Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:13

Shadow0 schreef:
Goede veiligheid wordt verkregen doordat het onbewuste ongestuurd het goede doet, en de bewuste aandacht gaat naar de dingen die die aandacht nodig hebben.



Kortom; beter een auto welke bij 80 al ´snel´ aanvoelt ipv een modern boodschappendoosje met 70 pk en een top van 155.
Oh, en cruise-control omdat het anders ´uitnodigt´ tot 120 :P

Minder strak wegdek is ook een goede.
Helaas zijn de nadelen zwaarwegender; meer geluidsoverlast en randdebielen die hun snelheid toch niet aanpassen bij de langere remweg en dus het ongevalsrisico verhogen.

Shadow0

Berichten: 44645
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:21

Huertecilla schreef:
Het aantal rijbanen.
Daar ging het hier over.
De schíjnbare onlogica van tig banen breed en dan 100 of 80.


Ik had het over het wegbeeld als geheel.

Overigens hangt de snelheid wel degelijk samen met het aantal rijbanen, en is de maximumsnelheid onlogisch in combinatie met het aantal banen. In het Nederlandse systeem van rechts houden, en uitsluitend naar links gaan om in te halen, is een zo brede weg eigenlijk alleen maar zinvol als er sprake is van verschil in snelheid tussen de diverse banen, zodat er ook werkelijk ingehaald kan worden op de linkerbanen. Normaal gesproken wordt dat bv gecreeerd door vrachtwagens en ander minder snel verkeer.
Een alternatief is het Amerikaanse systeem van 'hold your lane' waar je wel zonder problemen in je eigen baan mag blijven (en ook onder bepaalde omstandigheden rechts mag inhalen.) Dan zijn meer rijbanen wel zinvol. Het maakt ook het in- en uitvoegen een stuk makkelijker omdat je niet alle verkeer op de rechterbaan hebt.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:35

Jans schreef:
willen ze daar de snelheid omhoog gooien dan moeten ze eerst die afrit aanpakken: ik knalde daar laatst bijna achterop een file en ik reed 80, maar ineens staat daar de rechterrijstrook compleet vast.

Ze hebben bij Vinkeveen ook een nieuwe afslag gemaakt die niet werkt -O-
Jaren hebben ze eraan gewerkt en het werkt voor geen meter, het verkeer loopt al op de vluchtstrook volledig vast, vooral 90% dat richting Hilversum gaat.

Shadow0 schreef:
In het Nederlandse systeem van rechts houden, en uitsluitend naar links gaan om in te halen, is een zo brede weg eigenlijk alleen maar zinvol als er sprake is van verschil in snelheid tussen de diverse banen, zodat er ook werkelijk ingehaald kan worden op de linkerbanen.

Ik voorzie hier ook problemen mee.
Dat mensen hun cruisecontrol op 99 zetten en op de rechter of tweede baan gaan zitten slapen.

F_Orumster

Berichten: 15632
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:37

Huertecilla schreef:
F_Orumster schreef:
Beetje flauw, je begrijpt wel wat ik bedoel.



Oh.
Nee, dat begrijp ik niet.
Ik rij op het geluid/trillen van de motor; op het toerental. Slechts af en toe kijk ik eens op de snelheidsmeter.
Ook rij ik doorgaans langzamer dan maximaal mag.
Ik begrijp dus níet wat je bedoelt.

Ben vorige week donderdag in de kleine uurtjes van de nacht uit Cordoba gekomen.
Brandnieuwe, hoogstmodern aangelegde snelweg.
Ik ben 10 autos tegengekomen over 104 kilometer.
Max. 120.
Ik heb soms wel bijna 130 op de teller gereden :o en nee de weg nodigde me daartoe niet uit. Dat deed ik helemaal zelf, bewust, met ´haast´ als slechte raadgever :oo

De nieuwe auto's rijden erg stil en trillen bijna niet meer.

