Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Glitfaxi schreef:Stel dat je tijdens de zwangerschap uit de test krijgt dat het kind het syndroom van down krijgt, zou je dan kiezen voor abortus? Zo ja, wat is er dan anders dan dat je het vlak na de geboorte weet?
Glitfaxi schreef:Stel dat je tijdens de zwangerschap uit de test krijgt dat het kind het syndroom van down krijgt, zou je dan kiezen voor abortus? Zo ja, wat is er dan anders dan dat je het vlak na de geboorte weet?
Glitfaxi schreef:Dokters moeten het recht krijgen om een pasgeboren baby te vermoorden wanneer deze gehandicapt, ongewenst of simpelweg te duur zijn volgens filosoof en medisch eticus Fransesca Minerva.
Quellian schreef:Glitfaxi, 'mag, mag', van mij mogen alle kinderen leven, ieder mens heeft recht op leven. Jawel, LEVEN, niet OVERLEVEN.
Veel mensen met Down hebben ook hartkwalen, maar hee... ook veel mensen zónder Down hebben hartkwalen.
IK DENK dat ouders wat 'vrijer' gelaten moeten worden in bepaalde keuzes. Zoals wat ik al eerder zei; een kind dat enkel in leven kan blijven door apparaten is vaak niet omdat de ouders dat zo graag willen.
En zoals die ex collega; hij en zijn vrouw zouden uit de ouderlijke macht gezet worden als zij door bleven 'drammen' over het stoppen van de behandeling (overigens hebben we het hier over een kindje met 1 oog, missende tenen, 6 vingers per hand, geen middenrif -darmen in borstkas-, open verhemelte, open rug, vergroeiingen, etc.).
Glitfaxi schreef:Maar in NL is de wetgeving toch dat je ook niet meer abortus mag plegen als de foetus 24 weken is en dus levensvatbaar? Dan is de baby uit de buik toch ook levensvatbaar??
geerke schreef:vermoorden?
je bedoelt euthanasie?....anders zou een dierenarts ook veel dieren vermoorden![]()
Ik denk dat bij zwaar lichamelijk of geestelijk handicap dit helemaal geen slecht idee is.
Maar gewoon omdat het een ongelukje was en het toch niet uitkomt een baby...zou ik het schandalig vinden.
Maar ja,waar ligt de grens?
Glitfaxi schreef:Maar in NL is de wetgeving toch dat je ook niet meer abortus mag plegen als de foetus 24 weken is en dus levensvatbaar? Dan is de baby uit de buik toch ook levensvatbaar??