Kunstenaar maakt heli van kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:52

PocoGaucha schreef:
ik zag hem op 9gag,

ik vind het onrespectvol tegen over zijn eigen huisdier. als dit van een vos of haas was gemaakt had ik er echt geen issue mee, maar ik moet er echt niet aan denken dat iemand het 'grappig' vind zijn eigen kat om te bouwen tot helikopter.

Dan heb je én het idee erachter niet begrepen en ben je imo vrij hypocriet. Wat maakt een vos of kat nou voor verschil? Dus alleen als het je huisdier is is het zielig/kan het niet?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:56

Fiffill schreef:
PocoGaucha schreef:
ik zag hem op 9gag,

ik vind het onrespectvol tegen over zijn eigen huisdier. als dit van een vos of haas was gemaakt had ik er echt geen issue mee, maar ik moet er echt niet aan denken dat iemand het 'grappig' vind zijn eigen kat om te bouwen tot helikopter.

Dan heb je én het idee erachter niet begrepen en ben je imo vrij hypocriet. Wat maakt een vos of kat nou voor verschil? Dus alleen als het je huisdier is is het zielig?

ze zegt niet dat het zielig is. Ze vindt het respectloos tegenover zijn eigen huisdier. Een beestje waar je eerst zoveel jaar voor gezorgd heb en een emotionele binding mee hebt (lijkt mij tenminste, anders heb je zo'n diertje niet) en dat vervolgens ombouwd tot speelgoedje.

Begrijp me goed hoor, ik vind dit voor geen enkel dier gangbaar, maar ik kan mij de reactie wel voorstellen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:59

Zie mijn edit ;)

Maar dan heeft ze dus het idee van de kunstenaar erachter niet begrepen of het stuk gewoon niet gelezen. Die doet dit immers juist uit nagedachtenis van z'n kat :)
(Zou mijn idee ook niet zijn, daar niet van :+ )

"Jansen said the Orvillecopter is 'half cat, half machine', and part of a visual art project to pay tribute to his cat Orville."
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 05-06-12 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:59

Ik zou toch ernstig aan mezelf gaan twijfelen als er een kat voorbij gevlogen kwam.

Respect naar mijn huisdier: hij is dood. Hij merkt er he-le-maal niets meer van. Ik zie niet in waarom hem in de fik steken of aan de wormen voeren meer respect geeft dan hem lekker in mijn warme huisje houden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:00

Er zijn trouwens ook gewoon mensen die hun overleden huisdier op laten zetten (dus zonder propellers :P ) of een vloerkleed van hun paard laten maken oid.... vinden jullie dat dan ook "respectloos"? Beest is toch al dood? En dat is voor die mensen misschien gewoon 'n manier om er mee om te gaan. Ik zou mijn huisdier ook nooit laten cremeren met allerlei (in mijn ogen) onzinnige tierelantijntjes erbij, maar ik hou echt niet minder van 'm ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:03

Fiffill schreef:
Ik zou mijn huisdier ook nooit laten cremeren met allerlei (in mijn ogen) onzinnige tierelantijntjes erbij, maar ik hou echt niet minder van 'm ;)

Dit zei ik ook altijd, tot mijn kat overleed (op een niet zo heel fijne manier en op jonge leeftijd).
En nu zeg ik het weer (tot er weer een dier komt te overlijden) :+

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:07

Fiffill schreef:
Er zijn trouwens ook gewoon mensen die hun overleden huisdier op laten zetten (dus zonder propellers :P ) of een vloerkleed van hun paard laten maken oid.... vinden jullie dat dan ook "respectloos"? Beest is toch al dood? En dat is voor die mensen misschien gewoon 'n manier om er mee om te gaan. Ik zou mijn huisdier ook nooit laten cremeren met allerlei (in mijn ogen) onzinnige tierelantijntjes erbij, maar ik hou echt niet minder van 'm ;)

Ik denk dat dat persoonlijk is. Ik wil ze wel laten cremeren namelijk of begraven in de tuin. Ik zou er niet aan moeten denken om kleedje van mijn paard in de huiskamer te hebben en dat ik dagelijks met mijn voeten boven op hem sta. Die gaat gewoon voor crematie. Het is vooral het idee denk ik.

