Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__YSB__ schreef:
Manegepaard schreef:Anne. schreef:Manegepaard, ik geloof niet dat er éen waarheid is en als die er al is.. zou hij op een hoop verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden
En als die er is, ga je die zeer zekers nooit te weten komen. :3
storrum schreef:Heeft dit ook weer te maken met Rothschild en consorten (een of andere organisatie cq familie die de wereld schijnt te besturen en waar ik tot een poosje geleden nog nooit van gehoord had....) of is dat weer wat anders?
__YSB__ schreef:storrum schreef:Heeft dit ook weer te maken met Rothschild en consorten (een of andere organisatie cq familie die de wereld schijnt te besturen en waar ik tot een poosje geleden nog nooit van gehoord had....) of is dat weer wat anders?
Rothschild is de pure bloedlijn van Duitse Joden, die banken en andere financiele instellingen zijn gestart en zo een onschatbare rijkdom hebben vergaard.
__YSB__ schreef:
Karl66 schreef:__YSB__ schreef:
Kort samengevat is de bewering daar dat de reders de Olympic hebben omgedoopt naar de Titanic en is het dus eigenlijk de Olympic die door een aanvaring met een ijsberg gezonken is? Dat zou alleen in het voordeel van de reders zijn als ze vantevoren wisten dat het schip door een aanvaring met een ijsberg zou zinken, waardoor ze het verzekeringsgeld zouden incasseren. Dat zou betekenen dat de kapitein in het complot moet hebben gezeten, want die moest de boot tegen de ijsberg aanzetten. En ik kan me dan weer weinig voorstellen bij een kapitein die trots met zijn boot ten onder gaat om zijn reders een plezier te doen.
Lisann__ schreef:Karl66 schreef:Kort samengevat is de bewering daar dat de reders de Olympic hebben omgedoopt naar de Titanic en is het dus eigenlijk de Olympic die door een aanvaring met een ijsberg gezonken is? Dat zou alleen in het voordeel van de reders zijn als ze vantevoren wisten dat het schip door een aanvaring met een ijsberg zou zinken, waardoor ze het verzekeringsgeld zouden incasseren. Dat zou betekenen dat de kapitein in het complot moet hebben gezeten, want die moest de boot tegen de ijsberg aanzetten. En ik kan me dan weer weinig voorstellen bij een kapitein die trots met zijn boot ten onder gaat om zijn reders een plezier te doen.
Ja maar je mist nog een stukje, ze zouden de Titanic (eigenlijk Olimpic) laten zinken, er zou een plan gemaakt zijn om het (gebrekkige) schip Olimpic te laten zinken in de oceaan, er zou een reddingsactie in gang gezet zijn. Maar nog voor de Titanic(Olimpic) daar was, raakte het per ongeluk de ijsberg. En waren daarom de reddingstroepen te laat en zijn er zo veel mensen overleden. De kapitein zal dit geweten hebben, en nu het plan dus was mislukt was hij misschien bang dat deze fraude (als ik het zo mag noemen) bekend zou worden, en hij zou dan de sjaak zijn. Daarom heeft hij misschien gekozen om op het schip te blijven en er mee ten onder te gaan.
Tenminste, dat ik dat ik bij de bovenstaande theorie begrepen heb.