Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:14

Ik denk dat mensen die zich graag verdiepen in complottheorieën een heel sterke behoefte aan zekerheid hebben, de wereld willen verklaren. Onzekerheid geeft angst, zekerheid houvast. En complottheorieën creëren een schijnzekerheid en geven daarmee wat meer (schijn)duidelijkheid en verlichten angst. Angst voor de onzekerheden van het leven is een veelvoorkomende angst. Iedereen gaat op een andere manier met die onzekerheden om. De een vindt houvast in het geloof, de ander beredeneert zaken nuchter en gelooft in toeval (*meldt zich*), weer een ander is sterk emotie-gefocust. Geeft allemaal niets, als je je er maar prettig bij voelt en een beetje kunt relativeren :)

Anne.

Re: Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:16

Manegepaard, ik geloof niet dat er éen waarheid is en als die er al is.. zou hij op een hoop verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:16

Heeft dit ook weer te maken met Rothschild en consorten (een of andere organisatie cq familie die de wereld schijnt te besturen en waar ik tot een poosje geleden nog nooit van gehoord had....) of is dat weer wat anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:18

Anne. schreef:
Manegepaard, ik geloof niet dat er éen waarheid is en als die er al is.. zou hij op een hoop verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden ;)

En als die er is, ga je die zeer zekers nooit te weten komen. :3

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:18

__YSB__ schreef:
Afbeelding

Dit is dus precies wat ik bedoel. Jij poneert dit als een feit en dus kan je heel logisch concluderen dat er allerlei dingen in de wereld gebeuren, die door die machthebbers in gang worden gezet. Maar wie zegt dat dit plaatje een feit is? Op welke feiten baseer je dat? Dan kom je weer terecht op de vage beweringen die als de grote waarheid worden neergezet.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:19

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:21

Manegepaard schreef:
Anne. schreef:

En als die er is, ga je die zeer zekers nooit te weten komen. :3

Exact, als hij er is op de schaal waarop hij hier gesuggereerd wordt :j
Speculeren, nadenken kan altijd :)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:23

storrum schreef:
Heeft dit ook weer te maken met Rothschild en consorten (een of andere organisatie cq familie die de wereld schijnt te besturen en waar ik tot een poosje geleden nog nooit van gehoord had....) of is dat weer wat anders?

Rothschild is de pure bloedlijn van Duitse Joden, die banken en andere financiele instellingen zijn gestart en zo een onschatbare rijkdom hebben vergaard.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:24

Maar als de Illiminatie zo veel macht heeft, waarom laat het dan toe dat wij er over speculeren? Waarom wordt niet ieder onderwerp hierover verwijderd?
Zo loopt het toch juist risico? Zou ik zeggen tenminste.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:25

@heino; jouw bovenste post op deze pagina vind ik een mooie verwoording.
Iedereen wilt zekerheid en zoekt zijn zekerheid in andere dingen!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:25

Ik weet wél dat er inderdaad een aantal Joodse families bestaan die een hoop invloed hebben (geen idee in hoeverre en op welk gebied..) Zo had ik in mijn eerste jaar van mijn studie een jongen in de klas die al op zijn 4e uitgehuwelijkt is aan een meisje uit zo'n andere familie om de bloedlijnen te laten kruisen en het zo puur mogelijk te houden.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:29

__YSB__ schreef:
storrum schreef:

Rothschild is de pure bloedlijn van Duitse Joden, die banken en andere financiele instellingen zijn gestart en zo een onschatbare rijkdom hebben vergaard.

Maar heeft met dit onderwerp verder niet te maken? Of ook..... ?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:30

Illuminatie en de Rothschild zijn niet hetzelfde onderwerp.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:36

__YSB__ schreef:

Kort samengevat is de bewering daar dat de reders de Olympic hebben omgedoopt naar de Titanic en is het dus eigenlijk de Olympic die door een aanvaring met een ijsberg gezonken is? Dat zou alleen in het voordeel van de reders zijn als ze vantevoren wisten dat het schip door een aanvaring met een ijsberg zou zinken, waardoor ze het verzekeringsgeld zouden incasseren. Dat zou betekenen dat de kapitein in het complot moet hebben gezeten, want die moest de boot tegen de ijsberg aanzetten. En ik kan me dan weer weinig voorstellen bij een kapitein die trots met zijn boot ten onder gaat om zijn reders een plezier te doen.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:43

Nogmaals ik ga geen discussie aan, jouw mening, ik de mijne.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:50

Karl66 schreef:
__YSB__ schreef:

Kort samengevat is de bewering daar dat de reders de Olympic hebben omgedoopt naar de Titanic en is het dus eigenlijk de Olympic die door een aanvaring met een ijsberg gezonken is? Dat zou alleen in het voordeel van de reders zijn als ze vantevoren wisten dat het schip door een aanvaring met een ijsberg zou zinken, waardoor ze het verzekeringsgeld zouden incasseren. Dat zou betekenen dat de kapitein in het complot moet hebben gezeten, want die moest de boot tegen de ijsberg aanzetten. En ik kan me dan weer weinig voorstellen bij een kapitein die trots met zijn boot ten onder gaat om zijn reders een plezier te doen.

