Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:17

Voor, maar ik zou het zelf absoluut niet willen laten doen. Want als ik zwanger word wil ik het kind gewoon houden. :j

En dat seks speciaal voor getrouwden bedoeld is is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:18

Narnia schreef:
Stel dat je hierna nooit meer zwanger kan raken...wat dan!?
Nou, wat dan nog? Dat is tragisch, maar staat los van een eerdere beslissing.

Citaat:
De toekomst is niet onzeker....jij komt onzeker over, de toekomst heb je nooit helemaal in de hand het enige waar je wat zeggenschap over hebt zijn je keuze's....ik heb eerder het idee dat je twijfelt aan je zelf...

Als jij vertrouwt op een externe bron over keuzes wat goed en fout is, welk recht heb je dan om anderen onzeker te noemen? Als je constateert dat het enige dat je in de hand hebt keuzes zijn, waarom respecteer je dan niet juist dat andere mensen andere keuzes maken?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:20

@Narnia, niet iedereen heeft spijt, of krijgt spijt van abortus.
En iemand vroeg of jij geen seks voor het huwelijk (of voor het plezier) hebt, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Shadow0

Narnia schreef:
Dus ik moet mijn mond houden!? met ander woorden overal mag over gesproken worden maar Geloof en God laat je maar thuis!?

Wat heb je toch een boel uitroeptekens :)

Citaat:
Nee, ik mag voor mijn geloof uitkomen en mag anderen behoeden voor iets wat ze later op zal breken,
abortus is geen oplossing!

Je mag voor je geloof uitkomen, maar de oordelen die je hier velt zijn tamelijk respectloos. En abortus is echt toch vooral in jouw ogen geen oplossing. Voor anderen kan het dat wel zijn, en dat recht hebben ze.

Collie2008

Narnia schreef:
Shadow0 schreef:

Dus ik moet mijn mond houden!? met ander woorden overal mag over gesproken worden maar Geloof en God laat je maar thuis!?

*denkt na*

Nee, ik mag voor mijn geloof uitkomen en mag anderen behoeden voor iets wat ze later op zal breken,
abortus is geen oplossing!

Narnia alle respect voor jouw geloof, maar het is jouw visie op de wereld, op het leven

Als je zegt 'mag anderen behoeden voor iets wat ze later op zal breken' kom je te stellig over..Het is jouw overtuiging, maar bijvoorbeeld niet die van mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:21

Citaat:
Oh? En hoe heeft god dat dan voor elkaar gekregen? Hoe is god ontstaan dan? Als hij diegene was om ons de mogelijkheid geven om kinderen te baren, hoe is hij dan gemaakt? Wie bepaald het dat je maar met alleen je echtgenoot sex mag hebben? Je moet toch weten welke vis je binnen haalt?

God is de grote creator van alles, dat is wat de gelovige gelooft, God is niet ontstaan die is er altijd al geweest en is er nog steeds!

God is mens geworden door de geest en een maagd heeft hem het leven geschonken....volgens velen onmogelijk...maar bij God is alles mogelijk en voor wie geloofd is ook alles mogelijk!

Sex met anderen levert dus al die soa's op, je besmet elkaar, hoe leuk is het om een soa te krijgen!?
Is dat hip tegenwoordig!?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:22

Ik pak de popcorn maar vast...
Tig keer deze discussie gehad, gelezen en gevoerd.
Men wil elkaars standpunten niet begrijpen (sommige standpunten zijn imo ook niet te begrijpen), met voelt zich aangesproken, mensen die geen kinderen kúnnen krijgen worden erbij gehaald, en respect is over het algemeen erg ver te zoeken.
Uiteindelijk draait het uit op wederzijds moddergooien en een slotje.
Moet dit elke keer weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:22

Heerlijk zo'n discussie!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:23

stef schreef:
Ik pak de popcorn maar vast...
Tig keer deze discussie gehad, gelezen en gevoerd.
Men wil elkaars standpunten niet begrijpen (sommige standpunten zijn imo ook niet te begrijpen), met voelt zich aangesproken, mensen die geen kinderen kúnnen krijgen worden erbij gehaald, en respect is over het algemeen erg ver te zoeken.
Uiteindelijk draait het uit op wederzijds moddergooien en een slotje.
Moet dit elke keer weer?

waarschijnlijk draait het daar wel op uit....zonde want meerdere partijen = meerdere visies, waarom is het toch zo lastig die van elkaar aan te horen, wellicht om onderbouwing te vragen, maar geen oorlogje over te voeren?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:23

