Nieuwe partij: SOPN. Behoud je stemrecht na verkiezingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 15:28

Sok schreef:
Eigenlijk is iedereen het erover eens dat dit enge ideeën zijn die maar beter snel van de wereld kunnen verdwijnen, behalve sprinkhaan...
Zijn we nu echt met half bokt aan het discussieren met een 15-jarige met een verstoord wereldbeeld?

Ik woon trouwens gewoon in een studentenhuis.

Bedabkt voor het compliment, want tja, ik heb liever geen zogenaamt "ongestoort" wereldbeeld, want dan zou ik denken dat waar we nu mee bezig zijn super is, of dat het hopeloos is om iets te willen veranderen. En ik vind nou niet dat de mensheid fantastisch bezig is. Liever gestoord dan dom
Laatst bijgewerkt door DeSprinkhaan op 14-06-12 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:30

DeSprinkhaan schreef:
helemaal meeeens

?

Jij zegt in je OP dat je op deze partij zou stemmen. Ik zeg dat deze partij zeer onwenselijke voorstellen heeft. Ben je 't nu met me eens, of begrijp ik je verkeerd?

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 15:40

DaniBanani schreef:
DeSprinkhaan schreef:
helemaal meeeens

?

Jij zegt in je OP dat je op deze partij zou stemmen. Ik zeg dat deze partij zeer onwenselijke voorstellen heeft. Ben je 't nu met me eens, of begrijp ik je verkeerd?

Ik zou zeker op hen stemmen, maar ze hebben wel sommige onhandige oplossingen, dus zal er naar betere worden gezocht. Maar in iedergeval willen zij veranderingen inbrengen, wat de andere partijen eigelijk niet doen, en wij als volk moeten zorgen dat de veranderingen ten goede komen.
Zij willen gewoon een doorgang maken voor het volk in de politiek.

Dani

Re: Nieuwe partij: SOPN. Behoud je stemrecht na verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:50

Hun doel is niet om naar bétere oplossingen te zoeken. Zij hebben al oplossingen, namelijk wat er in hun partijprogramma staat. Dat zullen ze heus niet zomaar helemaal veranderen.

En 'een doorgang maken voor het volk in de politiek'..tsja. Ten eerste kan het volk zich al mengen in de politiek, door zich aan te sluiten bij een politieke partij. Ten tweede is dit makkelijk gezegd, maar ook heel makkelijk ongedaan gemaakt. Mogen alleen leden van deze partij meebeslissen? Dat is niet zo democratisch. Mag iederéén meebeslissen? Dan is de kans klein dat ze voor welk plan dan ook een meerderheid gaan krijgen, en kunnen ze niets uitvoeren. Wat als de meerderheid consequent tégen hun plannen is? Moeten ze dan zelf ook in de Kamer steeds tegen hun eigen plannen stemmen? Dat is een beetje vreemd, toch? En waar staan ze dan eigenlijk voor, als het volk alles bepaalt? Wat zijn hun partijpunten dan nog waard? En als alleen hun leden mee mogen stemmen, kunnen tegenstanders dan lid worden en 'tegen' stemmen? Zo nee, hoe willen ze dat controleren?

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 15:51

Weet ik veel, moet je aan hen vragen

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:59

Ooooh zo. Juist.

Het klinkt ook wel lekker natuurlijk: pioniers, soeverein, onafhankelijk..wat leuke, publiekstrekkende standpunten over onnodige bezuinigingen, slechte economie, weinig aandacht voor de mensch, enzovoorts, wat complottheorieën erin gooien, en nog iets over het volk eindeloos stemrecht geven: en dan maar hopen dat er genoeg mensen zijn die het zó leuk vinden klinken dat ze niet na willen denken over praktische uitvoerbaarheid.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:59

DeSprinkhaan schreef:
Sok schreef:
Eigenlijk is iedereen het erover eens dat dit enge ideeën zijn die maar beter snel van de wereld kunnen verdwijnen, behalve sprinkhaan...
Zijn we nu echt met half bokt aan het discussieren met een 15-jarige met een verstoord wereldbeeld?

