Verkeersregels gelden niet voor politie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Verkeersregels gelden niet voor politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:15

Ja krom he.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:54

cherie78 schreef:
WAt ik bv bedoel;
Stel je hebt een (waak)hond en bordje aan de poort. Toch komt er iemand ongevraagd op het erf en wordt dus gebeten door de hond.
Als eigenaar van de hond is men al risico-aansprakelijk en in dit geval van het "ongevraagd een erf betreden" dus ook.

Dat heb ik (Let op: in de vorige eeuw) in NL ervaren ja.

Het probleem is de inherente ´rechtsongelijkheid´ tussen een crimineel en een brave burger.

Dit verergert wanneer de politiek de politie de prioriteiten van de politietaken verschuift naar meer inkomsten, minder kosten.
Criminelen opsporen kost geld en preventie nog meer. Het gewicht van de wet op de burger laten neerkomen levert geld op.
Omdat de gevestigde orde het zekerste gevestigd is wanneer de burger geen wapens bezit, is dát dus politiek onbespreekaar.

De sheeple zitten verplicht weerloos in het groter wordende gebied tussen verschoven politie-prioriteiten en daardoor toenemende criminaliteit.
Toenemende ergernis over machtsmisbruik is dan logisch.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:18

gummie schreef:
Valt me, net als in andere topics, op dat we allemaal wel weer een of meerdere ervaringen hebben gehad met de hard rijdende politieagenten of agenten die volgens ons misbruik van hun bevoegdheid maken. En dus is "de politie" fout. Net zoals dat we allemaal mensen kennen die frauderen met een uitkering, en dus zijn alle uitkeringstrekkers fraudeurs of luie mensen. En we hebben allemaal wel eens een asociale Turk op straat zien staan, en een dronken agressieve Johnny, en een domme Belg, en een luie Surinamer, etc. O ja, en we kennen ook alleen maar criminele Marokkanen, en mensen die in een leren jas op een motor zitten, zijn Hells Angel en hebben dan vast ook een moord gepleegd.

Tja :) "Daar heb je weer zo iemand van de politie die zich niet aan de regels houdt". Rijden allemaal te hard en door rood om vervolgens op de stoep te parkeren en friet te bestellen ;)

Naast dat de politie idd een machtspositie heeft, heeft het ook te maken met beleid. Er wordt gewoon een bepaald beleid gevoerd en agenten worden met die visie opgeleid. En mij stoort die attitude en tuurlijk kan je niet elke agent over een kam scheren, maar je kunt wel degelijk generaliseren omdat het een professie betreft met een bepaalde visie die ze (willen) uitstralen. Op die visie en missie kun je kritiek hebben en dat kun je het beste illustreren met praktijkvoorbeelden, omdat dat tekenend is en niemand denk ik alle beleidsstukken heeft gelezen en die bovendien vast niet allemaal openbaar zijn.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:26

Ik heb een paar omen bij de politie, en ja ze geven toe dat ze er "goed gebruik" van weten te maken. Als ze aangehouden worden door een collega laten ze hun pas zien en mogen door crossen. Het "gebruik" van zwaailichten gebeurt(de) ook als ze snel bij de mac wilden zijn voor hun lunch. Heilig zijn ze niet, hebben toch ook vaak bekeuringen gekregen na onderzoek of het terecht was wat en waar ze bezig waren. Van mij mogen ze het "goede gebruik" van hun positie wel strenger aanpakken.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:53

aikon schreef:
Ik heb een paar omen bij de politie, en ja ze geven toe dat ze er "goed gebruik" van weten te maken. Als ze aangehouden worden door een collega laten ze hun pas zien en mogen door crossen. Het "gebruik" van zwaailichten gebeurt(de) ook als ze snel bij de mac wilden zijn voor hun lunch. Heilig zijn ze niet, hebben toch ook vaak bekeuringen gekregen na onderzoek of het terecht was wat en waar ze bezig waren. Van mij mogen ze het "goede gebruik" van hun positie wel strenger aanpakken.

Van mij dus ook, maar dat was al geen "verrassing" meer.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:59

Huertecilla schreef:
cherie78 schreef:
WAt ik bv bedoel;
Stel je hebt een (waak)hond en bordje aan de poort. Toch komt er iemand ongevraagd op het erf en wordt dus gebeten door de hond.
Als eigenaar van de hond is men al risico-aansprakelijk en in dit geval van het "ongevraagd een erf betreden" dus ook.

