Studente doodt katjes voor kunst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: Studente doodt katjes voor kunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:09

Precies mijn punt, dwaallicht!
Sommige / veel mensen stellen mensen boven dieren en ik vraag mij af met welk recht.
Die Tinkebell is gewoon niet goed snik, ongeacht de insteek. Haar manier om ergens aandacht op te vestigen (áls het dat is) is absurd.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:14

Het zal je kitten maar zijn, tewijl je hoopte op een fijne baas.. -O-

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:07

amsterdam_30 schreef:

Het zal je kalfje maar zijn, wat eigenlijk wachtte om daglicht te zien i.p.v. eindigen op een Tietses Choice Kalfslederen wrongen op je dressuurzadel...

Het is zielig en vrij nutteloos, want wat is het nut van kunst. Maar het is wel banaal en erg als het kunst is en niet erg als het een leren zadel wordt of een lekker stuk vlees.

Die vis die in tweeën wordt gereten terwijl de ingewanden eruit worden gerukt en de verstikkingsdood zijn gestorven wordt niet gedacht maar wel aan halal slachten, kittens die als handtas worden geprepareerd en dierenwelzijn van kippetjes.

Hoe lager de aaibaarheidsfactor hoe sneller we vergeten hoe het dier aan zijn einde is gekomen, hoe hoger de aaibaarheidsfactor hoe harder we roepen dat het niet mag en dat het nutteloos en zielig is.

Ik ga niet zeggen dat het niet mag om een kat te dood te maken zolang ik ook kalfjes, lammetjes, kippen, koeien, paarden, en andere dierlijke producten eet en gebruik. Waarom een kat niet en een kip wel.... Daarom zolang het dier niet heeft geleden en een snelle dood heeft gekregen ga ik niet zeggen dat het niet mag. Daarbij sterft het van de asielkatten die een spuitje krijgen dus hebben die ook nog een beetje nut i.p.v. linea recta naar de Rendac.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:13

Fred_Kroket schreef:
amsterdam_30 schreef:

Het zal je kalfje maar zijn, wat eigenlijk wachtte om daglicht te zien i.p.v. eindigen op een Tietses Choice Kalfslederen wrongen op je dressuurzadel...

Het is zielig en vrij nutteloos, want wat is het nut van kunst. Maar het is wel banaal en erg als het kunst is en niet erg als het een leren zadel wordt of een lekker stuk vlees.

Die vis die in tweeën wordt gereten terwijl de ingewanden eruit worden gerukt en de verstikkingsdood zijn gestorven wordt niet gedacht maar wel aan halal slachten, kittens die als handtas worden geprepareerd en dierenwelzijn van kippetjes.

Hoe lager de aaibaarheidsfactor hoe sneller we vergeten hoe het dier aan zijn einde is gekomen, hoe hoger de aaibaarheidsfactor hoe harder we roepen dat het niet mag en dat het nutteloos en zielig is.

Ik ga niet zeggen dat het niet mag om een kat te dood te maken zolang ik ook kalfjes, lammetjes, kippen, koeien, paarden, en andere dierlijke producten eet en gebruik. Waarom een kat niet en een kip wel.... Daarom zolang het dier niet heeft geleden en een snelle dood heeft gekregen ga ik niet zeggen dat het niet mag. Daarbij sterft het van de asielkatten die een spuitje krijgen dus hebben die ook nog een beetje nut i.p.v. linea recta naar de Rendac.

Amen _/-\o_

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:15

sflj schreef:
Precies mijn punt, dwaallicht!
Sommige / veel mensen stellen mensen boven dieren en ik vraag mij af met welk recht.
Die Tinkebell is gewoon niet goed snik, ongeacht de insteek. Haar manier om ergens aandacht op te vestigen (áls het dat is) is absurd.