Ik wil niet te snel rijden, en toch overkomt het me. Heb zo goed als nooit haast, dus dat is de reden ook niet.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:48

F_Orumster schreef:
De nieuwe auto's rijden erg stil en trillen bijna niet meer.

Ik wil niet te snel rijden, en toch overkomt het me. Heb zo goed als nooit haast, dus dat is de reden ook niet.


Daarom schreef ik al;

Huertecilla schreef:
Kortom; beter een auto welke bij 80 al ´snel´ aanvoelt ipv een modern boodschappendoosje met 70 pk en een top van 155.


Verder vind ik het een :roll: smoes en geen enkel excuus.
Let gewoon op hoe snel je rijdt. Ook moderne autos hebben bij elke snelheid hun eigen andere geluidsfrequenties.
Als je dat nodig hebt, zet dan een extra meter beter in je blikveld op je dashboard.
Je zegt niet te snel te willen rijden dus los het gewoon op ipv van te ´ja, maar...´.

Shadow0

Berichten: 44645
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:55

Huertecilla schreef:
]Kortom; beter een auto welke bij 80 al ´snel´ aanvoelt ipv een modern boodschappendoosje met 70 pk en een top van 155.


Dan moeten we 'm toch maar even gaan weerleggen. Het gaat immers om relatieve waarneming: je neemt, zelfs in een auto die bij 80 al 'snel' voelt, toch het geheel in je op.
Voorbeeldje? De snelweg bij Lille, die daar zo'n schitterend stuk het dal in loopt, met zo'n enorm gevoel van rust en wijdsheid om je heen. Zelfs in een fiatje 500 (toch beslist een autootje waarin je normaal wel doorhebt dat je hard gaat) merk je de snelheid op dat moment niet. Alles vloeit zo makkelijk dat je niet weet hoe hard je gaat zonder dat je op de teller kijkt. Da's niet automatisch een excuus om te hard te rijden, wel een illustratie dat menselijke waarneming erg beinvloed wordt door relatieve omstandigheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:57

Dat heb ik bijvoorbeeld met de Arosa ook, 100 voelt al lekker "snel" terwijl het een hele normale snelheid zou zijn op de A2 :j

maar inderdaad, het hangt ook erg af van de omgeving. Want op de A2 voelt 100 namelijk echt heel langzaam. Zelfs in mijn Arosa.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:14

Mij gaat het niet perse alleen om snel, het gaat mij om de rigiditeit van trajectcontrole op 100.
Ik kan toch niet zo snel met mijn auto, 115 is prima.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:45

Nicolletje schreef:
Mij gaat het niet perse alleen om snel, het gaat mij om de rigiditeit van trajectcontrole op 100.


Elke max. snelheid is rigide.
Dat is inherent aan dat de verkeersregels nu eenmaal generiek voor een ieder, vanaf het minimum vaardigheidsniveau, gelden. Ook in principe met alle voertuigen welke aan de minimale eisen voldoen.
Ik heb de vaardigheid om met een motorfiets vanaf 270 een noodstop te maken... in de regen, ruim binnen de afstand dat ABS dat kan; met 100 driftend door de bocht te gaan met een oude Kadett; heb een rijopleiding/rijbewijs voor prioriteitsvoertuigen, doch de max. snelheid op een recht stuk lege snelweg is ook op mij in een dikke bak van toepassing.
Rigide? Ja en dat is nu eenmaal zo.
Ik doe gewoon mijn best om me eraan te houden. Zonder smoezen.

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Re: Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:37

In dit topic is het wel gelijk duidelijk wie hier heel veel auto rijdt en wie minder of bijna niet :D

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:38

Lauren_ schreef:
In dit topic is het wel gelijk duidelijk wie hier heel veel auto rijdt en wie minder of bijna niet :D


Hoe sta je er dan tegenover als je vaak rijdt en hoe sta je er tegenover als je niet vaak rijdt? :P

Vjestagirl

Berichten: 26927
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:15

Daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar!

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:33

Ik rij zo'n 25.000 km per jaar, is dat veel?
Ik zie veel dezelfde situaties terugkomen omdat ik regelmatig dezelfde route rij, kan er bijna de klok op gelijk zetten.