Ik heb ook trouwens niet het idee dat deze man van zijn kat een helicopter gemaakt heeft zodat hij dit beter emotioneel kan verwerken.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:09

ja iedereen heeft een andere manier van denken als het daar over gaat, de ene bewaard een plukje haar, de andere de hele schedel of gewoon de hele huid van hun overleden dier.
ik zou het gewoon persoonlijk nooit doen, voor mij voelt het gewoon goed om zon beest onder de grond te stoppen. dan ligt ie daar lekker, het zal er wel ingeprent zijn van vroeger: alles wat dood is moet onder de grond(heb al menig dode vogel onder de grond begraven). ik ben niet gelovig of iets dergelijks, het is gewoon iets wat ik wil doen. ik kan me echt niet voorstellen dat als Cat komt te overlijden dat ik dan een vliegtuig van hem ga bouwen, gewoon echt niet.

ik vind het van de kunstenaar wel goed dat die echt de tijd genomen heeft om het even te laten rusten. tja, hij komt er ook mee op tv.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:11

Ik heb meerdere dieren verloren maar nee, dat soort dingen vind ik gewoon niks en zo heeft iedereen wel wat toch :) overigens zie ik het ook niet zitten om m'n eigen dieren op te zetten ;)
Vind het gewoon bijzonder dat mensen zo snel iemand voor idioot uitmaken zodra er iets niet in hun straatje past ;) om welke reden hij dan ook z'n kat heeft opgezet maakt in feite toch niet uit, maar gaan roepen dat 'ie wel in scheurkleding mag komt wel erg bekrompen over :j
Er wordt werkelijk waar van alles opgezet (en soms op de meest rare manieren), waarom zou een kat dan ineens wel erg zijn? Overigens is het dier mooi opgezet, ik vind het dan nog erger als het gewoon slecht is gedaan... dan maar een helikopterkat :+

Ben zelf zeer geinteresseerd in taxidermie, ook in de kunst (ook omdat ik daar zelf mee bezig ben). Nu vind ik dit verder niks (al heb ik er wel smakelijk om gelachen :D ) maar als die man z'n kat wil opzetten en er een helikopter van wil maken, moet hij weten...

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:14

En daar heeft iedereen een eigen mening voor. (ik heb hem trouwens nooit idioot genoemd) Van uit mijn gevoel, naar beesten en als ik kijk wat ik daarvoor band en gevoel bij heb, vind ik het luguber en een beetje respectloos. Ik vind het werken met dode dieren voor de lol of kunst gewoon luguber. Maar dat komt ook doordat ik het zelf nooit zou doen. Zielig vind het niet, dit beestje was toch al dood en voelt er niks van

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:17

Zeg ook niet dat jij dat was, maar was wel iemand uit het topic die dat zei.
Het zou ook mijn keuze niet zijn om zoiets te maken van m'n overleden huisdier maar goed, het beest is tenslotte dood, alsof die er wat van merkt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:17

Ik zou geen hele ceremonie houden als een dier overlijdt hoor, mijn kat is gecremeerd met nog een andere -onbekende- kat samen en uitgestrooid. Ik vond het wel zo netjes, maar ik hoef ook geen potje as op mijn dressoir of een lijk in mijn tuin (ik wilde hem op stal begraven, maar kon niet over mijn hart verkrijgen dat hij dan de koude grond in moest).

Er zit een enorm gebied tussen een ceremonie met tierelantijntjes en een vliegtuig bouwen van je overleden kat. Ik persoonlijk vind die man nogal een mafkees, snap niet hoe je zoiets bedenkt en hoef het ook niet te snappen. En hou het dan lekker thuis...
En zoals Marcella zegt vind ik het ook luguber en respectloos, vind het behoorlijk maf. Het is niet zielig nee, de kat leefde al niet meer en is - zo te lezen- niet gedood voor dit project.

Greentea01

Re: Kunstenaar maakt heli van kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:26

van mij mag je eerlijk weten dat ik dagen en echt dagen gehuild heb om de moeder van mijn huidige katten. Was zo lief dier en omdat er zo'n eikel met een noodgang door de straat rijd en haar flink geraakt heeft, hebben we haar uiteindelijk dood een bosje gevonden.

Ik bouw echt een band op mijn huisdieren en emotioneel doet het me echt wel wat als er iets met ze gebeurd. Ik zou zoiets nooit kunnen doen en ben bij het overlijden van echt wel even van de rel hoor.

Tiereletijntjes ben ik ook niet van. Gewoon de Dierenambulance gebeld, beestje op laten halen en voor groep crematie meegegeven. Kost 100,00 en ik heb het er graag over. Potjes as thuis doe ik ook allemaal niet aan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:54

In de eerste instantie vond ik de foto's wel grappig, maar toch.
Er gaan een paar dingen door mijn hoofd.

Als mijn vriend overlijdt en ik hang zijn hoofd buiten in de boom "want hij was zo graag in de natuur" dan word ik waarschijnlijk in een tbs kliniek gestopt.

