Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:30

gootje12 schreef:
Ik blijf bij PVV, omdat Wilders de enige is die zijn poot strak houdt .En de enige die tegengas geeft tegen alle idiote ideeen van het huidige kabinet.

Je realiseert je wel dat Wilders via de gedoogconstructie een soort van deelneemt aan de huidige regering? De huidige regering mogelijk heeft gemaakt? En dat er op die manier nou niet echt sprake is van poot strak houden?
Dat je bij de pvv blijft is overigens natuurlijk je goed recht. De argumentatie kan ik alleen niet volgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:02

gootje12 schreef:
Ik blijf bij PVV, omdat Wilders de enige is die zijn poot strak houdt .En de enige die tegengas geeft tegen alle idiote ideeen van het huidige kabinet.

Dat is geen poot strak houden,dat was zijn spelletje winnen.
Tegengas geven? dat doet hij al die tijd al,omdat hij zijn zin niet krijgt w.b.t. moslims.
Ik dacht altijd hetzelfde als jou,maar ik ben wakker geworden.
Maar tis natuurlijk jou vrije keuze.

Espoir_

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:13

SP! Mij valt op dat het grote deel wat op de PVV stemt niet heel hoog zijn opgeleid en een giga bord voor hun kop hebben. (gekeken naar MIJN omgeving waar men op deze partij stemt..) Hij wilt dingen die niet waar te maken zijn, maar waar de mensen die het niet heel breed hebben etc, zeer gevoelig voor zijn. Deze mensen kijken alleen naar hoe zij zelf vooruit kunnen gaan en daar van kunnen profiteren, maar niet wat voor een gevolgen dat kan hebben voor het hele land! (en nog verder!)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:26

Mij valt op dat het grote deel wat op de PVV stemt niet heel hoog zijn opgeleid en een giga bord voor hun kop hebben.

Sorry dat heb er niets mee te maken.
Mensen die PVV stemmen zijn vaak [niet allemaal dus] heel vatbaar en goed gelovig in mooie praatjes.
Ik ben/was er een voorbeeld van.

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:41

Laten we met z'n allen eens blanco stemmen, dat er niks samen te stellen valt. Dat zal ze leren, beetje ruzie maken als kleine kleutertjes, kom nou zeg. >;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:43

Gypsy schreef:
Laten we met z'n allen eens blanco stemmen, dat er niks samen te stellen valt. Dat zal ze leren, beetje ruzie maken als kleine kleutertjes, kom nou zeg. >;)

Dat lijkt me nou helemaal geen goed idee, wordt het vormen van een nieuwe regering alleen maar mee vertraagd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:52

Doma_clasica schreef:
Denken de mensen hier wel over hun eigen toekomst na als het kabinet weer links wordt?

Wellicht handig om wat huiswerk te doen, aangezien er nog NOOIT een geheel links kabinet is geweest ;) . Altijd heeft daar de VVD of CDA bij mee geregeerd. Begrotingstekort was trouwens het laagst bij Kok/Zalm.

Ik stem weer SP, dat is absoluut de partij waarbij de punten het meest overeenkomen met mijn gedachtengoed over een goed bestuurd land met een goed sociaal stelsel.

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:53

Gelukkig was het ook maar gekscherend bedoelt. ;)

Maar goed dan gaan ze michien volgende keer 't wel uitpraten ipv alleen maar naar elkaar te lopen wijzen.
Want nu zijn we natuurlijk weer bij af...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:00

Gypsy schreef:
Gelukkig was het ook maar gekscherend bedoelt. ;)

Maar goed dan gaan ze michien volgende keer 't wel uitpraten ipv alleen maar naar elkaar te lopen wijzen.
Want nu zijn we natuurlijk weer bij af...

verder bij af, Nederland heeft geen geld meer nog even en we zakken gezellig met de PIGS naar benee.

Ik weet niet wie ik moet stemmen ik ga voor wilder ivm anti-europa..

Maar zoals in de poll kan dat nooit een regering vormen VVD PVV en Sp
Laatst bijgewerkt door tita op 23-04-12 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5760

gohya schreef:
Mij valt op dat het grote deel wat op de PVV stemt niet heel hoog zijn opgeleid en een giga bord voor hun kop hebben.

Mensen die PVV stemmen zijn vaak [niet allemaal dus] heel vatbaar en goed gelovig in mooie praatjes.

Zit een kern van waarheid in, de (populistische) taal van meneer Wilders is voor de lager opgeleide over het algemeen makkelijker te begrijpen, het henk & ingrid voorbeeld is makkelijk te volgen en dus denken ze dat dhr wilders een 'advocaat' van hun belangen is.
Ik ben erg anti PVV, o.a. om deze redenen ben niet zo van het populisme, dat geschreeuw en constant gedraai, maar vrees dat als hij er weer wat dingen over islam en zielige oudjes en homo's uit gooit half Nederland dezelfde fout gaat maken....
Natuurlijk is er van elke partij iets te zeggen, maar deze meneer schendt in mijn ogen een hoop rechten maar ook normen en waarden. Dus nee mijn stem zal hij niet hebben.
Ik vind op zich dat de VVD zich als regerende partij erg goed profileert, maar zouden ze echt iets anders op die PVV moeten zoeken....

geerke

gohya schreef:

klopt ....mijn IQ is heel laag,kan ik ook niets aan doen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:03

Mijn IQ is hoog maar ik voel met niet geroepen om dan maar een partij te gaan stemmen waarbij ze netjes praten.

Kijk Wilders zou vervangen moeten worden door een ander en niet zo hameren op de Islam anders moet ie zich er in verdiepen.

