Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:ik ben het eens met Leers.
Alhoewel ik niet Mauro hier de schuld van geef maar zijn pleegouders.
Wat ik ook iet begrijp is waarom iemand die met vreselijk veel moeite het VMBO doet in ene moet gaan studeren?Dat gaat toch niet?(dat was een middel om wel te mogen blijven)
gummie schreef:Vreselijk ook, om te lezen dat er een oordeel wordt geveld over mensen met een andere mening, die gericht is op persoonseigenschappen zoals het al dan niet hebben van empathie.
Ik voel me ook aangesproken. Niet omdat ik geen empathie heb, maar omdat iemand er van uit gaat dat je geen empathie hebt als je van mening bent dat deze ama terug zou moeten.
Leg je er gewoon bij neer dat meningen kunnen verschillen. En probeer het onderscheid te maken tussen gebrek aan empathie en het maken van afwegingen.
Het lijkt me verschrikkelijk voor Mauro om terug te moeten, ik kan me voorstellen dat een grote groep mensen vindt dat hij moet blijven, maar er zijn ook mensen die het evengoed naar voor hem vinden, maar die vinden dat ie niet kan blijven.
gummie schreef:Voor informatie over Angola (de simpele, samengevatte versie): http://nl.wikipedia.org/wiki/Angola
Douraque schreef:Ik zet niet een heel volk weg op basis van 1 relatie, ik had voorafgaande mijn relatie al ontzettend veel van Afrika gezien. Elektra66 weet waarschijnlijk waar ik allemaal in mijn leven al ben geweest, hoeveel mensen ik ken![]()
Ik heb daar genoeg vrienden zitten die allemaal hetzelfde zeggen. Kinderen worden van jongs af aan geleerd dat Europa geld heeft, dus daar moet je zijn. Dit effectueren ze op latere leeftijd.
Maar jullie vinden dus dat iemand die de wet overtreed dus gewoon beloont moet worden. Dus een 15 jarige jongen die pas een meisje heeft vermoord moet vrij uit gaan, omdat het een kind is? Het is een vreemde vergelijking, maar in beide gevallen iemand die de wet overtreedt
@ maura: ik ben niet alleen in Kenia geweest, ik ben in nog veel meer afrikaanse landen (niet Angola). Maar ik weet wel hoe alles werkt in Afrika. Ik snap best dat jongeren daar weg willen, zeker als er oorlog heerst. Bij oorlog vind ik het ook meer dan logisch dat je vlucht naar een ander land, maar ten eerste vind ik het heel toevallig dat iemand dan maar gelijk vlucht naar het (rijkere) westen. Ten tweede als je al naar Nederland vlucht ok, maar dan moet je hierover niet gaan lopen liegen. Eerlijkheid moet voorop staan, zeker als je hier een nieuw leven wenst op de bouwen. Ik wil niemand als groep afzonderen, maar enkel zeggen dat iemand die liegt moet de consequenties aanvaarden. Of dit nu een angolees, keniaan, irakees, amerikaan of nederlander.
@ gummie: inderdaad, iedereen heeft een eigen mening en die respecteer ik ook. Ik vind het niet erg om een discussie te voeren, maar indien personen op de man gaan spelen of dingen gaan lopen zeggen die niet de discussie bevorderd trek ik me terug
Electra63 schreef:Jij vertelt zelf over je relatie en ervaringen toendertijd. Maar dat wil niet zeggen, dat jij de waarheid in pacht hebt.
Ik ben trouwens in Gambia geweest, daar gaan heel veel blanke vrouwen heen voor de sex, maar dat wil niet zeggen dat ik daar heen ging om die reden.
Electra63 schreef:gummie schreef:Voor informatie over Angola (de simpele, samengevatte versie): http://nl.wikipedia.org/wiki/Angola
Dank je, het zal wel te moeilijk voor mij zijn.