Dat heb ik (Let op: in de vorige eeuw) in NL ervaren ja.

Het probleem is de inherente ´rechtsongelijkheid´ tussen een crimineel en een brave burger.

Dit verergert wanneer de politiek de politie de prioriteiten van de politietaken verschuift naar meer inkomsten, minder kosten.
Criminelen opsporen kost geld en preventie nog meer. Het gewicht van de wet op de burger laten neerkomen levert geld op.
Omdat de gevestigde orde het zekerste gevestigd is wanneer de burger geen wapens bezit, is dát dus politiek onbespreekaar.

De sheeple zitten verplicht weerloos in het groter wordende gebied tussen verschoven politie-prioriteiten en daardoor toenemende criminaliteit.
Toenemende ergernis over machtsmisbruik is dan logisch.

De inherente "rechtsongelijkheid" tussen crimineel en burger wordt inderdaad een steeds groter probleem.

Het is natuurlijk vele malen makkelijker om die "brave burger" onder de duim te houden dan die "doorgewinterde crimineel"

En om dan zelf een bepaald "recht" te nemen omdat zij "wetsdienaar" zijn :x

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 07:53

Wat vreemd... Welke rechtsongelijkheid bedoel je dan tussen crimineel en burger? Want formeel bestaat die rechtsongelijkheid in ieder geval niet. Een crimineel is gewoon een burger die de wet overtreedt.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:09

Een kennis van mij heeft laatst een officiële klacht ingediend tegen een politieman die zich niet aan de verkeersregels hield zonder aanwijsbare reden. Daar werd snel en serieus op in gegaan. Gewoon kenteken en datum/tijd/plaats onthouden en doen dus.
Ik denk dat veruit de meeste politiemensen hun baan en verantwoordelijkheid zeer serieus nemen, maar dat maakt het niet minder belangrijk dat die kleine minderheid op de vingers wordt getikt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:22

gummie schreef:
Wat vreemd... Welke rechtsongelijkheid bedoel je dan tussen crimineel en burger? Want formeel bestaat die rechtsongelijkheid in ieder geval niet. Een crimineel is gewoon een burger die de wet overtreedt.

Een crimineel heet ook wel ´outlaw´; de wet is er defacto niet op van toepassing; ze vallen niet binnen de vangnetten; staan niet geregistreerd in elk vakje met elk vergunninkje, de kentenkenherkenning leest een vals kenteken en bij misdrijf legt de camera een masker vast...
De brave burger staat met zijn patroon op elke camera, heeft een electronisch spoor van elk bibliotheekboek tot waar de auto geparkeerd is geweest.

Verder is een groot verschil dat een wisened crimineel zich hard zal verzetten met een niet geregistreerd vuurwapen waar hij/zij geen vergunning voor heeft; de politie er liever omheen loopt terwijl de brave burger een weerloze prooi is; ingepeperd in elkaar gemept kan worden voor scheef oversteken.

Behóórlijke ´rechtsongelijkheid´: hoe braver hoe strenger de wet van toepassing; hoe crimineler hoe minder.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:27

Cerilene_ schreef:
Een kennis van mij heeft laatst een officiële klacht ingediend tegen een politieman die zich niet aan de verkeersregels hield zonder aanwijsbare reden. Daar werd snel en serieus op in gegaan. Gewoon kenteken en datum/tijd/plaats onthouden en doen dus.
Ik denk dat veruit de meeste politiemensen hun baan en verantwoordelijkheid zeer serieus nemen, maar dat maakt het niet minder belangrijk dat die kleine minderheid op de vingers wordt getikt.

Bedankt Cerilene.

Het is verder niet helemaal correct dat de politie de zwarte piet voor hun door de politiek opgelegde rol krijgt.
Ze ís nu eenmaal de handhaver van de gevestigde orde, dus in dienst van de machtsstructuur.
Ze is het hek om de werkpaarden voor de meesters in het hoge huis.
De criminelen zijn de paarden die over het hek in de landschapstuin gaan grazen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:46

Huertecilla schreef:
gummie schreef:

Een crimineel heet ook wel ´outlaw´; de wet is er defacto niet op van toepassing; ze vallen niet binnen de vangnetten; staan niet geregistreerd in elk vakje met elk vergunninkje, de kentenkenherkenning leest een vals kenteken en bij misdrijf legt de camera een masker vast...
De brave burger staat met zijn patroon op elke camera, heeft een electronisch spoor van elk bibliotheekboek tot waar de auto geparkeerd is geweest.