Maar aardig wat standpunten zijn wel correct, alleen hij formuleert ze gewoon grof

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:21

tita schreef:
Mijn IQ is hoog maar ik voel met niet geroepen om dan maar een partij te gaan stemmen waarbij ze netjes praten.

Kijk Wilders zou vervangen moeten worden door een ander en niet zo hameren op de Islam anders moet ie zich er in verdiepen.

Maar aardig wat standpunten zijn wel correct, alleen hij formuleert ze gewoon grof

PVV zonder Wilders en zonder Islam = PVV

Hoog IQ en hoogopgeleid is niet altijd gelijk aan elkaar. Je kan ook laagopgeleidt zijn en een hoog IQ hebben.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 23-04-12 10:25, in het totaal 2 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:22

tita schreef:
[

Ik weet niet wie ik moet stemmen ik ga voor wilder ivm anti-europa..

Maar zoals in de poll kan dat nooit een regering vormen VVD PVV en Sp

Je moet eerst een lijstje maken van je eigen toekomst visie en hoe te realiseren..
en dan pas de keus op een partij laten vallen..

Maar aan een eigen toekomstvisie met inzet ontbreekt het vaak. :(:)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:27

als ik op mijn werk bijvoorbeeld kijk, allemaal hoop opgeleid. Minimaal HBO maar voornamelijk universitair. Bij ons kom je er ook niet in als je niet minimaal HBO hebt. Toch zie ik dat een heel groot deel van mijn collega's PVV stemt.

Zelf weet ik het echt niet, ik heb vorige keer SP gestemt, maar geen idee wat ik nu ga doen. Vind het jammer als er nieuwe verkiezingen komen, ondanks dat ik dit kabinet prut vond, denk ik niet dat het ons ten goede komt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:49

Wat ik altijd zo jammer vind aan SP stemmen is dat de SP nog zoveel zetels kan krijgen, ze worden er toch nooit bij betrokken. Dat was vorige keer ook zo en ik ben me daar een partijtje kwaad om geweest....

Volgens stemwijzer kom ik uit bij SP en ik stem ook altijd SP, maar ik begin me nu af te vragen of ik toch niet beter strategisch kan stemmen op PvdA, bijvoorbeeld.

Ik zal waarschijnlijk bij SP blijven, maar ik ga er evengoed nog over nadenken :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:53

Ik heb hier PvdD gestemd. Iemand moet het doen :+ Vorige stemming had ik groenlinks gestemd maar toen stapte Halsema eruit en ging het allemaal bergafwaarts :n
Verder vind ik de SP ook erg goed bezig, heb af en toe het idee dat zij de enige grote zijn die niet alleen maar lopen te zeuren maar zelf ook bereid zijn wat in te leveren.

Zeg, PVV stemmers: mag ik vragen wat Wilders tot nu toe bereikt heeft in de kamer? Behalve een hoop dure kamervragen stellen?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:06

geerke schreef:
gohya schreef:

klopt ....mijn IQ is heel laag,kan ik ook niets aan doen.

Haha ik geef toch aan in MIJN omgeving, reageer er persoonlijk op :).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:08

Magrathea schreef:
.
Zeg, PVV stemmers: mag ik vragen wat Wilders tot nu toe bereikt heeft in de kamer? Behalve een hoop dure kamervragen stellen?

Mag je zeker vragen,mijn antwoord: Wilders heb tot nu toe 1 ding bereikt en dat is de Dieren Politie.Maar die was er zonder hem toch wel gekomen.Verder heeft hij totaal nix bereikt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:11

Magrathea schreef:
Ik heb hier PvdD gestemd. Iemand moet het doen :+ Vorige stemming had ik groenlinks gestemd maar toen stapte Halsema eruit en ging het allemaal bergafwaarts :n
Verder vind ik de SP ook erg goed bezig, heb af en toe het idee dat zij de enige grote zijn die niet alleen maar lopen te zeuren maar zelf ook bereid zijn wat in te leveren.

ik weet niet of je als gedoogpartij veel kunt bereiken,je kunt misschien sommige dingen tegengaan of vertragen maar daar blijft het dan ook bij....enne....dure kamervragen daar kan de PvdD ook wat van ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:18

gohya schreef:
Magrathea schreef:
.

Mag je zeker vragen,mijn antwoord: Wilders heb tot nu toe 1 ding bereikt en dat is de Dieren Politie.Maar die was er zonder hem toch wel gekomen.Verder heeft hij totaal nix bereikt!

Moet je niet zeggen...dan doe je die man te kort vindt ik.

- Polen website
- veel geschreeuw in de kamer --> sensatie dus
- Vervroegde verkiezingen...nog meer economische achterstand
- De term bedrijfspoedel
- Dion Grous in de Parlementaire enquête naar het Financieel Stelsel (Was het misschien een idee geweest om van de ABN-AMRO een staatsbank te maken? :') )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:21

gohya schreef:
Magrathea schreef:
.

Het boerka verbod en 130 km
En vergeet niet al dat gelik van Leers

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:22

Goed wat heeft Rutte bereikt dan?

PvdD vind ik helemaal een geldverslindende partij

Burka-verbod toch?............> wilders oa

NatasjavE

Oja...gelukkig hebben we een boerka verbod.....
....daar heb ik zoooo veel aan in het dagelijks leven.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Grappig dat Wilders zo de grond in gestampt wordt met spelletjes en Wilders-stemmen als achterlijk en dom bestempeld worden. Echter het hoogste percentage is toch die van Wilders....

Lachwekkend gewoon.