Ik woon trouwens gewoon in een studentenhuis.

Bedabkt voor het compliment, want tja, ik heb liever geen zogenaamt "ongestoort" wereldbeeld, want dan zou ik denken dat waar we nu mee bezig zijn super is, of dat het hopeloos is om iets te willen veranderen. En ik vind nou niet dat de mensheid fantastisch bezig is. Liever gestoord dan dom

Niet iedereen die het niet met jou eens is is automatisch dom hé

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:10

Citaat:
SOPN weet dat bepaalde feiten die iedereen zou moeten weten consequent niet in het “mainstream-nieuws” worden vermeld. Zelfs bij volledige persvrijheid lijkt deze handelswijze gebruikt te worden om de bevolking onwetend te houden over ontwikkelingen die voor het welzijn van iedereen van belangrijke betekenis kunnen zijn. Zo is er onvoldoende en onvolledige berichtgeving over belangrijke ontwikkelingen op het gebied van bijvoorbeeld gezondheid, energie, economie, technologie, wetenschap, militaire aangelegenheden, zelfs over contacten met buitenaardsen.

-grinnikt-

Overigens is veel informatie heel makkelijk te vinden, als je ernaar zoekt. Mensen doen dat vaak ook gewoon niet, en willen het dus misschien ook niet graag genoeg weten.

Citaat:
De mens reduceren we zo tot alleen een denkend wezen. Maar de mens is meer dan een lichaam, een gedachte en hersenen. De basis is het innerlijk wezen, dat zich uitdrukt door intuïtie en een verfijnd energetisch gevoel dat zich onder andere uitdrukt via stemming, telepathie en kleur.

Ben ik een kleur? Tof. :j

Citaat:
Op termijn wordt dit gehele proces vernieuwd en door een andere ordening van de samenleving zullen conflicten eerder binnen de gemeenschap worden opgelost en zogenaamd afwijkend gedrag op een positieve manier worden gekanaliseerd. Rechtbanken en gevangenissen kunnen dan verdwijnen. Mediators zullen aan belang winnen binnen gemeenschappen om eventuele conflicten op een complementaire manier te kanaliseren.

Dus ze kunnen misdaad verbannen? Of betekent 'kanaliseren' gewoon wegstoppen in een kamertje?

Citaat:
Verder willen we als eerste de goudstandaard herstellen als overgangsmaatregel naar een waardevast ruilmiddel, de Terra die is gegrond in de Aarde.

Waaraan wordt die Terra dan gekoppeld? Aan goud? Maar de goudwaarde wordt ook bepaald door andere landen, die fluctueert. Ze willen toch niks meer met anderen te maken hebben? Even verderop verwijzen ze naar een artikel van Niburu. Héérlijk objectieve en betrouwbare website, dat. :+

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:12

Niburu ís toch van hun?

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 16:13

Vjestagirl schreef:

sorry, dat bedoel ik niet. Maar hen die vinden dat ik een gestoord wereldbeeld heb, ja, die zijn het wel. verder mag iedereen zijn eige oplossing bedenken, maar ga dan hen die een totaal ander idee hebben niet direct gestoord noemen

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 16:14

Authentic schreef:
Niburu ís toch van hun?

Nee, er zitten leden van niburu in, maar het is niet dat niburu van hen is.
Noch andersom

Ze proberen nu onafhankelijk van elkaar te worden

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:16

DeSprinkhaan schreef:
Vjestagirl schreef:

sorry, dat bedoel ik niet. Maar hen die vinden dat ik een gestoord wereldbeeld heb, ja, die zijn het wel. verder mag iedereen zijn eige oplossing bedenken, maar ga dan hen die een totaal ander idee hebben niet direct gestoord noemen

Nee, ook mensen die vinden dat jij een gestoord wereldbeeld hebben zijn niet dom. Jij VIND ze dom, dat is heel wat anders. Iedereen mag zijn eigen oplossingen bedenken, maar ga hen die een totaal ander idee hebben niet direct dom noemen.

