Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ik had gebeld met Izz, de maximale vergoeding voor een kroon is 250.
Ik ben zeer tevreden over mijn tandarts en als er iets moet gebeuren, dan doe ik dat, ongeacht of ik het vergoed krijg van mijn verzekering. Ik ga uit van de goede bedoelingen van mijn TA en dat hij mij goed adviseert.
Dakotah schreef:Kregen daarna brief terug, 71,30 werd niet vergoed, omdat tarief van de tandarts niet klopte.
Anne_GTI schreef:http://www.vergelijkmondzorg.nl Staan inmiddels veel tarieven op vermeldt.
Voor de mensen verzekerd bij VGZ, CZ en Menzis: volgend jaar niet schrikken van de premie want het nu door de knieën gaan voor de tandartsen omdat de polisvoorwaarden niet op orde zijn en in het geval van Menzis klakkeloos accepteren van mensen die onbeperkt fysio nodig zijn gaat hoe dan ook volgend jaar in de premieberekening terugkomen en betalen jullie allemaal de rekening voor.
maureen schreef:Anne_GTI schreef:http://www.vergelijkmondzorg.nl Staan inmiddels veel tarieven op vermeldt.
Voor de mensen verzekerd bij VGZ, CZ en Menzis: volgend jaar niet schrikken van de premie want het nu door de knieën gaan voor de tandartsen omdat de polisvoorwaarden niet op orde zijn en in het geval van Menzis klakkeloos accepteren van mensen die onbeperkt fysio nodig zijn gaat hoe dan ook volgend jaar in de premieberekening terugkomen en betalen jullie allemaal de rekening voor.
Heb je het topic gelezen?? Dan weet je inmiddels ook dat deze opmerking kant nog wal raakt...
Mri schreef:Als het allemaal aan de ta's ligt, leg jij mij dan is uit waarom ik niet meer mijn gehele controle vergoed krijg terwijl de prijzen van mijn ta gelijk zijn gebleven aan die van vorig jaar?
Mijn verzekerings maatschappij is ook het zelfde, mijn aanvullende palet ook.
Mijn premie is wel omhoog gegaan.
Ik vind dit niet een gevalletje tandarts, maar een gevalletje verzekering!
Mri schreef:Dsw en avTop
Maar vind het belachelijk dat de verzekering nu gaat roepen dat het de schuld van de ta is, dat die zn tarieven omhoog heeft gedaan.
In mijn geval is dat dus niet zo en is enkel de vergoeding per declaratie code (of hoe dat ook heet) veranderd (verlaagd dus)
Anne_GTI schreef:De vergoeding van tandheelkundige zorg komt uit de aanvullende verzekering en daar mag elke verzekeraar zelf zijn onderscheid in maken.
(behalve de vergoeding voor kinderen onder de 18, volledige protheses en gemachtigde behandelingen, die vergoeding komt wel uit de basisverzekering)
Suuskipje schreef:Ten eerste vind ik 'juffies van de verzekering' heel respectloos. Deze 'juffies' werken zich momenteel een slag in de rondte door deze regelgeving en doen ook maar gewoon hun werk.
Netje schreef:Maar voor de duidelijkheid: ik zeg helemaal niet dat de verzekeraars álles moeten vergoeden en zeker niet de tarieven die sommige tandartsen nu rekenen. Wat ik zeg is dat ze hun - min of meer vaste - vergoedingen die vorig jaar werden uitgekeerd niet ineens dit jaar naar beneden moeten bijstellen en dat is wat er nu helaas gebeurt in veel gevallen. Je krijgt als patiënt dus minder vergoed voor meer premie en dát klopt m.i. niet.
Dakotah schreef:Mijn dochter heeft in februari haar beugel eruit gekregen.
Beugel hadden we 100 % vergoed.
Kreeg een rekening van de orthodontist van 170 euro.
Opgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij.
Kregen daarna brief terug, 71,30 werd niet vergoed, omdat tarief van de tandarts niet klopte.
En bedankt, ben je ook 100 % verzekerd.
Ze moet eigenlijk nog voor nacontrole, worden er ook allerlei foto's gemaakt.
Ik denk dat ik dat maar afzeg, voor ik daar ook nog eens een paar honderd kan bijleggen.
Anne_GTI schreef:Maureen; hoe verklaar je dit dan?
http://vergelijkmondzorg.nl/zoek/behand ... ation=3811
TAP Vathorst rekent 497,= voor een E321
TAP Draga rekent 198,38 voor een E321
maureen schreef:Isabonny schreef:Bij dezelfde tandartspraktijk (maar bij een andere tandarts) ging mijn schoonvader voor een kroon. Hij sloeg ook achterover van de prijs...iets van over de € 400. Toen hij zei: Laat maar zitten die kroon, toen zei die tandarts: Ach, dan doen we het toch wat goedkoper. Voor iets meer dan € 200 kreeg hij vervolgens een nieuwe kroon....ongelofelijk eigenlijk.
Jammer dat door dit soort miscommunicatie er een fout beeld ontstaat....Dacht je nu echt dat de kroon van 400 euro eenzelfde kroon (materiaal) is als die van 200 euro? Beetje logisch nadenken zou fijn zijn..