Verder is een groot verschil dat een wisened crimineel zich hard zal verzetten met een niet geregistreerd vuurwapen waar hij/zij geen vergunning voor heeft; de politie er liever omheen loopt terwijl de brave burger een weerloze prooi is; ingepeperd in elkaar gemept kan worden voor scheef oversteken.

Behóórlijke ´rechtsongelijkheid´: hoe braver hoe strenger de wet van toepassing; hoe crimineler hoe minder.

Dat vind ik een hele maffe, afwijkende uitleg bij het woord crimineel. Maar ik begrijp welke mensen je bedoelt, da's het belangrijkste. en volgens mij bedoel je "vanuit de crimineel gekeken" en dus niet vanuit de wet bekeken, zoals het aanvankelijk overkwam. Da's een heel verschil.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:03

Naar mijn idee bestaat veel van het afwijkende weggedrag van agenten uit acties die geoorloofd zijn, waar "wij" niet van kunnen zien waarom het gebeurt.

Maar mijn ervaring is, dat als je een actie echt niet snapt / gevaarlijk vindt, je gewoon via de online klachten procedure je verhaal kunt doen. Ik kreeg binnen 2 werkdagen een brief van een leidinggevende van de betreffende chauffeur, met de naam van de persoon die had gereden, die persoon zijn verklaring voor het rijgedrag en een uitleg van verdere vastlegging van de klachtenprocedure.

Heel helder omschreven, voor mij op dat moment een antwoord wat voldeed, ik denk dat we als burgers ook te veel mopperen en te weinig aan de politie zelf vragen waarom ze dit soort dingen doen.

Verder heb ik weinig te klagen over de politie... De vergelijking tussen boeven vangen en verkeerscontroles gaat voor mij niet op, dat is een volledig andere tak van sport binnen het politieorgaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:07

gummie schreef:
Dat vind ik een hele maffe, afwijkende uitleg bij het woord crimineel. Maar ik begrijp welke mensen je bedoelt, da's het belangrijkste. en volgens mij bedoel je "vanuit de crimineel gekeken" en dus niet vanuit de wet bekeken, zoals het aanvankelijk overkwam. Da's een heel verschil.

Dat kan je vinden.
Het is echter werkelijke wereld realiteit.
De wet is van toepasing op de brave burgerij, niet op degenen buiten het systeem, - buiten de wet. ´Buiten de wet´ zegt het al.

Door de verschuiving van taken die geld kosten naar taken die geld opleveren is deze ongelijkheid steeds groter.
Criminelen opsporen buiten het kader van de wet kost geld.
Toepassen van de wet op de brave borsten levert geld op.

Daarbij speelt de opleiding/salariëring die steeds minder mag kosten en navenant lager niveau agenten op straat oplevert.
Aanvatten van illegaal bewapende criminelen is riskant.
Weersloze burgers ingepeperd schoppen is veilig.

De burger krijgt steeds defacto minder rechten dus de rechtsongelijkheid neemt toe.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:14

_Hedwig_ schreef:
De vergelijking tussen boeven vangen en verkeerscontroles gaat voor mij niet op, dat is een volledig andere tak van sport binnen het politieorgaan.

Ja en?
Beiden is politie.
Voor de burger is er geen onderscheid.
Verger wordt er NIETS ´vergeleken´; de taakprioriteit verschuift.
De politiek bezuinigt op de eerste afdeling en wil meer rendement van de tweede.

Het is realiteit dat er minder geld is, dus minder aan boeven vangen gedaan wordt door ´de politie´ en de brave burger meer bekeurd wordt door ´de politie´..
Dat is het werkelijke wereld perspectief waarin elke agent wordt beoordeeld op machtsmisbruik door een agent van welke afdeling ook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:17

_Hedwig_ schreef:
ik denk dat we als burgers ook te veel mopperen en te weinig aan de politie zelf vragen waarom ze dit soort dingen doen.

..en we moeten er begrip voor hebben zeker.
Net als voor die verkrachter die in zijn jeugd misbruikt is.

Dûh:
- een agent moet gewoon zijn werk doen binnen het kader van de wet en zijn machtspositie niet misbruken
- verkrachting is :r
Overtreders moeten aangepakt worden zonder dat de slachtoffers ´begrip´ hoeven te hebben.