Nou, ja. Ik weet wel waarom mensen boven dieren staan. Dat is niet uit te leggen, en op elke manier dat je het probeert uit te leggen is het ook absurd, maar het is wel zo.
Mens staat boven dier, en daar kun je niets aan veranderen.

Wat je wel kan veranderen, is het feit dat er helaas met veel dieren niet humaan word omgegaan. Een labrador met obesitas vind ik eigenlijk nog zieliger dan het katje wat gedood word voor kunst, om het zo maar even te zeggen. En obesitas problemen zijn dingen die kom je dagelijks in de dierenartsenpraktijk tegen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:25

Fiffill schreef:
Nogal scheve vergelijking natuurlijk. Neem aan dat jij geen baby's eet namelijk, en dat je ze ook niet bestrijdt met pesticiden?

En waarom ratten wel en baby's niet? Omdat het onze eigen soort is? Hoe nodig is het om ratten te bestrijden? Waarvoor is dat nodig?

pinuts schreef:
hmm tsja.. ik ben stiekem een beetje fan van katinka simonse (tinkebell) (die heeft geprobeerd kuikens door een shredder te halen..)

Je weet dat er per jaar in Nederland alleen al zo'n 30 miljoen kuikens versnipperd of vergast worden?

En nee, mensen staan niet boven dieren. Mensen vinden zichzelf boven dieren staan. Als dat kuiken kon nadenken, zou hij ook vinden dat kippen boven alle andere diersoorten staan. Mij gaat het er ook niet om of een dier een fijn leven heeft gehad voordat het wordt vermoord. Hoe goed die kalkoen ook geleefd had, dood wilde hij zeer zeker niet.

Ik kan me hier niet drukker om maken dan om de bontindustrie, ei-industrie, vleesindustrie, honingindustrie, visindustrie en zuivelindustrie. En daar maak ik me behóórlijk druk om.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:34

Appelmoes_11 schreef:
En nee, mensen staan niet boven dieren. Mensen vinden zichzelf boven dieren staan. Als dat kuiken kon nadenken, zou hij ook vinden dat kippen boven alle andere diersoorten staan. Mij gaat het er ook niet om of een dier een fijn leven heeft gehad voordat het wordt vermoord. Hoe goed die kalkoen ook geleefd had, dood wilde hij zeer zeker niet.

Ik kan me hier niet drukker om maken dan om de bontindustrie, ei-industrie, vleesindustrie, honingindustrie, visindustrie en zuivelindustrie. En daar maak ik me behóórlijk druk om.

En daarmee zeg je het gelijk goed: Mensen kunnen nadenken, dieren niet. Iig niet op de manier als hoe wijsdat doen.

Mensen staan nou eenmaal boven dieren, daar kun je niets aan veranderen ;)

Als jij jezelf gelijk vind aan een varken, of een ezel, dan klopt er echt iets niet. Weet je waarom niet? Jij bent véél slimmer dan dat varken of die ezel. Jij kan overleven zonder dat varken, en zonder die ezel.
Veel diersoorten zijn tegenwoordig afhankelijk van de mens. Kijk naar de huisdieren: Zonder mensen, zouden die zo uitsterven. Terwijl wij niet uitsterven als de huisdieren er niet voor ons zijn ;)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:40

Ohja, maar die hebben we zelf afhankelijk gemaakt. Goed van ons, hé? Nu zijn ze namelijk ondergeschikt!

Ik zie geen reden om die dieren te gebruiken, gewoon omdat we dat kunnen. Dat varken en die ezel kunnen rustig zonder ons overleven. Schapen bijvoorbeeld, da's weer een ander verhaal... die zijn afhankelijk gemaakt, als soort, omdat ze zelf niet meer mochten kiezen met wie ze zich zouden voortplanten.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 00:22

Appelmoes_11 schreef:

Liefje... Je moet niet voor andere kippetjes gaan denken... ;) Geintje!!