@stef, eens. Leven en laten leven (ongemakkelijke uitspraak in dit topic wellicht)

@narnia, wil je dan ook antwoord geven op mijn vraag als je wil discussieren?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:24

Narnia schreef:
Citaat:
Oh? En hoe heeft god dat dan voor elkaar gekregen? Hoe is god ontstaan dan? Als hij diegene was om ons de mogelijkheid geven om kinderen te baren, hoe is hij dan gemaakt? Wie bepaald het dat je maar met alleen je echtgenoot sex mag hebben? Je moet toch weten welke vis je binnen haalt?

God is de grote creator van alles, dat is wat de gelovige gelooft, God is niet ontstaan die is er altijd al geweest en is er nog steeds!

God is mens geworden door de geest en een maagd heeft hem het leven geschonken....volgens velen onmogelijk...maar bij God is alles mogelijk en voor wie geloofd is ook alles mogelijk!

Sex met anderen levert dus al die soa's op, je besmet elkaar, hoe leuk is het om een soa te krijgen!?

Dat SOA daar ga ik niet op in. Ik weet niet wat jou allemaal aangepraat wordt, maar ik heb nog nooit in mijn hele leven een soa opgelopen en ja, ik heb al wat bedpartners gehad.

Waarom God wel een eeuwig leven en ik niet? Heb je al eens tekenen van hem gehad?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:24

Narnia schreef:

Jij gelooft dat. Dit geloof wordt niet door iedereen gedeeld. En als je respect verwacht voor je geloof is het wel zo netjes om datzelfde respect ook te tonen naar anders-gelovigen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:25

Citaat:

nee natuurlijk is dat niet hip, mensen zijn soms roekeloos, te gemakzuchtig en denken 'dat gebeurt mij niet' helaas...Mensen mogen van mij best zorgvuldiger met hun (en uiteindelijk met die van de ander) lichaam omgaan

Maar je kan ook een partner zoeken, je laten testen en trouw zijn

Anoniem

Sja....ik geef uitleg waar mogelijk maar als ik niet mag zeggen wat ik vind en men mijn uitleg niet wil aanvaarden dan is dat toch niet mijn schuld!?

__YSB__

Narnia, dus jij zou verkracht worden en zwanger raken. Dan laat jij het niet weghalen?
Ben je wel eens verkracht? Een vriendin van mij wel, dus ik weet wat er met een vrouw gebeurd.
Elke dag dat kind aan kijken en herrinerd worden aan die gruwelijke daad??
2 verstandelijk gehandicapten gaan 'doktertje spelen', en er komt een kind van, hoe zie je dit?
Je hoort dat je kind een open ruggetje heeft en zwaar gehandicapt zou zijn als het georen wordt, zou je je eigen vlees en bloed dit aan willen doen? Om nooit te kunnen lopen, spelen , fietsen en weet ik veel wat kinderen nog meer doen.
En dit alles onder het mom God?? Je snapt toch zelf ook dat dat onmenselijk is.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:26

Narnia schreef:
Sja....ik geef uitleg waar mogelijk maar als ik niet mag zeggen wat ik vind en men mijn uitleg niet wil aanvaarden dan is dat toch niet mijn schuld!?

Nogmaals mijn vraag, heb jij seks voor de lol?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:26

Narnia schreef:
.maar bij God is alles mogelijk en voor wie geloofd is ook alles mogelijk!

zorgt god dat mijn invalide zwager weer kan lopen? Nee hè? :n

Maar verder ga ik, met m'n popcorn, in de leesmodus.
Have fun met elkaar verbaal af maken ;)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:27

Der tussen in.
Ik zou het zelf absoluut niet kunnen denk ik.

Maar als ik naar sommige kijk, die zo stom zijn om niks te gebruiken en dan weg laten halen, ja dat vind ik wel erg.
ik ken ook iemand die heeft 3 keer abortus laten plegen, terwijl ze zelf zo dom was.
daar kan ik dan heeel erg boos om worden.

Maar als het iemand is die van een verkrachting of wegens ziekte en dan in de problemen kunnen komen.
dan vind ik dat het wel moet kunnen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:27

Maar inderdaad, ik heb zelf ook nog nooit een soa gehad...Nou ja niet dat ik zou vermelden hier dat ik die wel had gehad, haha maar toch....

