Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:09

Ik mag nog net niet stemmen in oktober. :(

Betekent dit trouwens dat bijvoorbeeld die 130 km/uur en de wietpas niet meer doorgaan?

Mootje

Gummie, Ceasarion heeft het over extra hypotheek om luxegoederen te kunnen financieren ;)

annastasia

Nederland moet flink bezuinigen op van alles en nog wat (het complete sociale stelsel).
Laten we maar eens wat minder miljarden steun naar andere landen sturen, dan hoeven we in eigen land ook minder te bezuinigen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:12

Er zijn ook mensen die lichamelijk zeer zwaar werk doen, op hun 55ste afgeschreven zijn en het moeten hebben van hun overuren. Die werken ook keihard. Maar de compensatie is daarvoor veel minder. Maar ze zijn wel 20 jaar eerder afgeschreven. Ook niet eerlijk, wel?

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:13

annastasia schreef:
Nederland moet flink bezuinigen op van alles en nog wat (het complete sociale stelsel).
Laten we maar eens wat minder miljarden steun naar andere landen sturen, dan hoeven we in eigen land ook minder te bezuinigen.

_/-\o_

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:13

Nieuwe verkiezingen?? Ik vind het allemaal flut. Beter zullen we het niet krijgen in ieder geval. En ik ben het wel eens met annastasia...bezuinigen maar huppakee weer een miljoen naar Turkye voor de opvang van syrische vluchtelingen. En zo zijn er nog vele dingen waar ik met mijn kop niet bij kan. Het is niks, het was niks en het zal nooit wat worden. :(
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 21-04-12 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:16

Tja, het geven aan landen die het slechter hebben dan wij, daar heb ik geen problemen mee.

Wat ik echt niet snap is dat Nederland vaak een grote bek geeft en net zoveel wil bijdragen als de rest van Europa. We zijn maar een klein landje, waarom we altijd meer-dan-evenredig lijken te geven snap ik niet... Het idee dat we dan serieus genomen worden in Europa?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 17:17

gummie schreef:
[Dus hoe jaloers we ook zijn op die mensen met mooie huizen, grote auto's en dure pakken: graag blijven! Dan heeft de rest tenminste nog een uitkering!

Ja als je uitkering afhankelijk bent heb je gelijk..Maar het valt me op dat de "luie"-reten..de laatste 20 jaar wel zeer dik zijn geworden. :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:22

Lente schreef:
Ik stoor me al enorm lang aan Geert Wilders, maar nu zien hoe hij keer op keer dezelfde oude stoffige langspeelplaat uit de kast haalt en ondertussen 7 weken onderhandeling de plomp in keilt...

7 weken die ervoor zorgen dat de verkiezingen waarschijnlijk pas na het zomerreces gehouden kunnen worden. 7 weken die er nu voor zorgen dat de verkiezingen razend dicht op prinsjesdag komen te vallen...

Hij helpt eigenhandig en met missie het kabinet om zeep en dat was waar ik al bang voor was vanaf het allereerste moment dat het kabinet met gedoogsteun moest gaan draaien.

Amen. Ik snap echt niet dat die man nog met een stalen gezicht en rechte rug de pers nog te woord durft te staan. Ik zou me doodschamen als ik op de laatste dag van onderhandelingen nog zou vertrekken -O-

Lieve Geert, en ook lieve Henk en Ingrid, er moet gewoon bezuinigd worden. Dat betekent dat er ergens geld vandaan moet komen, en dat kun je niet bereiken zonder dat íemand het gaat voelen. Dus je kunt wel zeggen: nee, die maatregelen zijn te hard en dat willen we niet, maar feit blijft dat er maatregelen genomen zullen moeten worden. Anders raken we nog verder in de oliebol dan dat we nu zitten, en dan is helemaal niemand blij :=

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:23

Lente schreef:
Tja, het geven aan landen die het slechter hebben dan wij, daar heb ik geen problemen mee.

Wat ik echt niet snap is dat Nederland vaak een grote bek geeft en net zoveel wil bijdragen als de rest van Europa. We zijn maar een klein landje, waarom we altijd meer-dan-evenredig lijken te geven snap ik niet... Het idee dat we dan serieus genomen worden in Europa?

Het is dweilen met de kraan open. Er was onlangs een intervieuw over. Veel van het geld wat bijv. naar Afrika is gegaan is in verkeerde handen terecht gekomen. Er zijn wapens mee gekocht en de rest laat zich raden. Je mag toch verwachten na jaren van miljoenensteun er eindelijk eens iets positiefs uit voort komt? Voorlopig is dat nog niet het geval. Die landen zijn nog steeds arm en er heerst nogsteeds honger. Ik denk dat het nu tijd is om even te zorgen dat Nederland zijn eigen zaakjes op orde heeft financieel gezien. De "rijke" landen kunnen dan evt. een extra een duit in het zakje doen. Als we alles weer op orde hebben kunnen we het weer oppakken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:25

Yinnar schreef:
Als we alles weer op orde hebben kunnen we het weer oppakken.