Nee, wij mensen hebben een moraal daarom zijn onze hersens ook zo ontwikkeld en daarom kunnen wij nadenken over hoe en waarom we iets doen. Dieren kunnen dan niet en het is volkomen zinloos om te bedenken "wat een dier had gedaan als" (dan had ik vanmiddag niet op een paard kunnen zitten en had ze een denkbeeldige middelvinger uitgestoken met de woorden ga zelf maar in het zand rondspringen met een rugzak op je rug...) dieren hebben een instinct en dood wil niemand ook dat is een instinct en daarom zou je dat moment van besef dat het dood gaat tot de uiteindelijke dood zo snel mogelijk kunnen laten verlopen. Want dood gaan we allemaal...

En wat als je huisdier nou in pijn leeft, zelfs dan wil een paard niet dood maar zul jij als eigenaar die keuze toch moeten maken. Net zoals de keuze die je maakt om op een lederen zadel te zitten, die koe wilde ook niet dood.

Waarom is dit erger (dier gaat dood) dan een kip (kat verschilt maar twee letters van kip!) opgesloten in een hok die eieren legt, of een nerts die wordt gevild voor de vacht, of een koe die geslacht wordt voor huid (o.a. voor trommels, is ook kunst) en vlees dan een kat voor kunst.

Ooh sheit... -O- -O- -O- ik lees niet goed! Whahaha! Ik las "Ik kan me hier drukker om maken etc" I.p.v. "ik kan me hier NIET drukker om maken" :') Naja... laaaaaaaat maar, ik ben mega gaar, was al om 5 u wakker vanochtend en drukke dag gehad en kan niet stoppen met internetten... Het wordt vrij duidelijk tijd....

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 03:16

Een dier uit zijn lijden verlossen is wel ff iets anders dan doodmaken omdat wij er iets van willen gebruiken. Op een verantwoorde(!!!) manier huisdieren houden staat ook niet gelijk aan nodeloos vermoorden.

Ik blijf erbij, vlees is moord, zuivel is verkrachting en de algehele bio-industrie doet me denken aan de Holocaust. Dat mensen katten doodmaken voor de kunst vind ik niet beter of slechter dan de gemiddelde persoon die een kippenboutje eet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 04:25

Ik vind, ook ratten, doden voor kunst, niet gezond :n
Katten zijn gewoon huisdieren (net zoals ratten) en ik vind het gewoon niet normaal dat je die dan eventjes dood omdat je een kunstwerkje wilt maken.
Het verschil tussen een kat en een rat is de voedselketen. Een rat staat helemaal onderaan, een kat niet. Daardoor is het al meteen minder normaal om een dier dat hoger op de voedselketen staat, te doden.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:54

Hoe kom jij er bij dat een rat helemaal onderaan staat in de voedselketen? Dat scheelt hoogstens 1 treetje met de kat.
Zolang wij als mensheid de natuur en haar leven comsumptief gebruiken boven wat we nodig zijn om te overleven, is het hypocriet om te brullen dat er verschil is tussen een kitten of een ander minder sociaal gewenst dier.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:26

Appelmoes_11 schreef:
Een dier uit zijn lijden verlossen is wel ff iets anders dan doodmaken omdat wij er iets van willen gebruiken. Op een verantwoorde(!!!) manier huisdieren houden staat ook niet gelijk aan nodeloos vermoorden.

Ik blijf erbij, vlees is moord, zuivel is verkrachting en de algehele bio-industrie doet me denken aan de Holocaust. Dat mensen katten doodmaken voor de kunst vind ik niet beter of slechter dan de gemiddelde persoon die een kippenboutje eet.

Bio industrie vergelijken met de Holocaust vind ik werkelijk om van over te geven.

Jij zit met je billen toch ook op een lederen zadel, als je vlees (of dierlijke producten) zo moordzuchtig vind begin bij jezelf, waarom zit je eigenlijk op een paard, die heeft ook niet niet zo'n zin met jou op zijn rug rond te lopen dat is toch ook een vorm van "verkrachting"

En vergelijkingen met de Holocaust moeten achterwege worden gelaten.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:33

Want?

