Gaby schreef:TS, ik zie ook dat veel mensen te dik zijn. Daarin geef ik je gelijk.
Wat ik niet snap, is waarom jij vraagt wat anderen erover denken? Wat moet je denken over dat feit?
Moeten we kritiek leveren op dikkerds die hun impulsen niet de baas kunnen? Op mensen die lui en gemakzuchtig zijn? Op hoe steeds meer mensen hun emoties eigenlijk niet de baas kunnen en zich aan het junkfood vergrijpen en zo Binge Eating Disorder/eetbuistoornis ontwikkelen in plaats van op een gezonde manier met hun stress om te gaan? (Er wordt geschat dat zeker 1% van de Nederlanders hieraan lijd. Da's dus zo'n 170.000 mensen. En daarnaast heb je nog mensen met Boulimia, die soms ook te zwaar zijn)
Ik vind zelf de vraag hoe men op gezonde wijze blijvend van dit overgewicht afkomt interessanter. (Ik denk dat de oplossing ligt in mensen beter voorlichten over voeding, bewegen stimuleren, maar ook kijken waarom men te veel eet en wat je beter kunt doen als je je rot voelt cq. de oorzaak van het rotvoelen wegnemen)
Ik geef de schuld zelfs niet aan de mensen zelf. Mensen blijven mensen, met al hun tekortkomingen en wensen. Het grootste probleem ligt volgens mij in de economie zelf. Er is te veel troep te koop voor te weinig geld. Pak 'm beet 100 jaar geleden had je lang niet zoveel junkfood in de winkels liggen, ik denk dat je met een koekje en een Oud-Hollands snoepje al heel rijk was! Om nog maar te zwijgen over reclames.
In de supermarkt moet je rigoureus om de 'slechte' schappen heen lopen en dan blijft er echt niet veel over
En wat er over is is veel duurder dan een zak chips of een zak goedkope koekjes.
En als je dan een dagje gaat shoppen word je doodgegooid met Mac, BK en de Febo, of natuurlijk de kraam met Echte Stroopwafels uit Gouda. Het is niet makkelijk om keer op keer goede keuzes te maken.