Canada gaat 400.000 zeehondjes doden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:23

Dat is hetzelfde verschil als burgerslachtoffers vs. soldaten die omkomen.
De zeehonden sterven een min of meer nutteloze dood waartegen ze zich niet kunnen verweren waardoor het mensen meer aangrijpt (net zoals een onschuldige burger die net even in de weg liep over het algemeen meer gevoelens oproept), de antilope heeft gewoon dikke pech om door een natuurlijke vijand opgegeten te worden omdat hij net de traagste van de groep is.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:27

Ik had het er vandaag nog over met klasgenote, zij is pas terug uit Canada en heeft daar ook familie. Zij zei dat het daar net zo gewoon is als dat we hier dagelijks koeien slachten. Er is schijnbaar overpopulatie en ze eten alle vis op.

Gewoon weer een actie dus puur en alleen in het belang van de mens. Als ik ze ooit tegenkom... Wij schieten toch ook hun kinderen niet dood omdat er zoveel mensen zijn en ze alle vis opeten!?

knetterhard

Re: Canada gaat 400.000 zeehondjes doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:30

Nou als ze dan toch dood worden gemaakt, hoop ik wel dat ze van alles gebruik maken dus ook van het vlees! Anders is het helemaal waardeloos...

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:32

knetterhard schreef:
Nou als ze dan toch dood worden gemaakt, hoop ik wel dat ze van alles gebruik maken dus ook van het vlees! Anders is het helemaal waardeloos...

Ik denk van niet helaas...

Echt belachelijk! Zijn mensen echt zo naïef? Of dwingt onze maatschappij dit af? (het doden)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:36

Ik zie nooit topics over fasanten en konijnen jacht.
Er worden ook stapels herten afgeschoten in Nederland.
Is een zeehondje belangrijker dan een konijn? Enkel omdat hij grotere ogen heeft?
Zeehondenvlees wordt wel degelijk gegeten en echt niet weggesmeten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:38

Dat vind ik ergens ook sneu, maar zijn ze niet sneller dood als ze geschoten worden? Knuppelen lijkt me een pijnlijke en niet echt snelle dood?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:40

En baby zeehond van een paar kilo is met 1 klap op de kop waarschijnlijk veel sneller dood dan ern fasant met een kogel in zijn schouder die ligt te wachten tot de hond hem gevonden heeft.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:40

Dan beschadig je de vacht toch? is dat de reden niet? Dat knuppelen een schone dood is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:41

BaileyMix schreef:
Ik had het er vandaag nog over met klasgenote, zij is pas terug uit Canada en heeft daar ook familie. Zij zei dat het daar net zo gewoon is als dat we hier dagelijks koeien slachten. Er is schijnbaar overpopulatie en ze eten alle vis op.

Gewoon weer een actie dus puur en alleen in het belang van de mens. Als ik ze ooit tegenkom... Wij schieten toch ook hun kinderen niet dood omdat er zoveel mensen zijn en ze alle vis opeten!?

Ik vind het niet zo gek hoor, heeft gewoon met de voedselketen te maken.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:47

Sizzle schreef:
Is een zeehondje belangrijker dan een konijn? Enkel omdat hij grotere ogen heeft?

Ik denk dat het komt omdat 40.000 nogal een groot aantal is, terwijl we de daadwerkelijke cijfers helemaal niet weten van de andere dieren :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:50

Deze jacht heeft niets met de natuurlijke voedselketen te maken. Sterker nog, door deze jacht verstoor je de voedselketen. De mens, die met alle technieken niet alleen boven maar ook buiten de voedselketen staat vind dat de zeehond teveel vis eet. Niet waar, de zeehond eet wat hij al jaaaaaaaaaaaaaaaaren eet. Heus niet meer ineens. Maar de mens is met z'n enorme schepen en netten er schuldig aan dat er te weinig vis is.

Sizzle, in NL worden inderdaad konijnen, fazanten en herten geschoten. Echter met mate, en niet zo massaal als deze moordpartij. Daarnaast worden de 'NLse dieren' voornamelijk voor hun vlees geschoten, en onder het mom van 'poplutatiebeheer'. Die populaties zijn het probleem niet, maar de NLse bevolking die groeit en groeit en er dus steeds minder natuur over blijft voor de konijnen, fazanten en herten.
Bovendien worden de 400.000 zeehonden echt niet voor hun vlees geslacht. Dan zouden ze er wel een kogel door heen jagen. Hoofdreden is hun witte velletje en de bontindustrie die daar heel blij van wordt.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:55

Fiffill schreef:
kimberley12 schreef:
Blijkbaar is de populatie nog groot, anders stijgt het aantal zeehonden doden niet.....Er was iemand op hyves, die zei dat ze hier een enorme heisa om maakte, maar je hoorde niemand klagen dat half Nederland met een wasbeer van bont om zijn nek liep...Ik geef diegene helaas wel gelijk.......