Ik rij dus 'redelijk veel' en ik heb ook nog een auto die niet zo hard kan.
Ik adviseer iedere beginnende bestuurder (als ik het voor het zeggen had :+ ) om eens met zowel een vrachtwagen als een ouwe eend of fiat500 of ander ding dat niet zo hard rijdt (mee) te rijden.

Van mij hoéft het allemaal niet zo hard, maar ik ben wel van de doorstroming en ik zie een heel blik Nederlanders áltijd op dezelfde manier reageren in dezelfde situaties.

Er zijn er een paar die denken "jezus man rot op met je ouwe bak pfff *haast* "
Er zijn er een héleboel die denken "ik rij hier prima, doei! Zoek zelf maar uit hoe je op de rijbaan komt" bij invoegen of drukke verkeersknooppunten.
Er zijn er ook blikladingen die met 130 op een druk verkeersknooppunt af komen rijden "Ja rot op allemaal ik heb haast"
Nederlanders trappen ook massaal op de rem/ gaan zachter rijden als de weg optisch smaller wordt door bomen bijvoorbbeeld.
En (zoals op de nieuwe A2) allerlei banen die opschuiven naar links is hélemaal raar. "Ow verrek er wil een vrachtwagen een baan opschuiven naar links anders komt die op een andere weg terecht :o? ja hallo IK rij al rechts hier hoor :7 "

Nou zo kan ik nog tientallen situaties opnoemen die ik meemaak op de weg, en alles bij elkaar opgeteld denk ik:
100 en trajectcontole op een drukke weg met veel invoegstroken? Hmm nee :n
Proeven schijnen ook aangetoond te hebben dat het op de A20 misschien de snelheid wel omlaag haalde, maar dat de doorstroming zéér slecht was. Er waren met andere woorden méér opstoppingen en files dan vóór de 80 + trajectcontrole.

Vjestagirl

Berichten: 26927
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:45

Ik rij ongeveer 1200km per week, als ik 4 weken vakantie meereken kom ik op 57600km per jaar.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 01:54

Lauren_ schreef:
In dit topic is het wel gelijk duidelijk wie hier heel veel auto rijdt en wie minder of bijna niet :D



Ook wie nog nooit een moeder met kinderen uit een wrak heeft moeten halen.
Speed kills -O- en wel in met het kwadraat van de snelheidstoename toenemende mate.
Je zou eigenlijk het recht moeten kunnen uitoefenen om je tegen hardrijders te beschermen.
Haast noch veel moeten rijden zijn een excuus om je niet aan het maximum te houden of geen afstand te houden van degenen die langzamer rijden.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 01:59

Nicolletje schreef:
Er zijn er een paar die denken "jezus man rot op met je ouwe bak pfff *haast* "
Er zijn er een héleboel die denken "ik rij hier prima, doei! Zoek zelf maar uit hoe je op de rijbaan komt" bij invoegen of drukke verkeersknooppunten.
Er zijn er ook blikladingen die met 130 op een druk verkeersknooppunt af komen rijden "Ja rot op allemaal ik heb haast"
Nederlanders trappen ook massaal op de rem/ gaan zachter rijden als de weg optisch smaller wordt door bomen bijvoorbbeeld.
En (zoals op de nieuwe A2) allerlei banen die opschuiven naar links is hélemaal raar. "Ow verrek er wil een vrachtwagen een baan opschuiven naar links anders komt die op een andere weg terecht :o? ja hallo IK rij al rechts hier hoor :7 "


Al met al een goede samenvatting dat de :r mentaliteit vraagt om 80 ipv 100.

Kimmej

Berichten: 737
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 02:12

Shadow0 schreef:
Ik had het over het wegbeeld als geheel.

