Hermelientje schreef:Het is niet te verkopen dat arme mensen in Africa niet mogen schieten op olifanten om het ivoor te verkopen en dat één of ander koninklijk figuur van verre wel op olifanten mag schieten. Verder zijn er ook toeristen die genieten van levende olifanten, dus het argument dat de plaatselijke bevolking hier beter van wordt is onzin, ook zonder plezierjacht kun je overnachtingen aan toeristen aanbieden. Volgens mij verschaffen 40 toeristen die ieder 1000 euro uitgeven veel meer werkgelegenheid dan 1 koning van 40.000 euro.
Wat denk je dat de ecologische voetdruk is van 40 toeristen die een paar olifanten gaan bekijken? Hoeveel brandstof, voedsel, woongelegenheid en ondersteunende faciliteiten moet je maken voor die 40 toeristen en de bijbehorende groep mensen die hen moet onderhouden? Ik ben voor ecologisch toerisme, behoedzaam, zonder al te veel impact en blijvende gevolgen. Geef mij wat dat betreft maar één koning die 40.000 Euro neertelt, ipv 40 toeristen van 1000 Euro die olifantje willen komen kijken....