Voor straf rennen wordt meisje (9) fataal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je het terecht dat oma en stiefmoeder van moord worden beschuldigd?

Ja, een 9-jarig meisje drie uur dwingen te rennen ís ook moord
179 (72%)
Nee, want ik kan niet geloven dat ze het meisje met opzet dood widen
69 (27%)

Totaal aantal stemmen: 248

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:15

Shenavallie schreef:
Diablo schreef:
Ik vind sowieso dat soort straffen maar erg vreemd, rondjes rennen, ook al zijn het er maar drie, of 5 minuutjes, waar slaat dat op....dat is gewoon je macht uitoefenen op een hulpeloos wezen, omdat zo'n kind toch niets terug kan doen. Bah, walgelijk.

Als mijn zoon weer eens te laat is op de rugby-club (hij heeft volgens mij een antilliaans klokje :+ , ondanks mijn aansporingen), dan moet hij ook een rondje veld rennen. Op een of andere manier vinden die jongens dat nog leuk ook, want meestal gaat er eentje voor de gezelligheid meerennen. Dat is maar één rondje en het gaat om jongens die daar de conditie ook voor hebben, dus niet echt een vorm van macht uitoefenen, maar gewoon duidelijkheid scheppen. Toch zitten hier mijns inziens wel grenzen aan, want als het meer dan 1 rondje zou zijn dan zou ik jouw uitspraak wel kunnen begrijpen.

even errug offtopic. Wist niet dat onze Antilliaanse Medelanders een klokje hebben??

En ontopic. 3 uur rennen lijkt me onlogisch. strafmaat naar kind is buiten proporties. Weet niet of dit doodslag wordt. Sowieso krijgt mum een vervolging aan haar broek.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:17

unicorn_kiss schreef:
Diablo schreef:
Je zegt het zelf al, jij werd er ook voor afgestraft, dus jij deed het ook. Ieder kind doet dat, is normaal.

Ik vind sowieso dat soort straffen maar erg vreemd, rondjes rennen, ook al zijn het er maar drie, of 5 minuutjes, waar slaat dat op....dat is gewoon je macht uitoefenen op een hulpeloos wezen, omdat zo'n kind toch niets terug kan doen. Bah, walgelijk.

En ik vind het dan weer normaal dat dat afgestraft wordt. Deel van een nette opvoeding, als je ietwat keurige kinderen wil in ieder geval. Daaruit leren ze juist. Iedereen heeft zijn eigen manier, wat ook begrijpelijk is, en in deze familie heeft deze manier altijd zeer prima gewerkt :)

Ja, natuurlijk moet je straf geven voor liegen. Maar je hebt straf en straf, en dit kind was duidelijk als de dood voor die twee 'dames'. Dan doe je toch iets niet goed, als je kind tegen je liegt uit angst.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:21

Morganlefay schreef:
Als mijn zoon weer eens te laat is op de rugby-club (hij heeft volgens mij een antilliaans klokje :+ , ondanks mijn aansporingen), dan moet hij ook een rondje veld rennen. Op een of andere manier vinden die jongens dat nog leuk ook, want meestal gaat er eentje voor de gezelligheid meerennen. Dat is maar één rondje en het gaat om jongens die daar de conditie ook voor hebben, dus niet echt een vorm van macht uitoefenen, maar gewoon duidelijkheid scheppen. Toch zitten hier mijns inziens wel grenzen aan, want als het meer dan 1 rondje zou zijn dan zou ik jouw uitspraak wel kunnen begrijpen.

even errug offtopic. Wist niet dat onze Antilliaanse Medelanders een klokje hebben??

En ontopic. 3 uur rennen lijkt me onlogisch. strafmaat naar kind is buiten proporties. Weet niet of dit doodslag wordt. Sowieso krijgt mum een vervolging aan haar broek.[/quote]

HA HA HA, de een noemt het Chinees klokje, de ander Zaans klokje, weer een ander Antilliaans klokje... Niet zozeer op de mensen zelf bedoelt, want die vind ik over het algemeen erg aardig, het is gewoon een uitdrukking hier. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:22

Quote is niet goed gelukt, zoals wel vaker bij mij gebeurd... :o Maar je snapt hopelijk mijn bedoeling! ;)

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:41

Ik vind het maar raar.. Wie gaat er nou 3 uur rennen? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat meisje braaf haar rondjes gaat rennen..

