Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Ze kunnen ons allemaal wel gebruiken voor een middel tegen slapeloosheid geloof ik
cinny1 schreef:Ik hoef geen alternatief te bedenken want ik ben niet per definitie tegen dierproeven.
En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag: Wie van jullie wijst dan een nieuw medicijn af, wat je leven kan redden, ondanks dat het op dieren getest is? Ik denk niemand. Puur omdat je wil om te leven boven alle redenering gaat. Iedereen wil overleven.
Sjors schreef:100% tegen. Heb eens ergens gelezen dat het ook kan zonder dieren.........
tienus63 schreef:Don_Zhivago schreef:Ik wel.
Er zijn meer muizen dan gedetineerde
Voortplanting van muizen gaat VEEEEL sneller dan de beruchte criminele die in de bak belanden.
Dus als je alles test op gedetineerde ben je op een gegeven moment uitgetest want er blijft niemand meer over.
En waar hebben we het over, alsof het ooit haalbaar zou zijn in NL
hoho, de groep chronisch en terminaal zieken wordt als maar groter........
Er schijnen zich terminaal zieken bij bosjes beschikbaar te willen stellen
Sjors schreef:Ik heb hier een boekje van Prins katten en hondenvoer voor me liggen en daar staat in dat
Alle Prins producten dierproef vrij zijn.
Het kan dus wel, zo te lezen.
cinny1 schreef:Het lijkt me niet dat stoppen met dierproeven een optie is.
SparklingApp: Je hebt het denk ik niet helemaal duidelijk voor wat betreft de behandelingen in het buitenland: Deze behandelingen zijn inderdaad duur, maar in Nederland zijn voor deze behandelingen meestal ellenlange wachtlijsten en in het buitenladn ben je eerder aan de beurt. En ze zijn goedkoper in het buitenland en worden deels vergoed door je zorgverzekering. Het gebeurt zelfs dat behandelingen/medicijnen in het buitenland al wel goedgekeurd zijn voor menselijk gebruik maar nog niet in Nederland. En als je dan voor de keus staat, ga je liever naar het buitenland. Dus je stelling dat alleen de rijken zich in de toekomst kunnen laten behandelen gaat een beetje scheef.
cinny1 schreef:Nog een keer de vraag die ik al eerder gesteld heb:
Wie van jullie wijst dan een nieuw medicijn af, wat je leven kan redden, ondanks dat het op dieren getest is? Ik denk niemand. Puur omdat je wil om te leven boven alle redenering gaat. Iedereen wil overleven.
_Tara_ schreef:En hoeveel van de tegen mensen eten wel vlees? Hoeveel van de tegen mensen houden een konijn alleen, hebben een goudvis in een kom enz enz?
Persoonlijk heb ik dan minder problemen met proefdieren dan met dieren die gefokt worden voor de slacht of mensen die huisdieren voor hun plezier nemen maar zich totaal niet inlezen in de behoeftes van het dier.
julius_juut schreef:Vivisectie zal in Nederland echt niet meer gedaan worden met dieren die bij bewustzijn zijn. Tuurlijk, vroeger, lang lang geleden wel, maar ja, toendertijd waren er meer zieke spelletjes met dieren die heel normaal waren.
En natuurlijk zullen er dieren zijn die pijn hebben wanneer ze gebruikt worden, daar zul je niet onderuit komen. Maar er is wel een limiet aan het aantal dagen dat dieren pijn mogen hebben, waarna ze afgemaakt dienen te worden. Nederlandse regelzucht is ook wel eens goed.
Raponsje schreef:cinny1 schreef:Raponsje, geef dan eens antwoord op mijn vraag.
En waar zou je het alternatief dan zoeken?
Ik zou dan toch naar gedetineerde stappen.
Kinderverkrachters en moordenaars.
Wat zou jij als alternatief nemen dan als er vanaf morgen geen dierproeven meer gedaan mochten worden?