En ten tweede ik ben altijd bang dat zulke 'kunst' met publiciteit bepaalde reacties oproept dat kinderen hun kat gaan vermoorden "want het is veel cooler om een coptercat te hebben"

Ik snap de discussie wel van vlees eten en leer enzo, maar dat gebeurt toch een beetje 'achter gesloten deuren' tenzij je je kinderen er heel bewust mee opvoedt dat dat een dood dier is.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:02

Kunst??? |(

Yeah right...rare mensen lopen er rond.....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:40

Haha die ogen van die kat, die doen het 'm wel :=
Mja ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden. Ik vind het geen kunst, dat niet, maar kan er ook niet wakker van liggen. Ik zou het wel walgelijk vinden als dieren hiervoor worden afgemaakt, maar dat is hier niet het geval geloof ik.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:46

Boras schreef:
Ik vind het voor en na de dood smakeloos en respectloos.

Ja, als je een nog levende kat de poten uiteenspant en er een helikopter van maakt je gerust van dierenmishandeling kan spreken, al zat de uitdrukking op het gezicht van de kat wellicht hetzelfde blijven :') .

Ik vind het...ehm..laten we het subtiel zeggen..mijn kunstsmaak licht enkele lichtjaren verder :') . Ik vind het dan ook eerder iets provocerend of tot discussie oproepend dan dat het imo echte kunst is. Ik ben meer voor het tweede genre te vinden, al kan het eerste af en toe geen kwaad om maatschappelijke taboes te doorbreken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:50

Sorry, maar ik zie mijn paard al helemaal vliegen.. Veeg me op hier.. Tranen lopen me over de wangen..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:53

M'n paard?? Nou, dan mag ik er wel een boeing 747 van maken -O-

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:06

ik ook, heb 2 friezen.. Maar dat beeld zag ik meteen voor me, kan er niks aan doen :P (zelfs inclusief zonnebril)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:35

Jelleee schreef:
Haha die ogen van die kat, die doen het 'm wel :=
Mja ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden. Ik vind het geen kunst, dat niet, maar kan er ook niet wakker van liggen. Ik zou het wel walgelijk vinden als dieren hiervoor worden afgemaakt, maar dat is hier niet het geval geloof ik.

hier ben ik het wel mee eens, ik weet namelijk ook niet zo goed wat ik er van moet vinden :=
Aan de ene kant vind ik het grappig, immers de kat was al dood en voelt er niks meer van, aan de andere kant vind ik het ook helemaal geen kunst en moet je wel een beetje wacko zijn om zoiets uberhaupt te bedenken.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:39

wacko = idioot toch ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:23

Nee, wacko is meer maf.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:42

Waarom is het wel respectvol om een overleden dier mee te geven voor verbranding/ destructie, maar niet respectvol om het dier te laten slachten of er iets anders van te maken? Kan iemand mij dat nou eens uitleggen? (heb er al eens eerder om gevraagd en verder dan pb's met berichtjes als "jij hoort opgesloten te zitten" kwam men blijkbaar niet, iets intelligentere antwoorden zijn welkom)

Ik vind het eigenlijk wel een mooi idee. Nou zou een helicopter niet mijn eerste gedachte zijn (vliegangst), maar een mooie tas (of van een groter dier jas) en het vlees in de vriezer vind ik eigenlijk best een mooi idee. Wordt ie tenminste niet opgevroten door allerlei ongedierte in de grond of als stuk grofvuil verder verwerkt tot joost mag het weten. Ik probeer ook al een tijd uit te zoeken of het mogelijk is dat, als ze eenmaal is overleden, iemand de huid van mijn kat zo kan prepareren dat ik er verder iets van kan maken. Dan heb ik het diertje waarvan ik zoveel hou tenminste altijd bij me, is ze nog van nut en niet voor niets gestorven.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:09

Omdat wij mensen over het algemeen zo opgevoed zijn. Dierbaren die je verliest worden begraven of gecremeerd. Zie jij je met een handtas lopen van bijvoorbeeld je opa waar je zo van hield? Waarom kan dat niet en met je beest wel?

Zo is het gevoel van de meeste mensen, je doet waarmee je opgevoed bent omdat dat het geen is wat normaal is binnen jezelf beeld. En waarom moet er een nut zijn voor het overlijden van een dier? Dood hoort bij het leven. Is het nuttig? Ja anders raken we overbevolkt, met dieren of mensen etc, waarom moet er nog meer nut zijn?

Als jij graag een tas van je kat wilt prima, maar ik zie daar weer niet het nut van in