Op zich een goed idee, alleen ben ik bang dat als je de ontwikkelingshulp stillegt, het verdraaid lastig wordt om het weer op te pakken. Dan is het veel makkelijker om het geld dat daarvan overblijft ergens anders in te stoppen, en te zeggen: 'Ontwikkelingshulp? Dat kan nu even niet hoor, dat doen we volgend jaar wel.'
Minderen kan wel, en dat zal denk ik ook wel gebeuren, maar stopzetten lijkt me geen goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:29

Eens met jou Foaly. Ik voel het liever ook niet in mijn portemonnee, maar als dat helpt om daarna uit die snoekduik te komen... dan moet het maar he?

Maar we hebben een tekort, op het moment begint het een draaikolk te worden waarmee alles het putje in verdwijnt. Als wij als mensen niet inleveren dan moet het inderdaad op andere plekken worden weggehaald. Dan komen er nog weer extra bezuinigingen op het onderwijs, etc. etc. etc.

Dan liever met z'n allen dragen...

Yinnar, dat ben ik met je eens. Armere landen steunen is niet erg, maar als het op de verkeerde plekken terecht komt besteed ik het liever binnen de grenzen. Als voorbeeld het enorme paleis van Ceaucescu in Roemenië tegenover de zigeuners die daar de houtjes tussen het spoor vandaan rapen om de kachel te stoken...

Laat het daar terecht komen waar het nodig is en je hoort mij niet klagen. Helaas zijn er genoeg landen waar we de leidende regering niet kunnen vertrouwen in hun oordeel om het geld in te zetten op de plek waar het het hardste nodig is; in de onderste laag van de samenleving.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:30

Foaly schreef:
Op zich een goed idee, alleen ben ik bang dat als je de ontwikkelingshulp stillegt, het verdraaid lastig wordt om het weer op te pakken. Dan is het veel makkelijker om het geld dat daarvan overblijft ergens anders in te stoppen, en te zeggen: 'Ontwikkelingshulp? Dat kan nu even niet hoor, dat doen we volgend jaar wel.'
Minderen kan wel, en dat zal denk ik ook wel gebeuren, maar stopzetten lijkt me geen goed idee.

Ik heb het niet alleen over ontwikkelingshulp. Er zijn mi wel weer zinloze projecten waar miljarden ingestopt worden. Nog een voorbeeld...die JFK's.
Hoe dan ook we kunnen niet bezuinigen wat veel mensen in Nederland raakt terwijl aan de andere kant de geldkraan maar open blijft staan voor o.a. ontwikkelingshulp hoezeer ik dit ook steun. Maar niet nu in deze barre tijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:31

Het beleid van de ontwikkelingssamenwerking is ook weer een post van de EU.
Ik kan alleen niet zo goed vinden of het huidige beleid tot of tot en met 2013 loopt...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:35

Yinnar schreef:
Ik heb het niet alleen over ontwikkelingshulp. Er zijn mi wel weer zinloze projecten waar miljarden ingestopt worden. Nog een voorbeeld...die JFK's.
Hoe dan ook we kunnen niet bezuinigen wat veel mensen in Nederland raakt terwijl aan de andere kant de geldkraan maar open blijft staan voor o.a. ontwikkelingshulp hoezeer ik dit ook steun. Maar niet nu in deze barre tijden.

Dat is wel een goed punt. Er zijn inderdaad projecten die enorm veel geld kosten en waar ik grote vraagtekens heb bij het nut ervan. En ik ben het ook eens met wat je eerder zei, dat het geld voor ontwikkelingshulp vaak verkeerd terechtkomt. Dat is gewoon een feit. Ik vind alleen niet dat dat een reden is om te stoppen met geven, maar eerder dat het hele ontwikkelingshulpsysteem moet worden omgegooid zodat het geld wel goed terechtkomt en er echt mensen geholpen worden. Maar goed, dat gaat waarschijnlijk ook enorm veel geld kosten en dat kunnen we nu ook niet gebruiken. Bovendien kunnen wij dat waarschijnlijk niet zelf beslissen, maar moeten we daarvoor naar Brussel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 17:38

Foaly schreef:
[Amen. Ik snap echt niet dat die man nog met een stalen gezicht en rechte rug de pers nog te woord durft te staan. Ik zou me doodschamen als ik op de laatste dag van onderhandelingen nog zou vertrekken -O-

=

Ik denk toch dat de grootste leugenaar de CDA-vent uit Maastricht is. Dat is de grootste Aal van de laatste 10 jaar.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:38

Wat een puinhoop weer...
"Uiteindelijk niet gelukt" zegt Rutte net.
Dat zat er dik in met Wilders als gedoogpartij, maar dat ie ook daadwerkelijk eruit stapt, is niet slim...

mysa
correspondent/vertaler

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:39

Zat er zeker in, gedoogconstructie is sowieso nogal een wankele constructie, maar helemaal als de gedoogpartner zo'n ongeleid projectiel is als Wilders. Jammer, kost allemaal weer veel tijd, energie en vooral geld.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:42

ceasario schreef:
Foaly schreef:
[Amen. Ik snap echt niet dat die man nog met een stalen gezicht en rechte rug de pers nog te woord durft te staan. Ik zou me doodschamen als ik op de laatste dag van onderhandelingen nog zou vertrekken -O-

=

Ik denk toch dat de grootste leugenaar de CDA-vent uit Maastricht is. Dat is de grootste Aal van de laatste 10 jaar.

