Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amsterdam_30 schreef:Het zal je kitten maar zijn, tewijl je hoopte op een fijne baas..
Fred_Kroket schreef:amsterdam_30 schreef:Het zal je kitten maar zijn, tewijl je hoopte op een fijne baas..
Het zal je kalfje maar zijn, wat eigenlijk wachtte om daglicht te zien i.p.v. eindigen op een Tietses Choice Kalfslederen wrongen op je dressuurzadel...
Het is zielig en vrij nutteloos, want wat is het nut van kunst. Maar het is wel banaal en erg als het kunst is en niet erg als het een leren zadel wordt of een lekker stuk vlees.
Die vis die in tweeën wordt gereten terwijl de ingewanden eruit worden gerukt en de verstikkingsdood zijn gestorven wordt niet gedacht maar wel aan halal slachten, kittens die als handtas worden geprepareerd en dierenwelzijn van kippetjes.
Hoe lager de aaibaarheidsfactor hoe sneller we vergeten hoe het dier aan zijn einde is gekomen, hoe hoger de aaibaarheidsfactor hoe harder we roepen dat het niet mag en dat het nutteloos en zielig is.
Ik ga niet zeggen dat het niet mag om een kat te dood te maken zolang ik ook kalfjes, lammetjes, kippen, koeien, paarden, en andere dierlijke producten eet en gebruik. Waarom een kat niet en een kip wel.... Daarom zolang het dier niet heeft geleden en een snelle dood heeft gekregen ga ik niet zeggen dat het niet mag. Daarbij sterft het van de asielkatten die een spuitje krijgen dus hebben die ook nog een beetje nut i.p.v. linea recta naar de Rendac.
sflj schreef:Precies mijn punt, dwaallicht!
Sommige / veel mensen stellen mensen boven dieren en ik vraag mij af met welk recht.
Die Tinkebell is gewoon niet goed snik, ongeacht de insteek. Haar manier om ergens aandacht op te vestigen (áls het dat is) is absurd.
Fiffill schreef:Nogal scheve vergelijking natuurlijk. Neem aan dat jij geen baby's eet namelijk, en dat je ze ook niet bestrijdt met pesticiden?
pinuts schreef:hmm tsja.. ik ben stiekem een beetje fan van katinka simonse (tinkebell) (die heeft geprobeerd kuikens door een shredder te halen..)
Appelmoes_11 schreef:En nee, mensen staan niet boven dieren. Mensen vinden zichzelf boven dieren staan. Als dat kuiken kon nadenken, zou hij ook vinden dat kippen boven alle andere diersoorten staan. Mij gaat het er ook niet om of een dier een fijn leven heeft gehad voordat het wordt vermoord. Hoe goed die kalkoen ook geleefd had, dood wilde hij zeer zeker niet.
Ik kan me hier niet drukker om maken dan om de bontindustrie, ei-industrie, vleesindustrie, honingindustrie, visindustrie en zuivelindustrie. En daar maak ik me behóórlijk druk om.
Appelmoes_11 schreef:En nee, mensen staan niet boven dieren. Mensen vinden zichzelf boven dieren staan. Als dat kuiken kon nadenken, zou hij ook vinden dat kippen boven alle andere diersoorten staan. Mij gaat het er ook niet om of een dier een fijn leven heeft gehad voordat het wordt vermoord. Hoe goed die kalkoen ook geleefd had, dood wilde hij zeer zeker niet.
Ik kan me hier niet drukker om maken dan om de bontindustrie, ei-industrie, vleesindustrie, honingindustrie, visindustrie en zuivelindustrie. En daar maak ik me behóórlijk druk om.
Appelmoes_11 schreef:Een dier uit zijn lijden verlossen is wel ff iets anders dan doodmaken omdat wij er iets van willen gebruiken. Op een verantwoorde(!!!) manier huisdieren houden staat ook niet gelijk aan nodeloos vermoorden.
