Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lady_M schreef:Sorry! Ik bedoelde doden om het op te eten... My bad...![]()
@aikon
Aanvulling op het verplaatsen van zieke dieren: Dit verbod is in Europees recht geregeld, mochten er mensen zijn die zich daar niet aan houden, kan er aangifte gedaan worden... Die strenge regels zijn er namelijk niet voor niets...
spicegirl schreef:zit ook nog een verschil in ; dieren worden nu eenmaal zo gefokt, en gehouden.
mensen werden willekeurig uit hun eigen leefruimte gerukt.
dieren worden redelijk goed verzorgd (gevoerd en qua gezondheid, de rest niet), omdat een dood dier geen geld meer opbrengt. niet om het welzijn,maar uiteraard om de opbrengst.
mensen werden met opzet mishandeld, ondervoed, en slecht gehuisvest, en totaal geen gezondheidszorg, met het oogpunt er zoveel mogelijk te laten sterven,met zo min mogelijk kosten en moeite.
en voor veel mensen (en dat worden er steeds meer) is het geen kwestie van niet meer WILLEN betalen voor een stukkie vlees (al vind ik het schandalig duur),maar niet KUNNEN betalen.
aikon schreef:Blacky94, vallen schapen wel onder bio-industrie? Ze worden toch heel anders gehouden dan ons overige "product".
Maar jullie zullen mijn plan wel verwelkomen. (als ik het hier zo lees)
Ik ben van plan een boerderij te kopen, de stal vullen met c en d pony's en deze net zo te vullen als koeien. (ze kosten nu toch geen drol). Merries wel te verstaan. En hier een hengst bij laten lopen, want ik wil mijn gaan richten op paardenmelkerij/vleesfokkerij. De veulens worden uiteraard gelijk van de merrie gehaald anders hechten ze zich maar en ik heb de melk nodig. Veulens komen in eenling hokken en krijgen kunstmelk. Want paardenmelk is duur, hoe meer liters ik verkoop hoe meer ik verdien. Door dat de veulens beperkte vrijheid hebben blijft hun vlees lekker mals, en dat levert weer meer centjes op. Het doel is zoveel mogelijk dieren op een zo'n klein mogelijk oppervlak, want ik moet er niet te veel werk aan hebben tijd kost geld, en zo efficiënt mogelijk. Natuurlijk is in het land lopen geen optie, te veel werk en het gras kan op een veel efficiëntere manier ingekuild/gehooid worden en dan gevoerd. Nogmaals tijd is geld. Na het mesten van de veulens worden ze hutjemutje op een vrachtwagen gepropt en gaan weg voor de slacht. Want het is maar een "product" dus kan en mag het.
aikon schreef:Schapen worden buiten gehouden, al moet ik toegeven dat ik niet weet hoe het met melkschapen zit.
aikon schreef:Ken niemand die schapen heeft en ze zolang binnen houd. Een paar weken hooguit, daarna gaat alles naar buiten. Lammeren gaan meestal weg met een maand of 8. Ik heb zelf veel tussen schapen gezeten en die liepen het hele jaar rond buiten, stond een legertent om in af te lammeren en die liepen met een maand al dag en nacht buiten. Welk bedrijf houd op de manier die jij schetst schapen?
sflj schreef:Dat er verschillende wetten voor verschillende diersoorten zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat het voor de ene soort minder erg is.
En wat dat verplichte aantal uren buiten voor Campina-koeien betreft; het staat op de melkpakken dus reken maar eens uit hoeveel uren zo'n beest gemiddeld buiten mag lopen, per jaar. Of z'n hele leven.
Dat is echt lachwekkend weinig!