Ik vind het iets anders als iemand ieder weekend met een vent mee naar huis gaat, zonder voorbehoedsmiddel de nacht doorramt en dan afwacht...Of degene die het leven proeft, een geschikte partner zoekt en daarbij openminded denkt en uiteindelijk zo goed mogelijk zorg draagt voor haar gezondheid en het (nog) niet gewenste kind

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:28

stef schreef:
Narnia schreef:
.maar bij God is alles mogelijk en voor wie geloofd is ook alles mogelijk!

zorgt god dat mijn invalide zwager weer kan lopen? Nee hè? :n

Maar verder ga ik, met m'n popcorn, in de leesmodus.
Have fun met elkaar verbaal af maken ;)

heb je een rum cola voor mij ;-)

Liselot

Het is wel duidelijk dat Narnia nog nooit een abortus heeft meegemaakt....

Ik wel en geloof mij, het gaat je echt niet in de koude kleren zitten. Bij mij kwam het gigantisch ongelegen en door de pil heen. Woonde nog thuis, net 2 maanden een baan, man en ik kenden elkaar net 2 maand en ga zo maar door.
Voor mij geen situatie om een kind te krijgen. Ik heb een gigantische kinderwens, maar dan wil ik wél in staat kunnen zijn om mijn kindje alles te kunnen geven en niet elk dubbeltje 16 keer om moeten draaien.

Rond wat de uitgerekende datum moest zijn stortte ik compleet in elkaar, burn-out en posttraumatisch stress syndroom... Hiervoor een behoorlijke tijd therapie gehad en heb het er nog steeds wel moeite mee (inmiddels 2 jaar later)

Graag dus ook iets meer respect voor iemand die een abortus heeft gehad, dat doe je echt niet voor je lol!!

Shadow0

Narnia schreef:

Zeker wel jouw schuld. Jij verkondigt allerlei dingen op zeer veroordelende wijze, zonder veel respect voor mensen met een andere visie. Dat mag, maar het is respectloos. Dat is geheel jouw keuze om het zo te doen, het kan namelijk ook anders.
Er zijn veel christenen wiens bijdragen ik, ook in discussies over het geloof of ethische zaken, zeer waardeer. Misschien zijn we het eens, misschien niet, maar een respectvolle omgang blijft mogelijk. Jouw manier van reageren doet echter vooral denken aan de opdringerige manier van Jehova's getuigen, en is storend en mist respect. Dat heeft niets met je geloof te maken, maar alles met jouw eigen manier van schrijven.

__YSB__

eenitraM schreef:
Dat SOA daar ga ik niet op in. Ik weet niet wat jou allemaal aangepraat wordt, maar ik heb nog nooit in mijn hele leven een soa opgelopen en ja, ik heb al wat bedpartners gehad.

Waarom God wel een eeuwig leven en ik niet? Heb je al eens tekenen van hem gehad?

Omg, perverse viespeuk... ik kan ze ook op 2 handen niet meer tellen, nog nooit zwanger geweest, nog nooit een ziekte gehad.
Tevens kan ik geen kinderen krijgen, en dat vind ik totaal niet erg.....
Samen zullen we branden... }:)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:29

xSCWx schreef:
Narnia schreef:

Nogmaals mijn vraag, heb jij seks voor de lol?

Vraag ik me ook af :j

Colway schreef:
Ik vind het iets anders als iemand ieder weekend met een vent mee naar huis gaat, zonder voorbehoedsmiddel de nacht doorramt en dan afwacht...Of degene die het leven proeft, een geschikte partner zoekt en daarbij openminded denkt en uiteindelijk zo goed mogelijk zorg draagt voor haar gezondheid en het (nog) niet gewenste kind

Hoho dame! Ik proef ook het leven, ik geniet van het leven, want het leven is veelste kort (en ik leef niet eeuwig, hoelang ik ook bid) maar ik ga niet op zoek naar een geschikte partner. Die kom je vanzelf tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:30

Citaat:

Als jij kiest voor God dan is dat wel wat je staat te wachten!
Mooier en beter dan wat je ooit op aarde kan krijgen waar alles maar tijdelijk is.

Tekenen!? Ik heb ze niet meer nodig mijn geloven is blind en mijn vertrouwen wankelt niet in God..
Het mooiste is toch wel dat mijn broer en zus zo ernstig waren verbrand dat de artsen hen eigenllijk hadden opgegeven maar het tegendeel bleek waar inmiddels zijn ze 32 jr.!