Ik blijf erbij, vlees is moord, zuivel is verkrachting en de algehele bio-industrie doet me denken aan de Holocaust. Dat mensen katten doodmaken voor de kunst vind ik niet beter of slechter dan de gemiddelde persoon die een kippenboutje eet.
Appelmoes_11 schreef:Want?
En nee, ik zit niet op een leren zadel en ik gebruik geen dierlijke producten. Die hele discussie "waarom zit je dan op een paard", daar kan ik ook zo moe van worden... de pot verwijt de ketel?
Fred_Kroket schreef:amsterdam_30 schreef:Het zal je kitten maar zijn, tewijl je hoopte op een fijne baas..
Het zal je kalfje maar zijn, wat eigenlijk wachtte om daglicht te zien i.p.v. eindigen op een Tietses Choice Kalfslederen wrongen op je dressuurzadel...
Het is zielig en vrij nutteloos, want wat is het nut van kunst. Maar het is wel banaal en erg als het kunst is en niet erg als het een leren zadel wordt of een lekker stuk vlees.
Die vis die in tweeën wordt gereten terwijl de ingewanden eruit worden gerukt en de verstikkingsdood zijn gestorven wordt niet gedacht maar wel aan halal slachten, kittens die als handtas worden geprepareerd en dierenwelzijn van kippetjes.
Hoe lager de aaibaarheidsfactor hoe sneller we vergeten hoe het dier aan zijn einde is gekomen, hoe hoger de aaibaarheidsfactor hoe harder we roepen dat het niet mag en dat het nutteloos en zielig is.
Ik ga niet zeggen dat het niet mag om een kat te dood te maken zolang ik ook kalfjes, lammetjes, kippen, koeien, paarden, en andere dierlijke producten eet en gebruik. Waarom een kat niet en een kip wel.... Daarom zolang het dier niet heeft geleden en een snelle dood heeft gekregen ga ik niet zeggen dat het niet mag. Daarbij sterft het van de asielkatten die een spuitje krijgen dus hebben die ook nog een beetje nut i.p.v. linea recta naar de Rendac.
Authentic schreef:Wat doe je dan met dat leren zadel als je er niet op zit?
Citaat:Ik vind het ziek. Als je kittens gaat vermoorden van zoiets onbenulligs als een kunstprojectje voor school, dat vraag ik me af wat voor kunst ze over 10 jaar maakt; wellicht handtasjes van babyhuid..?
Authentic schreef:@Appelmoes_11 Hoezo? Toen er nog geen dingen waren als auto's, televisie, regeringen, huizen en bier waren wij (of onze mannen) al aan het jagen, en de vrouwen waren vruchten aan het verzamelen. Het is gewoon wat onze voorouders altijd al hebben gegeten.
Hoe ik dat weet? Hint: je kan het zelf controleren: http://www.lekkernaardeboer.nl/Home daarnaast zijn er genoeg mensen die zelf kippen hebben, lekker hoor een kippetje uit eigen tuin, of oma's tuin.![]()
Zo ik heb het uitgelegd, nu mag jij uitleggen waarom jij het kulargumenten vindt.
Marjoow schreef:Oké, dus stel he, iedereen word vegetariër en al het vlees verdwijnt uit de schappen
Melkvee zoals koeien en geiten, die blijven bestaan.
Kippen gebruiken we alleen nog voor de eieren dus die mogen ook blijven.
Maar wat gebeurd er me al die varkens? De vleeskoeien, de vleesgeiten en de schapen? Alleen hobbyboeren die ze nog houden, verder hoeft niemand ze. Dus, uitsterven omdat niemand ze wilt.
Weilanden en boerderijen verdwijnen en het land word steeds dichter bevolkt. Boerenfamilies verliezen alles wat hun lief is en moeten ergens in de stad hun draai zien te vinden, en geloof me dat is niet makkelijk voor velen. Wat moeten ze gaan doen? Boerenbedrijven zijn familiebedrijven, meeste hebben nergenz anders voor geleerd.
Is dat jouw ideale toekomstbeeld? Weilanden die omgeouwd worden tot woonwijken?