Overigens hangt de snelheid wel degelijk samen met het aantal rijbanen, en is de maximumsnelheid onlogisch in combinatie met het aantal banen. In het Nederlandse systeem van rechts houden, en uitsluitend naar links gaan om in te halen, is een zo brede weg eigenlijk alleen maar zinvol als er sprake is van verschil in snelheid tussen de diverse banen, zodat er ook werkelijk ingehaald kan worden op de linkerbanen. Normaal gesproken wordt dat bv gecreeerd door vrachtwagens en ander minder snel verkeer.
Een alternatief is het Amerikaanse systeem van 'hold your lane' waar je wel zonder problemen in je eigen baan mag blijven (en ook onder bepaalde omstandigheden rechts mag inhalen.) Dan zijn meer rijbanen wel zinvol. Het maakt ook het in- en uitvoegen een stuk makkelijker omdat je niet alle verkeer op de rechterbaan hebt.


Heb niet het hele topic gelezen hoor, maar dit snap ik totaal niet.. Meer rijbanen op de A2 is zinvol in verband met DOORSTROMING. Ik weet niet of jij ooit op de A2 in de file hebt gestaan? Toch wel prettig dat het verkeer nu verdeeld is over meer banen tussen de grootste knooppunten en dat je er dus veel minder stil staat :).

Daarnaast heb ook ik liever een 120 km (of hogere) limiet op die vijfbaans A2, maar ja, het is niet anders. De overheid heeft toegezegd het 100km/u te maken om die vijf banen uberhaupt te mogen neerleggen. Verder moet ik zeggen dat ik liever een 120 km/u stuk snelweg heb met maar 2 of 3 banen, als 5 (!!). Waarom? Omdat hoe meer banen, hoe minder mensen gewoon terug rechts invoegen. Ik rij vaak zat over de A2 in beide richtingen, richting A'dam is het vijfbaans, de andere kant op vierbaans (welke overigens WEL 130 is, dus vraag me af in hoeverre het cashen is van de overheid, als wel de gemeentes tevreden houden door mensen te bestraffen die wel harder rijden en dus meer uitstoot en lawaai veroorzaken), en bij beide zie je zoooo vaak dat mensen op de één of andere manier 'vergeten' terug te gaan naar de meest rechtse baan als ze NIKS inhalen. "Goh laten we eens gezellig op de middelste of linker baan blijven rijden, heb ik even tijd om rustig uit mijn neus te gaan zitten eten, want ik hoef niet in mijn spiegels te kijken, geen richting aan te geven, niet te sturen, niet op te letten." Zwaar irritant, en dit veroorzaakt juist veel rechts inhalen en daarmee gevaarlijke situaties.

Anyways, op die vijfbaans of cruise control aanzetten, of een stabiele voet hebben. Ik vind mensen die dan willens en wetens wel te hard gaan rijden en de boetes voor lief nemen gewoon niet snugger, zonde geld ook al heb je er genoeg van, kan je veel leukere dingen van doen.

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 07:13

Het dik gedrukte is absoluut waar. En heb ik tot nu toe wanneer ik over die A2 kom nog elke keer meegemaakt en tsja mij is het dan ook x-aantal keren gebeurd dat ik dus die onnodige links rijers rechts voorbij ga gewoon weg omdat ik dan of geen ruimte meer had naar links te gaan en er dan voorbij gezien er dan van achter ineens ze het gas in drukken omdat ze bang zijn niet meer zelf te kunnen inhalen ofzo!!

Kimmej schreef:
Heb niet het hele topic gelezen hoor, maar dit snap ik totaal niet.. Meer rijbanen op de A2 is zinvol in verband met DOORSTROMING. Ik weet niet of jij ooit op de A2 in de file hebt gestaan? Toch wel prettig dat het verkeer nu verdeeld is over meer banen tussen de grootste knooppunten en dat je er dus veel minder stil staat :).