Niet eens een excess;
http://www.youtube.com/watch?v=n7d2ji8CXLo en vervolgens overtreedt een ´wetsdienaar´ de wet !!!! door de opname te stoppen -O-

Idem:
http://www.youtube.com/watch?v=XysEuhHH ... re=related
Ja, hij mag dat filmen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:20

Huertecilla schreef:
Dat kan je vinden.
De wet is van toepasing op de brave burgerij, niet op degenen buiten het systeem, - buiten de wet. ´Buiten de wet´ zegt het al.

Door de verschuiving van taken die geld kosten naar taken die geld opleveren is deze ongelijkheid steeds groter.

Daarbij speelt de opleiding/salariëring die steeds minder mag kosten en navenant lager niveau agenten op straat oplevert.

De burger krijgt steeds defacto minder rechten dus de rechtsongelijkheid neemt toe.

Nou volg ik je niet meer hoor..... Definitie van crimineel is dat je je niet aan de wet houdt, dat je JEZELF boven de wet stelt. Dat impliceert dat er een wet is waaraan je je dient te houden. Die wet is een algemeen geldende regel, voor alle burgers in het land. Te zeggen dat de wet niet van toepassing is op "degenen buiten het systeem"(wat in feite niet bestaat, omdat je deel uitmaakt van een systeem), is niet de werkelijke realiteit, maar een hele vreemde redenering. Opsporing van criminelen IS het toepassen van de wet. Op brave borsten HOEFT de wet niet te worden toegepast, omdat er geen sprake is van overtreding.
Dus misschien mis ik de clou hier, maar ik begrijp helemaal niets van jouw redenering.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:43

gummie schreef:
Huertecilla schreef:
Dat kan je vinden.

Nou volg ik je niet meer hoor..... Definitie van crimineel is dat je je niet aan de wet houdt, dat je JEZELF boven de wet stelt. Dat impliceert dat er een wet is waaraan je je dient te houden. Die wet is een algemeen geldende regel, voor alle burgers in het land. Te zeggen dat de wet niet van toepassing is op "degenen buiten het systeem"(wat in feite niet bestaat, omdat je deel uitmaakt van een systeem), is niet de werkelijke realiteit, maar een hele vreemde redenering. Opsporing van criminelen IS het toepassen van de wet. Op brave borsten HOEFT de wet niet te worden toegepast, omdat er geen sprake is van overtreding.
Dus misschien mis ik de clou hier, maar ik begrijp helemaal niets van jouw redenering.

Wat de politie tegenwoordig "doet" bij meldingen (zelfs in feite misdrijven) is "eisen" dat er hapklare brok (in de vorm van BEWIJS) aangeleverd wordt en anders worden aangiften "opgelegd"

De vorige post over die agent met slecht weer en 80km, van mij is gewoon werkelijk waar en daarom wist ik dus ook dat er totaal geen urgentie bij (aanwezig) was.
Hoezo dan "zich houden aan verkeersregels" :(:)

Zodra er een melding binnenkomt zonder "bewijzen", is het maar civiel-recht :(
Alsof die "crimineel" een visite-kaartje achterlaat :')

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:18

Huertecilla schreef:
.
Niet eens een excess;
http://www.youtube.com/watch?v=n7d2ji8CXLo en vervolgens overtreedt een ´wetsdienaar´ de wet !!!! door de opname te stoppen -O-

Idem:
http://www.youtube.com/watch?v=XysEuhHH ... re=related
Ja, hij mag dat filmen.

Werkelijk... wat een ONZIN filmpjes. Ter illustratie van wat precies worden die hier gepost? In beide gevalen is, zoals zo vaak, niet bekend wat er aan vooraf is gegaan. In beide gevallen wordt de normale procedure gevolgd. En in beide gevallen is het filmpje gewoon gemaakt en geplaatst op youtube. Dus wat wil je er mee kenbaar maken?

Ik vind dat de burgers eens moeten ophouden te zeiken over ondingen. Eerlijk gezegd: ik zou als agent strontziek worden van al die gasten die te pas en te onpas op 2 cm afstand van een arrestatie gaan hangen en zich ermee gaan bemoeien. In dat tweede filmpje is niet eens in beeld wat er in de omgeving gebeurt. Je hoort de agent roepen maak ruimte, houd afstand. Voor hetzelfde geld staat er weer zo'n agressieve malloot die meent dat ie zich erin moet gaan mengen, zoals steeds vaker het geval is. Bovendien: waarom moet je daar staan? Als je begint met filmen, ga je er dan bij voorbaat al van uit dat de politie zijn werk niet goed zal doen? Of ben je dan gewoon op zoek naar iets op de politie op te pakken?

