Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:47

Bij mij is het een zwart vlak, maar ik begreep dat er meerdere posters met foto waren en er zit(ten) medelander(s) bij.
Ik heb dus bewust geen berichten aan geklikt.

Winged

Re: Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 14:48

De kleine fotootjes waren zojuist bij mij nog wel zichtbaar. Blanke jongen met pet. Maar zoals je kan zien heeft hij er flink spijt van.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:49

Het is idd een ontzettend vreemde actie, en als ik zoiets zag gebeuren zou ik van shock flauw vallen denk ik! en iig heel hard weg rennen, heb ook geen foto durven te openen.

Toch heb ik medelijden met de jongen, die heeft veel spijt en die heeft wel een hele rare dag mee gemaakt nu, eerst zoiets zien, dan zonder na te denken te posten in shock van kijk wat hier nou gebeurd, en vervolgens pas nadenken als hij 1000e haat berichten ontvangt. Die jongen zal zich hier nog heel lang rot over voelen!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:49

Ongeloofelijk sommige reacties hier dat ze dat 'normaal' vinden en dat het bij de tijd van het jaar hoort :oo Walgelijk, ik hoop dat de jongen flink gestraft word dat hij hier niet meer over nadenkt. :n

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:50

Waar ik versteld van sta is dat men er zo nuchter foto's van kan maken!Alsof het gaat om een boodschappenkarretje wat de rails op is geduwd.
Werkelijk waar zijn de normen en waarden van ons volk heen?
Ik zou flauwvallen van schrik en ellende als ik zoiets zou zien gebeuren laat staan dat ik er foto's van zou maken,echt ziekelijk zoiets.

Mensen die met zelfmoord neigingen lopen zijn vaak niet te stoppen helaas maar ik vind degene die het staan te filmen en fotograveren véle malen zieker hoor!
Nederland is Nederland niet meer helaas maar moet dan alles maar gewoon worden gevonden?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:50

Sok schreef:
Pfff.. Zijn ook voornamelijk kinderen die er foto's van hebben gepost..
Als mijn kind ooit zoiets zou flikken, had ie een flinke trap onder z'n kont gehad, wat een respectloze actie zeg! :r

Inderdaad dat is respectloos.

Maar daar "in het openbaar" op deze wijze zelfmoord plegen is ook respectloos!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:57

Het zijn jonge kinderen, lees: beiden 15. Ik denk dat menig volwassenene al zwaar geshockeert zou zijn bij de aanblik van een jongeman die kort daarvoor voor een trein is gesprongen en vervolgens in 120 stukjes verdeeld op het spoor te zien is... Laat staan zulke jonge scholieren. Ik keur het resoluut af dat men hier foto's van publiceert, anderzijds is het ook wel een beetje de tijd van nu om alles te delen middels social media waarbij regelmatig normen en waarden worden overschreden. De grens wordt steeds verder verlegd.

De jongen heeft spijt, dat is duidelijk...(en maar goed ook) maar ik denk dat deze dag al heftig genoeg voor hem is geweest. Ik vind de persoon die voor de trein is gesprongen nog velen malen respectlozer dan 50 jongeren bij elkaar die het fotograferen. Heel respectloos en asociaal om je leven op danige wijze te beeindigen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:58

funnyhorses schreef:
Waar ik versteld van sta is dat men er zo nuchter foto's van kan maken!Alsof het gaat om een boodschappenkarretje wat de rails op is geduwd.
Werkelijk waar zijn de normen en waarden van ons volk heen?
Ik zou flauwvallen van schrik en ellende als ik zoiets zou zien gebeuren laat staan dat ik er foto's van zou maken,echt ziekelijk zoiets.

Niet ieder mens reageert hetzelfde in situaties.. dat jij dat zou doen, wil niet zeggen dat een ander dat ook doet.

het is overigens niet heel handig om in een noodsituatie flauw te vallen ..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:02

Nee het is normaal om foto's te maken van iemand die in stukken gescheurd op de rails ligt wou je zeggen?