En nee, ik zit niet op een leren zadel en ik gebruik geen dierlijke producten. Die hele discussie "waarom zit je dan op een paard", daar kan ik ook zo moe van worden... de pot verwijt de ketel?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:37

Appelmoes_11 schreef:
Want?

En nee, ik zit niet op een leren zadel en ik gebruik geen dierlijke producten. Die hele discussie "waarom zit je dan op een paard", daar kan ik ook zo moe van worden... de pot verwijt de ketel?

Discussie met jou houd voor mij hier op. Holocaust vergelijken met bio industrie is gewoon walgelijk en duidelijk een uitsprak van iemand die niet weet wat daar allemaal is gebeurd. Bah.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:40

Wat doe je dan met dat leren zadel als je er niet op zit? O:)

Ik zie wel degelijk een nuanceverschil tussen een kippenbout eten en een kat vermoorden voor kunst, dieren die dood zijn voor de kunst gebruiken vind ik ook niet helemaal lekkah, maar je maakt er geen dier voor dood. Dieren éten, op dit moment eten Nederlanders gemiddeld vrij veel vlees. Maar als je oplet of het kippenboutje een goed leven heeft gehad, mensen waren vroeger al jagers, voordat we de hele bio industrie hadden. Het is te ver doorgeschoten, maar daardoor is vlees eten nog geen zonde.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:41

Fred_Kroket schreef:
amsterdam_30 schreef:

Mee eens hoor, al vindt ik dat je als kunstenaar toch een vrij nutteloos bestaan leeft om op deze manier aandacht voor je werk te krijgen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:44

Authentic schreef:
Wat doe je dan met dat leren zadel als je er niet op zit? O:)

Iemand anders blij mee gemaakt ;) weggooien is ook weer zoiets.

Grappig dat er meteen aangenomen wordt dat ik niet weet wat daar allemaal in is omgegaan, of dat ik het niet serieus neem. Ik neem mensenleed heel serieus, maar dierenleed ook :)*

Mensen waren vroeger al jagers is een kulargument. Dat die kip zogenaamd een goed leven heeft gehad ook. Hoe weet je dat? Hint: keurmerken zeggen niet zoveel. Is een goed leven een excuus om het beestje dood te maken?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:50

Ik vind het ziek. Als je kittens gaat vermoorden van zoiets onbenulligs als een kunstprojectje voor school, dat vraag ik me af wat voor kunst ze over 10 jaar maakt; wellicht handtasjes van babyhuid..?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:52

@Appelmoes_11 Hoezo? Toen er nog geen dingen waren als auto's, televisie, regeringen, huizen en bier waren wij (of onze mannen) al aan het jagen, en de vrouwen waren vruchten aan het verzamelen. Het is gewoon wat onze voorouders altijd al hebben gegeten.

Hoe ik dat weet? Hint: je kan het zelf controleren: http://www.lekkernaardeboer.nl/Home daarnaast zijn er genoeg mensen die zelf kippen hebben, lekker hoor een kippetje uit eigen tuin, of oma's tuin. :j

Zo ik heb het uitgelegd, nu mag jij uitleggen waarom jij het kulargumenten vindt. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:53

Oké, dus stel he, iedereen word vegetariër en al het vlees verdwijnt uit de schappen

Melkvee zoals koeien en geiten, die blijven bestaan.
Kippen gebruiken we alleen nog voor de eieren dus die mogen ook blijven.

Maar wat gebeurd er me al die varkens? De vleeskoeien, de vleesgeiten en de schapen? Alleen hobbyboeren die ze nog houden, verder hoeft niemand ze. Dus, uitsterven omdat niemand ze wilt.