Plaats dan ook even de filmpjes waarbij agenten met getrokken wapen de meute op afstand moeten houden als ze een zware crimineel inrekenen en de hele wijk erop uittrekt om de agenten te belagen. Of de filmpjes waarbij agenten in elkaar worden getrapt, worden geslagen, bespuugd, etc. Staan allemaal op youtube, want het is zo stoer. Ik schaam me soms kapot voor het volk. De meeste filmpjes worden niet gemaakt om misstanden vast te leggen, de meeste filmpjes worden imo gemaakt om dwars te liggen en een soort van "haat-gevoel" jegens poliie kenbaar te maken en op te roepen.

En ja, er gaat ongelooflijk veel geld naar het aanhouden van mensen die door gebruik van pesterijen en dwarsliggerij agenten van het werkelijke werk afhouden. Plaats die filmpjes dan maar. Ben je het niet eens met een toezichthouder die vraagt om jouw ID? Dien daar dan ee klacht over in, maar ga de boel niet lopen traineren totdat er een auto vol agenten bij moet komen om iemand mee te nemen. Wat een onzin. En dat dan op het bordje van de politie leggen. Dat ze meer tijd besteden aan het uitschrijven van boetes dan aan het opsporen van zware criminelen. Hoe komt dat? Dat ze zoveel boetes moeten uitschrijven? Hoe komt het, dat er een politieauto moet komen om iemand die weigert zijn ID te laten zien *omdat ie daar gewoon geen zin in heeft*? Hoe komt het, dat er tegenwoordig politie mee moet reizen in OV? Of worden opgeroepen om ambulancepersoneel te ontzien? Hoe komt dat? Omdat de burgers zich kennelijk zo vervelen, dat ze dan maar de hele hulpverlening gaan lamleggen. Want DAN ben je een echte vent. Het filmen van politie die een aanhouding verricht, er bovenop gaan staan, en dan zeggen "maar ik mag toch filmen?" Pure pesterij. Ik zou er schijtziek van worden. Sterker: ik vind het een godswonder dat uitwassen van een agent niet vaker voorkomen! Ik vind het een wonder dat er niet veel meer agenten over de schreef gaan!

Politie bashen, de hype. Als een agent zich niet aan regels houdt, adn moeten we "structureel" een klacht indienen. Mijn ervaring leert dat wel degelijk iets daarmee wordt gedaan. Als het niet gebeurt, dien daar dan ook een klacht over in. Maar het gros doet dat bij voorbaat al niet omdat ze ervan uitgaan dat er niets mee gebeurt. Net als al die mensen die klagen over de buurman die een uitkering ontvangt maar ook zwart werkt en in een mercedes rijdt. Maar nee, klikken doen we niet. Wel klagen, niet melden. Zo los je toch ook niks op?
Laatst bijgewerkt door Nuage op 27-06-12 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: discriminerende term verwijderd

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:33

gummie schreef:
Plaats dan ook even de filmpjes waarbij agenten met getrokken wapen de meute op afstand moeten houden als ze een zware crimineel inrekenen en de hele (apen)wijk erop uittrekt om de agenten te belagen.

Ah... Ik begrijp het perspectief :roll:

De brave burger krijgt een bekeuring voor het niet afsluiten van de auto op de oprit op diens eigen grond. Als diezelfde brave burger belt over een inbreker aan de achterpui is er geen wagen beschikbaar doch ineens wel als de burger die inbreker zelf aanpakt.

Verder hád je kunnen :list: dat ik dat over zeuren en klachtmelden al voor jou geschreven had :)*

Ook had je kunnen :list: dat ik van geen kant de politie aanreken wat de politiek hen aan beleidsuitvoering oplegt.

Mbt de fimpjes:
De agent die de man tegen de grond heeft gaat grof over de streep en doet daar een schep bovenop naar degene die de opname maakt.
Dat is gewoon twee keer een grove fout voor een wetsdienaar.
Wanneer een korpschef daar niet helder en openlijk tegen optreedt, wordt het defacto beleíd.
Dat maakt dan dat de burger zowel voor de outlaw als de law moeten vrezen.