Ja en dan nog, er zijn ook zat mensen die nog steeds vlees uit de bio-industrie eten. Als we zo gaan beginnen, is er altijd wel iets dat 'erger' is ;) op die manier bereik je ook niks.

Inderdaad! Laten we alles maar goed praten omdat er altijd ergere dingen gebeuren. Wat een slap flut excuus!

Ten eerste worden de zeehonden op een verschrikkelijke manier gedood. Ze zullen je hersens maar in slaan! OH nee, het is bij dieren, dan is het niet zo erg. Die voelen dat niet zo......

En vervolgens zijn de zeehonden al aan het teruglopen.
Canada plaatst zich hiermee tot de barbaarse en middeleeuwse landen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:58

Sizzle schreef:

Oh, een tegenstander van de jacht. Aha, dus dan eet je ook geen vlees van de bio industrie?

WAnt je bent er tegen dat er vlees gegeten wordt van dieren die een waardig leven hebben geleid?
Konijnen, hazen en fazanten leven in vrijheid en hebben geen stress. Ook niet bij transport want dat maken ze niet mee.
Verder wordt er niet te veel wild afgeschoten, want dan valt er volgend jaar gewoon niets meer te jagen, heel simpel.
Als je tegenstander bent van het consumeren van vlees, heb je recht van spreken t.a.v. de jacht.
Maar anders moet je je mond houden want dan ben je hypocriet, tenzij je echt kiest voor biologisch vlees. Maar dat is wild eigenlijk ook.

De wildstand mag er dus niet op achter uit gaan bij de jacht en dat zal ook niet snel gebeuren.
Is er bepaald wild dat met uitsterven bedreigd wordt, dan komt er gewoon een verbod op. De patrijs is daar een voorbeeld van, daar mag niet op worden geschoten.
De stand van de zeehonden gaat intussen wel achteruit.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 22-03-12 20:59, in het totaal 3 keer bewerkt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:59

vuile gore ............... de rest mogen jullie zelf in vullen !!!!!!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:59

zielig! slaat nergens op.. populatie te hoog?? kijk dan eerst naar de mens!!

knuppel maar een paar mensen neer,, want ik zoek nog een jas van mensen huid oh,, en een legging!...

waar gaat het heen met de wereld!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:03

Populatie te hoog? In China zijn ook VEEL te veel mensen! (valse vergelijking, maar toch..) Die gaan we toch ook niet doodknuppelen!?

Dit kan echt niet.. te triest voor woorden.. :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:04

Langcare, hoe kom je erbij dat ik tegen jacht ben }:0
Ik ben juist gek op konijn :Y)

Wat de hoofdreden van de zeehondenvangst ook is zolang het daarna maar efficient gebruikt wordt zoals bijv een lammetje. We maken miljarden dieren dood per jaar, ik vind de ophef dus gewoon hypocriet tenzij er inderdaad sprake is van sterke afname, dan moet er natuurlijk een beperking komen. Enkel doden om het velletje vind ik ook verwerpelijk, maar in de OP staat dat ook het vlees gebruikt wordt.

Wat ik wel echt walgelijk vind is die dolfijnen moord in scandinavie die enkel doodgemaakt worden om de mannelijkheid te tonen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:10

Sizzle schreef:
Langcare, hoe kom je erbij dat ik tegen jacht ben }:0
Ik ben juist gek op konijn :Y)

Wat de hoofdreden van de zeehondenvangst ook is zolang het daarna maar efficient gebruikt wordt zoals bijv een lammetje. We maken miljarden dieren dood per jaar, ik vind de ophef dus gewoon hypocriet tenzij er inderdaad sprake is van sterke afname, dan moet er natuurlijk een beperking komen. Enkel doden om het velletje vind ik ook verwerpelijk, maar in de OP staat dat ook het vlees gebruikt wordt.

Wat ik wel echt walgelijk vind is die dolfijnen moord in scandinavie die enkel doodgemaakt worden om de mannelijkheid te tonen.

Afgezien van het feit van een teruglopende zeehondenstand, en het feit dat de mens het voedsel van de zeehond willen inpikken en de zeehond daarvoor moet sterven (de menselijke hebberigheid die ik zo veracht), worden zeehonden op gruwelijke wijze gedood.
Niet met een geweer zoals de konijnen en hazen hier. Niet met een schietmasker zoals vee, maar met een knuppel!

Dolfijnenmoord is inderdaad weerzinwekkend.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:15

Sizzle schreef:

Het vlees blijft doorgaans achter, het gaat om de pels. Lees die site die ik eerder poste maar eens http://www.decanadesezeehond.nl/de_jach ... heden.html

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:32

Ach gut arme zeehondjes |( .