Daarnaast heb ook ik liever een 120 km (of hogere) limiet op die vijfbaans A2, maar ja, het is niet anders. De overheid heeft toegezegd het 100km/u te maken om die vijf banen uberhaupt te mogen neerleggen. Verder moet ik zeggen dat ik liever een 120 km/u stuk snelweg heb met maar 2 of 3 banen, als 5 (!!). Waarom? Omdat hoe meer banen, hoe minder mensen gewoon terug rechts invoegen. Ik rij vaak zat over de A2 in beide richtingen, richting A'dam is het vijfbaans, de andere kant op vierbaans (welke overigens WEL 130 is, dus vraag me af in hoeverre het cashen is van de overheid, als wel de gemeentes tevreden houden door mensen te bestraffen die wel harder rijden en dus meer uitstoot en lawaai veroorzaken), en bij beide zie je zoooo vaak dat mensen op de één of andere manier 'vergeten' terug te gaan naar de meest rechtse baan als ze NIKS inhalen. "Goh laten we eens gezellig op de middelste of linker baan blijven rijden, heb ik even tijd om rustig uit mijn neus te gaan zitten eten, want ik hoef niet in mijn spiegels te kijken, geen richting aan te geven, niet te sturen, niet op te letten." Zwaar irritant, en dit veroorzaakt juist veel rechts inhalen en daarmee gevaarlijke situaties.

Anyways, op die vijfbaans of cruise control aanzetten, of een stabiele voet hebben. Ik vind mensen die dan willens en wetens wel te hard gaan rijden en de boetes voor lief nemen gewoon niet snugger, zonde geld ook al heb je er genoeg van, kan je veel leukere dingen van doen.

F_Orumster

Berichten: 15632
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:06

Hc, het is geen dom excuus. Ik zeg gewoon eerlijk dat me dat overkomt, dat heeft niks met excuus te maken.
Ben overigens een zeer sociaal rijder. Maar ja, soms loopt ongemerkt het tempo iets te hoog op. Zodra ik dat doorheb zak ik ook netjes weer terug. Zit wel in het lege noorden des lands en rij elke dag 160km op de dodelijk saaie A7.

Files zijn overigens aanzienlijk minder bij lagere snelheid.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:29

XFiemoX schreef:
ik dus die onnodige links rijers rechts voorbij ga


Welk recht op eigen recht heb jij wat ik of een ander niet heeft?
Realiseer je wel dat dit mij dan het recht geeft om mezelf en mijn passagiers tegen jouw -:(- wegpiraterij te beschermen *\o/*


F-Orumster; ´Dom´ is iets wat jij er zelf van maakt. Wat ik schrijf is dat het geen excuus is en dat is het ook gewoon niet. Dat het je overkomt ís een slappe en gewoon _O- smoes.
Wat ik gewoon vreemd vind is dat je schrijft je aan de maxima te willen houden. Welnu; ik begrijp dan niet waarom je het dan niet doet. Wanneer je iets wil en niet doet, wil je het dan écht??
Het heeft dan in geen geval ook maar enige prioriteit voor je anders had je het allang opgelost.

Het is onder de streep allemaal erg eenvoudig; het is nu eenmaal zo; voor iedereen.

Wie er zich niet aan houdt neemt een risico-beslissing ook voor een ander.
Dit naar eigen goeddunken de wet negeren icm een ander meer risico laten lopen is iets waar je éven over moet :)*
Dat geeft die ander hetzelfde recht jou als risico te elimineren. Dat heet dan road rage. Hoe rechtvaardig dat ook is in dat geval, lijkt me dit geen goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:32

Waar is de ene kant op 100 en de andere kant op 130 dan? Enige 130 stuk wat ik weet is tussen Deil en Everdingen maar dat is twee kanten op.

Mensen met de dikke leasebakken merken er niet zo veel van op hun salaris. Had het er nog met mijn vriend over: die verliezen meer geld als ze net te laat op een afspraak komen dan wanneer de baas hun boetes in moet houden op hun salaris.