050206051012

Re: Voor straf rennen wordt meisje (9) fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:52

Flink straffen die oma en stiefmoeder!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:53

Als je een beetje nadenkt kun je je wel beseffen dat drie uur lang rondrennen niet goed is voor een ongetraind iemand, en een ook erg ongepaste straf naar mijn idee, zeker voor deze daad.
Vermoedelijk zijn er bloedvaten in het hoofd geknapt doordat de bloedstroom zo ontzettend snel gaat door het uitputten van het lopen, wat het meisje, neem ik aan, niet gewend is. Op zich is dat geen onlogische reactie, ons zou hetzelfde overkomen na een aantal uur intensief rennen.
Van mij mag oma dan ook zeker de bak in, het lijkt mij niet dat deze dame normaal kan denken en zorgen voor iemand. Gevalletje psychiatrie zou ik zeggen, anders gedraag je je niet zo.
Verstandig punt om hier eens een psychiater na te laten kijken, oh en laat oma dan ook maar even drie uur rondjes rennen. Ben benieuwd wat er van overblijft. :) Leuk onderzoekje!
Ik begrijp dat de stiefmoeder er ook bij betrokken is? Zo niet, zou ik het ontzettend erg vinden voor deze vrouw.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:39

Blue_Eyes schreef:
unicorn_kiss schreef:

En ik vind het dan weer normaal dat dat afgestraft wordt. Deel van een nette opvoeding, als je ietwat keurige kinderen wil in ieder geval. Daaruit leren ze juist. Iedereen heeft zijn eigen manier, wat ook begrijpelijk is, en in deze familie heeft deze manier altijd zeer prima gewerkt :)

Ja, natuurlijk moet je straf geven voor liegen. Maar je hebt straf en straf, en dit kind was duidelijk als de dood voor die twee 'dames'. Dan doe je toch iets niet goed, als je kind tegen je liegt uit angst.

Daarin kan ik je niet ongelijk geven. Maar op zich, zoals iemand anders aangaf in een post, is een rondje rennen een prima straf. 3 uur is uiteraard van de zotte. Mishandeling. Al kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het kind een lichamelijk probleem had.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:45

ik snap niet dat ze dat 3 uur volgehouden heeft. Dan zou je toch haast denken dat er nog iets speelt :7 Dan moet dat kind toch blijven rennen omdat ze niet wil weten wat er anders gebeurt(geslagen worden of zo) Of de oma en moeder stonden er bij te kijken en hebben haar gedwongen om door te rennen.

Maar dan nog dat dat meisje zo lang doorgelopen heeft doe je volgens mij alleen als er anders iets veel ergers gebeurt :7 je krijgt neit van het ene op het andere moment een beroerte die moet echt wel helemaal kapot geweest zijn

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:18

Wat een bizar verhaal...vreselijk!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:56

wat een verschrikking zeg, voor dat kind.

maar ik mis eigenlijk, de vader en moeder in dit geval.
waar waren die dan gebleven.

en indd die stiefmoeder en grootmoeder een levenslange gevangenisstraf geven lijkt mij het beste.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:59

Ik een verhaal als deze ben ik altijd zo benieuwd het ' echte verhaal' , mocht dit niet het gehele echte verhaal zijn.
3 uur rennen houd nl niemand vol zonder training van maanden vooraf..geen volwassene, geen kind..op een gegeven moment zegt je lichaam stop en dan ga je dus vanzelf stoppen. Dan denk dat er iemand heeft staan schreeuwen tegen dr "ga door" ..

Ten eerste vind ik dit een bizare straf.. de vergelijking met te laat ergens op een sportclubje komen en dan een rondje rennen gaat niet op voor mij...a, omdat het al sportgericht is en b, maar 1 rondje is wat die jongens niet uit zal maken, want die zijn waarschijnlijk al op conditie.
Nee, dit is een zeer bizarre straf wat voor mij onder kindermishandeling met dood als gevolg, doodslag valt en ik ben erg benieuwd wat het rechtsyssteem hiermee gaat doen.
Iemand die zn (klein)kind zo laat rennen is psychisch al niet in orde natuurlijk en ze zullen het kind heus niet opzettelijk dood hebben gewild, ze zullen het wel niet de gevolgen hiervan hebben overzien, waardoor moord al afvalt gok ik zo.

Arm kind..ben erg benieuwd naar de vervolgberichten uit het nieuws.