Het zijn mi allemaal alen. Mooie beloftes maar als het zover is niks nakkes nada...ik geloof er niet meer in. En nu al die losers die je ziet voorbij schuiven op tv, ik noem een Samsom, Roemer (tewijl ik de SP ooit een warm hart toedroeg door hem) en een Pechtold...allemaal hakken met de botte bijl. Ze slaan zelf niet eens een deuk in een pakkie boter...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:43

ceasario schreef:

Dat kan wel wezen, maar Verhagen (neem aan dat je die bedoelt) heeft niet net zeven weken moeizaam overleg overboord gegooid.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:49

Dat ben ik niet met je eens Yinnar.
Er speelt zoveel in BV Nederland waar wij als plebs gewoonweg geen weet van hebben, dát zou eens boven tafel moeten komen.
Dan hebben wij als plebs wat beter zicht op waar al die mooie beloftes voor de verkiezingen vandaan komen en dat van die beloftes niks terecht komt, zodra ze er 'zitten' omdat het allemaal zo complex is.

Maar dat EU-gebeuren kost ons kleine landje veeeeelste veel.
Daar moet op bezuinigd worden, niet op scholing, bouw, pensioenen en zorg.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:55

MarvanTom schreef:
Maar dat EU-gebeuren kost ons kleine landje veeeeelste veel.
Daar moet op bezuinigd worden, niet op scholing, bouw, pensioenen en zorg.

En dat ben ik met je eens. Wat mij betreft mogen we morgen uit die EU. Is niet mijn keuze geweest. Maar die keuze hadden we ook niet helaas want ik denk dat het hele feest dan niet door was gegaan dan. Ik blijf erbij dat het ons landje geen goed heeft gedaan.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 17:55

Foaly schreef:
[Dat kan wel wezen, maar Verhagen (neem aan dat je die bedoelt) heeft niet net zeven weken moeizaam overleg overboord gegooid.

En nu blijkt dat hij daar ook uiteindelijk niks te zoeken had.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:58

ceasario! schreef:
Ja als je uitkering afhankelijk bent heb je gelijk..Maar het valt me op dat de "luie"-reten..de laatste 20 jaar wel zeer dik zijn geworden. :D

Inderdaad.... In de jaren dat de partijen die niet aan de uitkeringen wilden komen in de regering zaten..... In de jaren dat die "luie reten" niet gestimuleerd werden onder het mom van "opkomen voor de zwakkeren en zorgen dat iedereen zijn natje en droogje heeft"..... ;)

Want "zwakke mensen" moeten gestimuleerd worden zwak te blijven. En eenmaal zwak, altijd zwak. Toch? :+ We hebben nogal wat zwakke mensen in de samenleving als ik de (vooral linkse) politici moet geloven. Ik zou toch niet graag in dat hokje geplaatst worden. Jij bent zwak, dus we zorgen wel voor je. Want dat kun je zelf niet.

En stel je voor dat je straks tot je 66e moet werken ipv je 65e! Alleen maar in het belang van het land? Daar hebben we toch geen boodschap aan? Eigen belang eerst! Vanaf je 65e op je luie reet gaan zitten, al is dat een andere dan bovengenoemde reet, is een recht, toch? dat hebben we verdiend, toch? daar mag niet aan gemorreld worden, toch? Zelfs niet als we per dag de staatsschuld zien oplopen met 90 miljoen.

Het wordt tijd dat iedereen zijn eigen belang eens heel even wat meer opzij zet, om te voorkomen dat het hele land in de plomp zakt over enkele jaren. De staatsschuld zal dagelijks met 90 miljoen stijgen. De boete op het niet nakomen van de Europese 3% is 1,2 miljard euro? Maar nee, we willen ons niet aan die 3% houden, zegt Wilders. Dat is te veel. En dat we dagelijks 90 miljoen weggooien als gevolg van het mislukken van de onderhandelingen die zo goed als rond waren, ach ja: alles voor de kiezers he! :+

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:01

gummie schreef:
ach ja: alles voor de kiezers he! :+

En hij heeft een nieuwe groep aangeboord, de AOW-ers, dat heeft hij in 1 interview gelukkig niet 100 keer laten weten..