Weilanden en boerderijen verdwijnen en het land word steeds dichter bevolkt. Boerenfamilies verliezen alles wat hun lief is en moeten ergens in de stad hun draai zien te vinden, en geloof me dat is niet makkelijk voor velen. Wat moeten ze gaan doen? Boerenbedrijven zijn familiebedrijven, meeste hebben nergenz anders voor geleerd.

Is dat jouw ideale toekomstbeeld? Weilanden die omgeouwd worden tot woonwijken?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:57

Ik denk niet dat als de wereld vegetarisch gaat worden we opeens explosief gaan stijgen in wereldbevolking en dus dichter bevolkt raken, dat doen we toch al :+ Met of zonder vlees

Citaat:
Ik vind het ziek. Als je kittens gaat vermoorden van zoiets onbenulligs als een kunstprojectje voor school, dat vraag ik me af wat voor kunst ze over 10 jaar maakt; wellicht handtasjes van babyhuid..?

idd, ik had vastgeniete kippen kuikens, of verlijmde dooie muizen ook walgelijk gevonden, of whatever

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:58

Ik ben tegenwoordig van het biologische. Dat vind ik een hele goeie manier om dieren te houden en groente en fruit te verbouwen. Ik hoop over een tijdje alles biologisch te halen/eten, helaas is dat nu financieel nog niet mogelijk. :)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:59

Authentic schreef:
@Appelmoes_11 Hoezo? Toen er nog geen dingen waren als auto's, televisie, regeringen, huizen en bier waren wij (of onze mannen) al aan het jagen, en de vrouwen waren vruchten aan het verzamelen. Het is gewoon wat onze voorouders altijd al hebben gegeten.

Hoe ik dat weet? Hint: je kan het zelf controleren: http://www.lekkernaardeboer.nl/Home daarnaast zijn er genoeg mensen die zelf kippen hebben, lekker hoor een kippetje uit eigen tuin, of oma's tuin. :j

Zo ik heb het uitgelegd, nu mag jij uitleggen waarom jij het kulargumenten vindt. :)

Inderdaad, dat aten onze voorouders. Dus? Wat wil je daarmee zeggen? Wat onze voorouders deden is echt niet de beste keuze nu. Het vlees tegenwoordig is ook echt niet zo lekker bereid als toen er nog geen bio-industrie bestond... vruchten trouwens ook niet, maar goed. Volg jij echt het eetpatroon van je voorouders?

Enneh, kippetjes in de tuin is leuk en aardig, maar wat is er met de haantjes gebeurd? Lopen die ook lekker in de tuin?

Marjoow schreef:
Oké, dus stel he, iedereen word vegetariër en al het vlees verdwijnt uit de schappen

Melkvee zoals koeien en geiten, die blijven bestaan.
Kippen gebruiken we alleen nog voor de eieren dus die mogen ook blijven.

Maar wat gebeurd er me al die varkens? De vleeskoeien, de vleesgeiten en de schapen? Alleen hobbyboeren die ze nog houden, verder hoeft niemand ze. Dus, uitsterven omdat niemand ze wilt.

Weilanden en boerderijen verdwijnen en het land word steeds dichter bevolkt. Boerenfamilies verliezen alles wat hun lief is en moeten ergens in de stad hun draai zien te vinden, en geloof me dat is niet makkelijk voor velen. Wat moeten ze gaan doen? Boerenbedrijven zijn familiebedrijven, meeste hebben nergenz anders voor geleerd.

Is dat jouw ideale toekomstbeeld? Weilanden die omgeouwd worden tot woonwijken?

Ja, die sterven uit. We kunnen ze ook in leuke graasgebieden neerzetten, waar ze zelf hun populatie in stand kunnen houden - want zeg nou zelf, anders maken ze geen schijn van kans. We zetten er wat natuurlijke vijanden bij en bemoeien ons er niet meer mee. Klinkt toch prima, of niet? Moeten we maar vlees blijven eten zodat niet alles tot woonwijk wordt omgebouwd?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:00

Ja want dat werkt nu met de konikpaarden ook zo goed...