Ja maar je mist nog een stukje, ze zouden de Titanic (eigenlijk Olimpic) laten zinken, er zou een plan gemaakt zijn om het (gebrekkige) schip Olimpic te laten zinken in de oceaan, er zou een reddingsactie in gang gezet zijn. Maar nog voor de Titanic(Olimpic) daar was, raakte het per ongeluk de ijsberg. En waren daarom de reddingstroepen te laat en zijn er zo veel mensen overleden. De kapitein zal dit geweten hebben, en nu het plan dus was mislukt was hij misschien bang dat deze fraude (als ik het zo mag noemen) bekend zou worden, en hij zou dan de sjaak zijn. Daarom heeft hij misschien gekozen om op het schip te blijven en er mee ten onder te gaan.

Tenminste, dat ik dat ik bij de bovenstaande theorie begrepen heb.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:56

ik heb welleens filmpjes zitten kijken over new world order enz. maar zulke dingen blijven bij mij nooit hangen(heb de consentratie van een kleuter, en het geheugen van een verslaafde). ik blijf dit topic even volgen. misschien leer ik er nog wat van:}.

op engelse forums kan ik zulk soort dingen nooit volgen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:04

__YSB__ schreef:
Illuminatie en de Rothschild zijn niet hetzelfde onderwerp.

maar als ik Google op Rothschild & illuminatie dan wordt het heel vaak samen genoemd, vandaar mijn vraag.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:17

Ik weet niet wat ik hier nu van moet denken,

Aan de ene kant geloof ik het wel maar aan de andere kant waarom zouden ze dit willen doen dat is mij niet helemaal duidelijk? :)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 23:05

Wat mij nooit duidelijk is geworden, is wat de Illuminati dan willen. Willen ze zo veel mogelijk geld bezitten? Of willen ze de wereld omvormen naar hun idee van de perfecte maatschappij?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 00:54

Heino schreef:
__YSB__ schreef:
Overal in de wereld een vinger in de pap hebben, zowel in de olie, als in de regeringen, alles wat geld op leverd...

Nogmaals, maar waarom dan? Waarom zou je je eigen poppenkast met mensen willen hebben?

Macht.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 01:32

Intrigerende onderwerpen zijn dit altijd. Wat ik ervan moet geloven weet ik niet.. maar ik geloof in elk geval dat toeval niet bestaat omdat alles in meer-of mindere mate wordt gemanipuleerd en dat macht daarbij inderdaad de grote drijfveer is. Helaas want in mijn beleving zou dat liefde moeten zijn..

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 02:35

Mijn zoon (18) is ook een beetje in de ban van Illiminatie. Als hij bij me is praten we er wel eens over, ik zeg dan als die bende de macht wil, hadden ze allang moeten zorgen dat ze de olie business in handen moeten krijgen. Die is in handen van moslims. Zover ik weet komt die Illiminatie pas een beetje op gang sinds internet. Ik heb er voor die tijd nooooooit van gehoord en ik ben al oud! :P

Ben bang dat het een grap is van een stelletje amerikanen die zijn dol op onzin, kijk maar naar hun (dollar) t.v. dominee's.

Maar ik zal hem dit topic laten lezen misschien dat hij mij dan kan overtuigen, nu lukt hem dat niet.

Veel illuminade groetjes. :wave:

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 02:38

Oooh en als ik morgen dood ben dan komt dat natuurlijk doordat ze nu weten dat ik er geen kont van geloof!

Maar als ik nog leef...........

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 02:44

Lisann__ schreef:
Karl66 schreef:

Ja maar je mist nog een stukje, ze zouden de Titanic (eigenlijk Olimpic) laten zinken, er zou een plan gemaakt zijn om het (gebrekkige) schip Olimpic te laten zinken in de oceaan, er zou een reddingsactie in gang gezet zijn. Maar nog voor de Titanic(Olimpic) daar was, raakte het per ongeluk de ijsberg. En waren daarom de reddingstroepen te laat en zijn er zo veel mensen overleden. De kapitein zal dit geweten hebben, en nu het plan dus was mislukt was hij misschien bang dat deze fraude (als ik het zo mag noemen) bekend zou worden, en hij zou dan de sjaak zijn. Daarom heeft hij misschien gekozen om op het schip te blijven en er mee ten onder te gaan.

Tenminste, dat ik dat ik bij de bovenstaande theorie begrepen heb.

Dus het was niet alleen gewoon een ongeluk, waardoor elk schip gezonken zou zijn. Maar dan wachten ze met het opzettelijk zinken tot het schip al bijna in de VS is en doen ze het ook nog eens als het schip volzit met pasagiers en niet tijdens één van de proefvaarten, die echt eerst gemaakt zullen zijn en maken ze op de koop toe nog eens verschrikkelijk slechte reclame voor hun eigen rederij, door het onzinkbare schip op haar eerste reis bewust te laten zinken? Dan hebben we het nog niet eens over de architect van de Titanic die aan boord was, bouwers die meevoeren...

En dat alleen maar vanwege een complot wat mensen meer gemoedsrust geeft dan een onzinkbaar schip, dat door samenloop van omstandigheden toch kan zinken.

En dat is dus de basis van al die complot theorieën, het is veel veiliger om in een complot te geloven, dan te accepteren dat er omstandigheden zijn, waar je wel eens niet op voorbereid kan zijn en waar je zelf wat aan moet gaan doen.