Zeehondjes kom maar allen hierheen hoor, hier zijn jullie allemaal van harte welkom :o .

Wat bezielen die mensen wel niet zeg grrr. En ik zelf houd niet van met bont rond lopen dan voel ik me toch een partij giga schuldig..

Ze zouden bij al die mensen eens moeten proberen om hen ''dood te knuppelen'' kijken of zij het ook zo lekker en fijn vinden zeg, jeutje laat die arme kleine zeehondjes toch met rust..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:20

julius_juut schreef:
Dat is hetzelfde verschil als burgerslachtoffers vs. soldaten die omkomen.
De zeehonden sterven een min of meer nutteloze dood waartegen ze zich niet kunnen verweren waardoor het mensen meer aangrijpt (net zoals een onschuldige burger die net even in de weg liep over het algemeen meer gevoelens oproept), de antilope heeft gewoon dikke pech om door een natuurlijke vijand opgegeten te worden omdat hij net de traagste van de groep is.

Je kunt een mens niet met een dier vergelijken. De mens kiest er zelf voor om oorlog te voeren, kan praten en duidelijk maken wat hij/zij wel of niet wil, vluchten desnoods. Een zeehond kan dat niet. Het enige wezen hier op aarde die doelbewust moord en de boel naar de kl*te helpt is nog altijd de mens. De natuur helpt zichzelf: de zwakkeren gaan op in de cirkel van het leven, trekken zichzelf terug oftewel zijn voer voor de volgende (wat je zelf al omschrijft als voorbeeld bij de antilope). De mens laat zijn zwakkere soortgenoten maar in leven en zo ontstaat er overpopulatie. Die overpopulatie van mensen gaat zich "storen" aan een zogenaamde overpopulatie van dieren en gaan die laatste groep doden om meer plek voor de mens te maken. Beetje krom allemaal. Bovendien: de mens is er ook zo goed in om de natuur te verkl*ten door hun "geniale" inzicht in afschieten: er is minder voer voor de cirkel en dus komt de volgende diersoort in de problemen, etc.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:16

Shenavallie schreef:
Je kunt een mens niet met een dier vergelijken. De mens kiest er zelf voor om oorlog te voeren, kan praten en duidelijk maken wat hij/zij wel of niet wil, vluchten desnoods. Een zeehond kan dat niet. Het enige wezen hier op aarde die doelbewust moord en de boel naar de kl*te helpt is nog altijd de mens. De natuur helpt zichzelf: de zwakkeren gaan op in de cirkel van het leven, trekken zichzelf terug oftewel zijn voer voor de volgende (wat je zelf al omschrijft als voorbeeld bij de antilope). De mens laat zijn zwakkere soortgenoten maar in leven en zo ontstaat er overpopulatie. Die overpopulatie van mensen gaat zich "storen" aan een zogenaamde overpopulatie van dieren en gaan die laatste groep doden om meer plek voor de mens te maken. Beetje krom allemaal. Bovendien: de mens is er ook zo goed in om de natuur te verkl*ten door hun "geniale" inzicht in afschieten: er is minder voer voor de cirkel en dus komt de volgende diersoort in de problemen, etc.

Die uitspraak is niet geheel eerlijk. Mensen komen vaak in oorlogssituatie terecht, zonder dat ze daar invloed op hebben. Dus heel vaak is er geen sprake van een keuze. En dat vluchten is een wanhoopsoptie; stel je voor, je huis en haard, je leven, je alles moeten achterlaten en verder gaan met niets, een onzekere toekomst tegemoet.

Voor de rest van je uitspraak ben ik het overigens wel met je eens.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:59

Op zeehondjes ligt vaak een taboe\bescherming van volk.
Terwijl het doodmakenvan bijv een hert hetzelfde is een dier blijft een dier.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:32

SteffiiY schreef:
Op zeehondjes ligt vaak een taboe\bescherming van volk.
Terwijl het doodmakenvan bijv een hert hetzelfde is een dier blijft een dier.

Je hebt de rest van de discussie niet gelezen dus je begrijpt niet waar het om draait.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:36

Langcara schreef:
Shenavallie schreef:

Die uitspraak is niet geheel eerlijk. Mensen komen vaak in oorlogssituatie terecht, zonder dat ze daar invloed op hebben. Dus heel vaak is er geen sprake van een keuze. En dat vluchten is een wanhoopsoptie; stel je voor, je huis en haard, je leven, je alles moeten achterlaten en verder gaan met niets, een onzekere toekomst tegemoet.

Voor de rest van je uitspraak ben ik het overigens wel met je eens.

Dat klopt, heel veel onschuldige mensen zijn de dupe van de kronkel in de kop bij andere mensen. Gelukkig kunnen wij mensen met elkaar communiceren en vluchten, zodra we op de hoogte zijn van naderend onheil.