Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nelis schreef:@ Yamcha,
Ik stel alleen iets vast, pesten komt sinds jaar en dag voor. dat keur ik niet goed.
Echter kan onze jeugd tegenwoordig nog maar vrij weinig hebben
_San87_ schreef:Ik vind het nogal een typische opmerking voor iemand die zelf nooit gepest is of het nooit van dichtbij heeft meegemaakt.
Men zegt wel dat woorden geen pijn doen, maar het tegenovergestelde is vaak meer dan waar.
nelis schreef:Laat ik het dan zo zeggen, social media is iets waar we allemaal de mening over hebben dat het link kan zijn, voor meerdere leeftijdsgroepen.
Echter zitten we nu wel allemaal massaal te vissen cq te kijken op twitter wie , wat waar gezegd heeft.
Op het moment dat het om een beroemdheid gaat word er van alles online geknald en die moeten er mee dealen want ze zijn "beroemd".
Daar komt zo nu en dan een zaak uit voort wegens Smaad etc . maar ook die mensen moeten dingen lezen die ruk zijn over hun eigen persoon.
Ik snap niet als dit meisje , indien dit al langer speelt samen met haar ouders , vertrouwenspersoon etc etc op is gestaan en hier actie op heeft ondernomen. bij mijn weet kan je in geval van cyberpesten , hyves etc informeren
Wat er nu is gebeurt is verschrikkelijk maar imo kan er ook wat tegen woorden worden gedaan.
slimmerik schreef:nelis schreef:@ Yamcha,
Ik stel alleen iets vast, pesten komt sinds jaar en dag voor. dat keur ik niet goed.
Echter kan onze jeugd tegenwoordig nog maar vrij weinig hebben
Laat me raden: altijd aan de veilige kant meegedaan?
Geen idee wss wat pesterijen echt kunnen doen met iemand. Gaat niet alleen erom of je "er tegen kunt". Pesterijen gaan veel verder. Daarom ben ik blij dat bokt iig zoveel mogelijk doet aan anti-pesten en dat er niet op de man gespeeld mag worden.
Zo ontzettend gemakkelijke en wrede manier van "scoren"dat cyberpesten.
nelis schreef:Laat ik het dan zo zeggen, social media is iets waar we allemaal de mening over hebben dat het link kan zijn, voor meerdere leeftijdsgroepen.
Echter zitten we nu wel allemaal massaal te vissen cq te kijken op twitter wie , wat waar gezegd heeft.
Op het moment dat het om een beroemdheid gaat word er van alles online geknald en die moeten er mee dealen want ze zijn "beroemd".
Daar komt zo nu en dan een zaak uit voort wegens Smaad etc . maar ook die mensen moeten dingen lezen die ruk zijn over hun eigen persoon.
Ik snap niet als dit meisje , indien dit al langer speelt samen met haar ouders , vertrouwenspersoon etc etc op is gestaan en hier actie op heeft ondernomen. bij mijn weet kan je in geval van cyberpesten , hyves etc informeren
Wat er nu is gebeurt is verschrikkelijk maar imo kan er ook wat tegen woorden worden gedaan.
Kwanyin schreef:_San87_ schreef:Ik vind het nogal een typische opmerking voor iemand die zelf nooit gepest is of het nooit van dichtbij heeft meegemaakt.
Men zegt wel dat woorden geen pijn doen, maar het tegenovergestelde is vaak meer dan waar.
Of iemand die dat wel is maar toevallig zo'n geweldige olifantenhuid had en totaal geen inlevingsvermogen dat andere kinderen dat niet hebben.
Over Carry Slee, gesproken, spijt is ook zo'n mooi boek.
Kwanyin schreef:_San87_ schreef:Ik vind het nogal een typische opmerking voor iemand die zelf nooit gepest is of het nooit van dichtbij heeft meegemaakt.
Of iemand die dat wel is maar toevallig zo'n geweldige olifantenhuid had en totaal geen inlevingsvermogen dat andere kinderen dat niet hebben.
Over Carry Slee, gesproken, spijt is ook zo'n mooi boek.
DeSprinkhaan schreef:Echt afschuwelijk voor de meisje, en nog meer voor de ouders en vrienden.
De tieners worden steeds gekker. Bij mij op school heb je de zogenaamde "honte" (schaamte). Als je ook maar iets vreemds doet is het de schaamte. Ik werd er helemaal gek van. En dan heb je de groepsdruk er ook nog bij. Ik ken een meisje (basisschool) die een vrindin kwijt is geraakt, waarschijnlijk omdat haar grootouders buitelands zijn (en ze dus een andere huidkleur heeft), buiten de groep is gezet door de andere kinderen, en haar vriendin wilde zelf niet buiten de groep worden gezet en is mee gaan doen ( ik wil wel eventjes zeggen dat het eerste meisje fel van karacter is en even hard terugscheld als ze wordt uitgescholden, wat niet vaak gebeurd (het laatste dan)
nelis schreef:Ik snap niet als dit meisje , indien dit al langer speelt samen met haar ouders , vertrouwenspersoon etc etc op is gestaan en hier actie op heeft ondernomen. bij mijn weet kan je in geval van cyberpesten , hyves etc informeren
Kwanyin schreef:Hoeveel kinderen die gepest worden hebben de moed om daar voor uit te komen? Zo simpel ligt het allemaal niet hoor.
Ik ben ook gepest geweest, maar tot op vandaag nooit een volwassene die het te weten is gekomen. Gaan melden? Tegen welke prijs? Met het risico om nog harder gepest te worden zoals die andere die durven "klikken", omdat de volwassenen nu eenmaal toch niet weten hoe het in de hand te houden (of zo naïf zijn om te denken dat het met een paar gesprekken en sorry zeggen wel opgelost is).
Kwanyin schreef:En wat gaan die ouders dan er tegen doen? Foei zeggen tegen de pesters, je mag mijn dochter/zoon niet pesten?
nelis schreef:Kwanyin schreef:Hoeveel kinderen die gepest worden hebben de moed om daar voor uit te komen? Zo simpel ligt het allemaal niet hoor.
Ik ben ook gepest geweest, maar tot op vandaag nooit een volwassene die het te weten is gekomen. Gaan melden? Tegen welke prijs? Met het risico om nog harder gepest te worden zoals die andere die durven "klikken", omdat de volwassenen nu eenmaal toch niet weten hoe het in de hand te houden (of zo naïf zijn om te denken dat het met een paar gesprekken en sorry zeggen wel opgelost is).
Ik neem aan dat je als ouder van een 13 jarige ook wel een beetje de internet activiteiten nagaat. Zeker gezien het huidige klimaat van pedo's loverboys etc.
Daaruit kan je als ouder veel info krijgen waardoor je het voor je kind makkelijker maakt om een onderwerp aan te snijden.
nelis schreef:Kwanyin schreef:Hoeveel kinderen die gepest worden hebben de moed om daar voor uit te komen? Zo simpel ligt het allemaal niet hoor.
Ik neem aan dat je als ouder van een 13 jarige ook wel een beetje de internet activiteiten nagaat. Zeker gezien het huidige klimaat van pedo's loverboys etc.
Daaruit kan je als ouder veel info krijgen waardoor je het voor je kind makkelijker maakt om een onderwerp aan te snijden.