F_Orumster

Berichten: 15632
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:39

Huertecilla schreef:
F-Orumster; ´Dom´ is iets wat jij er zelf van maakt. Wat ik schrijf is dat het geen excuus is en dat is het ook gewoon niet. Dat het je overkomt ís een slappe en gewoon _O- smoes.
Wat ik gewoon vreemd vind is dat je schrijft je aan de maxima te willen houden. Welnu; ik begrijp dan niet waarom je het dan niet doet. Wanneer je iets wil en niet doet, wil je het dan écht??
Het heeft dan in geen geval ook maar enige prioriteit voor je anders had je het allang opgelost.

Het is onder de streep allemaal erg eenvoudig; het is nu eenmaal zo; voor iedereen.

Ik begrijp niet dat het zo moeilijk te begrijpen is. Ik heb het overigens over een 10-15km die ik soms per ongeluk te hard rij (dus 130 ipv 120km/h). Je weet zelf ook wel dat dat heel onopgemerkt gaat.

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 09:40

Huertecilla, pardon!! die keren dat ik dus de mensen die onnodig uit hun neuzen lopen te vreten door onnodig links te blijven rijden omdat ze daar dan zogenaamd hun vrijheid van inzien is pas ronduit asociaal!! Dat van mij praat ik ook echt niet als perfect zeker niet maar tsja die onnodige links rijders die dan daar met gangetje van 100 of nog erger 95 haarfijn door kachelen, en ik die dan 110 a 120 rijd (harder rijd ik daar niet) vind ik dat hinderlijk gezien dat ik netjes rechts rijd en dus ook te maken heb/krijg met vrachtwagens etc... en als er dan een hele rits auto's achter die dus de onnodige linksrijders willen inhalen krijg ik dus die kans niet om op de normale manier in te halen en dus links er voorbij. Begrijp me niet verkeerd wil me graag aan die regels houden van links inhalen maar dan moeten ze het me dan ook mogelijk houden en niet die gaten/opties open gooien dat je gemakkelijk er rechts voorbij kunt zonder in de remmen te moeten, want als ik in de remmen moet om dan op te schuiven houd ik toch de boel op achter mij en dat is ook weer niet de bedoeling (lekkere doorstroming, noemt men het dan zeg :o).
En zomaar even de auto hoppa links voor een ander ervoor gooien doe ik al helemaal niet dat vind ik ronduit onbeschoft!!

F_Orumster

Berichten: 15632
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:42

XFiemoX schreef:
En zomaar even de auto hoppa links voor een ander ervoor gooien doe ik al helemaal niet dat vind ik ronduit onbeschoft!!

Als ik in de verte een auto zie aanstormen met 160km/u dan gooi ik mijn auto er wel voor. Moet ie maar niet zo debiel hard rijden.
Als ie 130 had gereden, hadden we er allemaal mooi gepast. Dit moet je natuurlijk niet op het allerlaatste moment doen, maar die 160 rijders remmen altijd pas op et laatst (intimideren).

Naar normaal verkeer ben ik sociaal, laat degene voor me de ruimte voor invoegen, inhalen, ook vrachtwagens geef ik een knippertje dat ie inhalen mag. Maar die dikke bmw's die met 160 aanknallen en je aan de kant duwen mogen even wachten.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:54

XFiemoX schreef:
Huertecilla, pardon!! die keren dat ik dus de mensen die onnodig uit hun neuzen lopen te vreten door onnodig links te blijven rijden omdat ze daar dan zogenaamd hun vrijheid van inzien is pas ronduit asociaal!! Dat van mij praat ik ook echt niet als perfect zeker niet maar tsja die onnodige links rijders die dan daar met gangetje van 100 of nog erger 95 haarfijn door kachelen,



Je praat simpelweg het recht in eigen hand nemen goed.
Je kan lezen dat F-Orumster dat ook doet naar te hard rijders (ze hoéft overigens geen rekening te houden met te hard rijders; ze mag er vanuit gaan dat die zich aan de regels houden).
En zo heb je anarchie met het recht van de beste chaufeur in de sterkste auto.

Beter max. 80 dus omdat zoveel mensen achter het stuur de verantwoordelijkheid voor een potentieel dodelijk wapen niet aan kunnen.