Overigens is het wel zo dat er een mainstream wereldbeeld is, waar dingen wel of niet in passen. Dat is het wereldbeeld zoals het nou eenmaal werkt. Het werkt nou eenmaal zo dat mensen van bezit 'houden'. Het werkt nou eenmaal zo dat mensen afwijkingen hebben etc. Om het dan te ontkennen is wereldvreemd...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:18

Overigens ging het om "verstoord" en niet "gestoord". Vind ik nog een verschil. En geloven in 'chemtrails', of willen stemmen op mensen die daarin geloven, vind ik wel lichtjes verstoord, moet ik toegeven.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:38

Ik heb het 'bestuur' gegoogled en nu snap ik het wel. Aliëns en hennep :')
Je hebt mijn middag in elk geval wel heel erg grappig gemaakt.

Oooh, en ze zitten ook nog vlak naast mijn stal met hun bijeenkomsten (Op zo'n huisjespark... Ze hebben dus al geen huis, dat verklaart het). :+ Misschien ga ik ze wel even uitlachen :+

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:13

Authentic schreef:
Niburu ís toch van hun?

Nu komt de aap uit de mouw! :D
Vandáár! :') Het kon ook gewoon van niemand anders dan niburu zijn.
Nu is het helemaal een aanfluiting :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:16

Stemmen op de SOPN? Nou mooi niet dus anders koffertjes pakken en naar een vreemd ver land gaan :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:20

Eh... Oké... Ik heb mijn best gedaan het serieus te lezen... Maar het is me niet gelukt. :+

Ik vind het communisme in theorie trouwens echt geweldig, maar de in het verleden behaalde resultaten lijken mij genoeg bewijs om te kunnen zeggen dat het in de praktijk gewoon niet werkt. :Y)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:03

Ik vind dit serieus beangstigend .. misdadigers opnieuwe beoordelen. Ja, door de bestuursleden van deze partij zeker, zodat ze zelf kunnen bepalen hoe en wat. Rechters zullen we dan toch wel niet meer hebben, dus die kunnen het niet doen.
Als er meerdere mensen zouden zijn die dit een goed plan vinden, naast de oprichters .. (daarbij ruik ik toch wel een beetje zakken vullen, oude bestuur eruit en de communistische grootmacht schuift het geld en de macht gewoon door naar zichzelf) dan zou ik me zorgen gaan maken. Gelukkig heb ik bij de ts nog weinig onderbouwends gelezen, behalve copy paste van ideeen en 'mee eens' op ideeen van anderen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:09

Sok schreef:
Authentic schreef:
Niburu ís toch van hun?

Nu komt de aap uit de mouw! :D
Vandáár! :') Het kon ook gewoon van niemand anders dan niburu zijn.
Nu is het helemaal een aanfluiting :')

Google maar op de voorzitter van die partij :P
Niburu (Urubin?) heeft een chat, ik dacht even kijken hoeveel mensen er in die chat zitten, er zitten er 5 in en bij allemaal staat Administrator. :P
Gelukkig niet zo veel mensen met overeenkomende gedachtegang :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:30

Wat jammer dat er naast zoveel serieuze reacties toch weer een aantal mensen zijn die op de man spelen in plaats van de bal. Helaas zie je vaak dat mensen dat doen als ze het op argumenten niet kunnen 'winnen'. Als je het mij vraagt zegt het nogal wat over de mensen die dat in deze discussie nodig denken te hebben.