Nogmaals;
- juíst de wetsdienaar dient zich aan de wet te houden
- de wet voorziet al in een machtspositie door de politie (ze mógen sneller rijden indien er noodzaak is bijvoorbeeld)
- misbruik van de macht MOET aangepakt worden (die noodzaak moet er dan wel zíjn)
- maak daarom via de juiste kanalen melding
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 23-06-12 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:38

gummie schreef:
Definitie van crimineel is dat je je niet aan de wet houdt, dat je JEZELF boven de wet stelt.

Dat maakt van een agent die de wet overtreedt welke hij/zij geacht worden te dienen en waarvoor hij/zij een machtspositie heeft, dan een dubbelcrimineel?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:11

Huertecilla schreef:
[

Verder hád je kunnen :list: dat ik dat over zeuren en klachtmelden al voor jou geschreven had :)*

Ook had je kunnen :list: dat ik van geen kant de politie aanreken wat de politiek hen aan beleidsuitvoering oplegt.

Verder hád je kunnen :list: dat ik ook al had geschreven dat:
Citaat:
- juíst de wetsdienaar dient zich aan de wet te houden
- de wet voorziet al in een machtspositie door de politie (ze mógen sneller rijden indien er noodzaak is bijvoorbeeld)
- misbruik van de macht MOET aangepakt worden (die noodzaak moet er dan wel zíjn)
- maak daarom via de juiste kanalen melding

En verder: je krijgt geen bekeuring voor het niet afsluiten van de auto op eigen terrein. En voor het overige heb ik al onderbouwd dat de conclusies mbt het filmpje voorbarig, zo niet, incorrect zijn, aangezien je niet over de juiste informatie beschikt om tot deze conclusie te komen.

+:)+

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:12

Huertecilla schreef:
gummie schreef:
Definitie van crimineel is dat je je niet aan de wet houdt, dat je JEZELF boven de wet stelt.

Dat maakt van een agent die de wet overtreedt welke hij/zij geacht worden te dienen en waarvoor hij/zij een machtspositie heeft, dan een dubbelcrimineel?

Nee, dat maakt van een agent die de wet overtreedt een persoon die ongeschikt is om agent te zjn, wat ik OOK al had geschreven.

En je ziet het perspectief helemaal niet, want je begrijpt kennelijk de context waarbinnen ik die geplaatst had niet. Dus ga aub niet met jeogen rollen, want we zitten hier niet in de kleuterklas.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:19

gummie schreef:
En verder: je krijgt geen bekeuring voor het niet afsluiten van de auto op eigen terrein.

Zoek dat nog maar even na.

Citaat:
Nee, dat maakt van een agent die de wet overtreedt een persoon die ongeschikt is om agent te zjn, wat ik OOK al had geschreven.

Waarom geen crimineel?
Jouw definitie blíjft van toepassing!
Dus óók een crimineel.

Een agent staat juíst niet boven de wet en het laatste filmpje laat een agent zien die zich wel zo gedraagt.
Wat er vooraf eventueel speelde niet relevant.
Een agent hoort professioneel te handelen. Als hij/zij dat niet kan, is de machtpositie verkeerd voor die persoon.

De burger zou niet de vijand moeten zijn en de politie geen belastinginner.
Dat is zo wel steeds meer aan het vergroeien in heel europa.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:08

Huertecilla schreef:
Een agent hoort professioneel te handelen. Als hij/zij dat niet kan, is de machtpositie verkeerd voor die persoon.

Dat zeg ik toch ook :)

Citaat:
dat maakt van een agent die de wet overtreedt een persoon die ongeschikt is om agent te zijn

Dus eigenlijk blijken we het gewoon eens te zijn op de grootste punten.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:13

Politie is net als brandweer verplicht om zich aan de verkeersregels te houden, volgens mij in principe zelfs ook nog als ze met blauw erop rijden, hoewel dan de urgentie er natuurlijk wel voor zal zorgen dat dat niet altijd netjes gebeurt. Maar ze moeten ook dán dus nog steeds richting aangeven als ze van baan wisselen, hun licht op hebben als dat nodig is, etc etc.

Ik zou dus echt het plaatselijke politiebureau bellen en een klacht indienen. Ik denk wel dat daar serieus mee omgegaan wordt. Ik weet in elk geval dat er bij de brandweer hier wel degelijk serieus op gehandeld werd en het hele korps werd dan aan hun jas getrokken. Ze hebben een voorbeeldfunctie dus het is juist heel belangrijk!