Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Amalarab schreef:=
veilig achter je pc, in een paar seconden je naam en adres (prijs)geven en dat was het dan weer!
Nee hoor, ik heb al een brieven (email) verstuurd naar diverse bestuursleden.
FNV en CNV zijn ook al aangeschreven.
Staken kan niet, demonstreren wel.. maar dat is even wachten op een gezamenlijke oproep.
Abiola schreef:Als je die drie paarden eruit doet, hoef je ook niet te schrapen hoor.
Wat ik wel vreemd vind is dat het ov en evt. De fiets van de zaak ook duurder gaan worden. Je zou van een groene partij toch verwachten dat ze juist willen dat iedereen op de fiets naar zijn werk gaat?
Lante schreef:Dichter bij je werk gaan wonen..?? Zie je huis maar eens te verkopen in deze tijd!
Door al die bezuinigingen op de gewone man wordt de ecenomische crisis alleen maar erger.
tamary schreef:Milieu als argument gebruiken kan ik snappen en in dat licht gezien is werkeloos thuis zitten misschien wel minder milieubelastend dan werken (met woonwerk verkeer, reizen en meer geld om uit te geven), maar waarom dan het OV en helemaal alles daarvan wat elektrisch gaat en schoon opgewekt kan worden er ook onder laten vallen? Waarom trein, tram en metro niet gratis maken? Ja dan moet je van de NS weer een staatsbedrijf maken, soit. Van privatisering is het niet bepaald beter geworden.
aikon schreef:Maar hoe zit het dan met forensenbelasting? Dat innen gemeenten (tenminste hier) van mensen die elders in het land werken en hier wonen. Dat zal dan wegvallen als iedereen dicht bij hun werk gaat wonen.
Citaat:Als u meer dan negentig dagen per jaar in een recreatieverblijf verblijft (slaapforensen) of als u een gemeubileerde woning voor u of uw gezin ter beschikking houdt (woonforensen), kan de gemeente u forensenbelasting opleggen. Onder gemeubileerde woningen vallen ook zomerhuisjes, chalets en caravans.
Het is niet noodzakelijk dat u daadwerkelijk meer dan negentig dagen per jaar in de woning aanwezig bent. Het gaat erom dat u er meer dan negentig dagen per jaar zou kunnen verblijven. Ook is het niet vereist dat u in een aaneengesloten periode over de woning kan beschikken
Sonja_vR schreef:ik snap gewoon echt de logica in een aantal maatregels niet
jesito schreef:Er is geld zat, al die ministers 1000 euro per maand inleveren, dat koningshuis weg ermee (kost ook klauwen vol geld) en voila, geld over.
Lante schreef:Dichter bij je werk gaan wonen..?? Zie je huis maar eens te verkopen in deze tijd!
Door al die bezuinigingen op de gewone man wordt de ecenomische crisis alleen maar erger.
Ffortuna schreef:Anne, het lastige daarvan is dat je dan alle topbestuurders het land uit jaagt. Daar valt immers veel meer te halen.
Shadow0 schreef:Ffortuna schreef:Anne, het lastige daarvan is dat je dan alle topbestuurders het land uit jaagt. Daar valt immers veel meer te halen.
Zou dat zo erg zijn dan? Misschien dat dingen daar heel erg van opknappen. Tot nu toe zijn er erg veel 'top'bestuurders die er nogal een zootje van maken. En die daar op geen enkele manier op aangesproken worden. Het drastisch verminderen van topinkomens levert waarschijnlijk vooral ook een flinke demotivatie op om alles maar te fuseren. Geen superbestuurder meer aan het hoofd van een megazorginstelling of onderwijsgigant, maar gewoon kleine units. Dat lijkt mij alleen maar winst.
Bizzybijtje schreef:Maar bezuinigen op het torenhoge loon van die hoge piefen, ho maar.
Ja hoor, gelijkheid. Laat de burger zich maar krom betalen omdat de overheid niet met geld om kan gaan.