DaniBanani schreef:En dát is toch waar dit over gaat? Niet of mensen vrijwillig gaan veranderen, maar of de régels moeten veranderen? Dat het belachelijk is dat die vent zo'n enorme bonus kan en mag krijgen?
Eens, het is toch van de zotte dat een niet functionerend persoon binnen een bedrijf eruit gebonjourd wordt met een mega bonus??? Sorry hoor, maar dat gaat elk gevoel van rechtvaardigheid te boven. Ik ben wel benieuwd naar de reden van deze idiote oprotpremie!
Als iemand inmiddels zijn rekeningen bijna niet meer kan betalen, maar dit VVD/CDA/PVV kabinet (ja, PVV gedoogd), legt alles, maar dan ook alles op het bord van de mensen onderaan de maatschappij. Dat kan niet, eens houdt het op, dan kúnnen de rekeningen niet meer betaald worden, omdat er gewoon geen geld ís.
Hoe leuk is het om te zeggen dat mensen maar geld uit moeten gaan geven om de economie een impuls te geven, dat geld is er niet! Er moeten wéér miljarden bezuinigd worden omdat dit kabinet zo graag de tandartstarieven vrijgeeft ("het wordt zekerweten goedkoper hoor", yeah right!), miljarden investeert in onnuttige vliegtuigen, etc. etc. etc. De elite voelt er waarschijnlijk geen reet van in hun portemonnee, maar ík wel! Ik kan mijn rekeningen bijna niet meer betalen, gelukkig heb ik nog een klein eigen bedrijfje waar ik ook wat rekeningen mee betaal, maar anders was het afgelopen geweest. Ik word er dan behoorlijk pisnijdig van als ik weer hoor dat een of andere koekert die zijn werk niet goed doet, een bonus van miljoenen krijgt.
Als een gewone werknemer zijn werk niet goed doet, dan kan die een enkeltje UWV verwachten, geen miljoenenbonus. Terwijl de gewone werknemer met een wanprestatie het bedrijf hoogstwaarschijnlijk minder schade heeft toegebracht.
mayniac_val: zou je alsjeblieft op willen houden met de persoonlijke aanvallen? Het ligt allemaal gevoelig, maar dit gaat inmiddels wel erg ver... Zonder persoonlijke aanvallen kunnen we wellicht de discussie gezond houden.