Laat mij maar flauw vallen in een NOOD situatie ipv foto's maken!
Echt hoor,woorden schieten me tekort over zo'n idiote actie gatver!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:04

Maakt de huidskleur van de persoon die de foto heeft geplaatst wat uit? :?
Het blijft walgelijk, of het nou door Klaasje, Jantje of Mohammed wordt geplaatst.
Maar goed, hij heeft er van geleerd. Misschien uit shock gedaan?
Eigenlijk vind ik het wel sneu dat half Nederland nou over dat joch valt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:12

Dat vind ik ook!
Het is verre van normaal om zoiets te doen,denk daarbij eens aan de achterblijvers,de familie en vrienden enz.
Dat is toch niet meer te verwerken om zoiets als "stoerdoenerij" terug te moeten zien op het internet?!
Het slachtoffer merkt er niks meer van maar de nabestaanden zijn hier zwaar de dupe van,dat word vergeten!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:15

De foto's zijn er nu allemaal af toch? Ik vind eht schandalig van die jongen kan het niet begrijpen maar vind nu dat ze moeten ophouden met hem door de grond te boren voor dat hij straks dezelfde gedachtes krijgt hij heeft al 18957647 x zijn excuses aangeboden.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:16

gr_roos schreef:
Bij mij is het een zwart vlak, maar ik begreep dat er meerdere posters met foto waren en er zit(ten) medelander(s) bij.

Wat had het veranderd als de foto was genomen door iemand met een andere huidskleur? Of je wit, zwart, geel of rood bent heeft hier i.m.o. niets mee te maken..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:16

mltex schreef:
Ik keur het niet goed, laat dat duidelijk zijn.

Maar op een spoor gaan liggen bij een druk station met SCHOLIEREN... heb ik persoonlijk meer medelijden met scholieren die dit opgedrongen krijgen dan met nabestaanden.
Ik snap dat het niet kan (foto op twitter posten), maar middagje op youtube en je komt veeeeel erger tegen.
Nabestaanden kunnen ook kiezen om niet te kijken.
De foto vind ik an sich niet erg maar grappen erover maken gaat bij mij wel alle grenzen over.

Inderdaad erg egoïstisch van die persoon om dit op t station te doen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:18

Szan schreef:
gr_roos schreef:

Wat had het veranderd als de foto was genomen door iemand met een andere huidskleur? Of je wit, zwart, geel of rood bent heeft hier i.m.o. niets mee te maken..

Vind ik ook zo raar.. Maakt niet uit welk ras het is vind ik. Is gewoon slecht dat diegene hem nam

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:19

Cayenne schreef:
Eigenlijk vind ik het wel sneu dat half Nederland nou over dat joch valt.

Dit zou zomaar een gevalletje kunnen worden net zoals dat meisje wat toen zo gepest werd...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:20

Er zijn nu eenmaal culturen/landen die zelfmoordaanslagen verheerlijken en deze personen als held zien. Dus dat is imo al een verschil van hoe men tegen zelfmoord aankijkt. Maar dat is mijn mening hé en ik ben geen pvv stemmer. Wel ben ik voor uitgebreidere legalisatie van euthenasie, daar kunnen dit soort verdrietige gebeurtenissen mee worden voorkomen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:23

Is de persoon al geïdentificeerd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:23

gr_roos schreef:
Er zijn nu eenmaal culturen/landen die zelfmoordaanslagen verheerlijken en deze personen als held zien. Dus dat is imo al een verschil van hoe men tegen zelfmoord aankijkt. Maar dat is mijn mening hé en ik ben geen pvv stemmer.

Niet vervelend bedoeld, maar wat heeft dit in vredesnaam met deze zaak te maken? := :?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:27

Ik zal wel erg dom zijn, we zijn nu eenmaal niet allemaal zo perfect als sommige bokkers, maar er zijn nu eenmaal mensen/culturen die beschouwen mensen die zelfmoord plegen als een held. Zij kijken daar heel anders tegen aan en voor hun is het misschien helemaal niet zo gruwelijk om dit te plaatsen.

En je eerste smile komt erg denigrerend over, maar dat zegt waarschijnlijk weer meer over mij dan over jou als verheven persoonlijkheid.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:30

ik heb net het filmpje gezien dat ze het filmen dat die man daar ligt nou dat is ook geen pretje om te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:32

sommige zien het leven niet meer zitten , dat respecteer ik. maar banketstaaf dat ze dat op internet zetten , de foto's zijn gellukkig verwijdert

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:32

takkie_muis schreef:
sommige zien het leven niet meer zitten , dat respecteer ik. maar banketstaaf dat ze dat op internet zetten , de foto's zijn gellukkig verwijdert

er staan er nog 2 op. zag ik net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:34

Fenneeee schreef:
takkie_muis schreef:

er staan er nog 2 op. zag ik net

twitter?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:35

jep. 2 foto's en een filmpje. een foto die er al op stond en dan ook nog een foto van dichtbij en dat filmpje dan ;(