Douraque schreef:@ maura: ik ben niet alleen in Kenia geweest, ik ben in nog veel meer afrikaanse landen (niet Angola). Maar ik weet wel hoe alles werkt in Afrika. Ik snap best dat jongeren daar weg willen, zeker als er oorlog heerst. Bij oorlog vind ik het ook meer dan logisch dat je vlucht naar een ander land, maar ten eerste vind ik het heel toevallig dat iemand dan maar gelijk vlucht naar het (rijkere) westen. Ten tweede als je al naar Nederland vlucht ok, maar dan moet je hierover niet gaan lopen liegen. Eerlijkheid moet voorop staan, zeker als je hier een nieuw leven wenst op de bouwen. Ik wil niemand als groep afzonderen, maar enkel zeggen dat iemand die liegt moet de consequenties aanvaarden. Of dit nu een angolees, keniaan, irakees, amerikaan of nederlander.
gummie schreef:Als in plaats van alle asielaanvragen alleen de kansrijke asielanvragen keer op keer worden ingediend, en de andere aanvragers gewoon wordt duidelijk gemaakt dat er voor hen geen redelijke hoop is op verblijf, zal de tijd van procedures korter worden. Zal de overbelasting van het rechtssysteem afnemen, en zullen deze schrijnende gevallen minder voorkomen. Mauro wist dat hij terug moest. Alleen heeft hij het, samen met de mensen die aan zijn zijde strijden, niet geaccepteert. Dat is wat mij betreft de reden dat hij na 10 jaar terug wordt gestuurd, ipv al na kortere tijd.
gummie schreef:Met wishfull thinking help je asielzoekers niet. Met feitelijk informatie, en lobbyen om regelgeving te veranderen, wel.
Angeliquee18 schreef:Ik vind het ook de schuld van Nederland zelf,
waarom?
Ze kunnen hem niet terug sturen na zoveel jaar,
dat kunnen ze wel, maar je bedoelt dat jij vindt dat dat niet correct is?
Maar Nederland moet ook gewoon niemand meer binnen laten!!
dus ook geen mensen die gevaar lopen in eigen land?
Kijk hoeveel Hollandse zwervers hier leven,
wat is het verband tussen het aantal zwervers en het toelaten van asielzoekers?
hoeveel Nederlandse mensen hebben het krap,
wat is het verband tussen mensen die het krap hebben en het toelaten van asielzoekers?
Kijk eerst naar je eigen mensen,
En weet je wie ze er uit moeten gooien,
Die ventjes die ouwe mensen beroven,
Meisjes verkrachten,
Overlast veroorzaken,
Moordenaars,
En daar horen ook Nederlanders bij.
Het probleem afschuiven in plaats van in eigen land oplossen dus?
purny schreef:In principe zou er gewoon een systeem moeten komen dat asielzoekers hier welkom zijn op het moment dat de situatie dusdanig onveilig en gevaarlijk is in het land van herkomst. Is de situatie opgelost en het land veilig genoeg om terug te keren dan zouden de asielzoekers ook gewoon terug moeten gaan.
Dat er veel zwervers in dit land zijn heeft grotendeels te maken met het feit dat het overgrote gedeelte van de mensen genotsmiddelen verkiezen boven een boterham met pindakaas. Er zijn hulpcentra's genoeg hier maar deze mensen vertikken het gewoon en zijn verslaafd. Hoevaak bied ik een zwerver geen boterham aan ipv een euro en word dit gewoon geweigerd.
Wanneer iemand echt zijn rekeningen niet kan betalen is er nog altijd het GKB waar deze mensen de schuldsanering ingaan. Je moet dan letterlijk 3 jaar op een houtje bijten maar je bent er zeker van dat je nog wel een dak boven je hoofd hebt en te eten. En na 3 jaar ben je vrij van al je schulden.
Misschien is NL wel te laks geweest met de beslissingen omtrent Mauro. En heeft het allemaal te lang geduurd, maar hij wist wel dat hij terug moest. En wie weet hebben we allemaal wel een mauro in onze straat wonen maar horen we niet hun kant van het verhaal.