@TS: Wat mij opvalt zijn de vele tegenstrijdigheden in dit programma. Hoe kun je zoveel waarde hechten aan het collectief en mensen tegelijkertijd zelf laten bepalen of ze naar hun werk of naar school gaan? Juist op school en op je werk leer je namelijk dat niet alles vrijblijvend is en wat de consequenties zijn van asociaal gedrag. Het moeilijkste van samenleven is dat wat voor het individu de beste keuze is voor de groep vaak slecht uitpakt. Voor een individu is het bijvoorbeeld gemakkelijker om je troep op straat te gooien dan om het mee te nemen. Als iedereen dat doet wordt het alleen wel een grote bende en de 'goeden' lijden ook nog eens onder de 'slechten'. Dit is een simpel voorbeeld, maar zulke vraagstukken komen op alle niveaus voor en maken het besturen van een land zo moeilijk. Daarom denk ik dat het juist goed is dat Nederlanders niet over elk onderwerp mogen stemmen maar dat er mensen zijn die een mandaat krijgen om in het algemeen belang zaken te regelen.

Een ander punt is dat door iedereen zoveel mogelijk 'gelijk' te willen maken volgens mij de solidariteit juist verdwijnt, omdat het zoveel oneerlijke situaties oplevert. Pietje verricht bijvoorbeeld al vanaf zijn 18e zwaar werk maar op zijn 35e slaat het noodlot toe en kan hij door een bedrijfsongeval niet meer werken. Jantje is even oud, maar hij is nooit gaan werken want dat vond hij niet zo nodig. Beide krijgen hetzelfde basisinkomen. Een verzekering bestaat niet meer dus Pietje moet kiezen tussen zijn medicijnen en een warme maaltijd terwijl Jantje die nooit wat mankeert genoeg overhoudt om elk weekend een feestje te bouwen. Schrijnende situaties kennen we ook nu al genoeg, maar de SOPN heeft ze tot een ideaal verheven. Hoe langer je over deze voorstellen nadenkt, hoe minder romantisch ze volgens mij worden.

Nog één klein puntje. :o TS, je zegt dat je op ze zou stemmen als je oud genoeg was, maar heb je wel gelezen dat ze eigenlijk niet willen dat jij op ze kunt stemmen?

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:18

Lolacabana schreef:

Oooh, en ze zitten ook nog vlak naast mijn stal met hun bijeenkomsten (Op zo'n huisjespark... Ze hebben dus al geen huis, dat verklaart het). :+ Misschien ga ik ze wel even uitlachen :+

hoezo "en hennep"? Het is niet alleen drugs hoor. Hier erover in wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hennep

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:20

Overigens Sprinkhaan, wil je ook nog in gaan op alle andere argumenten die mensen voor je hebben uitgeschreven, ipv alleen op degene die jou goed uitkomen?

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:29

Vjestagirl schreef:
Overigens Sprinkhaan, wil je ook nog in gaan op alle andere argumenten die mensen voor je hebben uitgeschreven, ipv alleen op degene die jou goed uitkomen?

als je even geduld hebt, ik ben nu bezig een hele text te schijven en het partijprogamma door te lezen.
Komt over 5 minuten of zo

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:33

DeSprinkhaan schreef:
Lolacabana schreef:

hoezo "en hennep"? Het is niet alleen drugs hoor. Hier erover in wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hennep

Hihi, ja, zij gebruiken het allemaal medicinaal :+

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:40

goeroe schreef:
Wat jammer dat er naast zoveel serieuze reacties toch weer een aantal mensen zijn die op de man spelen in plaats van de bal. Helaas zie je vaak dat mensen dat doen als ze het op argumenten niet kunnen 'winnen'. Als je het mij vraagt zegt het nogal wat over de mensen die dat in deze discussie nodig denken te hebben.

