terecht komen. Neemt niet weg dat er dan nog steeds een eisprong nodig is voor een zwangerschap.

Wat wél wetenschappelijk bepaald is, is dat als je een lange relatie hebt, en je gaat een keer vreemd, er dan meer kans is op zwangerschap. Omdat je lijf het herkent als vreemd zaad en biologisch gezien is het maken van meerdere nakomelingen bij meerdere vaders natuurlijk gewenst. Dus dat zou ervoor kunnen pleiten dat het vreemde zaad van de verkrachter weer meer kans op zwangerschap geeft.

Hier staat daar meer over:
http://www.vreemdgaan-overspel.nl/oorlog.html

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 10:55

Jasmijn159 schreef:
Magrathea schreef:

Sperma kan tot een week overleven in de baarmoeder. Dat lijkt me genoeg tijd om te rijpen voor het eitje, niet? Anders zou anticonceptie toch wel een stuk gemakkelijker zijn: niet doen tijdens je ovulatie.
Ew, smerige gedachte trouwens, dat eerste :r

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:11

Koper schreef:
Marocje, ik bedoelde maar dat er medisch tegenwoordig veel meer mogelijk is. Vriendin van mij is ook heel veel bloed verloren bij de eerste bevalling, dus transfusies enz en bij het tweede kindje hebben ze er erg goed op gelet of het allemaal wel goed zou gaan :)

Wat een treurig verhaal trouwens wat jij schrijft, over die mensen die heel graag een kindje wilden. Is toch wel erg anders dan het afbreken van een ongewenste zwangerschap :\

Ik vond het ook heel erg toen ik het las, vooral omdat het kindje zó gewenst was. En dan ga je helemaal blij naar de gyn, krijg je dit te horen.. Ze was niet alleen veel bloed verloren, maar het was ook niet te stoppen. Baarmoeder trok niet samen, transfusie hielp dus niet veel, want het kwam er net zo hard weer uit. Keizersnede was dus ook geen optie (vond ik niet eens zo'n gekke optie, want dan nog had ze hetzelfde probleem. Heb het verhaal een jaar geleden gelezen, maar weet nog wel dat ik er helemaal naar van was, heb het ook gevolgd toen..

Maar gelukkig zijn dit echt uitzonderingen, het gebeurt niet vaak dat er zoveel dingen tegelijk mis gaan..

OT ;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:53

Koper schreef:
Sababber schreef:
Bij zijn geboorte zijn ze iets vergeten mee te geven volgens mij :x

9 maanden daarvoor al. Jammer dat z'n ouders wat minder pro-condoom waren :Y)

Ik dacht eigenlijk eerder een gezond verstand, hersens en een ziel.. maar de condoom is idd aardig thuis in dat rijtje!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:08

Magrathea schreef:
Het gaat om die hele site. Mensen die zeggen 'Tot abortus illegaal is, gebruik ik mijn ipod niet meer / drink ik geen alcohol / drink ik geen coca cola / speel ik niet meer op mijn spelcomputer '
Die mensen denken oprecht dat dat ooit gaat gebeuren.

Ik kwam de actie al eerder tegen. Ik kwam ook [DJ en "political, pop-culture and social commentator"] Jay Smooth's mening tegen.

Een vermakelijke quote van hem: “That’s not really a protest,” he said. “That’s …. That’s not really a sacrifice. That’s like, a diet. You’re just taking another shot at your New Year’s resolution, and calling it a protest this time. That doesn’t count, no.”

Linkje naar zijn video:
http://www.illdoctrine.com/2011/12/my_p ... e_unt.html