Om 17.15 uur is er een persconferentie, deze wordt in ieder geval op RTL7 uigezonden, of hij op nog meer zenders uitgezonden wordt weet ik niet.
whitneyvdw
Geplaatst: 14-03-12 17:43
geen woorden voor,heel erg voor de betrokkenen,heel erg veel sterkte voor de betrokkenen.
Hvelreki
Geplaatst: 14-03-12 17:56
Had het deze ochtend op de radio gehoord en het is sindsdien niet meer uit m'n hoofd verdwenen. Echt een vreselijk tragisch ongeluk. Wat een klap moet dat niet zijn. Mijn gedachten zijn bij de nabestaanden, veel sterkte aan allen.
Er zijn ondertussen ook 3 kinderen in een coma, zij zijn hersendood dus kunnen eigenlijk bij het dodental worden opgeteld... Ik vind het echt vreselijk! Kan me niet voorstellen hoe de sfeer moet zijn op het vliegtuig met de ouders..
Wat zal het een chaos zijn! Mensen die huilen van geluk omdat hun kind nog leeft, mensen die huilen van verdriet omdat hun kind is omgekomen.. Het zal je maar gebeuren, bah, bah, bah!!! Als jong meisje/jongen je vriend en/of vriendin zien doodgaan lijkt me ook verschrikkelijk. Bij deze mijn medeleven aan alle nabestaanden....
Afschuwelijk. Bij dit soort ongelukken zijn er bijna nooit echt geluksvogels, zelfs de overlevenden zullen deze nachtmerrie altijd bij zich dragen en dan al vanaf zo'n leeftijd..
Ik ben net voorbij de school in Heverlee gereden (grootouders wonen er vlakbij), wat een heisa daar... Aasgieren dat het zijn, die journalisten.
LadyMadonna
Geplaatst: 14-03-12 18:28
Heb een tante in Lommel ( waar ik geen contact mee heb) heb net toch even naar mijn vader gebeld om te vragen hoe oud haar kinderen zijn, maar de jongste is 13 en dus van de basisschool af.
Vreselijk. En dan heb ik het niet enkel over het ongeluk zelf maar vooral hoe de media hiermee omgaat. Hebben zij nog nooit gehoord van een privacywet? Hoe zij gewoon huilende ouders filmen en herkenbaar in beeld te brengen, meteen erachteraan voor getuigenissen. Dit gaat imo veel verder dan het berichten en duiden van gebeurtenissen.. Ook al die extra nieuwsuitzendingen, terwijl er geen nieuwe gegevens beschikbaar zijn. Onnodig dramatiseren terwijl het al erg genoeg is..
Anyway, ik heb daarnet gewoon zitten huilen ja.. Ik zat gisteren rond hetzelfde uur op een schoolbus op terugweg van schoolreis. Binnen twee weken vertrek ik ook met de bus naar Frankrijk met school. En ineens sta ik daar zoveel bij stil. Raar he?
een kennis van ons zat in de bus (degene met Nederlandse nationaliteit en enige die ook in Nederland woont).. Er is nog geen duidelijkheid over haar toestand maar ze zat voorin de bus... woon zelf 300 meter van Lommel af, school is hier 5 minuutjes van vandaan
echt sick, nooit gedacht dat zoiets zó dichtbij me zou komen, zag haar 2 weken geleden nog en haar broertje en zusje afgelopen zaterdag nog.
LadyMadonna
Geplaatst: 14-03-12 18:53
Nouja , ik was net blij met een extra nieuwsuitzending aangezien ik net van m'n werk kwam en alleen vaag wat via de radio had gehoord.
pompom
Geplaatst: 14-03-12 19:05
Yasmine schreef:
Ik ben net voorbij de school in Heverlee gereden (grootouders wonen er vlakbij), wat een heisa daar... Aasgieren dat het zijn, die journalisten.
Absoluut waar en erger me in dit soort vreselijke situaties er ook aan......MAAR het is nu eenmaal nieuws wat mensen op tv willen zien. Ikzelf ook hoor...maar idd wat sommige reporters vragen en wat omstaanders soms ook zeggen..tenenkrommend
Wat een vreselijk ongeluk zeg.. De zoon van 12 van een vriendin van ons ging vandaag ook met de bus richting wintersport met school. Die zal zich daar nu ook niet echt lekker bij voelen.
Het maakt 't zeker niet minder erg! Het blijft natuurlijk verschrikkelijk voor alle mensen die erbij betrokken zijn op wat voor een manier dan ook! In 1998 hebben wij ook van héél dichtbij een busongeluk meegemaakt. Ik heb daar zelf niet zoveel van meegekregen omdat ik toen 8 jaar was maar heb toevallig vorige week de videobeelden teruggezien van de ravage. Als zoiets dan gebeurd weet je direct wat de betrokken mensen in de omgeving meemaken!