@TS: Wat mij opvalt zijn de vele tegenstrijdigheden in dit programma. Hoe kun je zoveel waarde hechten aan het collectief en mensen tegelijkertijd zelf laten bepalen of ze naar hun werk of naar school gaan? Juist op school en op je werk leer je namelijk dat niet alles vrijblijvend is en wat de consequenties zijn van asociaal gedrag. Het moeilijkste van samenleven is dat wat voor het individu de beste keuze is voor de groep vaak slecht uitpakt. Voor een individu is het bijvoorbeeld gemakkelijker om je troep op straat te gooien dan om het mee te nemen. Als iedereen dat doet wordt het alleen wel een grote bende en de 'goeden' lijden ook nog eens onder de 'slechten'. Dit is een simpel voorbeeld, maar zulke vraagstukken komen op alle niveaus voor en maken het besturen van een land zo moeilijk. Daarom denk ik dat het juist goed is dat Nederlanders niet over elk onderwerp mogen stemmen maar dat er mensen zijn die een mandaat krijgen om in het algemeen belang zaken te regelen.

Een ander punt is dat door iedereen zoveel mogelijk 'gelijk' te willen maken volgens mij de solidariteit juist verdwijnt, omdat het zoveel oneerlijke situaties oplevert. Pietje verricht bijvoorbeeld al vanaf zijn 18e zwaar werk maar op zijn 35e slaat het noodlot toe en kan hij door een bedrijfsongeval niet meer werken. Jantje is even oud, maar hij is nooit gaan werken want dat vond hij niet zo nodig. Beide krijgen hetzelfde basisinkomen. Een verzekering bestaat niet meer dus Pietje moet kiezen tussen zijn medicijnen en een warme maaltijd terwijl Jantje die nooit wat mankeert genoeg overhoudt om elk weekend een feestje te bouwen. Schrijnende situaties kennen we ook nu al genoeg, maar de SOPN heeft ze tot een ideaal verheven. Hoe langer je over deze voorstellen nadenkt, hoe minder romantisch ze volgens mij worden.

Nog één klein puntje. :o TS, je zegt dat je op ze zou stemmen als je oud genoeg was, maar heb je wel gelezen dat ze eigenlijk niet willen dat jij op ze kunt stemmen?

Je hebt collectief en collectief: vroeger in de middeleeuwen werkten alle bewoners uit een dorp ook samen -ze waren collectief-, toch werkten sommige niet, of kozen ze zelf wat voor werk ze willen doen. Als je niet werkt (en alleen je moestuin onderhoud) dan had je het moeilijker dan bijvoorbeeld de bakker. Zelfs binnen een collectieve gemeenschap houd je individuen. Nu leven we daar in tegen soms helemaal apart van elkaar (behalve je vrienden dan) -bij ons in de buurt hebben de boeren het heel moeilijk, en moeten ze hun koeien naar Italie sturen want anders is het vlees te duur en kopen de buurtbewoners het niet -die gaan naar de supermarkt en kopen dat koeienvlees uit italie dan weer voor weinig geld.

Pietje had ook wat kunnen sparen. En tja, basisinkomen, ik zie het zelf als zakgeld. Hoeveel tieners werken naast hun zakgeld nog -behalve dan als ze ontzettend veel krijgen- In mijn naaste nederlandse bekende toch wel de helft. Als het basisinkomen bijvoorbeeld 500 euro is, kan Jantje daarvan nog feestjes houden, terwijl hij niet werkt? En pietje kan ook iets anders gaan doen wat minder zwaar is. En net als bijbaantjes, hoe moeilijker en zwaarder hoe meer het wordt betaald. Dus een chirurg blijft meer verdienen dan een vuilnisman.

En dat zij niet willen dat ik stem, waar staat dat, ik kan het niet vinden.

En nu een momentje, ik lees de andere text door om daar ook commentaar op te geven -als ik kan

cp112 schreef:
Hihi, ja, zij gebruiken het allemaal medicinaal :+

Nee hoor, maar het staat er niet duidelijk : "Hennep of cannabis is een zeer voedzame en uiterst
geneeskrachtige plant, waarvan tevens allerlei producten zoals olie en kleding kan worden
gemaakt
. Velen kennen deze plant alleen van de drugs die ervan gemaakt kunnen worden,
zoals marihuana en hasjiesj. Dit is echter bijzaak. Hennep is een uiterst waardevolle plant." (bijzaak slaat op drugs)